Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:50

Bij lever problemen is een opgezette buik iets wat vaak voorkomt . Daarom denk ik ook zo snel doorverwezen door huisarts

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:20

Gohya, wellicht dat het allemaal meevalt, maar mijn advies is, ga niet stechelen over een ander ziekenhuis maar pak aan wat het snelste gaat zodat je zo spoedig mogelijk gezien gaat worden.
Ik Ben echt bezorgd over de wending die het nu neemt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 10:52

@pien_2010 ow maar ik ga er ook niet over stechelen, ik mocht nu zelf kiezen. Mocht ik doorgestuurd worden door Harderwijk dan vraag ik welk ziekenhuis hun aanbevelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:21

Goed zo, jemoet zsm nu gezien worden en niet volgende week of zo. Dus ga ervoor, ik vind het zo verdrietig allemaal.
Je verdient nu de allerbeste zorg en heel snel want dit is spoed in mijn ogen.
Hier was je allang gezien en gelijk ingestuurd.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:38

Dikke knuffel en ga voor je een kaarsje aansteken
Wat maak jij een hoop ellende mee :(:)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:02

Potverdikke gohya wat een ellende weer wat moet jij toch sterk zijn :(:) hopelijk snel duidelijkheid..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 15:23

Ben gebeld door Harderwijk en heb a.s. vrijdag een Bel afspraak, i.v.m. Corona doen ze het spreekuur via de telefoon. Het zou begin middag zijn maar op het dossier staat afspraak kwart over 9.Vreemd.
Ik zeg, wat gaat er gebeuren dan via de telefoon.Ze gaat vragen wat de klachten zijn.Nou ik heb geen klachten,alleen een opgezette buik en vlekken op de Lever.
Nou zal vrijdag wel meer horen,hoe en wat. Het is een Internist die me gaat bellen.

@pien_2010 de Zorg is hier echt ver achteruit gegaan.
Heb ook nog geen antwoord gehad op mijn E-consult.Ik laat het maar zitten,tis goed zo,hoor het in September/Oktober wel weer.

@ tootje71 ik laat het maar over me heen komen.Heb geen zin meer,ben moe.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:20

Volgens mij heb jij een assertieve secretaresse nodig die een en ander voor je gaat regelen. (Ik snap heel goed dat het jezelf nu niet lukt hoor). Ik zou het met plezier voor je willen doen maar ik kan helaas niet telefoneren want slechthorend. Is er niemand in je omgeving die eens even flink aan de bel wil trekken bij zh?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 16:29

Het gaat in vele ziekenhuizen nu zo,alleen bij echte spoed mag je langs komen in het ziekenhuis.
Alhoewel ik bij de pijnpoli gewoon daar terecht kon en met 2 x een echo ook en bloed prikken ook.Allemaal zelfde ziekenhuis.

Weet je wat,ik ga morgenochtend me huisarts bellen en vragen of deze gang van zaken normaal is.
Nee heb ik, Ja kan ik krijgen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:32

mysa schreef:
Volgens mij heb jij een assertieve secretaresse nodig die een en ander voor je gaat regelen. (Ik snap heel goed dat het jezelf nu niet lukt hoor). Ik zou het met plezier voor je willen doen maar ik kan helaas niet telefoneren want slechthorend. Is er niemand in je omgeving die eens even flink aan de bel wil trekken bij zh?

Mysa dit dus. Dit KAN gewoon niet en dit MAG gewoon niet. Heb je iemand die dit wil doen Gohya ,desnoods laten beginnen met de huisarts te bellen of langs te gaan, om deze iets te laten regelen. Ik Ben hier echt boos over.
Opgezette buik, levervlekken dat is echt wel spoed hoor.

Heel goed on zelf huisarts te bellen , je moet met spoed gezien worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 17:07

Ik vond dit ook al vreemd,ik vroeg daarom ook waarvoor ze zou bellen. En toen zei ze dus dat ze me klachten moest weten enzo.
Morgenochtend bel ik gelijk de huisarts.
Ik heb hier geen familie ofso wonen en 'vreemden' laat ik dat niet doen,me kinderen ook niet,die werken allemaal en hebben het druk zat.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:59

Heb je je kinderen al gevraagd of ze eens willen helpen? Ik heb ook ontzettend veel getelefoneerd, dingen geregeld, bij afspraken geweest voor mijn vader. Die woont op bijna 1 1/2 uur rijden. En ik ben ook druk zat, maar ik heb wel veel voor elkaar gekregen voor hem wat hem zelf niet zou lukken.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:24

Dat je alleen bij spoed mag komen is echt niet waar hoor. Wij zijn patiënt in Amersfoort Meander MC en ben na begin juni al geweest voor controle van heupoperatie, mijn man is er vorige week aan heup geopereerd. Dat was echt geen spoed hoor! Ligt echt aan het ziekenhuis

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 19:39

In Harderwijk zijn ze voorzichtiger geworden nadat er wéér een corona besmetting was,pas geleden nog.
Ze hadden net weer alles op gang toen er weer een besmetting was.
Maar ik vraag me huisarts wel,ik vind dit ook beetje raar.

Ik wil gewoon me kinderen er niet mee belasten,die weten sowieso weinig over de medische wereld.
Het gaat me wel lukken.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:40

Wil je huisarts je niet insturen naar de spoedeisende hulp?
Had hier pas iemand die bizar lang bij de HA was blijven 'hangen', terwijl die gewoon naar de SEH ingestuurd had kunnen worden. Het is soms ook maan net hoe een HA een verwijzing aanvliegt en verwoort.
Geen last van kortademigheid?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 23:10

SEH? Ik moet volgens de huisarts bij een Oncoloog/internist zijn.Is afgelopen vrijdag allemaal in gang gezet.
Ik ben niet benauwd,heb ook niet echt ergens pijn.
Bloeddruk blijft redelijk goed op peil door de tabletjes.

Volgens mij zijn ze niet goed op de hoogte op de poli Internist.Als ze geen eens weten wat de klachten zijn?
Me huisarts zal het morgen wel gaan regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:11

Wat zei de huisarts gohya?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:28

Denk veel aan je Gohya. Ik hoop dat je dokter je kan en wil helpen .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 22:14

Ik heb vandaag nog niet gebeld ik had een pijnvrije goeie dag! Ik heb daar gebruik van gemaakt,ik ben de hele dag bij de paarden geweest.
Morgen is het slecht weer,dus blijf ik toch binnen en ga ik bellen.Heerlijk genoten vandaag.

Kijk dit is mijn buik.
Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:23

Dus ze hebben plekken op je lever gezien, je hebt (vrij) vocht in je buik, je buik is behoorlijk dikker.. Is het raar dat ik niet snap waarom je daar dan niet als de sodemieter achteraan zit?
Sorry dat ik het misschien een beetje lomp breng maar dit zou ik echt niet laten wachten hoor -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:35

Polly schreef:
Dus ze hebben plekken op je lever gezien, je hebt (vrij) vocht in je buik, je buik is behoorlijk dikker.. Is het raar dat ik niet snap waarom je daar dan niet als de sodemieter achteraan zit?
Sorry dat ik het misschien een beetje lomp breng maar dit zou ik echt niet laten wachten hoor -O-

Je hebt gelijk hoor Polly. Elke dag kan cruciaal zijn op dit moment.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 22:52

Dus ik moet die internist achter der bureau uittrekken en zeggen:jij gaat me nú onderzoeken!
Zó makkelijk praten vanachter de computer.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:55

gohya schreef:
Dus ik moet die internist achter der bureau uittrekken en zeggen:jij gaat me nú onderzoeken!
Zó makkelijk praten vanachter de computer.

Nee, je zou de huisarts kunnen bellen om er een beetje druk op te houden, dit ziet er niet heel goed uit en elke dag eerder is meegenomen. Desnoods bel je je huisarts, maak een afspraak op het spreekuur en laat de arts zelf oordelen. Op basis van jouw verhaal ken ik geen huisarts die je niet linea recta naar het ziekenhuis stuurt voor een spoedbeoordeling.
En als jouw huisarts dat op basis van jouw verhaal niet zelf bedenkt en na lichamelijk onderzoek nog steeds niet dan zal ik er wel naast zitten.
Maar we praten hier over jouw leven en als het mijn leven was zou ik elk uur dat ik niet ben doorgestuurd aan de telefoon hangen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 23:00

Ik ben al bij de huisarts geweest, hij heeft mijn buik nagekeken,hij heeft mij door gestuurd naar het ziekenhuis voor een echo, hij heeft me gelijk de uitslag gegeven,hij heeft gelijk een verwijzing gestuurd naar het ziekenhuis.
Ik word pas vrijdag gebeld door de internist.En ja ik bel morgenochtend de huisarts of dit de normale gang van zaken is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:02

Is er ook benoemd wat voor vocht het in je buik is?