Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:45

Steeph schreef:
Ik denk dat ik hier ook maar eens mee kom kletsen.
Sinds afgelopen zomer ben ik gestopt met het stijlen van mijn haar en gestart met de Curly Girl methode. Ik heb mijn haar zo'n 6 jaar lang gestijld, twee keer per week. Op een gegeven moment wist eigenlijk niemand dat ik krullen had, het was altijd zo:
[ [url=m/SXwPLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afgelopen zomer ben ik gestopt met stijlen vanwege een lange, verre vakantie en de vraag of er uberhaupt een stopcontact zou zijn. Ik heb mijn haar tijdens deze vakantie gewassen met CG-proof shampoo en conditioner. Mijn haar was toen nog niet helemaal zoals ik het wilde hebben dus na die vakantie ben ik voor de eerste keer door een krullenkapper geknipt. Zo zag mijn haar er toen uit:
[ [url=m/2C9nko.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na deze knipbeurt ben ik langzaam over gegaan op andere producten die volgens mij beter bij mijn haar passen, ik gebruik nu Marlie shampoo en masker, TJK 4-1 leave in en Marlie gel. Nu ziet mijn haar er zo uit als ik het heb geföhnd en gescruncht:
[ [url=m/SoqVBx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar ik nu tegenaan loop is dat ik plekken aan de voorkant van mijn hoofd heb net achter mijn haar rand die droog zijn, jeuken en schilferen. Soms lijkt het zelfs alsof de schilfers die los komen in een soort plakkaat op die plekken blijven liggen. Het lijkt een beetje op psoriasis, maar dan zonder de roodheid. De kappers die ik gevraagd heb weten er eigenlijk ook geen raad mee. Voorheen heb ik hier nooit last van gehad. Is er toevallig iemand die dit herkend?


Heb je al eens geprobeerd om deze plekken een uur voor het wassen even in de masseren met wat pure olie? Misschien jojoba olie, is volgens mij verzachtend.

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:27

amoebje schreef:
Heb je al eens geprobeerd om deze plekken een uur voor het wassen even in de masseren met wat pure olie? Misschien jojoba olie, is volgens mij verzachtend.

Wat verzacht het dan precies?

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:00

Verzachtend/ voedend voor de hoofdhuid ☺️

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:10

Misschien eens een andere shampoo gebruiken?
Ik heb ook een hele gevoelige hoofdhuid en kan echt niet iedere shampoo gebruiken zonder dat ik een hoofd vol schilfers heb.

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:44

Welke gebruik jij als ik vragen mag? :)

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:53


Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:04

Mijn hoofdhuid doet het ook fijn om de shampoos van Dr. organics inderdaad.

Maaaaar, de shampoo die Kayleigh post is net een shampoo die niet CG is van Dr. Organics! Er zijn er uit mijn hoofd twee die niet CG zijn en de rest wel. Degene die CG zijn, zijn:
Afbeelding

xU_Blinghx
Berichten: 1782
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:12

Ik kan dus absoluut niet tegen Dr. Organic. Sinds ik dat heb gebruikt is mijn hoofdhuid helemaal gaan schilferen.

Ik heb de moroccan argan oil geprobeerd en de cocunut oil geprobeerd.

Ondervindt nu nog steeds problemen met mijn hoofdhuid door het gebruik ervan :(

Druif_01

Berichten: 8868
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:59

Dat heb ik dus na die Milde Haver van Garnier...mijn hoofdhuid is nog steeds van slag. Vooral onderaan in mijn nek bij mijn haar rand. Om hopeloos van te worden.

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:35

Interessant welke reacties jullie hebben op de verschillende shampoos!
Ik ga even kijken of ik ergens testertjes kan scoren, zodat ik noet meteen een hele fles hoef te kopen. Vind mijn portemonnee ook leuker :o

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:06

Denise_Storm schreef:
Mijn hoofdhuid doet het ook fijn om de shampoos van Dr. organics inderdaad.

Maaaaar, de shampoo die Kayleigh post is net een shampoo die niet CG is van Dr. Organics! Er zijn er uit mijn hoofd twee die niet CG zijn en de rest wel. Degene die CG zijn, zijn:
[ [url=m/OyhOie.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh echt? Balen, want deze had ik vanuit de Facebookgroep gehaald.
|o

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:16

In de Facebook groep waar ik zit gebruiken heel veel mensen die.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:55

Ah, ik kom hier even binnenvallen. Van de week kreeg ik op youtube een filmpje aangeraden over de curly girl method, nieuwsgierigheid was gewekt. Ik zeg zelf altijd stijl haar te hebben, maar af en toe is er toch een pluk met een heel klein beetje slag erin. Daarnaast heb ik best een beetje pluizig haar, veel en zwaar ook.

Ik gebruik al een shampoo zonder sulfaten en silliconen ed.(inecto), en verder geen producten, dus heb de conditioner gehaald en vanochtend een poging gewaagd. Als gel heb ik lijnzaadgel gemaakt. Heel basic dus uitgeprobeerd en er zit nu wel een beetje slag in mijn haar ik vraag me alleen af of dit door het scrunchen en ploppen komt of dat dit toch wel een teken is dat mijn haar niet 100% stijl is(en het dus nut heeft om ermee door te gaan/me meer in te lezen).
Wat denken jullie?
Afbeelding

Normaal:
Spoiler:
Afbeelding


Op de krullen die hier allemal voorbij komen zal ik altijd jaloers zijn :D Maar met wat slag zou ik al blij zijn haha.

Farjen

Berichten: 8056
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:25

Nou, ik ben gisteren voor het eerst naar een curlsys kapper geweest. Duur :wow: maar ik heb krullen waar ik dacht stijl haar te hebben :D
Dus ben benieuwd als ik het zelf zou wassen..

Van dit:
Afbeelding


Naar dit:
Afbeelding

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 15:47

Wow! Dat is een groot verschil!

Ik merk zelf verschil nu ik de borstel maar zelden aanraak, alleen na het douchen. Wel moet ik de haarmasker vaker gebruiken, mijn haar heeft dat toch echt wel nodig.

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:42

Farjen schreef:
Nou, ik ben gisteren voor het eerst naar een curlsys kapper geweest. Duur :wow: maar ik heb krullen waar ik dacht stijl haar te hebben :D
Dus ben benieuwd als ik het zelf zou wassen..

Van dit:
[ [url=m/xot4D7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Naar dit:
[ [url=m/bib5jH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha, precies al wat ik zei in mn pb. :+ precies mijn haar. Succes met t krullend houden, ik vind t teveel werk. :o

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:08

Borstelen mis ik wel echt sinds ik CG ben. Mn krullen worden mooi hoor, al heb ik nog niet de perfecte match gevonden. Maar écht even lekker fris doorborstelen doe ik nu soms alleen nog voor/onder het douchen/haar wassen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 20:20

Herkenbaar, dat heb ik ook. Ik borstel alleen nog gelijk na het douchen, verder ga ik er alleen met mijn vingers doorheen. Heb daardoor meer krullen maar mis het doorborstelen toch wel.

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:53

Ik had al vaker dit topic gezien, maar nooit eerder gedurfd te reageren omdat ik niet wist of ik nou gekruld haar heb of heel veel pluis :D

Ik snap er nog helemaal niks van al die producten, dus ik ga maar goed doorlezen :+ Wat ik wel begreep is dat petal fresh een goed merk is.

Dit is vanochtend nadat ik het gister heb gewassen met 'gewone' elke dag shampoo en conditioner. Hierna niks meegedaan en laten drogen tijdens het slapen.

Afbeelding


Afbeelding

De onderlaag twijfel ik erg wat het nou doet.


Afbeelding

Mocht iemand tips hebben: graag! Ik ben benieuwd of deze methode wat kan betekenen voor mijn haar :D

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:52

Oh meid hier zitten prachtige krullen in! Ik denk dat je best zwaar haar hebt? Begin eerst eens lekker met wassen met een cg shampoo en conditioner en zie wat je haar doet. De styling komt later wel.

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:38

Mijn haar werd echt heel ongelukkig van de Petal Fresh en ik kreeg er ook nog enorme jeuk van.

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:03

Heeft iemand hier een tip over welk product te gebruiken om krullend grijs haar dat vergeeld is weer grijs te krijgen? Ik heb het een en ander nagelezen maar kom er niet uit. Ik gebruik al jaren de no poo methode en wil dat eigenlijk graag zo houden of een (mild) product uit de cg methode gebruiken.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 19:18

Wat een mooie krullen Boterbloem!

Katja schreef:
Mijn haar werd echt heel ongelukkig van de Petal Fresh en ik kreeg er ook nog enorme jeuk van.

Mijn haar reageerde ook niet goed op Petal, ik gebruik nu deze https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=083618 in combinatie met een haarmasker en daarna een conditioner en dat werkt erg goed.

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:29

Mijn haar werd erg droog van de Petal en ik kreeg er verschrikkelijk jeuk van!

Holland en barret heeft een aantal fijne shampoos van dr organic.

Jessica_1998

Berichten: 3406
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:29

Petal fresh werkt voor mij ook niet.

Op dit moment erg tevreden over jawel de Kruidvat prinsessenconditioner. En vind mn portemonnee ook wel fijn aangezien ik er op dit moment 2 tot max 3 weken mee doe met zo'n fles.
Aangezien ik het iedere keer dat ik naar stal ben geweest moet gebruiken omdat mn vriend allergisch is voor paarden.

& gebruik een leave in van Cantu op dit moment, verder salon gel & aloe vera gel van de action

Sinds ik cg ben, groeit mn haar echt hard. Met kerst kwam het zo'n 5 cm onder mn bh bandje uit & nu is het (nat) bijna tot mn kont, echt heel bizar, terwijl toen ik nog niet cg was had uk de laatste maanden het gevoel dat t helemaal niet meer groeide