3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:31

Hoewel ik het heel interessant vind ben ik het er ook wel mee eens. Ik gooide het zelf echt puur in de groep om de bewering dat je van dierlijk vet dikker wordt dan van plantaardig vet, had niet verwacht dat t zo'n discussie zou ontketenen :+

Zerena

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:45

Zo na weer even een tijdje in de meeleesstand te hebben gestaan ben ik nu ook maar even aan het uitrekenen gegaan.
MPF geïnstalleerd en de link in de OP gebruikt en MPF daarop aangepast.
Ook even wat voorbeeld dagmenu's voor mezelf gemaakt, mijn God wat mag ik veel eten := *\%/*

Ik heb MPF op 1700 calorieën gezet.
Dan zit ik iets boven mijn BMR en hou ik wat ruimte over om niet altijd precies op dat getal te moeten zitten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 15:46

Haha sorry, ik laat me nogal makkelijk meeslepen in dit soort discussies.
Het is dan ook een vrij populaire discussie die ook veel gevoerd wordt.

Over naar ontopic dingen dan!:

Mijn lijstje vandaag:

O: Senseo chocolade cappuccino
M: 200gr optimel griekse stijl vanille + 60gr BF eiwitreep + 50gr weetabix
T: 2 kleine wraps met ±30gr rucola slamelange, ±100gr kipfilet en ±30ml yofresh.
A: Visburger met 140gr erwtjes en 150gr rijst.
B: Crossfit, wod met veel buikspieroefeningen vandaag *\%/* En muscle ups oefenen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:50

Mijn lijstje voor vandaag is redelijk hetzelfde als gister met uitzondering van het avondeten, want had nog zo'n pizzabodem die ik graag op wilde maken. Voel me er tot nu toe heel prettig bij, dit eetpatroon.

L: Bloemkoolpizza met zelfgemaakte tomatensaus en 70g pizzakaas (605)
T: Strawberry protein kwark van Melkunie (134)
A: Rode curry met zoete aardappel, lamsworstjes en 4 papadums (958)
T: 3 rijstwafels met zeezout van de Jumbo (114)

Totaal: 1811, 146g (32%) khd, 94g (47%) vetten en 94g (21%) eiwitten

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:54

Mee eens dat het hier niet hoort, maar ik vind het wel interessant :D

Mijn lijstje van gisteren:
O: Klein omeletje
T: 125g Griekse yoghurt
L: Salade met kip, gedroogde cranberries & pompoenzaad
T: Energiereep (11g protein)
A: Chicken noodle soep
T: Vodka Soda & Snacksize McFlurry Rolo :o
B: 2x /3 gereden & met heel veel hindernissen gesleept (Ik moet echt meer arm oefeningen gaan doen :+ )

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:58

Ik zie die bloemkoolpizza nu een aantal keer voorbij komen - en misschien is het ook al wel een keer gezegd - maar maken jullie deze zelf of kopen jullie deze bodem ergens?

Ik eet momenteel standaar een afbakpizza op vrijdag, omdat ik dan laat thuis ben van stage en zelf nog voor mijn eten moet zorgen (ouders zijn dan niet thuis, broertje eet eind van de middag al i.v.m. werk) is dit toch wel hetgeen dat ik makkelijk pak. Meestal haalt mijn moeder ook bewust een pizza in huis zodat ik die af kan bakken. Maar wellicht is die bloomkoolpizza een goed alternatief :D

Mijn lijstje vandaag:
O: 1 snee multicorn brood met 2 speculaasjes
L: 2 sneetjes multicorn brood met kaas + bruin pistolet + cup-a-soup kip
A: dat wat m'n broertje kookt, wss niet heel gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:01

Ik koop de bodem bij de Appie, van Modioni ofzo. Vind hem erg lekker, je bakt hem gewoon af en het is net een echte pizza. Was er echt verbaasd over dat er amper een bloemkoolsmaak aan zit, maar er zitten aanzienlijk minder kcal in de bodem dan bij de meeste pizzabodems, dus dat komt mooi uit.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:01

Je kunt het in de winkel kopen maar ook zelf maken. Ik vind zelf maken teveel werk :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:02

Is het wel makkelijk zelf te maken?
Dat het veel werk is boeit mij niet zo veel. Ik heb het hier namelijk (nog) niet in de winkels gezien en wil het eigenlijk wel proberen. Ik mis pizza :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 16:06

ik heb het een keer zelf proberen te maken.... was geen succes.
De magioni is deze week in de bonus bij de ap, dus ook leuk om even te proberen! Hij staat morgen op het menu :'D.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:06

_Snow_White schreef:
Dat het veel werk is boeit mij niet zo veel. Ik heb het hier namelijk (nog) niet in de winkels gezien en wil het eigenlijk wel proberen. Ik mis pizza :')

Bij de Albert Heijn :)
Leuke bijkomstigheid: ook geschikt voor mensen met een glutenallergi dacht ik

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:06

Ik moet toch eens proberen of de kinderen m ook pikken, die bodem. Alleen voor mezelf maken doe ik dan weer niet zo snel, meestal eten we pizza op de makkelijke dagen en dan is t gewoon zo'n diepvriesding :+ Maar eigenlijk is vers belegd veel lekkerder, dus moet het gewoon eens proberen. Zitten er 2 in zo'n verpakking van de appie toch?

Ik moet ook weer eens wat nieuwe saladerecepten uitproberen, at vaak salades op mn werk, maar ben beetje uitgekeken op de salades die ik altijd maak (sla met verschillende soorten rauwkost en dan kip, tonijn, geitenkaas of feta). Zag vanmiddag iemand met een bak met allemaal verschillende groentes maar dan als salade gemaakt zeg maar, dat zag er wel lekker uit!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:07

_Snow_White schreef:

Nee best makkelijk! Volgens mij alleen koken, bloemkool raspen, in een bodem vormen en pletten en dan bakken in de oven.

Edit: iets uitgebreider
https://uitpaulineskeuken.nl/2014/08/bl ... rella.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:09

Laura82 schreef:
Ik moet toch eens proberen of de kinderen m ook pikken, die bodem. Alleen voor mezelf maken doe ik dan weer niet zo snel, meestal eten we pizza op de makkelijke dagen en dan is t gewoon zo'n diepvriesding :+ Maar eigenlijk is vers belegd veel lekkerder, dus moet het gewoon eens proberen. Zitten er 2 in zo'n verpakking van de appie toch?

Ik moet ook weer eens wat nieuwe saladerecepten uitproberen, at vaak salades op mn werk, maar ben beetje uitgekeken op de salades die ik altijd maak (sla met verschillende soorten rauwkost en dan kip, tonijn, geitenkaas of feta). Zag vanmiddag iemand met een bak met allemaal verschillende groentes maar dan als salade gemaakt zeg maar, dat zag er wel lekker uit!

Gewoon niet zeggen dat het een bloemkoolpizza is, denk niet dat ze het dan proeven. Mijn vader proefde in ieder geval amper verschil, en die vindt bloemkool enorm smerig dus je zou denken dat die het wel door heeft.
Beleggen is super makkelijk. Ik maak een sausje van wat passata en tomatenpuree, gooi er wat basilicum en oregano doorheen en een scheut knoflookpoeder (of verse knoflook als je dat lekkerder/makkelijker vindt). Dan wat pizzakaas en klaar. Je kan hem ook vrij makkelijk beleggen met andere dingen, maar let wel op dat je hem niet te zwaar maakt want de bodem wordt niet mega knapperig.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:10

Magrathea schreef:
Bij de Albert Heijn :)
Leuke bijkomstigheid: ook geschikt voor mensen met een glutenallergi dacht ik

:') :')

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 16:11

Idd gewoon proberen Laura! Mijn vriend is ook geen fan van bloemkool, en vond de pizza heerlijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:15

O sorry _O-

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:16

Ga ik toch even kijken of dat ik m voor vrijdag in huis kan halen. Waarmee beleggen jullie de bodem zoal? Ik heb nog nooit zelf een pizza belegd. M'n ouders doen eht wel eens, dan blijft het meestal bij tomatensaus (zit die er ook bij geleverd net zoals de bodems van AH zelf?), kaas, ham, paprika en ui. En moet eerlijk toegeven dat makkelijk en snel hier wel de voorkeur heeft XD

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:17

Ik vermoed dat de smaak inderdaad geen probleem gaat zijn. Hooguit dat het er wat anders uitziet dan de standaard diepvriespizza :+ Maar als ik er wat salami op doe is het al gauw goed haha.

Emma, maak jij die saus koud of warm? Laatste keer dat ik zelf pizza heb gemaakt ben ik veel te lang bezig geweest met een saus maken en allerlei ingrediënten snijden, toen was ik weer genezen :')

Moet nog eten halen voor morgen, denk dat ik t maar gewoon doe :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:33

Ik heb laatst een pizza gemaakt van volkoren wraps, was ook erg lekker en een stuk minder kcal dan een gewone pizza. Bloemkoolpizza heb ik nooit geprobeerd :+
Voordeel van de wrap pizza is dat hij maar 8 minuten in de oven hoeft. Laatst een "Hawaii" gemaakt met ham, ananas, tomatensaus en kaas. Maar je kan er van alles op doen. Wat je net lekker vind. Wel niet te zwaar beleggen, dat vind de wrap niet leuk :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 16:34

@Laura: ik gebruik gewoon de grand'italia sugocasa saus ^^

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:36

Ik gooi gewoon tomatenpuree en wat kaas erop. Eventueel nog wat ui/paprika/champignons en vlees. Lekker makkelijk! Je kan zo uitgebreid maken zoals je zelf wil.

Hier ligt hij ook al in de koelkast door de aanbieding :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:43

Laura82 schreef:
Ik vermoed dat de smaak inderdaad geen probleem gaat zijn. Hooguit dat het er wat anders uitziet dan de standaard diepvriespizza :+ Maar als ik er wat salami op doe is het al gauw goed haha.

[naam], maak jij die saus koud of warm? Laatste keer dat ik zelf pizza heb gemaakt ben ik veel te lang bezig geweest met een saus maken en allerlei ingrediënten snijden, toen was ik weer genezen :')

Moet nog eten halen voor morgen, denk dat ik t maar gewoon doe :D

Ik maak hem gewoon koud, nergens voor nodig om hem op te warmen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:46

Thnx voor de tips :D Ga ik eens broeden op lekker beleg :D

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:47

Hoe lang zijn die bodems houdbaar? Anders sla ik er gewoon een paar in, mits de AH ze zo nog heeft XD