Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:12

Afgelopen maand helaas niet aan hardlopen toegekomen ivm verhuizen, gedoe op school en erg veel werken. Nu heb ik gelukkig alleen nog maar werk (tot sept) dus ga het weer oppakken!
Wil 2x per week gaan, naast twee keer pw paardrijden. Uiteindelijk 3 maal per week rennen en dan opbouwen naar veel kilimoters.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:56

Daan_O schreef:
hwn steeds van je schema afwijken is niet heel handig nee, maar ik kan me wel voorstellen dat het gebeurd haha. Ik ben ook slecht in schema's aanhouden.

Blijkbaar is het zo erg nog niet: ik vervang vooral de piramidetrainingen door intervaltrainingen in mijn tweede club, en coach zegt dat het vergelijkbaar is, heeft er niets op tegen.

Gisteren - nog maar es - nieuwe hardloopschoenen geprobeerd, eerder voor snelheid (Kalenji Kiprun SD). Helaas weer met een traag groepje, amper 8,3 km per uur, dus ik liep in de herstelfase. Zal vandaag of morgen es uittesten op snelheid (volgens mijn schema :) ).

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:09

Ik heb vanmorgen gelopen, eindelijk eens niet zo'n last van de warmte en er stond een fijne koele wind. Ruim 13 km gelopen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:12

Jullie enig idee? Het gevoel wat je normaal hebt als je door je been gaat, heb ik nu zo nu en dan op de bovenkant van mijn voet. Kan zoiets komen door verkeerde schoenen? Of verkeerd lopen? Het gevoel is niet tijdens het lopen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 08:42

Hoi iedereen, mag ik mij hier ook melden?

Kan mijzelf inmiddels ook een fanatiek hardloopster noemen en loop circa 3 tot 4x in de week een rondje. Gisteravond nog een lekker 10km rondje gedaan en loop hem dan net onder het uur.
Loop zonder hartslagmeter, maar heb er wel 1 liggen, dus wil dat ook nog eens gaan proberen. Lijkt me een goede aanvulling op mijn trainingen.

Verder heb ik me voor diverse runs ingeschreven, waaronder de hele zware 10k Ladiesrun van de kustmarathon in oktober. Dus eigenlijk staan momenteel al mijn trainingen in het teken van die run.

Zou heel graag ook trailruns willen gaan lopen, maar dat lijkt me echt zo zwaar!! Respect voor de dames die deze lopen.
(In de LINDA. van deze maand staan ook diverse dames die ultraruns lopen, erg leuk artikel)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:00

Ik wil mij graag hier ook melden.

Voor mijn zwangerschap liep ik 5 kilometer wel op een rustig tempo.

Nu wil ik het weer oppakken maar ik heb een keizersnede gehad.

Iemand hier ervaring mee?

Conditie is 0 dus zal weer beginnen met een opbouw schema.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:07

Geen ervaring met keizersnede, wel met bevallen en daarna hardlopen. :) Zonder keizersnede is het advies in ieder geval om 6 weken te wachten met actieve sporten. Ik weet niet wat je gyn heeft aangegeven?

En opbouwen vanaf 0 is sowieso verstandig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:06

Greetje, hoe is je trailrun gegaan afgelopen weekend? Geen last van je hart gehad?

Welkom Arzil en linnie050!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:50

Heb me trouwens zojuist ook ingeschreven voor de Breda urban trail. Lijkt me wel een leuke funrun voor erbij. :D Heb in mijn eigen stad laatst ook zo'n run meegedaan en was erg leuk om door de binnenstad te lopen en door cafés en winkels te rennen.

Iemand die daaraan meedoet?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:56

DebGizmo schreef:
Jullie enig idee? Het gevoel wat je normaal hebt als je door je been gaat, heb ik nu zo nu en dan op de bovenkant van mijn voet. Kan zoiets komen door verkeerde schoenen? Of verkeerd lopen? Het gevoel is niet tijdens het lopen.

Vreemd, nooit van gehoord, maar ik weet niet eens hoe het voelt om door je been te gaan. Als het aanhoudt, zou ik toch es een arts raadplegen. Zijn je schoenen ok? Niet te strak of te los gespannen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:23

Supervixen schreef:
Greetje, hoe is je trailrun gegaan afgelopen weekend? Geen last van je hart gehad?

Welkom Arzil en linnie050!

Het was geen wedstrijd het was een social trail weekend. Helaas kwamen de vrijdag te laat aan om echt nog een grote route te lopen dus uiteindelijk hebben we na het opzetten van de tenten en wat te eten maken enkel nog een wandeling gemaakt. Op zaterdag de tweede lus van de mullerthtal trail gelopen Was gelijk de zwaarste lus en dat hebben we geweten. Maar een geweldig mooie route. We hebben wat meer km's gemaakt omdat we op de eerste lus terecht kwamen. Even niet goed opgelet. We kwamen uiteindelijk op 40km uit.
Zondag hebben we een extra trail gelopen met daarin een gedeelte van de 3de lus. Maar uiteindelijk dus neit al de drie de lussen kunnen lopen. Wat een straf nu moet ik wel een keertje terug........
Maar echt een aanrader hoor.
Maandag thuis nog een rondje van 20km uitgelopen. Ging prima.
Gelukkig geen klachten gehad. Vandaag wel naar de sportcardioloog geweest voor wat onderzoeken. Binnen kort krijg ik nog vervolgonderzoeken dus de problemen worden in ieder geval wel serieus genomen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:30

linnie050 schreef:
Ik wil mij graag hier ook melden.

Voor mijn zwangerschap liep ik 5 kilometer wel op een rustig tempo.

Nu wil ik het weer oppakken maar ik heb een keizersnede gehad.

Iemand hier ervaring mee?

Conditie is 0 dus zal weer beginnen met een opbouw schema.

Hoe lang is het geleden dat je die keizersnede hebt gehad?
Ik heb bij mijn eerste kindje een keizersnede gehad. Liep toen nog niet hard maar deed wel africhting met de honden waarbij je feitelijk ook hard loopt maar dan in interval vorm. Ik heb dat na een maandje al weer opgepakt. Ik had verder ook helemaal geen klachten. Kreeg wel uit het ziekenhuis een brief mee met wat ik allemaal de eerste 6 weken niet zou mogen van auto rijden tot stofzuigen. Maar dat vond ik allemaal wel heel overdreven klinken.
Anders bij nacontrole overleggen met de gyn.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:45

Welkom Arzil en Linnie!

Greetje wat fijn dat je lekker hebt gelopen, en klinkt alsof het helemaal niet zo erg is dat je niet de complete trail hebt kunnen lopen, goede reden om nog een keer te gaan!

Ik kreeg een herrinering van facebook dat ik precies een jaar geleden terug kwam uit Canada. Ben ook sindsdien weer begonnen met echt lopen en ben nu fanatieker dan ooit tevoren :D Wel leuk om te zien hoe afstanden die je eerst ziet als een groot rondje zijn langzaamaan steeds korter lijken en het allemaal 'makkelijker' gaat :) Ik herriner me nog de eerste keer dat ik 10 kilometer liep en wat vond ik dat toen zwaar! Nu kan ik dezelfde afstand of verder in een hoger tempo lopen en dan is het ook nog eens echt genieten, leuk om te merken hoe je lichaam zich daarin kan ontwikkelen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:56

Fijn dat het goed is gegaan greetje en een goede reden om nog een keer terug te gaan!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:55

Welkom nieuwe hardlopers!

Greetje goed weekend zo te lezen :D Fijn dat er nu serieus wordt gekeken door de sportcardioloog.

S1993 leuk he al je dan na een tijdje terugblikt en ziet hoeveel je vooruit bent gegaan.

Gisteren heb ik een lekker training gelopen van 10km met precies 5 minuten per km. Ik zie ook dat mijn tempo steeds hoger gaat liggen in training. Nu nog in wedstrijden :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:33

Wat een tempo daan_o, je gaat met sprongen vooruit!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:55

Tussen al min rustige trainingen is het ook wel weer lekker om zo nu en dan een snelle training te mogen doen. Gisterenavond baantraining en stond er 10x1000m met 200m dribbelpauze op het programma. De eerste drie gingen in 4.22, 4.18 en 4.16 maar de volgende zeven dus allemaal in 4.13-4.12. Geeft dan weer een heel voldaan gevoel dat die toch nog in de benen zitten ondanks de vele trage trainingen.
Van het weekend weer veel km's dan maar weer rustig tot heeeel rustig.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:00

Wow greetje, wat lijkt dat me een geweldige ervaring om eens te doen zeg!!

Daan, mooie tijd. Wat loop je normaal gesproken in wedstrijden? Ik heb nog maar 1 proefwedstrijd gelopen en ik vond het zo moeilijk te bepalen hoe hard je loopt. Daar moet ik echt nog meer ervaren in worden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:18

Het is nu 2 maanden geleden.
Controle dus al gehad en heb niet gevraagd over hardlopen.
Dat bedacht ik mij deze week dat ik aan de gang moet gaan.

Ik pak het wel op en dan even aankijken.
Bedankt voor de reacties.

Wat leuk s1993 dat er een herinnering van fb langs komt!

Greetje hoop dat de onderzoeken allemaal goed zullen verlopen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:28

Vanmorgen een laatste rondje van 9km gemaakt. Overmorgen lekker op vakantie! De hardloopkleren gaan wel mee, maar ik weet niet of ik er aan toe kom.
Verder ben ik nu 2 maanden aan het fitnessen om wat meer spieren te kweken voor de spartan race in oktober. Vandaag een meting laten doen en daar was ik heel tevreden over! Vetpercentage gezakt, spiermassa gegroeid *\o/*.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:48

Greetje63 schreef:
Tussen al min rustige trainingen is het ook wel weer lekker om zo nu en dan een snelle training te mogen doen. Gisterenavond baantraining en stond er 10x1000m met 200m dribbelpauze op het programma. De eerste drie gingen in 4.22, 4.18 en 4.16 maar de volgende zeven dus allemaal in 4.13-4.12. Geeft dan weer een heel voldaan gevoel dat die toch nog in de benen zitten ondanks de vele trage trainingen.
Van het weekend weer veel km's dan maar weer rustig tot heeeel rustig.

Fijne tempo's zeg! Wat staat er komend weekend bij jou op de planning?

Ik loop morgen de Halve van Lauwersoog naar Ulrum. Zou met een loopmaatje lopen maar die trok zich maandag terug met een of andere k.utsmoes cq gewoon niet goed getraind en geen zin. Dus ik zou in tweede instantie dan maar alleen gaan, heb ik ook geen moeite mee. Maak wel makkelijk contact met mensen en uiteindelijk moet je het toch ook echt zelf doen. Maaaaaar nou gaat mijn vriend mee! Hij vindt het doodeng, ik heb hem nog nooit zo nerveus gezien. Terwijl hij prima kan hardlopen en mij ook vaak genoeg vergezelt in de lange duurlopen. Hebben we morgen een zweetdate 8-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:05

Veel succes plien91!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:48

Plien die halve zou ik ook graag lopen. Twee jaar terug was ik bi mijn zoon toen we naar Lauwersoog zijn gegaan en toevallig kwamen we toen bij de start uit. Maar het is hier zo ver uit de buurt. Had ik dan moeten combineren met een bezoekje aan mijn zoon maar daar ben ik nu weer mooi te laat mee.
Gezellig dat je vriend nu mee gaat.
Dit weekend staat er voor zaterdag een extensieve duurloop van 20-22km op het programma en zondag een wisselduurloop van 28km.

Linnie na twee maanden lijkt het mij geen enkel probleem het hardlopen weer op te pakken. En inderdaad maar weer gewoon een beginnersschema. Zo heel ver was je natuurlijk nog niet dus de belastbaarheid moet je toch nog opbouwen. Normaal gesproken gaat de heropbouw wel een stuk gemakkelijker maar na de bevalling zijn de banden en pezen misschien toch nog wat slapper dus ik zou het heel voorzichtig aan opbouwen. Merk je vanzelf wel wanneer je wat grotere stappen in de opbouw kunt gaan maken.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:49

o ja vergeet ik je nog succes te wensen Plien, bij deze.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:29

Hahaha, een zweetdate :') Veel succes!

Vanavond klein rondje gedaan van 5 km aan 5 en halve minuut. Ging wel lekker.

Hoeveel tijd laten jullie zitten tussen wedstrijden?