Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:10

Bruintje: Vind ik ook dat daar geen stront hoort, maar in zo'n mini-toiletje waar je de kont niet kan keren daar heb je dan ook geen ruimte om met kind en al op de grond te gaan liggen / zitten...dus dan ben je toch gigantisch de lül?

Ik kan me ergens wel voorstellen dat er dan pittige dames zijn die denken: dan laten jullie me geen keus en moet het maar op het tafeltje...hadden jullie maar een halve m2 moeten voorzien om zo'n kind neer te leggen.

Ik zou het zelf maar gaan vragen binnen bij het personeel of ze niet ergens een hokje hebben waar we even uit het zicht de boel kunnen verschonen...hopend op een beetje begrip voor de situatie :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:11

watchthesky schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat het toilet daar te klein voor is. Ik vind dat Nederlandse horeca (in elk geval in mijn regio) op het gebied van voorzieningen voor baby's (en gehandicapten) sowieso kilometers achterloopt, ik was recent in Spanje en daar was dat stukken beter.

Bijna overal is wel een invalide toilet en meestal wel een ding dat uit kan klappen om te verschonen. Anders is daar de ruimte op de vloer ook voldoende.

Daar kun je dan toch ook kijken voordat je neer ploft op een terras is er een kinderverschoningsplek.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:12

Magrathea schreef:
bruintje123 schreef:
Dat kan ik echt niet begrijpen. Niet van de moeder, niet van de bediening.
En juist op die plaatsen is altijd bij het toilet een baby verschoningsplek.

Ik snap dat je wil dat de bediening er wat van zegt. Echter, niet in alle restaurants is er een verschoningsplek. Als je er dan wat van zegt krijg je die naar je hoofd. Dan kán je natuurlijk zeggen dat die mensen dan maar ergens anders heen moeten gaan, maar dat vind ede eigenaar van je toko meestal niet zo chill

Dan kunnen ze nog altijd in het toilet gaan verschonen. Dit doe je niet op een tafel waar 5 minuten na jou mensen ook nog moeten eten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:15

bruintje123 schreef:
watchthesky schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat het toilet daar te klein voor is. Ik vind dat Nederlandse horeca (in elk geval in mijn regio) op het gebied van voorzieningen voor baby's (en gehandicapten) sowieso kilometers achterloopt, ik was recent in Spanje en daar was dat stukken beter.

Bijna overal is wel een invalide toilet en meestal wel een ding dat uit kan klappen om te verschonen. Anders is daar de ruimte op de vloer ook voldoende.

Daar kun je dan toch ook kijken voordat je neer ploft op een terras is er een kinderverschoningsplek.

Dat zullen veel ouders ook doen :j

Maar je hebt het niet altijd voor het kiezen. Moet je ergens naar een familiefeestje ofzo dan is het daar waar het is en ben je even aan die plek gebonden. Misschien is je auto wel een heel stuk lopen. Sta je daar braaf met je uitklapbare luiertas met alle mogelijke benodigdheden en verschoonmatje....maar kan je het nergens neerleggen :P

Kortom: ik kan me wel een situatie indenken waarbij er niet echt andere opties zijn. Maar ouders die het voor het gemak maar even doen omdat ze te belazerd zijn om even naar het prima ingerichte toilet te lopen: :x

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:18

petraaken schreef:
elibeest schreef:
hahaha als ze grof worden wordt ik dat ook wel eens en dan zeg ik iets in de trand van dat allerlei stamboek dieren (honden, katten, paarden, koeien etc) aan allerlei ras standaarden en exterieur matige eissen moeten voldoen, vrij moeten zijn van erfelijke gebreken ziektes etc. en dat je dus met ondeugdelijk basis materiaal niet verder moet fokken en dat een hoop mensen daar nog eens een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
maak ik meestal geen vrienden mee

Dat kan ik me voorstellen en ik zou waarschijnlijk als ik dit hoor ook flabbergasted zijn maar dan meer omdat iemand het lef heeft om het te zeggen. Verder zou ik wel de andere toehoorders hun gezichten eens willen zien. :=

Ik ben weleens vergeleken met Hitler nadat ik een uitspraak in die strekking deed.
Terwijl mijn boodschap meer was dat ik niet kon (en kan) begrijpen dat mensen bewust kinderen op de wereld (blijven) zetten terwijl er bewezen erfelijke afwijkingen in hun families zitten en het mij ook totaal niet om een 'fokverbod' ging maar om beslagen ten ijs komen en dan pas een beslissing nemen ipv maar raak te fokken.
Overigens, als mijn vader had geweten dat hij erfelijk belast was had ik hier nu niet gezeten want dan had hij voor hij mij verwekte al een knoopje laten leggen of knipje laten zetten in z'n zaadleiders.
Is hij altijd eerlijk over geweest, ondanks dat hij absoluut heel veel van mij hield en geen spijt van mij had maar hij had mij deze ellende willen besparen.
En laat ik er nu hetzelfde over denken en de boel 'onklaar' hebben laten maken, opdat een volgende generatie deze ellende bespaart blijft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:20

Ik denk dat als je als ouders vraagt bij dat familiefeest aan de uitbater is er ergens achter een plekje om te verschonen dat de kans groot is dat dat wel zo is.
Die uitbater heeft ook waarschijnlijk geen trek in de strontlucht tussen zijn gasten.

Daarnaast zou men natuurlijk ook kunnen kiezen voor een kind niet mee te nemen.
Dat is ook iets van de laatste 20 jaar dat op elk feestje al dat grut maar mee moet.
Toen wij klein waren was dat helemaal niet. Pas vanaf een jaar of 10/ 12 dat je mee mocht naar "grote mensen" feestjes. Als ze overdag waren. "s avonds hoorde de kinderoortjes ook geen grote mensen gesprekken mee te krijgen dus bleef je ook thuis bij de oppas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:20

Kahawa schreef:
Askja schreef:
Er wordt hier zo langzamerhand een bubbel van bewustkinderlozen gecreëerd waar mensen met kinderen zich vooral niet in moeten proberen te mengen. Jammer, verdraagzaam is anders. Je kunt best bewust niet voor kinderen kiezen (zoals mijn man en ik ook hebben gedaan) en geen 'kindermens' zijn (dat ben ik zelf absoluut niet), zonder compleet af te geven op kinderen, alsof het allemaal vieze, afstotelijke wezens zijn van een andere planeet. Het gevaar bestaat dat je kinderen dan bij voorbaat al negatief gaat bekijken en benaderen. Dat terwijl er echt genoeg leuke, niet door en door verwende kids rondlopen. Dat die af en toe een snotneus hebben en dat een volle luier stinkt, tja dat hoort erbij. Bedenk dat je zelf ook genoeg luiers hebt volgesch*ten en dat jij ook weleens een snotneus hebt of iets anders onsmakelijks.

Grappig dat dit topic hetzelfde lijkt te verlopen als het kinderlozentopic op een ander forum. De hele tijd van die belerende ouders die met hun vingertje klaarstaan.

Praat me dr niet van :'). Als mod een doorn in m'n oog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:21

Heel vaak vinden mensen je ook sneu als je daarom geen kinderen wil. Terwijl je dat net zelf als een opluchting kan ervaren. Je hebt er geen behoefte aan en/of je accepteert dat je een ander hetzelfde leed kan besparen. Wordt ook raar om aangekeken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:25

bruintje123 schreef:
Ik denk dat als je als ouders vraagt bij dat familiefeest aan de uitbater is er ergens achter een plekje om te verschonen dat de kans groot is dat dat wel zo is.
Die uitbater heeft ook waarschijnlijk geen trek in de strontlucht tussen zijn gasten.

Dat is ook iets van de laatste 20 jaar dat op elk feestje al dat grut maar mee moet.
Toen wij klein waren was dat helemaal niet. Pas vanaf een jaar of 10/ 12 dat je mee mocht naar "grote mensen" feestjes. Als ze overdag waren. "s avonds hoorde de kinderoortjes ook geen grote mensen gesprekken mee te krijgen dus bleef je ook thuis bij de oppas.

Helemaal mee eens hoor, zoals gezegd zou dat ook mijn poging tot een oplossing zijn :j
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je daar ook een "sorry dat kan niet" krijgt, dat tafeltje toch zo'n beetje je laatste optie is want om je kind nu buiten op de stoep te gaan verschonen omdat de gelegenheid geen opties biedt....dat gaat ook wel weer erg ver :P

Ik vind ook dat kleine kinderen vaak beter niet mee kunnen naar feestjes. Maar bij een familiefeestje zijn ze vaak juist wel gewenst en als de hele familie er al is dan snoeit dat natuurlijk behoorlijk in je oppas-adressen...àls je je kind al uit handen geeft want aan de andere kant hoor je er natuurlijk eigenlijk gewoon zelf voor te zorgen ;)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:27

bruintje123 schreef:

Precies! Wij kregen als kinderen onze eigen bakjes chips op een verjaardag bij ons thuis. En daar hielden wij ons echt netjes aan. Niks geen gegraai en bemoeien met de 'grote' mensen. En als we naar bed moesten, dan gingen we ook gewoon. Onder protest want nee, we waren echt geen watjes. Maar ik vind het opvallend te zien dat op feestjes/verjaardagen veel piepkleine mensjes rondlopen op tijden waarop ik vroeger als kind echt allang onder de wol lag.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:29

Ik ken toch wel mensen die juist op een familiefeest/ trouwerij dat kleine grut onder de 10 helemaal niet graag zien komen. Omdat alle aandacht daar heen gaat. Vaak negatief.

Ik heb zelfs wel eens een kaart gezien met een net versje waar op neer kwam dat ze niet gewenst waren.
En familie die daar dus over viel uiteraard.
Stel je voor als kindervrije dat je de vlindertjes en de stormpjes niet zo graag wenst als hun ouders.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:30

Santigo_ schreef:
Implanon ook niet nee. Vind ik ook zoiets kroms. Kraamzorg en dergelijke vallen onder de basisverzekering, maar anticonceptie niet. Alsof we nog ergens in 1500 nogwat leven.

Vreemd.. Maar volgens mij wordt abortus dan weer wel vergoed. :o? Best vreemde gang van zaken eigenlijk als je het zo bekijkt haha.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:31

4EverHobbes schreef:
bruintje123 schreef:

Precies! Wij kregen als kinderen onze eigen bakjes chips op een verjaardag bij ons thuis. En daar hielden wij ons echt netjes aan. Niks geen gegraai en bemoeien met de 'grote' mensen. En als we naar bed moesten, dan gingen we ook gewoon. Onder protest want nee, we waren echt geen watjes. Maar ik vind het opvallend te zien dat op feestjes/verjaardagen veel piepkleine mensjes rondlopen op tijden waarop ik vroeger als kind echt allang onder de wol lag.

Ja dat!

Een eigen bakje chips . En het kwam niet in je op om in de andere bakjes te graaien want dat was altijd bij alle kindjes verboden.
Glaasje ranja en geen cola of wat ook.
En inderdaad niet om 10 uur van die vervelende kinderen puur van de slaap.
Ik vind het zelfs zielig, maar de ouders vinden het nog zo gezellig. -O-

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:32

Hier een moeder ( en ook nog normaal mens ) die jullie verhalen heel goed kan begrijpen en er alleen maar respect voor heeft.

Ik vind het zo bizar dat iedereen maar kinderen opgedrongen krijgt en als je zegt dat je geen kinderen wilt mensen je proberen te overtuigen.

Babys kun je prima verschonen op een gewoon toilet, mensen die hun kind op tafel verschonen vind ik gewoon vies. Daarnaast heb ik zelf ook een hekel aan huilende kinderen/ babys in bijvoorbeeld 1 restaurant. Mensen vragen er niet om dat ik mijn baby mee neem en als ze overlast veroorzaakt pak ik mijn spullen en ga ik weg.

Ik word ook helemaal irritant van die moederkloeken die overal wat van vinden en iedereen kinderen aan praten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:33

Urona447 schreef:
Hier een moeder ( en ook nog normaal mens ) die jullie verhalen heel goed kan begrijpen en er alleen maar respect voor heeft.

Ik vind het zo bizar dat iedereen maar kinderen opgedrongen krijgt en als je zegt dat je geen kinderen wilt mensen je proberen te overtuigen.

Babys kun je prima verschonen op een gewoon toilet, mensen die hun kind op tafel verschonen vind ik gewoon vies. Daarnaast heb ik zelf ook een hekel aan huilende kinderen/ babys in bijvoorbeeld 1 restaurant. Mensen vragen er niet om dat ik mijn baby mee neem en als ze overlast veroorzaakt pak ik mijn spullen en ga ik weg.

Ik word ook helemaal irritant van die moederkloeken die overal wat van vinden en iedereen kinderen aan praten.

Maar jij valt als moeder helaas niet op. Zo is het nu eenmaal. Heel rot. maar daar mogen wel veel ouders een voorbeeld aan nemen.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:34

Rofah schreef:
Mendel schreef:
Als je het niet mee hebt gemaakt weet je niet hoe zwaar een bevalling kan zijn.

Ondanks dat ik niet ben bevallen weet ik wel hoe het voelt, althans als ik de gyn mag geloven, en dat zonder adrenaline of endorfine.
Het doet zeer, absoluut, maar 5 dagen plat? :n

Morgen mag ik weer, weer zonder verdoving door medische oorzaak, babyloze bevalling here we come :')

Begrijp sinds de vorige x ook echt niet waarom sommige vrouwen zo hard krijsen :=

Mede hierom wil ik eigenlijk gewoon mijn baarmoeder en eierstokken laten verwijderen maarrrr daar komt ie weer, vooralsnog willen artsen dat niet want wie weet bedenk ik mij :7
Dat zowel mijn man als ik beide erfelijke ziektes doorgeven en ik dusdanig ziek ben dat ik soms amper voor mijzelf kan zorgen doet er niet toe :n
Wat mij betreft zou het juist in gevallen zoals die van mij gesimuleerd mogen worden om niet aan kinderen te beginnen ipv de (over) stimulatie om dat wel te doen.

Iedere vrouw (mens) heeft een andere pijngrens. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen. Ik loop nog niet te piepen als mijn schouder uit de kom vliegt. Of mijn pols. Dat gebeurd hier regelmatig en ik ben wel wat gewend.
Als je niets gewend bent kan een hoofdpijn al aanvoelen als een hersentumor (bij wijze van).

Wat betreft de 5 dagen plat. Ik denk ddat het in die gevallen om bekkeninstabiliteit gaat. Dat moet je niet te licht opvatten. Ik heb zelf (door yoga, dus geen Kids voor nodig gehad :+ ) ook last van een instabiel bekken en het is echt niet niks. De "gewone" vrouw die 5 dagen blijft liggen.. tja. Wat kun je er van zeggen. Sommige mensen gaan al half dood bij een griepje. Daar kan ik ook slecht tegen (maar dat komt omdat ik iedere dag, altijd ziek ben).

Het is heel makkelijk om te zeggen dat de ander zich aanstelt. Je weet niet hoe de ander zich voelt of wat ze heeft meegemaakt.

(Ik neem op geen kinderen om te voorkomen dat erfelijke aandoeningen doorgegeven worden).

_Yasmine_

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:38

Al zou een bevalling geen zeer doen, dan nog bedank ik vriendelijk :o

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:40

Als je bevallen bent betekend dit niet dat je de ergste pijn hebt meegemaakt hoor. Er zullen inderdaad gevallen zijn die daardoor echt weten wat pijn is maar het voordeel van bevallen is wel dat er pijnmedicatie beschikbaar is.

5 dagen plat is alleen als de arts dat voorschrijft, natuurlijk willen ze dat je rustig aan doet maar het is niet voor niets dat je na een normale bevalling direct weg mag uit het ziekenhuis.

Nadeel van kinderen krijgen is dat het niet echt positief voor je uiterlijk is dus wat dat betreft geef ik jullie ook gelijk.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:43

Je neemt mijn 5 dagen plat letterlijker als bedoeld, dit was gericht op de 5 dagen kraamzorg die ik dus persoonlijk niet helemaal kan begrijpen.
De mensen die in mijn directe omgeving kinderen hebben gebaard kon ik duidelijk in 2 groepen opdelen; 1 waarbij moeders meteen de draad weer oppakte naar vermogen en 2 moeders die als het even kon de hele dag op bed bleef liggen.
Zorg/ helpend hand mbt kind en medische zorg voor moeder prima, maar ik vraag me oprecht (en niet vervelend bedoeld ;) ) af wat een kraamverzorgster 5 dagen lang 5 uur per dat te doen heeft.

Dat ieder een andere pijngrens heeft is ook niet meer dan normaal, maar de overburen waar toch een behoorlijk brede straat met aan weerszijde voortuinen + parkeerplaatsen tussen ligt horen gillen en dan achteraf horen dat ze een vrij gemakkelijke bevalling had.. Tja dan denk ik kom op niet zo piepen :)
Laatst bijgewerkt door Rofah op 10-04-17 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:43

_Yasmine_ schreef:

Haha ja, me too.
Dat bericht was ook wel een beetje off topic verder.

Ik kijk nu naar Family matters with Jo Frost (super nanny). Het is ook wel heel bizar hoe de huidige generatie de kinderen opvoed. (Niet allemaal gelukkig). Mijn generatie eigenlijk. Het zijn bijna allemaal prinsjes en prinsesjes.
Ik heb laatst een onderzoek gelezen naar de impact van die opvoeding (al zichtbaar bij de millennials. Nu 16+). Die generatie red het amper in de normale maatschappij. Ineens krijg je dingen niet meer vanzelf. Ben je niet perfect. Moet je werken voor je centen. Helpen de likes en volgers je niet. Eigenlijk heel triest. Ze raken volledig uit balans. Laag zelfvertrouwen. Dat vreselijk social media verpest ook veel. En die onzekerheid gast door op de volgende generatie.

Urona447

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:46

@Rofah ohhh op die fiets! Ik heb zelf geen kraamhulp gehad maar ik denk inderdaad als je familie hebt en 1 partner die thuis is dat je het prima met minder uur af kan. Helemaal als het je 2 e is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:58

Wat leven jullie in een bekrompen wereld. Het is maar goed dat velen hier geen kinderen willen. Jullie zijn nou niet bepaald een voorbeeld van hoe je harmonieus met andere mensen samen kunt leven. Wat een onzin komt hier voorbij. Allemachtig!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:59

SophievdV schreef:
Wat leven jullie in een bekrompen wereld. Het is maar goed dat velen hier geen kinderen willen. Jullie zijn nou niet bepaald een voorbeeld van hoe je harmonieus met andere mensen samen kunt leven. Wat een onzin komt hier voorbij. Allemachtig!

En dit noem je zelf wel een ruim denkend bericht? :+

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:04

Mendel schreef:
_Yasmine_ schreef:

Haha ja, me too.
Dat bericht was ook wel een beetje off topic verder.

Ik kijk nu naar Family matters with Jo Frost (super nanny). Het is ook wel heel bizar hoe de huidige generatie de kinderen opvoed. (Niet allemaal gelukkig). Mijn generatie eigenlijk. Het zijn bijna allemaal prinsjes en prinsesjes.
Ik heb laatst een onderzoek gelezen naar de impact van die opvoeding (al zichtbaar bij de millennials. Nu 16+). Die generatie red het amper in de normale maatschappij. Ineens krijg je dingen niet meer vanzelf. Ben je niet perfect. Moet je werken voor je centen. Helpen de likes en volgers je niet. Eigenlijk heel triest. Ze raken volledig uit balans. Laag zelfvertrouwen. Dat vreselijk social media verpest ook veel. En die onzekerheid gast door op de volgende generatie.

Mooi artikel in HP de Tijd hierover. Veel jongeren die hierdoor relatief kort nadat ze op eigen benen moeten staan, met burnout-klachten, depressie etc. te kampen hebben. Door de beschermende opvoeding waarbij kinderen alles mogen en alles krijgen wat ze willen... Inderdaad triest. Ik zie dit nu al gebeuren bij de kinderen van mijn vriend. Oudste heeft al een depressie achter de rug inclusief de hele mallemolen van psychiaters en jeugdzorg en weet ik veel. Die is inmiddels redelijk goed opgekrabbeld, maar bij de middelste... dat is zo'n door en door verwend nest (ja sorry voor de negatieve benaming, maar het maakt het kind gewoon niet leuk), die gaat het gewoon nooit redden in de maatschappij.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:05

bruintje123 schreef:
SophievdV schreef:

En dit noem je zelf wel een ruim denkend bericht? :+

Ik wilde het niet zeggen... _O-

Edit: wat rot, 4everhobbes. Vooral als je dat ziet, maar er niks aan kunt doen (want o wee als je je met de opvoeding bemoeit waarschijnlijk?).