Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:47

Heb je hem wel goed ingesteld? Als in: dominate arm of niet.

Seni

Berichten: 2733
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:29

Bij mij telt hij maar weinig stappen die ik niet zet. Dus eigenlijk vrij accuraat.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:57

Alleen motorrijden snapt ie niet (charge 2) maar met stil zitten is ie accuraat. En uitzonderlijke dingen, zoals lopen met een trolleykoffer denkt ie dat ik aan het outdoor fietsen ben...

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:02

Van de week komt m'n Ionic binnen, ik ben zoooo benieuwd!
Mooie reden om Ali Express te ontdekken, daar heb ik nog nooit wat besteld...

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:34

Oeh, ik ben blij met mijn nieuwe bandje :D
Afbeelding

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:14

Die zag ik op ali ook.
Ik heb er voor mijn charge 2 ook zo een gehad, helaas was het leer waarmee het bandje aan de fitbit vast zit erg zwak. Zeker in combinatie met zweten (sporten) was het binnen een half jaar (na 2x herstellen) echt op...

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:38

Ik weet niet precies hoe je hem bij de charge bevestigd maar bij de versa gaat er een metalen pinnetje in of bedoel je het leer daaromheen?
Ach voor die paar euro mag die het een half jaar doen :+
De bootcamp incl modder heeft hij overleefd :)

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:51

Charge 2 heeft andere bevestiging. Veeeel makkelijker... Met die versa bandjes loop ik nu echt te prutsen.. :')

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:02

Suuszels schreef:
Ik weet niet precies hoe je hem bij de charge bevestigd maar bij de versa gaat er een metalen pinnetje in of bedoel je het leer daaromheen?
Ach voor die paar euro mag die het een half jaar doen :+
De bootcamp incl modder heeft hij overleefd :)

Ik bedoel het leer eromheen, dat ging scheuren.
Ik wist niet van Ali, mijne kwam van bol (zo te lezen een andere prijsklasse)

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:43

Dames, vraagje.

Hoe stel ik in dat mijn versa oplicht als ik mijn pols draai. Kan het niet meer vinden!

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:13

PSvanLot schreef:
Dames, vraagje.

Hoe stel ik in dat mijn versa oplicht als ik mijn pols draai. Kan het niet meer vinden!

Linker knop op de versa ingedrukt houden, naar links swipen (voor rechter scherm) en dan 'scherm activeren' op automatisch zetten.

DrawnHorse

Berichten: 1573
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:10

Hallo, Ik kom na het lezen van het topic even binnen vallen met een vraag.

Ik ben aan het kijken naar een leuke smartwatch die ook gebruikt kan worden met paardrijden. Maar na het lezen van het topic ben ik jammer genoeg niet veel wijzer geworden (kan ook aan mij liggen). Is het met een fitbit mogelijk om apps te hebben die de stappen van het paardrijden niet telt als eigen stappen?

xMazzel
Berichten: 931
Geregistreerd: 11-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:40

DrawnHorse schreef:
Hallo, Ik kom na het lezen van het topic even binnen vallen met een vraag.

Ik ben aan het kijken naar een leuke smartwatch die ook gebruikt kan worden met paardrijden. Maar na het lezen van het topic ben ik jammer genoeg niet veel wijzer geworden (kan ook aan mij liggen). Is het met een fitbit mogelijk om apps te hebben die de stappen van het paardrijden niet telt als eigen stappen?


Ik twijfel ook over de aanschaf... en zit met dezelfde vraag, hopelijk heeft er iemand antwoord! ;)

_Blacky_

Berichten: 2328
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:31

hoii
ik kom even binnenvallen met een vraag.

Mijn moeder en ik hebben beide een charge 3. Maar nu sinds een tijdje berekend hij de route niet, of maar gedeeltelijk, weet iemand hoe dit kan, en vooral hoe dit te verhelpen is?

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:23

Schopje..
Ik heb nu de charge 2 maar die is aan vervanging toe en ik wil wel een iets luxere smartwatch.

Ik zou graag muziek willen afspelen op mijn telefoon en paardrijden niet als stappen tellen. Welke moet ik nemen?

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:27

Iemand hier ervaring met de charge 3?

Ik had de Alta HR, maar op wonderlijke wijze is deze uitgeschakeld... En niet meer aan te krijgen.. Fitbit wil hem vervangen of ik mag met 50% een nieuwe uitzoeken...
De oude word dan automatisch geblokkeerd.

Echter vraag ik me af of hij niet aldanniet perongeluk geblokkeerd is.. Van de 1 op de andere dag issie ermee gestopt....

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:14

Denise_Storm schreef:
xLindy91 schreef:


Nu heb ik de app DriveBit gedownload, deze zet ik aan als ik op mijn paard stap, en weer uit als ik afstap.
Zo rekent hij wel de verbruikte calorieën d.m.v. de verhoogde hartslag, maar niet de calorieën door de (niet gemaakte) stappen. *\o/*

Die heb ik nu gedownload. Wel de gratis versie. Als ik dus ‘Start’ kies en dan een uur ga paardrijden en hem dan stop, registreert die dat in de FitBit app?

Ik voel me echt een ei :+


Ik heb de Versa gekocht! Heel blij mee. Maar ik zou graag de DriveBit ook willen hebben, maar ik kan deze niet vinden? :o?

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:32

Ik val even binnen. Heb nu een tijdje de Fitbit charge 3 en heel blij mee, maar... Als ik ga fietsen en zeg dat hij dat moet volgen, maakt ie verbinding, etc. Alleen in 3 kwart van keren verbreekt ie continue de verbinding met mijn telefoon tijdens het fietsen.

Na afloop kan ik dan wel zien wat mijn hartslag gedaan heeft en ook kan ik grotendeels de route zien. Echter klopt de afstand niet (op een route van 8km zegt ie dan 0,05km, terwijl ie de route dus wel laat zien, af en toe mist ie een stukje en dan een rechte lijn).
Ook de gemiddelde snelheid laat ie niet zien.

Zijn er meer met dit probleem en/of hoe kan ik dit oplossen? Heb al opnieuw alles geïnstalleerd en gekoppeld, enz...

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:14

Het bandje van mijn charge 3 vertoonde een rare scheur, nu krijg ik dus een hele nieuwe fitbit terug omdat ze dat rubber niet kunnen repareren. Goede service van coolblue! Mistte hem wel meteen toen ik hem moest opsturen, je raakt er zo aan gewend

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:11

Huh, het rubber van je bandje?
Er kan gewoon een nieuw bandje omheen.

Wat goed dat je een nieuwe krijgt!


Ik heb sinds gisteren ook de charge 3.


Weet iemand of je dingen uit je scherm kan halen op je horloge?

Ik vind het bijv helemaal niet interessant dat mn gewicht of menxtruatie benoemd word als ik scroll.

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:17

Jolliegirl schreef:
Huh, het rubber van je bandje?

Ik heb sinds gisteren ook de charge 3.


Weet iemand of je dingen uit je scherm kan halen op je horloge?

Ik vind het bijv helemaal niet interessant dat mn gewicht of menxtruatie benoemd word als ik scroll.


Als het goed is kan je die er normaal uit halen via de app.

Iemand nog problemen met het scherm van de fitbit charge 3?
De mijne heeft sinds een week 1 lijn kapotte pixels. Is nog geen jaar oud. Al contact gehad met Coolblue, maar daar wisten ze niet of dit onder garantie viel. Indien niet, zouden er kosten bij komen om deze op te sturen en na te kijken, en zo vervelend is die kapotte lijn nu ook weer niet..

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:19

Hoezo zou dit niet binnen garantie vallen??
Neem ff contact op met fitbit zelf.. Die zijn echt super in hun contact

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:33

IwanLuver schreef:
Denise_Storm schreef:


Nu heb ik de app DriveBit gedownload, deze zet ik aan als ik op mijn paard stap, en weer uit als ik afstap.
Zo rekent hij wel de verbruikte calorieën d.m.v. de verhoogde hartslag, maar niet de calorieën door de (niet gemaakte) stappen.

Ik heb de Versa gekocht! Heel blij mee. Maar ik zou graag de DriveBit ook willen hebben, maar ik kan deze niet vinden? :o?

Kan iemand hier nog antwoord op geven?

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:48

ja het rubber was een soort van gescheurd aan de binnenkant, had ook verwacht dat ze zouden zeggen 'pech, koop maar een nieuw bandje' maar toch wel heel blij met een (gratis) nieuwe. Vind die 3rd party bandjes ook minder mooi, de meeste althans.

Wat raar dat Coolblue zegt dat een kapot scherm niet onder garantie zou vallen! Is er iets mee gebeurd waardoor dit kwam of echt uit het niets?

Die drivebit app kan ik ook niet vinden! Misschien te maken met android vs iOS?

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:21

Saleisha schreef:
Wat raar dat Coolblue zegt dat een kapot scherm niet onder garantie zou vallen! Is er iets mee gebeurd waardoor dit kwam of echt uit het niets?


Ze wisten het niet zeker. Indien dit niet onder garantie valt zou het me kosten geven, en zo storend vind ik het nu ook weer niet. Vind het alleen wat zonde voor een ding van 150 euro dat het scherm nu al een lijn dode pixels heeft.

Ondertussen heb ik een berichtje gestuurd naar fitbit en snel antwoord gehad! Alleen door mijn eigen uitstelgedrag en drukte dit eventjes uit het oog verloren. Vandaag opnieuw opgestart zoals zij aanraadden, maar heeft niet geholpen en heb dit ook aan hun laten weten.