Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:08

phormicola schreef:
En waarom?

Meer gelijkgestemden :)

Amie89

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:50

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/25/wa ... t-a1533655

Pro-vaccers en anti-vaccers 'geloven gewoon verschillende dingen'?
Nou, ik ben ervan overtuigd dat pro-vaccers zich simpelweg beter in de feiten verdiept hebben en zich baseren op meer betrouwbare bronnen... Heeft niets met geloven te maken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:49

Omg mazelen een soort waterpokken? Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt. En van de bof kan een jongetje doodleuk onvruchtbaar raken. Mijn hemel. ..ik sla nu echt stijl achterover en maak dat ik weg kom uit dit topic.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:33

pmarena schreef:
...Oomens: heel eerlijk: ik heb geen zin om data voor je te zoeken.

Als jij graag een ander "geloof" aanhangt dan vind ik dat echt helemaal prima :j
Ieder zijn eigen bronnen :) Ik zou ook weer moeten zoeken en heb daar gewoon geen zin in want ik heb zoveel informatie door geworsteld dat ik echt niet meer weet wat waar vandaan komt...

Toen ik het over geloven had, had ik het over mensen die tegen vaccineren zijn, die baseren zich namelijk niet op bewezen feiten, maar die baseren zich op overleveringen en daardoor is anti vaccineren een geloof. Mensen die voor vaccineren zijn baseren zich op door onderzoek bewezen feiten en daarmee is het juist geen geloof. Dit is weer typisch een manier van omschrijven waarmee je pro- en anti vaccineren gelijk probeert te trekken. Om daarmee anti vaccineren dezelfde legitimiteit te geven als pro vaccineren. Helaas voor jou kan dat alleen maar met bewezen cijfers en die wil je niet geven. Vandaar dat je waarschijnlijk ook geen vraag bij Snuffie ziet en er dus ook niet op reageert, die komt namelijk met cijfers.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 01:36

pmarena schreef:
Bij een gedwongen keuze zou ik dan wellicht kiezen voor de onbespoten kindjes.
Omdat dat meer aansluit bij mijn levensvisie of hoe je het ook wil noemen. Zit dan liever tussen de meer bewuste ouders die zich niet zo snel de kop gek laten maken door wat de media en overheid hen op probeert te dringen.

Hadden die jongens gewoon ouderwets de Bof gehad als kind zijnde (ik ben nu 36 en bij ons was dat nog heel normaal :j )

Opmerkingen als bovenstaande storen mij het meest in deze discussie.
Je stelt daar dat niet prikkers meer bewuste ouders zijn die niet zomaar de media geloven en dat wat de overheid opdringt.
Iemand die wel voor vaccineren is kan net zo goed die bewuste ouder zijn of is de media (wetenschappelijke onderzoeken en cijfers) waar ik dan in geloof niet juist en ben ik daarom niet bewust van de gevaren?
En waar halen de niet prikkers dan hun info vandaan? Waaruit concludeer je dat die media wel betrouwbaar is.

Wat de BOF betreft, zal het doorgeven aan vrienden van mij. Het feit dat hij als jongetje de bof heeft gehad was maar een onschuldige kinderziekte. Totaal niet de reden dat hij onvruchtbaar geworden is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:00

Ik ben idd niet bang voor de waterpokken, maar wel voor mazelen.

De reden is dat waterpokken idd onschuldig is en mazelen potentieel dodelijk. Maar gezien jij dat weigert te geloven is iedere discussie op dat vlak vechten tegen de bierkaai.
En ja van zoveel geraaskal kan idd wat geïrriteerd raken en kan het zijn dat ik denigrerend overkom. Gewoon omdat ik mij niet voor kan stellen dat mensen zo bewust feiten en wetenschap aan de kant kunnen schuiven onder het mom van niet betrouwbaar. En vervolgens daadwerkelijk onbetrouwbare gegevens als waarheid promoten.
Ik kan daar gewoon niet bij met mijn verstand. Maar dat kot misschien omdat ik teveel ben opgeleid als wetenschapper en wellicht daarom met een andere blik de wereld inkijk.

Overigens vind ik jou toon wellicht niet denigrerend maar ronduit beledigend naar mensen die wel vaccineren.

En verder ben ik het eens met Karl. Niet vaccineren is een geloof, wel vaccineren is gebaseerd op feiten en is daarmee juist geen geloof.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 09:08

phormicola schreef:
Omg mazelen een soort waterpokken? Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt. En van de bof kan een jongetje doodleuk onvruchtbaar raken. Mijn hemel. ..ik sla nu echt stijl achterover en maak dat ik weg kom uit dit topic.

Het staat wel leuk natuurlijk dat je nu de bedoeling van mijn woorden (mazelen, waterpokken alsof ik zeg dat het hetzelfde is ofzo :roll: ) wat verdraait +:)+

De Bof: Ja, naarmate een jongetje ouder wordt neemt de kans op onvruchtbaarheid toe, daarom was het altijd maar fijn als ze de Bof gehad hadden voordat ze in de puberteit kwamen :j

Toen ik kind was was het nog heel normaal dat kinders een paar dagen met 1 of 2 dikke wangen rond liepen. Mocht je wel thuis blijven maar geloof dat we er niet eens voor in bed bleven :P

Kinkhoest was vervelender.... En ja ik ben volledig gevaccineerd.

Dat spastische denken van nu over zaken als de Bof en Mazelen die een paar decennia geleden net zo normaal waren als de waterpokken en de griep....het "leuke" is dat we nu zelf op de eerste rij kunnen aanschouwen hoe het waarschijnlijk met de waterpokken hetzelfde zal gaan :j

Wie in het topic is nu doodsbang voor de waterpokken...?

Moet je opletten als dat vaccin aan "de prikjes" toegevoegd gaat worden, dikke kans dat jullie kinderen tegen de tijd dat ze ouders worden, dan net zo spastisch doen over die vreselijk gevaarlijke ziekte waterpokken als jullie over de mazelen :P

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:25

Wat een discussie is dit. Het komt eigenlijk op hetzelfde neer als wel of geen BV. Daar zijn de meningen ook altijd zo sterk uiteen lopend en is soms weinig tot geen begrip voor de ander. (misschien een beetje een raar vergelijk)

De discussie is wel goed. Ik heb mij bij de eerste er niet in verdiept en ben mee gegaan met de flow... Bij de tweede heb ik mij er wel in verdiept en er met mijn partner over gehad. Ik weet dat er bijwerkingen zijn die je liever niet wilt en heb ook de schrijnende verhalen gelezen. Echter wij hebben het enten door laten gaan omdat de ziektes waarvoor geënt worden je ook niet wilt hebben. Ik vond dat belang groter dan de kleine kans op 1 van de verschrikkelijke bijwerkingen. Juist door dit entingsprogramma zijn deze ziektes verbannen uit Nederland.

Ondertussen hebben wij een derde kindje mogen ontvangen en nu nog meer dan eerst ben ik voor het entingsprogramma. Alle vluchtelingen die naar Nederland komen brengen misschien wel ziektes mee die we niet willen hebben. Als we nu allemaal het enten laten liggen is de kans aanwezig dat bepaalde ziektes weer opduiken. Nu wil ik niet zeggen dat alle vluchtelingen ziektes met zich mee brengen maar die kans is wel rieeel.

Ik vind wel dat ze de stoffen welke gebruikt worden voor het enten tegen het licht aan mogen houden. We zijn nu zoveel jaren verder dat er misschien wel andere stoffen gebruikt kunnen worden die minder of geen nare bijwerkingen hebben

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 09:37

Karl66 schreef:
pmarena schreef:
...Oomens: heel eerlijk: ik heb geen zin om data voor je te zoeken.

Als jij graag een ander "geloof" aanhangt dan vind ik dat echt helemaal prima :j
Ieder zijn eigen bronnen :) Ik zou ook weer moeten zoeken en heb daar gewoon geen zin in want ik heb zoveel informatie door geworsteld dat ik echt niet meer weet wat waar vandaan komt...

Toen ik het over geloven had, had ik het over mensen die tegen vaccineren zijn, die baseren zich namelijk niet op bewezen feiten, maar die baseren zich op overleveringen en daardoor is anti vaccineren een geloof. Mensen die voor vaccineren zijn baseren zich op door onderzoek bewezen feiten en daarmee is het juist geen geloof. Dit is weer typisch een manier van omschrijven waarmee je pro- en anti vaccineren gelijk probeert te trekken. Om daarmee anti vaccineren dezelfde legitimiteit te geven als pro vaccineren. Helaas voor jou kan dat alleen maar met bewezen cijfers en die wil je niet geven. Vandaar dat je waarschijnlijk ook geen vraag bij Snuffie ziet en er dus ook niet op reageert, die komt namelijk met cijfers.

Gelukkig heeft iedereen het recht om zelf te kiezen welke bronnen hij of zij betrouwbaar vindt :)

Ik vind virologen, kinderartsen, neurologen, huisartsen en noem maar op wat voor -logen en ex fanatieke prikkers (zowel behandelaars als ouders) die keihard die door de praktijk van hun geloof in de veiligheid van vaccinaties af geschopt zijn, ten koste van hun kinderen en die van anderen, betrouwbaarder dan de experts van de andere kant ja.

Zeker als die met onzin komen om "die domme mensen die niet beter weten" te overtuigen van de veiligheid...immers zit er in de vaccinaties spul dat ook in dingen zit die wij eten! Terwijl iets dat je eet héél anders door het lichaam opgenomen wordt (en veel makkelijker uitgescheiden kan worden!) dan iets dat je intramusculair diep in het lichaam brengt met een injectienaald.

Dat soort makkelijke aannames vanuit "de wetenschap" waarop het "het zal wel veilig zijn" gebaseerd is, de niet op babies geteste cocktails die nog maar relatief kort gebruikt worden, het aandeel onzin-vaccins die NIETS in een baby in Nederland te zoeken hebben, de hoeveelheid vaccins op veel te jonge leeftijd....dat zijn zéér legitieme zaken om je eens achter de oren te krabben of dat nu wel zo verstandig is :(:)

Jullie mogen gerust geloven dat het allemaal wel goed onderzocht zal zijn en dat de peilers waarop die onderzoeken rusten (veilige hoeveelheden enzo) correct zijn. En verwachten dat voor het eerst in de geschiedenis geen nieuwe wetenschappelijke inzichten meer geboekt kunnen worden vanaf dit punt :P

Als ik de officiële cijfers zie van het aantal kinderen dat heel naar reageert op de prikken, en wetende dat de kans heel groot is dat wat in de officiële lijstjes komt, maar het topje van de ijsberg is...vind IK het dat risico niet waard. Dat is gelukkig mijn goed recht *\o/*

Een ander is banger voor de ziektes waar tegen gevaccineerd wordt en die vind de bijwerkingen (met zelfs doden) weerminder spannend: ieder zijn keuze :)

Al met al blijft het voor iedere ouder de eigen afweging: vind je de mogelijk voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen. En heb je het risico er voor over om je gezonde kind potentieel zèlf ziek te maken door de prikken te laten zetten.

Gelukkig mag NIEMAND die afweging voor een ander maken +:)+
Laten we hopen dat het zo blijft.

Voor jullie lijkt het misschien een goede stap wanneer de overheid verplichtingen oplegt in die trant, maar wacht maar tot ze in navolging van zo'n ingreep, er ook 1 toe gaan passen die jullie wèl raakt...dan is het opleggen van dergelijke verplichtingen vast ineens niet meer zo'n goed idee.

De vrijheid om over je eigen lichaam en medische handelingen te kunnen beslissen is iets dat we met zijn allen zouden moeten koesteren :j

Maargoed ook daar mag je uiteraard anders over denken. Maar die zever van "jullie beslissen voor mij...." en dan zelf willen dat "onze" kinderen verplicht vol geprikt worden.....ehm iets over een pot en een ketel :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:48

pmarena schreef:
phormicola schreef:

Het staat wel leuk natuurlijk dat je nu de bedoeling van mijn woorden (mazelen, waterpokken alsof ik zeg dat het hetzelfde is ofzo :roll: ) wat verdraait +:)+

Moet je opletten als dat vaccin aan "de prikjes" toegevoegd gaat worden, dikke kans dat jullie kinderen tegen de tijd dat ze ouders worden, dan net zo spastisch doen over die vreselijk gevaarlijke ziekte waterpokken als jullie over de mazelen :P

Je zet hier waterpokken wel op gelijk niveau als waterpokken.

En de kans op complicaties is gewoon ligt gewoonweg anders. Bij mazelen krijgen 10% tot 20% kans op complicaties(middenoorontsteking, longontsteking) 1 op de 1000 kinderen krijgt een hersenvliesontsteking. Nog ernstiger is maar gelukkig ook zeer zeldzaam is subacute scleroserende panencefalitis.(langzaam voortschrijdende virusinfectie in de hersenen)

Bij waterpokken heb je kans op gordelroos. Alleen gevaarlijk voor mensen met een verstoord immuunsysteem. (dus ook niet al te lichtzinnig over doen als je kind besmet is...thuis laten dan!)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-11-16 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 09:50

_lautje_ schreef:
Ik ben idd niet bang voor de waterpokken, maar wel voor mazelen.

De reden is dat waterpokken idd onschuldig is en mazelen potentieel dodelijk. Maar gezien jij dat weigert te geloven is iedere discussie op dat vlak vechten tegen de bierkaai.
En ja van zoveel geraaskal kan idd wat geïrriteerd raken en kan het zijn dat ik denigrerend overkom. Gewoon omdat ik mij niet voor kan stellen dat mensen zo bewust feiten en wetenschap aan de kant kunnen schuiven onder het mom van niet betrouwbaar. En vervolgens daadwerkelijk onbetrouwbare gegevens als waarheid promoten.
Ik kan daar gewoon niet bij met mijn verstand. Maar dat kot misschien omdat ik teveel ben opgeleid als wetenschapper en wellicht daarom met een andere blik de wereld inkijk.

Overigens vind ik jou toon wellicht niet denigrerend maar ronduit beledigend naar mensen die wel vaccineren.

En verder ben ik het eens met Karl. Niet vaccineren is een geloof, wel vaccineren is gebaseerd op feiten en is daarmee juist geen geloof.

Misschien zou het al schelen als jij en anderen hier in het topic voor het gemak niet allerlei dingen verkeerd voor mij en andere kritische prikkers in zouden vullen :)*

Bijvoorbeeld zeggen dat ik weiger te geloven dat mazelen potentieel dodelijk kunnen zijn, hoe kom je dar nu in hemelsnaam bij... dat zijn dan blijkbaar jouw "wetenschappelijke" aannames?

Ik weet dondersgoed dat de mazelen dodelijk kunnen zijn. Heb nooit anders beweert.
Dat je dat denkt te lezen zegt voor mij dan weer wat over jouw manier van "feiten" opnemen ;)

Ik heb me namelijk goed verdiept in de ziektes en ben niet over 1 nacht ijs gegaan.
Misschien kun je daar ook gewoon vanuit gaan, dat mensen als het om hun KIND gaat niet zomaar wat doen en al helemaal niet als ze dan tegen de stroom in gaan want dat is geen comfortabele route hoor, daar moet je wel hele goede redenen voor hebben om dat te willen doen :)

Als je oprecht eerlijk kritisch bent ga je niet zomaar van "je bent gek als je niet vaccineert" naar "ik vind de potentiële voordelen niet (meer) opwegen tegen de potentiële nadelen".

Behalve dat ik weet dat de mazelen kunnen eindigen in de dood weet ik óók dat het een zéér zeldzame complicatie is wanneer iemand (die meestal al verzwakt is!) door de mazelen bvb. vatbaar wordt voor een longontsteking en dáár dan uiteindelijk aan overlijdt.

Al dergelijke gevaren weegt ieder voor zich af en dan kom je zelf tot de conclusie of je wel, niet, gedeeltelijk, uitgesteld of op welke manier dan ook anders gaat vaccineren.

Mensen wegen overal af wat voor hun (kind) het beste is, over wandelwagens of kleertjes kunnen we het al niet eens worden :P

Laten we dan alsjeblieft bij zoiets ingrijpends als een medische behandeling zelf over onze kind mogen beslissen zeg :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:52

pmarena schreef:
Bijvoorbeeld zeggen dat ik weiger te geloven dat mazelen potentieel dodelijk kunnen zijn, hoe kom je dar nu in hemelsnaam bij... dat zijn dan blijkbaar jouw "wetenschappelijke" aannames?

Dat zijn geen wetenschappelijke aannames. Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen.
De aanname is dus getoetst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 09:56

NatasjavE schreef:
pmarena schreef:

Je zet hier waterpokken wel op gelijk niveau als waterpokken.

En de kans op complicaties is gewoon ligt gewoonweg anders. Bij mazelen krijgen 10% tot 20% kans op complicaties(middenoorontsteking, longontsteking) 1 op de 1000 kinderen krijgt een hersenvliesontsteking. Nog ernstiger is maar gelukkig ook zeer zeldzaam is subacute scleroserende panencefalitis.(langzaam voortschrijdende virusinfectie in de hersenen)

Bij waterpokken heb je kans op gordelroos. Alleen gevaarlijk voor mensen met een verstoord immuunsysteem. (dus ook niet al te lichtzinnig over doen als je kind besmet is...thuis laten dan!)

Nee. Ik heb het er over hoe een ziekte waar men in de praktijk helemaal niet zo enorm bang voor is, tot een angstwekkend monster wordt gemaakt om mensen maar aan het prikken te krijgen. Zoals ik eerder ook de griep er bij noemde :)* Maarja zeggen dat ik griep er aan gelijk stel staat niet zo leuk als 2 "vlekjesziektes" op een hele andere manier aan elkaar koppelen -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 09:59

NatasjavE schreef:
pmarena schreef:

Dat zijn geen wetenschappelijke aannames. Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen.
De aanname is dus getoetst.

Zo dan, is nu zelfs al getoetst èn wetenschappelijk bewezen dat IK weiger te geloven dat mazelen potentieel dodelijk kunnen zijn....nounou wat een twijfelachtige eer :')

Woorden verdraaien is GEEN toffe manier van discussiëren :n

Goed ik heb nog meer te doen :wave:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:09

pmarena schreef:
Zo dan, is nu zelfs al getoetst èn wetenschappelijk bewezen dat IK weiger te geloven dat mazelen potentieel dodelijk kunnen zijn....nounou wat een twijfelachtige eer :')

Ik verdraai je woorden niet.

Ik vind het verdomd belangrijk dat als mensen hier meelezen dat ze niet verkeerd geïnformeerd zijn zoals jij blijkbaar bent.

Want voor mij staat middels vast dat het wel potentieel dodelijk is en dat er potentieel gevaarlijke complicaties kunnen ontstaan.
En dat heb ik niet gelezen op de site van het RIVM. Maar in meta-analyses van de Cochrane. Geheel onafhankelijk van de farma, RIVM en boekenschrijvende anti-vaxxers.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:10

Wow Pmarena volgens mij doe je nu echt goed je best om selectief te lezen....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 10:13

NatasjavE schreef:
pmarena schreef:

Ik verdraai je woorden niet.

Ik vind het verdomd belangrijk dat als mensen hier meelezen dat ze niet verkeerd geïnformeerd zijn zoals jij blijkbaar bent.

Want voor mij staat middels vast dat het wel potentieel dodelijk is en dat er potentieel gevaarlijke complicaties kunnen ontstaan.
En dat heb ik niet gelezen op de site van het RIVM. Maar in meta-analyses van de Cochrane. Geheel onafhankelijk van de farma, RIVM en boekenschrijvende anti-vaxxers.

Lieve Natasja...nogmaals het staat NIET ter discussie dat mazelen dodelijk af kunnen lopen :)*

Echt, wat een niveau zeg..... goed ik ga nu echt afsluiten :wave:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:17

pmarena schreef:
Lieve Natasja...nogmaals het staat NIET ter discussie dat mazelen dodelijk af kunnen lopen :)*

En is dus vele malen ernstiger dan een relatief onschuldig BMR-prikje waarbij die kans dus veeeeeele malen kleiner is.

Fijn dat we het op een punt eens geworden zijn. BMR vaccinatie is veiliger dan de mazelen, de bof of Rode Hond doormaken.

en ja,....nu heb ik je woorden een beetje verdraaid :Y)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:37

In de VS wordt ook al tegen de waterpokken ingeënt. Ik ben benieuwd of dat hier ook ooit gaat gebeuren.

Ik heb altijd begrepen dat het doormaken van de bof voor de pubertijd geen kans op onvruchtbaarheid geeft en dat daarna die kans nog steeds klein is maar er wel degelijk is. Voor mij is dat wel een reden om mijn zoontjes in ieder geval voor de pubertijd te laten enten tegen de bof.

Rode hond is alleen gevaarlijk om door te maken als je op dat moment zwanger bent (tot vier maanden zwangerschap). Dan is het gevaarlijk voor het ongeboren kindje. Voor een reeds geboren kind kan rode hond geen enkel kwaad. Ik vraag me dan ook echt af waarom er voor die ziekte al zo jong gevaccineerd wordt. Waarom niet in de pubertijd indien een kind deze ziekte niet gehad heeft. We kunnen immers testen op antistoffen.

Mazelen is van de drie ziektes de ziekte met de meeste kans op narigheid. Ook die kans is nog heel klein.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:42

Esplendido schreef:
Mazelen is van de drie ziektes de ziekte met de meeste kans op narigheid. Ook die kans is nog heel klein.

Noem 20% kans maar een kleine kans.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:46

De enting van rode hond is niet voor het in te enten kind, maar ter bescherming van het nog te geboren worden kind.

Ik heb als baby rode hond gehad toen m'n moeder zwanger was van m'n broertje. Dat was echt niet grappig

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:55

Dat schrijf ik toch ook. Mijn vraag is alleen waarom onze kinderen dan al zo jong enten en bijvoorbeeld niet pas vlak voor de pubertijd indien ze de ziekte niet hebben doorgemaakt. Immers als een moeder de ziekte als kind gehad heeft of geënt is, is de ziekte ook niet gevaarlijk voor haar ongeboren kind.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:58

En complicaties bij mazelen betekent ook nog niet direct dat bij alle complicaties een kind wat overhoudt aan de ziekte of er aan overlijdt. Het percentage dat daadwerkelijk schadelijke gevolgen van de ziekte overhoudt is veel kleiner dan twintig procent.

En ik ben niet tegen enten, maar ik heb bij sommige entingen wel mijn vraagtekens. Van de BMR snap ik het op jonge leeftijd enten van kinderen echt nog wel (al enten wij wel uitgesteld) maar bij bof en rode hond vraag ik me af of het niet anders kan.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:01

Esplendido schreef:
Dat schrijf ik toch ook. Mijn vraag is alleen waarom onze kinderen dan al zo jong enten en bijvoorbeeld niet pas vlak voor de pubertijd indien ze de ziekte niet hebben doorgemaakt. Immers als een moeder de ziekte als kind gehad heeft of geënt is, is de ziekte ook niet gevaarlijk voor haar ongeboren kind.

Ten eerste is het dan nog steeds geen ongevaarlijke ziekte en ten tweede is dat niet realistisch in de huidige tijd omdat je de ziekte bijna niet kan oplopen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:07

Even misschien een domme vraag...
Ik ben pro prik.

Ben zelf 35 en geen kinderwens dus verder niet zo relevant.
Geboren in 81 en alle prikjes in mijn jeugd gehad, wel heb ik de bof gehad en rond mijn 25e pas de waterpokken (waar ik heel ziek van was).
Hoe werkt dit dan precies?