Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:46

Als ik ongesteld ben en vaker naar het toilet moet en ze gaan moeilijk doen
Geloof ik dat ik ook even moeilijk ga doen :=

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:17

Ik kan mij best voorstellen dat er kantoorbanen zijn waarbij het niet wenselijk is dat mensen elk uur een paar minuten van de plek zijn. (inbound callcenter, alarmcentrale, dat soort op bereikbaarheid gebaseerde banen)
Niet netjes en verre van fijn maar ik kan mij er toch iets bij voorstellen.

Ik heb gelukkig nooit hele zware dagen waarbij ik tussendoor moet legen. In de tijd dat ik tampons gebruikte had ik wel op die dagen elke 2 uur verschoning nodig, vind het toch bijzonder hoeveel gemak zo'n cupje eigenlijk geeft.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:24

Ik herken dat ook niet, maar een vriendin van mij moest bijvoorbeeld medicijnen slikken om alles een beetje in toom te houden, zoveel bloed als zij verloor elke maand. Daar was echt niet mee te functioneren zo erg.

Nu had zij ook een ietwat afwijkende uitslag na uitstrijkjes (had niets met het bloedverlies te maken) en toen ze dat niet onder controle kregen heeft zij heel snel de ingrijpende beslissing genomen om de hele handel eruit te laten halen om ook maar van die ongesteldheid af te zijn.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:04

Ik denk dat een deel van het probleem bij mij toch mijn hevige menstruatie is maar dat heb ik altijd al gehad. Ik heb na twee uur mijn cup zo vol zitten dat ik hem denk ik bij het vacuüm verbreken laat overstromen.
Nu vanmorgen kreeg ik de diva ook niet in... Nu net de claricup ingedaan die is korter maar ook minder hard dat vindt mijn blaas weer prettig :x

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:05

Overigens wat betreft het naar de wc gaan op je werk... jullie kunnen tenminste nog. Ik helaas niet :+

truus1970

Berichten: 1261
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:48

corine1981 schreef:
Overigens wat betreft het naar de wc gaan op je werk... jullie kunnen tenminste nog. Ik helaas niet :+



Maar je moet toch wel eens naar het toilet? Dat is toch onwerkbaar. Of werk je daar waar wildplassen niet opgemerkt wordt

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:12

truus1970 schreef:
corine1981 schreef:
Overigens wat betreft het naar de wc gaan op je werk... jullie kunnen tenminste nog. Ik helaas niet :+



Maar je moet toch wel eens naar het toilet? Dat is toch onwerkbaar. Of werk je daar waar wildplassen niet opgemerkt wordt

Zeker moet ik wel maar ik kan niet altijd. We hebben ritten van bijna twee uur zonder tijd om te stoppen...
Maar dan nog kan ik dus ook niet ff terug wanneer hij niet goed zit :)

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:49

Hier ook weer blij.....not....
Volgende week afspraak gemaakt met de ha voor doorverwijzing naar gyn. Ben er helemaal klaar mee :+ 7 dagen zoveel last. Dan 18 dgn rust en dan begint de ellende weer van voor af aan. Ik pas mij gewoon aan en nadat ik gisteren een website heb bekeken van hevigbloedverlies.nl ga ik echt hulp zoeken. Ben gelukkig niet de enigste

Overigens via ali en cup besteld. Ziet er goed it. Zijn alleen 2 delen aan elkaar vast. Mijn meluna zie je geen naden. Dus weet niet hoe die zich gaat houden....

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:31

Via Ali besteld? Hmm ik ben daar nog al huiverig voor, de voorschriften mbt oplosmiddelen en dat soort zaken is toch in andere landen vaak niet zo strikt geregeld als in Nederland.
Maar goed, je eigen keuze (ik ben zo'n muts die ook tegen make up van Ali is ivm allergieën en proefdieren testen).

Balen dat je zo'n last hebt Karin, mooi door laten verwijzen!

Hier op de heftigste dag en super tevreden, geen drupje, geen pijn en 2x daags thuis verschonen.
Had er jaren eerder aan moeten beginnen.

Komen jullie tegenwoordig ook reclame tegen op Facebook voor de Organicup?
Moet zo lachen, daar hebben ze dus maar 1 soort van en volgens hen kan iedereen zich daarmee redden, mooie reclame.....

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:57

Organicup heeft twee maten, en ik ben er erg tevreden mee. Niet gelijk oordelen dus. Met een 90 dagen niet goed-geld terug garantie lijkt het me ook niet verkeerd voor sommige dames hier als ik het zo lees.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:10

Ik blijf het bij mij toch vreemd vinden. Vanmorgen kreeg ik met geen mogelijkheid dat ding goed op zijn plek. Begin van de middag wel en geen drupje gelekt... Nu verschoond en zit weer niet lekker ondanks drie pogingen. Ik snap echt niet wat ik fout doe...

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:24

Sting schreef:
Organicup heeft twee maten, en ik ben er erg tevreden mee. Niet gelijk oordelen dus. Met een 90 dagen niet goed-geld terug garantie lijkt het me ook niet verkeerd voor sommige dames hier als ik het zo lees.


Ik oordeel niet gelijk maar om het als het beloofde product ooit aan te bieden wat voor iedereen een oplossing is vind ik nog al misleidende reclame. Dat is mijn punt, sorry als ik op je tenen ben gaan staan.

Corine, heb je verschil in welke kant je de vouw naar toe houdt als je hem inbrengt?
Als ik de vouw niet naar achter laat wijzen dan wil het bij mij bijna niet, terwijl als ik hem dus wel naar achter laat wijzen dat het gelijk goed zit voor de rest van de dag.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:36

corine1981 schreef:
Ik blijf het bij mij toch vreemd vinden. Vanmorgen kreeg ik met geen mogelijkheid dat ding goed op zijn plek. Begin van de middag wel en geen drupje gelekt... Nu verschoond en zit weer niet lekker ondanks drie pogingen. Ik snap echt niet wat ik fout doe...


Probeer je het niet te hoog te duwen?

Ik hoef het ding er maar nauwelijks in te duwen, de plop komt al vrij snel (ik kan het ding gewoon niet ingevouwen helemaal naar binnen krijgen hij plopt eigenlijk al als ik er nog maar nauwelijks ben) en ik moet er niet meer aankomen. Ook al denk ik dat ie zo laag zit, het zit dan toch goed.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:43

Mijn lunette cup is er.
Ik ben heel benieuwd of ie beter gaat zijn dan mijn vorige.
Ziet er alle sinds prima uit.
Volgende week mag ik testen.

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:40

MarliesV schreef:
Sting schreef:
Organicup heeft twee maten, en ik ben er erg tevreden mee. Niet gelijk oordelen dus. Met een 90 dagen niet goed-geld terug garantie lijkt het me ook niet verkeerd voor sommige dames hier als ik het zo lees.


Ik oordeel niet gelijk maar om het als het beloofde product ooit aan te bieden wat voor iedereen een oplossing is vind ik nog al misleidende reclame. Dat is mijn punt, sorry als ik op je tenen ben gaan staan.

Wees niet bang, voel het niet als aanval. En is je product aanprijzen niet het idee van reclame maken? Als ik ergens zou lezen met 'past misschien' wordt ik niet erg enthousiast, haha.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:19

Hij kruimte bij mij vanzelf hoog. Wanneer ik hem te laag plaats valt hij er uit.
Voor mijn gevoel plaats ik hem nu ergens in mijn maag maar dat gaat nog het best.
Vandaag hele dag zonder lekken gedragen.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:40

Aria_zz schreef:
Mijn lunette cup is er.
Ik ben heel benieuwd of ie beter gaat zijn dan mijn vorige.
Ziet er alle sinds prima uit.
Volgende week mag ik testen.


Ik zou juist nu al testen eigenlijk :j

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:05

Amaris, waarom dan? Ik kan nu toch niet controleren of ik door lek oid?

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:30

corine1981 schreef:
Hij kruimte bij mij vanzelf hoog. Wanneer ik hem te laag plaats valt hij er uit.
Voor mijn gevoel plaats ik hem nu ergens in mijn maag maar dat gaat nog het best.
Vandaag hele dag zonder lekken gedragen.

Als ik dit zo lees, blijft mij mij toch de gedachte opkomen dat je cup te smal is, waardoor er geen goed vacuüm komt en hij dus omlaag kan zakken of omhoog kan kruipen. Bij mij verschuift hij alleen soms als ik weer eens last heb van opstoppingen, anders blijft 'ie gewoon perfect op z'n plekkie zitten. (Als je 'm in je maag plaatst, stop je 'm trouwens wel in het verkeerde gat :+ )

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:02

maar je kunt wel al kijken hoe het zit en hoe het uitklapt ed

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:12

_Mirjam schreef:
corine1981 schreef:
Hij kruimte bij mij vanzelf hoog. Wanneer ik hem te laag plaats valt hij er uit.
Voor mijn gevoel plaats ik hem nu ergens in mijn maag maar dat gaat nog het best.
Vandaag hele dag zonder lekken gedragen.

Als ik dit zo lees, blijft mij mij toch de gedachte opkomen dat je cup te smal is, waardoor er geen goed vacuüm komt en hij dus omlaag kan zakken of omhoog kan kruipen. Bij mij verschuift hij alleen soms als ik weer eens last heb van opstoppingen, anders blijft 'ie gewoon perfect op z'n plekkie zitten. (Als je 'm in je maag plaatst, stop je 'm trouwens wel in het verkeerde gat :+ )


Die van mij plaats ik ook vrij ' hoog' hoor. (Zo lang is die tunnel ook weer niet _O- )

Iedereen is anders dus kan best.
Mn zus heeft ook nog wel eens dat hij niet goed zit. En we lijken erg op elkaar, zelfde cup ook maar toch anders down there! :+

Ik heb meestal de vouw of naar achter of naar voren. Breng hem zo ver mogelijk in en trek hem naar beneden om te checken of hij vacuüm zit.

Moet altijd beetje persen om weer bij het steeltje te komen.

Geeeeeeeeeeeeeeen idee of het normaal is of zo hoort, maar geen lekkage en voel dr verder niks van.
Zal wel goed wezen dan toch?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:33

Amaris schreef:
maar je kunt wel al kijken hoe het zit en hoe het uitklapt ed

Dat is wel zo. Maar voel me er niet helemaal fijn bij dat te doen wanneer ik nog niet in de periode ben. Wel al even met de hand de vouwen testen, moet zeggen dat ie heel flexibel is. Erg anders dan mijn vorige.
Voor lekkages waren met de vorige een probleem, dus loopt voor de rest wel los denk ik.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:53

Hoe gaat het Corine? De oplossing al gevonden?

Aria je nieuwe al getest?

Kom de Organicup steeds meer tegen op Facebook, zal wel met dit topic te maken hebben haha.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:15

Ik heb hem nu twee dagen al getest, zit op dag 3. Heb toch wat problemen gehad, meer doorlekken dan bij mijn oude cup bijvoorbeeld.
Ook vind ik deze iets harder dan de oude en voelde ik hem af en toe toch duidelijker. Maar dat is ook gewoon worden.

Nu heb ik het idee dat ik hem iets beter kan plaatsen.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:22

Hier toch o ook maar een ander model proberen.. Ik heb net mijn laatste ongesteldheid elke keer wat gehad, Terwijl ik hem al een hele tijd gebruik.. Dat hij los schoot bv .
Ik heb de lunette classic 2