Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:05

Verwend/Verwaarloosd? :o? Dat zijn nogal tegenstrijdige termen. Wat bedoelen ze daar precies mee?
En hoe oud ben je?

Ik zou toch daar niet meer gaan sporten. Een statement maken schiet je nergens mee op en je staat duidelijk niet stevig in je schoenen. Waarom jezelf dan nog eens extra pijnigen? Kies voor jezelf en de rust. Die vriendin zal dat ook vast wel begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:19

Pfff, vandaag en gisteren 2 dagen vrij, wil me aanzetten om dingen te doen, maar t likt me maar moeilijk. Heb een heerlijk weekend gehad, maar boem bats ik val alweer terug. Had gehoopt dat het iets langer zou duren -O-

Guess, vooral lekker egoistisch zijn op dit soort momenten hoor. Jij gaat voor, en jammer voor de rest. Klinkt ff stom, maar jezelf op 1 zetten is zo belangrijk.
En verwend/verwaarloosd? Wat bedoeld je spych daarmee? En waarom word je het huis uitgezet?

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:18

Verwaarloosd / verwend:

Mijn ouders hebben mij als kind verwaarloosd in situaties die ik niet alleen op kon lossen, duwen naar een psycholoog en wat er gebeurd is de doofpot in (seksueel misbruik van 2 jaar/ aanranding familielid enzovoort). Mij vol aan de medicatie zetten als oplossing en mij de schuld geven van de problemen thuis, van hun depressies enzovoort. Geen regels opstellen en geen ritme ect. Terwijl dat de reden is dat ze mij niet hebben kunnen beschermen

Verwend in de zin van materiële dingen om mij gelukkig te kopen oid.

Ik word over 3 weken 23 jaar

Mijn ouders willen mij thuis weg hebben omdat het niet goed met mij gaat en ze daar niet mee om kunnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:20

Oh op die fiets, herkenbaar :+
Wel hefig zeg, dat je ouders dat zeggen. Volgens mijn vader was ik ook altijd de schuldige overal van.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:25

Wat heftig uit huis gezet worden :(:)

Ik weet dat ik altijd welkom ben om terug bij mijn ouders te gaan wonen, mentaal zou ik dat niet trekken (met name ivm mijn moeder en broertje) maar het is fijn om te weten dat ik welkom ben.
Net bij de psychiater weg en ik krijg slaaponderzoek *\o/*
Mag ook wel na 4 jaar invaliderende vermoeidheid :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:54

Guess, dit lijkt mij een onhoudbare situatie...4 pogingen en er wordt niets ondernomen?? Tevens het feit dat je uit huis wordt gezet door je ouders (maar misschien is dat voor jezelf wel veel beter. Je eigen stek zonder de negativiteit van je ouders).

Ik zou morgenochtend de huisarts bellen en vragen om een afspraak.
Wat is er gedaan na je pogingen als ik vragen mag?

Azmay: Wat fijn! Hopelijk kunnen ze je daar helpen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:20

Joolien, toch even pas op de plaats dus. Ik was er al bang voor :(:)

Guess, kom vooral voor jezelf op. Heb je hier al eens met je ouders over gepraat? Of heb je het al eens voor jezelf opgeschreven?

Azmay: Fijn, een slaaponderzoek! Waar moet je heen? Ik ga het hier in het ziekenhuis doen.

Ik ben net terug van de dubbele EMDR afspraak. Jemig, ik moet nog even bijkomen. Ik heb een jaar of 6 geleden ook EMDR gehad en de techniek is duidelijk veranderd := Toen was het tempo te vergelijken met een locomotief en dat vond ik wel heel fijn. Een rustig tempo waarbij je makkelijk op adem kon komen. Nu denderen ze letterlijk in sneltreinvaart door en is het juist de bedoeling dat je bijna niet de tijd hebt om na te denken.
Na afloop stond ik helemaal perplexed := WTF just happened... Toentertijd heb ik ruim een jaar therapie gehad en nu moet het in 4 a 5 sessies gebeuren.

Nu de aankomende dagen even rustig bijkomen. Er kwamen wel wat emoties los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:23

Ja ik wist ook wle dat het een boemerang is :+ Maar goed, dat was het weekend wel waard.

Denk je dat het wel helpt, het snelle werk? Of zal het vooral kostentechnisch voordelig zijn :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:26

Nou, volgens mij vergoed de verzekering het sowieso wel, dus dat is het probleem niet. Maar ik weet niet of ik het zelf wel kan bijhouden. Ik vergat af en toe bijna om te ademen :=
Manlief had zich al op het ergste voorbereid toen ik thuis kwam, maar ik ben vooral stomverbaasd :+

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:07

Laetitia,

Ben 4 keer op de intensive care beland, in coma gehouden en hopen dat ik eruit kwam, wakker worden na enkele dagen, psycholoog erbij en ontslagen uit het ziekenhuis. ' het leven is veel te mooi, zonde van zo'n mooie meid, niet meer doen hoor'.
Zodra ik aangeef dat ik niet naar huis wil omdat ik dan weer het hef in eigen handen neem, ' helaas mevrouw .. Dit zijn onze richtlijnen en praat maar met je psycholoog' .... ja die psygoloog die ik niet meer heb.

Ik heb volgende week maandag een afspraak bij de huisarts, maar daar loop ik al vanaf dat het misbruik aan het licht kwam (bijna 7 jaar alweer) en tot heden voel ik me echt in de steek gelaten. Mijn moeder word zelfs door mijn huisarts ect voorbereid op mijn overlijden.

Uit huis is zeker goed voor mij, maar het moet eel betaalbaar zijn. Via de woningbouw is goedkoopste weg, maar door een fout bij mijn inschrijving op mijn 18e, heb ik nu opnieuw inschrijving gehad begin dit jaar. Dan maak ik nooit! Kans, enkel met loting, maar hoe groot is de kans met meer dan duizend reacties op een huis of appartement. Urgentie is tegenwoordig helemaal niks meer waard, terwijl scelta, de organisatie waar ik in behanding ga, het een eis vind dat ik uit huis ben, anders is in hun ogen de therapie nutteloos .
Ik heb al tientallen keren op straat gestaan, zelfs toen ik zwanger was, want mijn ouders waren boos op mijn ex en zijn visie op abortus, en ik? Ik sta continue met mijn rug tegen de muur en heb de auto volgeladen met koffers en bezittingen om vervolgens elke dag in de plaatselijke bibliotheek nachtopvangen te bellen waar ik terecht kan.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:10

Cayenne,

met mijn ouders praat ik wel, maar ik kan hun niet alles vertellen vanwege hun bezorgdheid en ik hun geen verdriet wil doen vanwege mijn gevoelens.
Schrijven doe ik wel, in de zin van: ik schrijf afscheidsbrieven om ze uit te leggen waarom ik uit het leven gestapt ben, is ook erg dubbel maar ik moet dat doen van mezelf

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:08

@ Guess: ik zou volgende week vragen aan de huisarts of je wellicht ook hulp kan krijgen van maatschappelijk werk. En mocht je geen fijn gevoel bij je huisarts kan je ook overstappen. Maar ik denk zelf dat het erg fijn is als je huisarts de familiegeschiedenis weet.

@ Joolien, ben je dan na een leuk weekend dan weer somber of is het alleen dat je geen energie hebt?

@ Cayenne, dat lijkt me behoorlijk heftig zo'n behandeling. Moet je daarna dan meteen weg of is er nog tijd om na te ventileren over alles wat er naar boven komt?

Je vroeg nog ervaringen met het afvlakken van het gevoel door AD.
Bij mij is dat het omgekeerde geval.
Door de depressie werd ik juist erg vlak en emotieloos/leeg. Ik heb het rouwen om de dood van mijn vader een jaar lang onderdrukt (heb me na een week helemaal op mijn werk gestort). Pas deze zomer(toen had ik al enige tijd AD) heb ik onze laatste weken samen juist heel erg intens beleefd (hij had nog 6 weken) en heb ik eindelijk echt kunnen rouwen. Het was in het begin heel heftig en deed veel pijn maar ik moest er doorheen en de pijn werd steeds iets lichter.

Daarnaast geniet ik ook weer intens van alles, zoals gister het fotograferen (mag de Nikon van mijn vriend lenen). Kan juist weer enorm blij worden van bijvoorbeeld een eekhoorntje in de tuin.

Heb gister o.a. deze foto's gemaakt, waar ik best trots op ben (fotografeer nog niet zo lang):

Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:33

super gave foto's

Het gaat erg wisseleld hellaas ik probeer erg te genieten nu :-)
Ik hou het niet echt bij met lezen heb best druk met werken,

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:46

Oei wat een heftige verhalen allemaal!

@Guess_NH Super vervelend dat je ook uitgerekend nu nog eens met zulke stress moet dealen. Heb je misschien andere familie waar je een maandje kan zitten om alles proberen meer op een rijtje te zetten. In welke regio zit je?

Dat contact met je ex lijkt me niet echt goed voor je hoor. Ik ken de bijna dwangmatige gevoelens van woede.... maar dat houdt jezelf echt teveel bezig. Weetje? Misschien verdient hij al dat slechte, maar je vreet jezelf er ook mee op en dat is het nare ervan. Lekker negeren, vermijden en vergeten die hap.

@Cayenne, heeft het allemaal een beetje kunnen zakken inmiddels?

@leatitia, ik heb de daglichtlamp nu 2 dagen gebruikt en het is wel heel makkelijk, gewoon gebruiken ipv een nachtlampje en je zit zo aan je uur per dag. Is denk ik nog te vroeg om iets te zeggen over of ik me er beter door ga voelen. Kreeg wel een beetje hoofdpijn vandaag toen ik er naast zat maar dat komt misschien ook door andere dingen?

Overigens wel een goede werk hier. Heb naast extreem vergeet achtig zijn en mega soort van dyslexie te hebben door slechte concentratie geen sombere gevoelens of gedachtes. Heb trouwens besloten om mn vriendin wel in te lichten over alles. Ging goed, ze reageerde er serieus op maar niet te belachelijk zwaar. Perfect dus <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:52

Prachtige foto's laetitia. Ik bekeek ze op mijn mobiel en bij de eerste leek het wel alsof je op de Afrikaanse savanne stond :P Fotografie is leuk! Ik heb zelf ook een Nikon.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat apart dat mensen zo verschillend kunnen reageren op een depressie en AD.

Sidera, dat vergeetachtige herken ik. Slaap je soms ook slecht? Door mijn nietbestaande slaapritme is mijn kortetermijngeheugen momenteel naar de knoppen en kan ik dingen amper onthouden. Als iemand me iets vraagt om te onthouden, dan weet ik het een half uur later echt niet meer. Ik moet ook alles opschrijven, terwijl ik voorheen altijd een lopende agenda was. Heel erg irritant.

Fijn dat je vriendin het goed oppakt! Goede steun is zo belangrijk!

Mja, Afgelopen nacht was hier zwaar bagger. Ik heb 2 uur geslapen (what else is new) en stond continu onder spanning als een veertje. Het waren niet echt herbelevingen, maar de stress zat ontzettend hoog en dan is de grens naar hyperventileren heel dun. Nu dus echt kapot en ook wat paniekaanvallen gehad. Ik twijfel of het tempo van EMDR misschien toch niet te hoog gegrepen is, want tijdens de sessie kon ik het amper bijbenen. Die opmerking maakte ik gisteren al naar mijn therapeute, maar dat schoof ze eigenlijk aan de kant. Nu merk ik wel dat mijn lichaam aan geeft dat het bekaf is.
Aan de andere kant is het natuurlijk logisch dat je de eerste dagen na een sessie nog even moet bijkomen, dus ik wacht het nog even af en bespreek dan volgende week met mijn psychologe of het handig is om dit voort te zetten. Om eerlijk te zijn zegt mijn verstand dat dit toch nog te vroeg komt. Misschien is het beter om eerst de slaapkliniek af te wachten.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:43

Gues... hier was je écht wel intern gestopt.

Leatitia prachtig zeg.
Iedereen n super fijne week gewenst nog.

De dagbehandelingen zou ik iedereen aanraden....
Kom er dagelijks met n prettig gevoel weg.
Maar wel pittig hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:57

Een eigen plek is zo belangrijk heb ik gemerkt dit jaar. Hoop ook dat ik die snel weer heb.

Gisteren met een vriendin een sauna dagje gedaan, heerlijk kunnen ontspannen. Nu wel echt kapot dus het plan is eigenlijk om om 9 uur in bed te liggen...

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:03

Ik vandaag een lekker dagje sauna :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:26

Lekker h oor, genit ervan :)

Ik werd heel naar wakker. Droomde weer in mijn verleden, maar dit keer dat ik niet iedereen ver me heen liet lopen, maar dat ik ruzie maakte, mensen sloeg en agressief werd. Toen keerde iedereen zich tegen me, en begon ik onwijs te huilen. Het was echt heel intens en toen werd ik wakker. Ik was echt helemaal van de leg, ook omdat er bekenden voor kwamen in mijn droom en ik wederom in mijn ouderlijk huis was.
Dus vandaag ff een mindere dag. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:25

:(:)

Ik mis m'n hond echt heeeeeeel erg vandaag...

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:08

Mag ik me melden?
Ik ben vorige week depressief verklaard -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:11

Nico_lette schreef:
Mag ik me melden?

ja dat mag. Hoe uit het zich bij jou als ik vragen mag?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:18

Joolien schreef:
Nico_lette schreef:
Mag ik me melden?

ja dat mag. Hoe uit het zich bij jou als ik vragen mag?

Nu is het vooral niets willen, ik wil niet naar school, ik wil niet douchen, ik wil niks.. Alleen maar slapen/in bed liggen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:32

Hoi Nicolette,
de ziekte depressie kan heel veel oorzaken, aanleidingen etc hebben.
Maar voor heel veel mensen geldt dat ze in een depressie kwamen tijdens of na een periode met heel veel stress.
Depressie wordt door sommigen (...oa Stephen Porges, er staan ook filmpjes op YouTube) omschreven als een soort van noodŕem van je lichaam.
Accoord, een beetje een ritme houden heeft zin, svp niet de hele dag in bed en graag als de zon schijnt naar buiten - maar "proberen om" ;) uit te rusten is zo gek nog niet.

(En de #&*¥^$!&(¥€ ziekte maakt werk, school, concentratie erg moeilijk - maar uitrusten gaat "ook niet makkelijk"! Paradox....)

Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-12-16 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:35

Janneke2 schreef:
Hoi Nicolette,
de ziekte depressie kan heel veel oorzaken, aanleidingen etc hebben.
Maar voor heel veel mensen geldt dat ze in een depressie kwamen tijdens of na een periode met heel veel stress.
Depressie wordt door sommigen (...oa Steve Porges, er staan ook filmpjes op YouTube) omschreven als een soort van noodŕen van je lichaam.
Accoord, een beetje een ritme houden heeft zin, svp niet de hele dag in bed en graag als de zon schijnt naar buiten - maar "proberen om" ;) uit te rusten is zo gek nog niet.

(En de #&*¥^$!&(¥€ ziekte maakt werk, school, concentratie erhg moeilijk - maar uitrusten gaat "ook niet makkelijk"! Paradox....)

Sterkte!

Dankjewel! Ik maak heel vaak planningen maar daar houd ik me dan niet aan. Ik weet niet niet hoe ik me er toe kan zetten..
Ik zit trouwens sinds kort in therapie. T is paardencoaching omdat ik me niet kan vinden in al dat praten..