Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
onkeltje schreef:TurboTinker schreef:Ik snap het wel.
Ik vind zelf dat de lucht van de comdoom alleen al de opwinding weg haalt. En dan nog het gevoel van het vieze zakkie in je doos. Brrrr.
Nee ook hier liever geen condoom. Maar soms moet je even.
vruchtbare dagen berekenen, hoe doe je dat? Die dagen even een rubbertje er om, of lekker samen handwerken. Dan hou je het risico ook lager.
Hahaha "het vieze zakkie in je doos"... lekker spontaan gezegd
Het heeft ook voordelen, wat denk je van die hele bende lekker bij hemzelf te houden in dat vieze zakkie?? Scheelt ook hoor :p
amintah schreef:@Poiuytrewq vruchtbare dagen kan je berekenen door
1) kalendermethode als je een zeer stabiele cyclus hebt en weet hoe lang welke fase is. Bvb eisprong op dag 12 , menstruatie op dag 27.. zeg maar wat.
2) temperatuurmethode -> wanneer je een eisprong gaat hebben verhoogt je basale temperatuur (als je iedere ochtend je temperatuur op exact hetzelfde tijdstip meet, dan verhoogt/verlaagt die naargelang wat er gebeurd in je cyclus. Verhogen wanneer je eisprong er is; verlagen net voor je je menstruatie krijgt)
3) aan de hand van het slijm "down there" + de stand van je baarmoederWanneer je baarmoeder laag ligt = vruchtbaarder ; en als je van dat eiwitachtig-super-rekbaar slijm hebt, dan ben je zeér vruchtbaar
![]()
4) ovulatietesten![]()
Maar als het de bedoeling is van net niet zwanger te worden zou ik daar niet op vertrouwen. de mannelijke zaadcel kan erg lang overleven bvb
Poiuytrewq schreef:Zo dan. Duur ding die ladycomp
TurboTinker schreef:Het hele dikke slijm? Dat lijkt soms wel bijna kauwgom achtig. Ik dacht juist dat je dan je ei kwijt raakte ofzoweer wat geleerd dus.
Magrathea schreef:Ik zou toch liever niet aan periodieke onthouding doen hoor. Ik heb me ooit wel eens laten vertellen dat je héél soms, bij zeer grote opwinding (en andere specifieke omstandigheden) je spontaan een eisprong kan krijgen. Ik weet niet of het waar is maar ik zou toch liever niet het risico nemenStaat me bij dat het mij bij seksuele voorlichting ook heeel sterk af werd geraden. En niet alleen omdat ze tegen een klas met 16 jarigen praatten
![]()
Verder heb ik een vriendin wiens ouders niet aan anticonceptie deden, op de periodieke onthouding na. Alleen de eerste twee in het gezin waren "gepland", de overige vier waren "verrassingen"
8nnemiek schreef:Gewone periodieke onthouding lijkt me ook niks, dan zou ik elke maand lopen te stressen![]()
Maar icm condooms schijnt het veiliger te zijn dan de pil. Dus rondom de eisprong een aantal dagen onthouding, en voor de rest met condoom. Dan moet je al heel veel pech hebben, wil die én scheuren én lang genoeg overleven voor de bevruchting of toevallig die keer fout geteld/ingeschat..
Shenavallie schreef:Zelf ben ik van mening dat al die statistieken, testjes en andere commerciële zooi niet echt bevorderlijk zijn voor je sexleven en vooral niet voor het uiteindelijke doel om zwanger te worden. Het wordt dan (zij het onbewust) een obsessie en dan werkt het allemaal niet. Alles de deur uit doen en gewoon van elkaar genieten. Zolang je er geen obsessie van maakt en gewoon van elkaar geniet (de knop omzetten van: we zien wel of het lukt of niet), dan is de kans groter om "drachtig" te raken.![]()
Bovenstaande is niet alleen gebaseerd op eigen ervaring, maar ook van een aantal uit vrienden-, familie- en kennissenkringen.