"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:38

Nee waarom onthouding? Ik slik toch gewoon de pil....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:46

Zo dan. Duur ding die ladycomp :))

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:19

onkeltje schreef:
TurboTinker schreef:
Ik snap het wel.

Ik vind zelf dat de lucht van de comdoom alleen al de opwinding weg haalt. En dan nog het gevoel van het vieze zakkie in je doos. Brrrr.

Nee ook hier liever geen condoom. Maar soms moet je even.
vruchtbare dagen berekenen, hoe doe je dat? Die dagen even een rubbertje er om, of lekker samen handwerken. Dan hou je het risico ook lager.

Hahaha "het vieze zakkie in je doos"... lekker spontaan gezegd ;)
Het heeft ook voordelen, wat denk je van die hele bende lekker bij hemzelf te houden in dat vieze zakkie?? Scheelt ook hoor :p

Als ik het terug lees is het hilarisch :')

In ons geval is het de bedoeling dat het kwakkie dr in blijft :') _O-

Kwakkie uit t zakkie, in t zakkie.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:20

amintah schreef:
@Poiuytrewq vruchtbare dagen kan je berekenen door
1) kalendermethode als je een zeer stabiele cyclus hebt en weet hoe lang welke fase is. Bvb eisprong op dag 12 , menstruatie op dag 27.. zeg maar wat.
2) temperatuurmethode -> wanneer je een eisprong gaat hebben verhoogt je basale temperatuur (als je iedere ochtend je temperatuur op exact hetzelfde tijdstip meet, dan verhoogt/verlaagt die naargelang wat er gebeurd in je cyclus. Verhogen wanneer je eisprong er is; verlagen net voor je je menstruatie krijgt)
3) aan de hand van het slijm "down there" + de stand van je baarmoeder :P Wanneer je baarmoeder laag ligt = vruchtbaarder ; en als je van dat eiwitachtig-super-rekbaar slijm hebt, dan ben je zeér vruchtbaar :D
4) ovulatietesten :P

Maar als het de bedoeling is van net niet zwanger te worden zou ik daar niet op vertrouwen. de mannelijke zaadcel kan erg lang overleven bvb :P

Het hele dikke slijm? Dat lijkt soms wel bijna kauwgom achtig. Ik dacht juist dat je dan je ei kwijt raakte ofzo :') weer wat geleerd dus.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:37

Poiuytrewq schreef:
Zo dan. Duur ding die ladycomp :))

Jup niet echt goedkoop... maar als ik keek wat ik voor de pil betaalde, is het uiteindelijke verschil een stuk kleiner en geen rotzooi in je lichaam. (Pil = 12,50 per half jaar = 375 voor 15 jaar (levensduur lady-comp))

En er zijn zelfs zorgverzekeringen die het (gedeeltelijk) vergoedem/

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:47

TurboTinker schreef:
Het hele dikke slijm? Dat lijkt soms wel bijna kauwgom achtig. Ik dacht juist dat je dan je ei kwijt raakte ofzo :') weer wat geleerd dus.

Dat hele dikke, taaie slijm komt juist na de ovulatie. Dat zorgt er voor dat alles schoongespoeld wordt en er geen nieuwe visjes meer naar het eitje kunnen zwemmen.
Een aantal dagen voor de ovulatie kleurt het slijm van troebel naar helder en op het punt van de ovulatie is het kraakhelder en plakt als hobbylijm. Dat duurt maar een paar uurtjes, dus het is vrij lastig om dat elke maand te ontdekken, maar aan het doorzichtige slijm zie je wel dat het er aan zit te komen :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:06

Grappig, dat wist ik helemaal niet! Thanks voor de uitleg!

Ladycomb, wat is dat dan?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:28

Slijmobservaties :')

Ik had gister een soort van menstruatie achtige buikpijn, maar alleen rechtsonder.. onder je broekrand zeg maar..
Zou dat de ei sprong geweest zijn? Heb dat nog nooit gehad.. :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:41

TurboTinker schreef:
Grappig, dat wist ik helemaal niet! Thanks voor de uitleg!

Ladycomb, wat is dat dan?

Een cycluscomputer :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:42

Ik zou toch liever niet aan periodieke onthouding doen hoor. Ik heb me ooit wel eens laten vertellen dat je héél soms, bij zeer grote opwinding (en andere specifieke omstandigheden) je spontaan een eisprong kan krijgen. Ik weet niet of het waar is maar ik zou toch liever niet het risico nemen :o Staat me bij dat het mij bij seksuele voorlichting ook heeel sterk af werd geraden. En niet alleen omdat ze tegen een klas met 16 jarigen praatten :=

Verder heb ik een vriendin wiens ouders niet aan anticonceptie deden, op de periodieke onthouding na. Alleen de eerste twee in het gezin waren "gepland", de overige vier waren "verrassingen" :o

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:23

4 verrassingen -O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:59

Dat zijn geen verassingen meer toch :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:00

En ik denk dat ik na het krijgen van kinderen toch weer lekker aan de anticonceptie ga, maar dan iets waar je niet bij ongesteld word. Spiraaltje ofzo.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:03

Magrathea schreef:
Ik zou toch liever niet aan periodieke onthouding doen hoor. Ik heb me ooit wel eens laten vertellen dat je héél soms, bij zeer grote opwinding (en andere specifieke omstandigheden) je spontaan een eisprong kan krijgen. Ik weet niet of het waar is maar ik zou toch liever niet het risico nemen :o Staat me bij dat het mij bij seksuele voorlichting ook heeel sterk af werd geraden. En niet alleen omdat ze tegen een klas met 16 jarigen praatten :=

Verder heb ik een vriendin wiens ouders niet aan anticonceptie deden, op de periodieke onthouding na. Alleen de eerste twee in het gezin waren "gepland", de overige vier waren "verrassingen" :o

Spontane eisprong lijkt me een fabeltje aangezien daar toch aardig wat lichamelijk voorbereiding aan vooraf gaat en het spring pas als het rijp is.

Vroegah toen ik nog op school zat ging periodieke onthouding over gokken wanneer je vruchtbare periode aan de hand van de weken (dus 2 weken na ongesteldheid?) en temperaturen als je dat zelf bijhield. niet elke periode is gelijk. Die van mij is 5,5 week... dan zit je leuk te kijken als je denkt dat je 2 weken na de ongesteldheid vruchtbaar bent (is namelijk 2 weken voor je ongesteldheid?)

Ik kan alleen meepraten over 1 merk cycluscomputer, maar zoals ik van deze weet heeft deze voorinformatie van periodes van 1000-en vrouwen. En deze gaat jouw temperatuursverloop bijhouden. Dit gaat hij tegen elkaar wegzetten en uiteindelijk (daar neemt hij zich een aantal periodes de tijd voor om zo zuiver mogelijk te zijn) gaat hij aan de hand daarvan temperatuursverloop en vruchtbaarheid aan elkaar koppelen. Dat wil dus zeggen dat hij niet alleen naar je temperatuur kijkt, maar ook naar de temperatuur de dagen ervoor. Ik kan alleen zeggen dat hij het bij erg goed had. Ik had netjes de vruchtbare dagen rood …

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:19

Waarom zou een spontane eisprong niet kunnen Riddershow? Lichamelijk gezien. Bij katten gebeurt het in ieder geval wel.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:14

Ik heb geen idee hoe de vruchtbaarheid van een kat Is (gezien het feit dat ze van meerdere katers ketens kunnen hebben zegt wel dat het iets anders Is) maar bij de mens rijpt een eitje en als hij rijp is krijg je de eisprong. Bij een spontane zou dus of de rijping in 1x moeten vertienvoudigd of een onrijp eitje moeten springen . Het eerste lijkt me onwaarschijnlijk (dat heb je hele zware hormoonkuren voor nodig ) en het 2e niet echt levensvatbaar .

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:09

De vruchtbaarheid bij katten werkt wel heel erg anders dan bij ons.. Een kat heeft namelijk niet echt een cyclus, maar de eisprong wordt veroorzaakt door dekkingen. Volgens mij wordt dan ook met een spontane eisprong bedoelt dat de poes een eisprong krijgt zonder dat er een dekking vooraf gaat. Bij de mens is dit echter altijd het geval (dat er geen dekking hoeft plaats te vinden voor een eisprong), aangezien wij een cyclus hebben. Dus ik denk dat je dit niet echt met elkaar kunt vergelijken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:36

Gewone periodieke onthouding lijkt me ook niks, dan zou ik elke maand lopen te stressen :+
Maar icm condooms schijnt het veiliger te zijn dan de pil. Dus rondom de eisprong een aantal dagen onthouding, en voor de rest met condoom. Dan moet je al heel veel pech hebben, wil die én scheuren én lang genoeg overleven voor de bevruchting of toevallig die keer fout geteld/ingeschat..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:11

8nnemiek schreef:
Gewone periodieke onthouding lijkt me ook niks, dan zou ik elke maand lopen te stressen :+
Maar icm condooms schijnt het veiliger te zijn dan de pil. Dus rondom de eisprong een aantal dagen onthouding, en voor de rest met condoom. Dan moet je al heel veel pech hebben, wil die én scheuren én lang genoeg overleven voor de bevruchting of toevallig die keer fout geteld/ingeschat..

Ik vrees dat er dan alleen overblijft dat je er een knoopje in legt........

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:25

Ik ben ook een maand of 3 gestopt met de pil en ga komende weken op vakantie... Helaas zal ik dan ook op vakantie ongesteld zijn maar alles liever dan die enorme buikpijn van de pil en zo'n poedersuiker humeur. Seksen is ook eindelijk weer leuk en makkelijk geworden haha :) :+

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:29

Je hebt van die speciale pillen die in zo'n geval je ongesteldheid stopt Esther.
Ff hè huisarts vragen, weet niet hoe die dingen heten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:35

Periodieke onthouding werkt natuurlijk ook alleen maar goed als je echt een hele regelmatige cyclus hebt. Ik zou het niet aandurven. Temperatuurmethode al evenmin, stress heeft bijvoorbeeld al een invloed op je lichaamstemperatuur. En aangezien het op een verschil van 0.2 à 0.3 aankomt.. Periodieke onthouding icm condoom lijkt me inderdaad goed betrouwbaar!

Ik ga volgende week overstappen op een andere pil, neem al een aantal jaren de diane voor haaruitval. Maar ik ben echt een hoopje ellende in de stopweek en ben dat zo beu. Benieuwd of het ook op libidovlak effect heeft..

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:23

Ik ben nu ondertussen 7 weken gestopt met het slikken van de pil.
In het begin voelde ik me beter dan nu, ben nu al een paar dagen gruwelijk chagrijnig. :(
Heb ook meer last van mijn buik, maar dat kan normaal zijn, je lichaam moet een soort van 'afkicken' van de pil en dat kan soms maanden duren.
Verder ben ik ondertussen al een 4 kilo afgevallen.
Volgende week als het goed is mijn 2e natuurlijke menstruatie, hopelijk is dan mijn gechagrijn ook wat minder, niet bepaald gezellig zo. :n
In het begin wel een wat hoger libido maar dat is nu met mijn gechagrijn natuurlijk ook weer naar het 0 punt gezakt.
We wachten nog maar even af :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:27

Zelf ben ik van mening dat al die statistieken, testjes en andere commerciële zooi niet echt bevorderlijk zijn voor je sexleven en vooral niet voor het uiteindelijke doel om zwanger te worden. Het wordt dan (zij het onbewust) een obsessie en dan werkt het allemaal niet. Alles de deur uit doen en gewoon van elkaar genieten. Zolang je er geen obsessie van maakt en gewoon van elkaar geniet (de knop omzetten van: we zien wel of het lukt of niet), dan is de kans groter om "drachtig" te raken. ;)

Bovenstaande is niet alleen gebaseerd op eigen ervaring, maar ook van een aantal uit vrienden-, familie- en kennissenkringen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:09

Shenavallie schreef:
Zelf ben ik van mening dat al die statistieken, testjes en andere commerciële zooi niet echt bevorderlijk zijn voor je sexleven en vooral niet voor het uiteindelijke doel om zwanger te worden. Het wordt dan (zij het onbewust) een obsessie en dan werkt het allemaal niet. Alles de deur uit doen en gewoon van elkaar genieten. Zolang je er geen obsessie van maakt en gewoon van elkaar geniet (de knop omzetten van: we zien wel of het lukt of niet), dan is de kans groter om "drachtig" te raken. ;)

Bovenstaande is niet alleen gebaseerd op eigen ervaring, maar ook van een aantal uit vrienden-, familie- en kennissenkringen.

En voor degenen die daar niet genoeg aan hebben: er is ook een hoop wetenschappelijke vaststelling over te vinden.
Het zou iets te toevallig zijn als jouw kennissen dezelfde zijn als die van mij; ik heb dat ook gezien in mijn omgeving.