Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paulaaa

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:16

Ik ga vandaag W8D3 doen, zat alvast te kijken naar volgende week maar die oefeningen zien er ingewikkeld en zwaar uit!

Is iemand daar al? En hoe bevalt dat?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:59

Ik zit in week 10 nu. Maar idd, je krijgt wel meer reps enzo na week 9, waardoor het wel zwaarder wordt. Ik vond vooral legs zwaar, verder valt het qua ingewikkeldheid wel mee. :)

Moet eigenlijk arms doen vandaag (loop een dagje achter deze week) maar voel me niet zo lekker en lig nog in bed, dus even kijken hoe het wordt. Haha altijd als ik het eenmaal gedaan heb voel ik me wel weer goed over mezelf. *D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:59

Procent schreef:
@Paulaaa, ik verminder idd het aantal keren. Heb alles 1x gedaan de woensdag (heb nu nog spierpijn.. := ) Maar het voelt zo falend als ik het o weinig doe... Ben denk ik bang, omdat ik het zo weinig kan, dat ik straks voor een teleurstelling kom te staan qua lichaamsverandering...

Uit meerdere workouts en/of van meerdere sportgoeroe's heb ik inmiddels begrepen dat de vorm belangrijker is en vandaaruit kun je aan de frequentie werken. Beter iets langzamer maar de oefeningen goed uitgevoerd, dan afraffelen om het tempo te halen. De oefeningen hebben vooral zijn impact wanneer goed uitgevoerd, je hebt ook workouts die zelfs heel langzaam gaan (bv barre). Doe maar eens bicycle crunches heel langzaam, of blijf lang in een diepe lunge staan.

En indd je zal snel genoeg vorderen!

Ik heb vandaag W9 abs gedaan, en het was best zwaar, het ontbrak me aan kracht voor de situps.
Maargoed, dit is nog maar de 2e keer dat ik een van deze workouts doe. Dit was de eerste abs 'los' van armoefeningen, vandaar adt ik deze koos.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:06

Hoe komen jullie überhaupt omhoog met een situp? :P ik kan t alleen als ik m'n voeten ergens onder klem of als iemand m'n voeten vasthoud, anders kom ik gewoon echt niet omhoog _O-

Ondanks dat ik nog niet opnieuw ben begonnen met de bbg (hersenschudding is langzaam iets beter aan t worden) lees ik trouw mee _O_

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:12

Dat had ik ook, je kan het opbouwen door of je benen minder recht te houden en/of met je armen de beweging iets te stimuleren, bijvoorbeeld met een (denkbeeldige) bal;
Afbeelding
Hiervandaan weer uitbouwen naar plattere benen/minder arm swings. Dat gaat best snel.
Maar vandaag had ik er dus te weinig kracht voor door de oefeningen voorafgaand (het is een van de laatste in W9abs)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:21

Ik vond w9 abs wel fijn, eigenlijk alleen maar kracht en geen cardio. Heb hem maandag gedaan en de spierpijn is vandaag pas over, dus wel effectief. :))
De sit-ups lukten mij eerst ook echt niet, maar gaan nu best goed. Alleen op den duur krijg ik lamme buikspieren. :P Ik denk dat het wel komt laughterline, bij mij kwam het best snel zelfs. :)

Vandaag arms w10 gedaan, ik kon gewoon 36 (!!) commando's achter elkaar doen. :wow: Blij dat ik dus toch wel ben gaan workouten. :D
Heb alles gewoon een keer gedaan, dus meestal kwam ik op 6 minuten uit per ronde. Ook goed, heb tenminste wat gedaan. :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:25

En dat doe ik dan zelfs al :') heb ik dan echt zo weinig kracht? :P

Ik merk ook wel dat ik t dan vanuit m'n nek te veel probeer, dus dat vind ik wel lastig.. Volgensmij zijn er wel van die ondersteunende dingen waar je je voeten onder kunt klemmen. Speciaal voor de situps. Nu doe ik t steeds op bed en da's ook niet ideaal natuurlijk.. Zo kan ik t ook nog eens een keer buiten doen :j

Kan je de oefeningen dan niet in een volgorde doen die jij fijn vind? Misschien helpt dat wel :j en uiteindelijk doe je toch ook alle oefeningen.

Edit: ik heb de 30 day ab challenge gedaan wat destijds echt goed heeft geholpen. Uiteindelijk doe je 125 situps, ging ook best goed. Wel steeds m'n voeten ergens onder geklemd. Maar zelfs daarna lukte t me nog niet om 1 situp 'los' te doen :')

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:38

Ik zit de laatste dagen steeds vaker erover na te denken om te stoppen met Kayla en terug te gaan naar de sportschool. Voor mij is het best een belasting om 6x per week dit te moeten doen naast m'n paard,werk en opleiding. Ik vraag me af of ik dan niet beter af ben met 3x per week naar de sportschool gaan, dan hoef ik die andere dagen tenminste niet meer te sporten en heb ik tijd voor m'n paard zonder dat ik al moe ben van het sporten of al moe wordt van de gedachte dat ik nog moet!

Vraag me alleen wel af of fitnessen net zo effectief is als Kayla? Ik ben er zeker wel strakker door geworden maar let sindsdien ook goed op m'n eten.

Dus wie kan mij goed advies geven? :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:48

Zonde Paula! Je het zulk mooie vooruitgang ook (als ik het me goed herinner, je hebt toch een keer een foto geplaatst?)... Je zou ook gewoon de LIIS kunnen schrappen of alleen doen wanneer het uitkomt? Dus dan alleen de drie KT sessies per week, is denk ik nog steeds effectief. Met de sportschool ben je uiteindelijk meer tijd - en geld - kwijt.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:52

Ik denk eerlijk gezegd dat je dan heeel hard moet sporten bij de fitness om t even effectief te maken als kayla. Als je van 6x naar 3x gaat..das een erg groot verschil denk ik.

Wat Loose zegt zou ik dan eerder doen idd :j LISS wanneer t jou uitkomt en je sowieso houden aan de 3x kracht training.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:55

Loose schreef:
Zonde Paula! Je het zulk mooie vooruitgang ook (als ik het me goed herinner, je hebt toch een keer een foto geplaatst?)... Je zou ook gewoon de LIIS kunnen schrappen of alleen doen wanneer het uitkomt? Dus dan alleen de drie KT sessies per week, is denk ik nog steeds effectief. Met de sportschool ben je uiteindelijk meer tijd - en geld - kwijt.

Ja klopt! Maar ik denk als ik die LISS ga schrappen dat m'n vooruitgang ook minder wordt. Is toch voor je vetvetbranding. En zou ik die vooruitgang met consequent fitnessen ook kunnen hebben? Dat vraag ik me dus af.
En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik echt een hekel krijg aan alle oefeningen waarbij je moet springen.
Sportschool kost me inderdaad wel meer geld.

@ laugtherline: ja denk je? Ik doe nu 6x30min en dan wil ik 3x1uur gaan ofzo.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:02

Ik doe ook niet braaf elke week mee. Dan zou ik nu al in week 4 moeten zitten. Wanneer ik er tijd voor vrij kan maken pak ik gewoon BBG weer op waar ik ben gebleven. Daarnaast ga ik ook naar de sportschool voor groepslessen, cardio of kracht. Ik doe van alles haha misschien ook een idee voor jou Paula?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:04

Ik bedoelde eigenlijk meer de intensiviteit. Kayla is (vind ik) erg intensief en ga je vaak tot t uiterste. 'T kan ook aan mij liggen natuurlijk, maar persoonlijk merk ik dat ik dat in de sportschool niet zo snel doe. :P die apparaten zijn leuk, maar denk dat kayla toch intensiever is.

Toen ik nog kayla deed, ging ik daarnaast ook 1x in de week (soms 2x als t ff kon) naar de sportschool. Maar dan voor de groepslessen voor de fun en afwisseling, en hardlopen omdat me dat makkelijker afgaat op een band dan op de weg :')

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:13

Ja Kayla is zeker intensief! Misschien ga ik het wel gewoon een maandje uitproberen en als ik nou toch merk dat het minder wordt kan ik alsnog Kayla weer oppakken. Ga in Augustus op vakantie dus dan wil ik echt bikiniproof zijn!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:03

Ik heb heel lang sportschoolabonnement gehad maar sinds een tijdje opgezegd. De workouts die ik thuis doe voelen effectiever dan bijv bodybalance. Hoewel ik dat laatste wel heel leuk vond... Maar ik moet mijn werk gewoon strak indelen om werk met hobby's te kunnen combineren en dan kies ik liever voor een workout waarvan het rendement hoger is. En Kayla combineert leuk met hardlopen :). Maar goed ik ben nog niet zo lang onderweg, misschien denk ik er over een maand heel anders over :))

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:40

Vandaag W2D3 gedaan lekker full body. Over 2 weken kan ik de BBG gaan volgen zoals het moet :') nu gaat dat nog niet vanwege wisselende werkdagen. Maar doe ze gewoon wanneer ik kan :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:04

Zo ik ben weer terug van vakantie :D

Hoe gaat ie bij iedereen? Waar zitten jullie nu? Heb even vluchtig bijgelezen maar ben benieuwd of iedereen nog even gemotiveerd is haha!

Ik heb op vakantie nog een paar keer in de gym daar gesport, heerlijk 's ochtends vroeg en dan buiten onder een soort afdakje, al heet zat maar met een lekker briesje. Goed te doen! Al was het alsnog zweten als een gek terwijl ik toch echt lang niet zo'n intensieve workout deed als de BBG.

Heb na m'n vakantie mijn junkperiode nog even voortgezet, en vanaf vandaag er weer aan met strak eten en BBG 8-1. Zie nu al tegen de legs van week 8 op, pffff :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:51

Goed bezig meiden! Hoe was je vakantie Jodie?

Ik heb niet echt dw motivatie om te sporten en laatste tijd ook weinig tijd, ik probeer wel minimaal 1x per week bbg te doen want voor de rest sport ik al veel

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:29

Hoe was de vakantie Jodie? En wat was je bestemming?

Sabine, de motivatie komt hopelijk vanzelf weer terug. Heb je het nu ook zo druk met school?

Ik wou vandaag HIIT doen, maar ik snapte niet veel van dat boek. Moet je 30 sec. rennen en 30 sec. wandelen of 30 sec. rennen en 30 sec. niks doen?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:06

Domi_94 schreef:
Ik wou vandaag HIIT doen, maar ik snapte niet veel van dat boek. Moet je 30 sec. rennen en 30 sec. wandelen of 30 sec. rennen en 30 sec. niks doen?

Ja precies dat! 30 seconden op 90%-100% van je kunnen. Dan 30 seconden uitpuffen/wandelen/stilstaan en dan weer. Dat dus 10-15 minuten lang. In totaal doe je dus minimaal 10 sprints. Als je dat bedenkt, valt het wel weer mee, 10 sprints, maar in werkelijkheid |(

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:26

haha HIIT klinkt best wel leuk eigenlijk! Maar 't zal vast erg zwaar zijn ja :')

M'n schoonzus doet dit 2 a 3x in de week:
https://www.youtube.com/watch?v=bxcNbNTkMYE
Moet zeggen dat me dat ook echt heeel erg leuk lijkt, zeker omdat je 't met een team doet en er een instructeur/trainer aanwezig is. Je doet 40sec lang verschillende oefeningen, en dan een half uur lang.
Maar om daar nog Kayla langs te doen lijkt me wel heel zwaar _O- Of ik kan de LIIS/HIIT vervangen door dit..? Hmm misschien is dat wel iets.. Iemand een mening? :+

Bij de sportschool waar ik 't dan zou gaan doen is 't wel echt heeeul groot, zwembad, groot fitnessruimte, klimhal, squashbaan, verschillende groepslessen etc. van alles dus. Na zo'n lesje zou ik lekker 't zwembad in kunnen duiken, klinkt wel heel goed moet ik zeggen :j

Als ik helemaal beter ben en weer voluit kan sporten dan ga ik een proeflesje doen. Zit alleen nog ruim half jaar aan basic-fit abonnement vast :=

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:45

Ik heb de eerste paar pagina's gelezen, maar het wordt me iets teveel tijd anders :o, maar zijn er hier ook die hiermee zijn begonnen en die niet willen/willen afvallen en alleen meer spieren?
Ik wil nl geen gram kwijt, maar wel weer een sterker lijf. Hebben er mensen die dit programma volgen daar ook ervaring mee?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:11

Domi_94 schreef:
Hoe was de vakantie Jodie? En wat was je bestemming?

Sabine, de motivatie komt hopelijk vanzelf weer terug. Heb je het nu ook zo druk met school?

Ja vreselijk, allemaal projecten en over 2 weken weer een tentamenweek. Heb niet zoveel stress ervoor maar wil wel graag goede cijfers halen niet dat ik het toch op het nippertje niet haal ofs. Jij dus ook zo druk met school, succes!

Ja HIIT is 30 sec. voluit dan 30 sec. rustig wandelen. Heb je nog wel HIIT gedaan of helemaal niet omdat je het niet snapte?

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:45

Djilna schreef:
Ik heb de eerste paar pagina's gelezen, maar het wordt me iets teveel tijd anders :o, maar zijn er hier ook die hiermee zijn begonnen en die niet willen/willen afvallen en alleen meer spieren?
Ik wil nl geen gram kwijt, maar wel weer een sterker lijf. Hebben er mensen die dit programma volgen daar ook ervaring mee?

Als ik foto's zie van meiden die (voor mijn idee) al een perfect lichaam hebben en dus deze training doen, zien ze er daarna nog beter uit. Mijn zus is ook hiermee bezig (heeft een goed lichaam, maar wil zich gewoon beter voelen, sterker), en ze vertelde me na een week al dat ze wat merkt aan d'r benen.
Ik denk dus zeker dat het voor een sterker lijf ook werkt!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:46

Vandaag heb ik W2D1 gedaan. Was hetzelfde als vorige week maandag en ik merk nu al verschil! Mijn humeur is nu top en ben ontzettend blij! Mijn ademhaling doet niet meer pijn, ik kan de Knee up's beter volhouden en de Mountain Climbers heb ik helemaal volgehouden!
Mijn bericht van vorige week ga ik dus weer terug trekken :+ Gewoon op mijn eigen tempo, want ik merk nu al verschil!