Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:59

Geryon schreef:
Volgens mij is 2000 normaal voor een vrouw.

Kayleigh, bedoel je dat 1500 ook te weinig is als je af wilt vallen? Volgens de app mag ik niet meer dan 1410 eten per dag. En dat is met 0,5 kilo afvallen per week.

Reken eerst je BMR eens uit in rust. Daar mag je nooit, nooit, nooit onder zitten qua calorieën.

Icecrystal

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:12

Volgens de BMR meter is die 1477. Dus dan zou ik met 1500 calorieën, mooi uitkomen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:22

Boself, welkom! Met kleine veranderingen kom je vaak al een heel eind en dat is ook gewoon goed vol te houden :j

Denise, ik sta 's morgens altijd wat eerder op om m'n eten voor die dag klaar te maken (smoothie en yoghurt met muesli). Kost niet gek veel tijd.
Wat ontzettend rot dat je zo allergisch bent!

Jolien, balen dat je niet lekker in je vel zit :(

Kayleigh, herkenbaar met dat jezelf dik voelen zo rond je ongesteldheid. Hekel aan.
Gefeliciteerd met je diploma!

Ik vind avocado's echt niet lekker trouwens! Bah.

Edit: Met mij gaat 't goed trouwens :) Vandaag m'n laatste rolletje prince mini stars op als tussendoortje. Eigenlijk, als je die koekjes echt bewust eet, zijn ze niet eens heel erg lekker. Zelfgebakken chocokoekjes zijn vaak 10 keer lekkerder iig. Maar goed. Voorlopig dus geen koekjes :P
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 19-03-15 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:22

ik kan dat gebabbel over calorieën echt niet volgen hoor.. -O-
Ik wil me er ook perse niet in verdiepen.. ik weet niet hoeveel calorieën goed voor me zijn, ik weet niet hoeveel calorieën in welk product zitten en ik heb geen idee hoeveel ik er eet. ik eet gewoon gezond (niet altijd natuurlijk) en waar ik me goed bij voel. vind het zo een gedoe om je er mee bezig te houden, jullie niet?

Dinsdag nog hardgelopen ging heel goed, maar voelde al ernstige keelpijn opkomen voordat ik ging maar door mijn hardloop maatje toch gegaan!
Gisteren en vandaag ziek en bizarre pijn in mijn benen :x dus dit wordt niet mijn beste weekje, maar eerst maar lekker uitzieken!! :O

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:23

_Tara_ schreef:
Boself, welkom! Met kleine veranderingen kom je vaak al een heel eind en dat is ook gewoon goed vol te houden :j

Denise, ik sta 's morgens altijd wat eerder op om m'n eten voor die dag klaar te maken (smoothie en yoghurt met muesli). Kost niet gek veel tijd.
Wat ontzettend rot dat je zo allergisch bent!

Jolien, balen dat je niet lekker in je vel zit :(

Kayleigh, herkenbaar met dat jezelf dik voelen zo rond je ongesteldheid. Hekel aan.
Gefeliciteerd met je diploma!

Ik vind avocado's echt niet lekker trouwens! Bah.

Avocado's <3 :9

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:24

Nanno, als jij je er goed bij voelt, moet je dat gewoon zo doen toch! Niemand die jou gaat verplichten calorieën te tellen :P

Beterschap! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:26

Icecrystal schreef:
Volgens de BMR meter is die 1477. Dus dan zou ik met 1500 calorieën, mooi uitkomen.

Heb jij je BMR in absolute rust berekend? Als dat 1477 is, lijkt me dat wel, en dat betekent dus dat dat het aantal calorieën is dat jouw lichaam nodig heeft om voldoende te functioneren. Als jij besluit om 1500 kcal per dag te eten en je gaat ook nog eens 30 minuten hardlopen bijvoorbeeld, loop jij al een tekort op. Je gezondheid wordt daar niet beter van. Maar goed, je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Gezond en verantwoord is het in ieder geval niet, je geeft je lichaam enorm op z'n flikker, creëert tekorten en daar knap je echt niet van op.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:41

Maar hoe kan je ooit afvallen als je inclusief bewegen op die hoeveelheid calorieën blijft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:42

Geryon schreef:
Maar hoe kan je ooit afvallen als je inclusief bewegen op die hoeveelheid calorieën blijft?

Dat staat een paar pagina's terug al uitgebreid uitgelegd.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:43

Hmm.. Dan heb ik het denk ik niet goed begrepen.
Ik kom hier ook om tips te horen, dus ik zal is kijken hoe ik gezond aan meer calorieën kan komen..

Nanno: ik hou het ook niet bij per product hoor. Maar je hebt een app, waarin je het makkelijk kunt uitrekenen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:49

Kayleigh, je verhaal is niet juist. Zonder tekort val je niet af... Je zal dus altijd onder je behoefte (totale behoefte) moeten eten om af te vallen. Zolang je maar boven je BMR blijft is dat prima. Icecrystal zit dus prima.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:55

Ik schrik oprecht van wat sommige eten.
Ik zie gerechten voorbij komen wat bij mij al op is voor lunch :oo

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:06

secricible schreef:
Kayleigh, je verhaal is niet juist. Zonder tekort val je niet af... Je zal dus altijd onder je behoefte (totale behoefte) moeten eten om af te vallen. Zolang je maar boven je BMR blijft is dat prima. Icecrystal zit dus prima.

Ingewikkeld! Maar erg interessant :j

Mijn bmr is 1524. Op een basis dag doe ik niks (geen studie geen school etc.) dus mijn behoefte op een dag zal hooguit 1600 zijn. Als ik het goed begrijp mag je daar om af te vallen, 500 calorieeën onder zitten? Sport je er meer af dan 500, dan moet je het verschil opvullen dmv eten?

Edit: ik zie nu dat je wel boven je BMR moet blijven. Dan snap ik nog steeds niet hoe je af kunt vallen -O-
Laatst bijgewerkt door Geryon op 19-03-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:10

Xjewillemijn schreef:
vandaag redelijk goed gegeten
O: 1 banaanpannenkoekje + 2 rijstenwafels + beker thee
T: -
L: 2 witte, zachte broodjes + 200 ml water
T: bounty + 450 ml water
A: 300 gr rode kool + gehakt bal + 200 ml water

ik heb nu 900 kcal binnen, dus moet even verzinnen hoe ik
aan de rest ga komen

B: 30 min wandelen + 35 min / 13 km fietsen

T: 2 rijstenwafels met pindakaas en 4 melkpaaseitjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:19

secricible schreef:

Daarom schreef ik, als je BMR 1477 is en je eet maar 1500 kcal, en je zou bijv. een half uur gaan hardlopen, dan eet je gewoon ongezond weinig, want dan kom je in totaal onder je BMR uit.

Aangezien je met je dagelijkse activiteiten meestal meer dan 23 kcal verbrandt, denk ik dat mijn verhaal helemaal zo fout niet is... := Daarom vind ik dat 1500 kcal erg weinig is.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:35

Soms kan je iemand wel wat aan doen!!
Helaas waren het de neger zoenen geworden die de klos waren.. Sommige mensen!! :(
Maar hopen dat ik mijn opleiding kan rennen door alle documenten morgen te vinden..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 22:42

Kayleigh, duidelijk verhaal, ik moet 1477 in totale rust hebben en mag als bovenlijn(?) dikke 2300. Ik houd voor mezelf 2000 aan, meestal zit ik daar iets onder. Ik zal na beweging aftrek, rond de 1500 zitten. Jouw verhaal lezende, is dat voldoende?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:44

_sharonnn schreef:
Kayleigh, duidelijk verhaal, ik moet 1477 in totale rust hebben en mag als bovenlijn(?) dikke 2300. Ik houd voor mezelf 2000 aan, meestal zit ik daar iets onder. Ik zal na beweging aftrek, rond de 1500 zitten. Jouw verhaal lezende, is dat voldoende?

Ik zou zeggen van wel. Je komt niet onder je BMR uit, creëert wel een tekort, maar eet genoeg om je lichaam te voorzien van belangrijke voedingsstoffen :)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:52

Zonder sporten zou het dus prima zijn. Als ik veel sport zal ik dus wat meer moeten eten.
Toch heb ik savonds geen honger, val ik af en heb ik voldoende energie om te sporten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:15

Kayleigh_ schreef:
secricible schreef:

Daarom schreef ik, als je BMR 1477 is en je eet maar 1500 kcal, en je zou bijv. een half uur gaan hardlopen, dan eet je gewoon ongezond weinig, want dan kom je in totaal onder je BMR uit.

Aangezien je met je dagelijkse activiteiten meestal meer dan 23 kcal verbrandt, denk ik dat mijn verhaal helemaal zo fout niet is... := Daarom vind ik dat 1500 kcal erg weinig is.

Nee, je maakt een denkfout, je komt helemaal niet onder je BMR uit. Je moet die kcal die je in beweging verbrand er niet vanaf trekken. Je BMR is je behoefte in absolute rust en dat verandert niet door bewegen e.d.
Je eet voldoende om je BMR te vullen, dus om je lichaam in actie te houden(organen, spijsvertering, enz. Enz.) . Alle kcal die je lichaam nodig heft voor beweging (zowel je dagelijkse activiteiten als het sporten) moet het uit reserves halen: je vetvoorraad dus. Daardoor wordt die aangesproken en verdwijnt die uiteindelijk.
Als je jou beredenering zou volhouden kun je niet afvallen, dan blijf je altijd op onderhoud eten.

1500kcal eten bij een BMR van 1477 is prima als je totale nehoefte (inclusief beweging) rond de 2000 zou liggen. Eens een keer een dag onder je BMR duiken ga je ook nit dood aan, maar om alles goed vol te houden is het niet aan te raden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:20

Mijn BMR is 1665 kcal, dat haal ik sowieso wel. Ik eet denk ik tussen de 1900-2100 kcal per dag en fiets 5x in de week 10km, probeer ook 2-3x in de week wat oefeningen thuis te doen. Moet niet minder gaan eten denk ik.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:44

Is er iemand die een vergelijkbare situatie heeft als ik die wellicht zin heeft om te pb'en? Dit topic bijhouden vind ik lastig, want er zijn zoveel mensen. Lees wel mee voor tips en trucs, maar ik merk dat ik me nog niet echt kan 'binden' aan dit topic.

Ik ben zesentwintig, weeg zeventig en ben 1.70 groot. Wil graag op korte termijn wat lichaamsgewicht kwijt, vooral om me gewoon lekkerder te voelen. Ik drink graag een wijntje, melkchocola ben ik gek op maar vind het moeilijk om dingen te laten staan. Weinig inspiratie voor gevarieerd eten en door te weinig eten krijg ik weer te veel honger. Gelukkig woon ik samen en haal ik geen dingen in huis waar ik van kan snaaien :D Maar goed, supermarkten zat in de buurt..... Met iemand pb'en helpt me denk ik goed. Interesse :D ?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:58

Waar kan je je BMR uitrekenen.

Even een update over de sapkuur.
Dag 1: ging op zich best goed ondanks dat het een vies drankje was, tot het avond werd en vriend lief (die eig op werk zou eten) thuis lekker vlees ging bakken. Heb het weerstaan maar had er erg moeilijk mee, zeker toen we even de stad in gingen ivm koopavond. Al die geuren, ik was daarna zo moe en ongelofelijke hoofdpijn, maar wel alles laten liggen: dus trots.

Dag 2. Ik had vannacht heel slecht geslapen, dus had er een hard hoofd in. Maar toen ik vanochtend wakker werd voelde ik me best goed. Redelijk energiek en me buik voelde niet zo opgeblazen zoals normaal. Ik heb het gevoel dat me buikomvang al kleiner is, dit kan natuurlijk komen door een lege maag ect. Het sapje van vanochtend was gelukkig lekker, en vanavond ga ik de tomaten sap opwarmen als een soort soep.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:04

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:32

Goedemorgen allemaal!

Bah wat is havermout vies :') ga er maar eens koekjes ofzoiets van proberen te maken haha.