Wendybrian schreef:Zo ik heb even alles bijgelezen!
Gisteren ben ik weer gaan hardlopen!
Ik heb een leuk hardloop maatje gevonden en we gaan voortaan 3 keer per week samen lopen.
We hebben gisteren een klein rondje gedaan, ik had nog steeds spierpijn van van de week haha
Donderdag ga ik ook weer voor het eerst zwemmen, ik dacht eraan om gewoon een uurtje baantjes
te trekken, dat zal wel prima zijn toch?
Of is dat te veel voor een eerste keer?
Tja uh... Hoe ga je zwemmen? In het recreatiebad op bejaardentempo?
Toen ik begon met wedstrijdzwemmen deed ik ook direct mee met de pittige trainingen van een uur. Daar had ik dan wel spierpijn van... Tegenwoordig "voel" ik mijn schouders de dag erna wel maar echt spierpijn is het niet te noemen.
Bij "alleen zwemmen" is het heel verleidelijk om aan de kant te blijven hangen. Je kunt beter een aantal meters voor jezelf bedenken wat je wil zwemmen, dan heb je ook iets om naartoe te werken. Als je "een uur" voor jezelf instelt en je hangt de halve tijd aan de kant, tja dat is makkelijk geregeld dan
Ik denk dat 1-1,5 km wel een goeie is om mee te beginnen... Dat doe ik in ca. 30-40 min, en ik ben enigszins getraind
En het klinkt ook heel lang natuurlijk, hihi. Maar daar krijg je wel een uur mee vol denk ik zo.
Zwem in het begin lekker door maar ga niet keihard sprinten, je moet warm worden. Probeer een snelheid te vinden waarbij je lekker doorzwemt maar wat je ook lang kan volhouden. Het mooiste is als je de hele kilometer door kan zwemmen op hetzelfde tempo 
Oh en vergeet niet te drinken! Je zweet bij zwemmen meer dan bij de meeste andere sporten, dus zet lekker een flesje koud water langs de kant.
Succes! 
Debbels schreef:Danique schreef:Wat train je precies met die hoelahoep?
Je traint je buik-, rug-, been-, en bilspieren
En tevens goed voor je als je vaak last van je onderrug hebt, die wordt er lekker soepel van