[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:44

Nanno_123 schreef:
Mijn vriend heeft een speelgoed winkel, kan er ook 1 naar je huis verzenden ;)
Ik had eerst ook bij hem een springtouw gehaald.. maar waar die gebleven is??
Ik heb trouwens ook zo een soort skippybal dingwaar je oefeningen op kunt doen, maar heb maar een klein huisje dus die ligt niet opgeblazen in de schuur.

Hoe duur zijn ze? :)
Want je hebt ook een site voor 'volwassen hoelahoeps', maar die krengen zijn 35 eu :wow:

Touwtje springen is inderdaad ook een goede en zo'n bal heb ik ook nog wel!

Hardlopen is niet helemaal voor mij weggelegd geloof ik, maar ik ben wel van plan om vanmiddag een rondje te gaan skeeleren. :D

Romeo2007

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:47

Dank jullie wel!

Ja, inmiddels weet ik al heel veel over voeding en is sporten ook echt een onderdeel van mijn leven geworden. Als ik niet sport mis ik het echt.

Mijn doel is om bodyfat te verliezen, maar met behoud van spieren.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:49

Romeo2007 schreef:
Dank jullie wel!

Ja, inmiddels weet ik al heel veel over voeding en is sporten ook echt een onderdeel van mijn leven geworden. Als ik niet sport mis ik het echt.

Mijn doel is om bodyfat te verliezen, maar met behoud van spieren.

+:)+

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:05

Debbels schreef:
Nanno_123 schreef:
Mijn vriend heeft een speelgoed winkel, kan er ook 1 naar je huis verzenden ;)
Ik had eerst ook bij hem een springtouw gehaald.. maar waar die gebleven is??
Ik heb trouwens ook zo een soort skippybal dingwaar je oefeningen op kunt doen, maar heb maar een klein huisje dus die ligt niet opgeblazen in de schuur.

Want je hebt ook een site voor 'volwassen hoelahoeps', maar die krengen zijn 35 eu :wow:

Hardlopen is niet helemaal voor mij weggelegd geloof ik, maar ik ben wel van plan om vanmiddag een rondje te gaan skeeleren. :D

Zal het vanavond even vragen hoe duur maar sowieso onder de 10 euro.
Ze zijn wel met mooie roze kleurtjes maar er komen best vaak volwassrn vrouwen een hoolahoop halen

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:21

Nanno_123 schreef:
Debbels schreef:

Zal het vanavond even vragen hoe duur maar sowieso onder de 10 euro.
Ze zijn wel met mooie roze kleurtjes maar er komen best vaak volwassrn vrouwen een hoolahoop halen

Ah super, dankjewel! De kleur maakt me ook niet uit, maar meer het idee dat ik er een op dorp moet halen waar ik iedereen ken :+ aansteller ben ik ook hé haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:41

Wat train je precies met die hoelahoep?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:48

Danique schreef:

Je traint je buik-, rug-, been-, en bilspieren

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:49

Lekker bezig allemaal, gister echt een cheatdag gehad. :') maar vandaag het gezonde weer opgepakt :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:50

Wendybrian schreef:
Zo ik heb even alles bijgelezen!
Gisteren ben ik weer gaan hardlopen!
Ik heb een leuk hardloop maatje gevonden en we gaan voortaan 3 keer per week samen lopen.
We hebben gisteren een klein rondje gedaan, ik had nog steeds spierpijn van van de week haha

Donderdag ga ik ook weer voor het eerst zwemmen, ik dacht eraan om gewoon een uurtje baantjes
te trekken, dat zal wel prima zijn toch?
Of is dat te veel voor een eerste keer?

Tja uh... Hoe ga je zwemmen? In het recreatiebad op bejaardentempo? :P

Toen ik begon met wedstrijdzwemmen deed ik ook direct mee met de pittige trainingen van een uur. Daar had ik dan wel spierpijn van... Tegenwoordig "voel" ik mijn schouders de dag erna wel maar echt spierpijn is het niet te noemen.

Bij "alleen zwemmen" is het heel verleidelijk om aan de kant te blijven hangen. Je kunt beter een aantal meters voor jezelf bedenken wat je wil zwemmen, dan heb je ook iets om naartoe te werken. Als je "een uur" voor jezelf instelt en je hangt de halve tijd aan de kant, tja dat is makkelijk geregeld dan ;)

Ik denk dat 1-1,5 km wel een goeie is om mee te beginnen... Dat doe ik in ca. 30-40 min, en ik ben enigszins getraind :) En het klinkt ook heel lang natuurlijk, hihi. Maar daar krijg je wel een uur mee vol denk ik zo.

Zwem in het begin lekker door maar ga niet keihard sprinten, je moet warm worden. Probeer een snelheid te vinden waarbij je lekker doorzwemt maar wat je ook lang kan volhouden. Het mooiste is als je de hele kilometer door kan zwemmen op hetzelfde tempo :)
Oh en vergeet niet te drinken! Je zweet bij zwemmen meer dan bij de meeste andere sporten, dus zet lekker een flesje koud water langs de kant.

Succes! +:)+

Debbels schreef:
Danique schreef:

Je traint je buik-, rug-, been-, en bilspieren

En tevens goed voor je als je vaak last van je onderrug hebt, die wordt er lekker soepel van :)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:59

Dames jullie gaan echt veel te snel voor mij! Daarom post ik ook niet heel actief.

Mijn moeder traint voor de nijmeegse vierdaagse en heb vandaag 15 km met haar mee gelopen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik dat morgen ga voelen }>.

Ik eet 's ochtends trouwens meestal havermout met bosbessen en wat honing. Tussen de middag is heel verschillend omdat ik best een onregelmatig schoolroooster heb. Vaak haal ik dan een broodje op school, die kun je daar laten beleggen naar keuze. Als ik thuis ben eet ik kwark en een gekookt ei. 's Avonds wat de pot schaft.

Edit; hoelahoepen schijnt ook heel hoed te zijn voor je balans op het paard!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:08

Zo, ik heb vanochtend ook weer een lekkere workout gedaan, erg tevreden!
Afbeelding

Vooraf lekker kwark met griekse yoghurt gegeten en net proteinepannenkoeken op basis van havermout met nutella :9
Afbeelding

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:37

Net met de hond gelopen. Het is echt heeerlijk weer!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:09

Ik heb havervlokken gekocht om mee te ontbijten. Wil het wel eens proberen. Meer mensen die zoiets sochtends eten? Hoe mixen jullie dat km het toch lekker te maken?

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:12

Ik kook havermout altijd even met amandelmelk en een geprakte banaan erdoor. En dan bak ik ook altijd een appeltje in stukjes op met kaneel en wat rozijnen. En dan bij elkaar in gooien in een schaaltje.

Je kunt het ook door een smoothie mixen. Is ook heel erg lekker :9

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:39

Havermout gaat bij in de blender 's ochtends, met een rijpe banaan, 150ml melk en 2 tl cacaopoeder. Krijg je een heerlijke milshake van die naar chocolade smaakt en goed vult.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:41

Net een rondje van 8km geskeelerd in 40 min. Zweet me dood, maar het voelt wel goed!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:36

Wat is iedereen goed bezig, top meiden! :D op naar de zomer :D

Ik heb superveel stress voor mn examens komende week, gelukkig vandaag de "rest day" van mn challenges dus kan even volledig op het leren focussen. Maar ik wordt blij van jullie gemotiveerde posts!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:38

Net met een vriend 11,5 km hardgelopen! Toegegeven, ik heb meer gewandeld dan hardgelopen (qua tijd dan) maar het zit weer in de benen en dat is super fijn! Heel mooi weer inderdaad! En het is zo leuk om te ontdekken dat je gewoon 11,5 km kunt lopen bij mij in de buurt en vrijwel alleen maar in het park loopt enzo (bos is een beetje een groot woord). En ik woon toch echt in de stad :)

Voor de lopers: wie loopt er samen met iemand en wie loopt er alleen? Veel mensen hebben een sterke voorkeur voor het een of het ander, maar ik vind het allebei wel zijn charme hebben...
Waarschijnlijk ga ik met die vriend elke week lopen voortaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:53

Als ik uberhaupt hardloop (zelfde geldt voor sporten in het algemeen) doe ik dat altijd in mijn eentje. Wil mijn eigen tempo kunnen bepalen, lekker muziekje kunnen luisteren en goed naar m'n lichaam kunnen luisteren. Dat kan ik echt niet als er nog iemand naast me loopt jammer genoeg

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:58

Magrathea schreef:
Net met een vriend 11,5 km hardgelopen! Toegegeven, ik heb meer gewandeld dan hardgelopen (qua tijd dan) maar het zit weer in de benen en dat is super fijn! Heel mooi weer inderdaad! En het is zo leuk om te ontdekken dat je gewoon 11,5 km kunt lopen bij mij in de buurt en vrijwel alleen maar in het park loopt enzo (bos is een beetje een groot woord). En ik woon toch echt in de stad :)

Voor de lopers: wie loopt er samen met iemand en wie loopt er alleen? Veel mensen hebben een sterke voorkeur voor het een of het ander, maar ik vind het allebei wel zijn charme hebben...
Waarschijnlijk ga ik met die vriend elke week lopen voortaan :D

Ik loop het liefst alleen! Lekker mn eigen tempo. Muziekje er bij.

Af en toe gaat papa mee op de fiets maar die past zich dan aan mij aan haha.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:04

Sportief bezig allemaal! +:)+ is er ook heerlijk weer voor!

Ik heb vanochtend een rondje van 2 km hardgelopen, dit keer een wat korter rondje gedaan maar dan op volle snelheid, daarna nog mijn challenges. En nu net weer thuis van een buitenritje met ponylief.

Heb vandaag mijn springtouw weer gevonden dus die ga ik ook weer gebruiken!

Hardlopen doe ik het liefst samen (wel met iemand die ongeveer het zelfde tempo loopt).

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:10

Ik vind het echt fijner lopen met een maatje, maar soms is even alleen lopen ook heerlijk!
Lekker even een muziekje op en gaan!

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:26

jullie gaan hard :=
dit weekend naar een wedstrijd wezen kijken, waarom hebben ze daar nou alleen maar snacks enzo, nooit gezond haha :')
Morgen ga ik met mn klas uiteten dus dat word dan maar een beetje minderen met eten in de middag, waarschijnlijk deze week nog een keer uiteten dus dat word dan maar lekker balansdagen inlassen :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:06

:j Leuk! Mijn stuk van vandaag was volgens m'n trainingsplan ook alleen maar 9,5 km "gewoon". Als ik sprintjes ga doen doe ik dat inderdaad liever alleen :j Verder is die jongen ook zo iemand die heel graag wil hardlopen maar zichzelf er nooit toe kan zetten, dus ik doe het ook wel een beetje voor hem. Vind het leuk dat hij er ook erg blij van wordt.

Marleen, waarom zoveel "balansdagen"? Dat je uit eten gaat wil toch niet zeggen dat je je helemaal vol moet eten? Je kunt soms ook een voorgerecht als hoofdgerecht nemen, dat zijn kleinere porties. Verder hoef je ook geen genie te zijn om te bedenken dat een lekkere salade gezonder is dan een portie spareribs met friet. En als je dan ook nog rustig aan doet met de (fris)drank en veel water drinkt moet dat goedkomen, toch? :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:12

Goed bezig allemaal zeg!
Ik heb vandaag plusminus 45 minuten gefietst en ongeveer 40 minuten op het paard gezeten.
Ik zweette me rot in die zon. :')
Qua eten wil het eventjes niet, maar dat komt wel weer goed.