Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:25

secricible schreef:
Denk dat de naam bedacht is vanuit het feit dat crossfit allemaal functionele oefeningen zijn: dus geen apparaten waarbij je 1 spiergroep traint, maar bewegingen die je altijd maakt (duwen, trekken, springen enz.) en waarmee je alle spiergroepen tegelijkertijd traint.

Dat is de meest logische verklaring ja. :)

Renee16:
Dat was het opzich ook wel, en het is gewoon de keus aan de instructeur wat ik ga doen.
Vind ik wel prettig dat ik niet altijd precies weet wat ik ga doen.

Verder dinsdag toch echt wel wat overbelast ofzo, iets in elk geval want mijn hiel doet zeer.
Leuk Lyme, tweede keer die training en gelijk bingo. :Y)
Het is nu al beter gelukkig na gepruts.
Heb mijn boek over triggerpoint therapie ingekeken en gevoeld, er zijn twee spieren in mijn kuit verkrampt, eentje zat echt een flinke knoop in dus ik verbaas me niet dat die hiel zeer doet nu. #)
De spier verkort dan en dus kwam er meer druk op de plek waar ik nu pijn heb.
Gisteren magnesiumolie en natriumbicarbonaat in een voetenbad en op mijn kuiten gesmeerd, daarna mijn kuiten gemasseerd en de spieren die niet goed zijn..
Ook al twee keer APS therapie erop gedaan en nu duimen dat het snel weer goed is, ik wil geen hielspoor ofzo.
Dit is dan weer de mazzel van Lyme hebben, ik heb het arsenaal aan middelen al staan. :=

anoukk32

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:45

Iemand misschien goed werkende buikspier oefeningen, voor iemand die bijna niks van sport weet :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:42

Crunches en planken :) bij planken je billen goed laag houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:47

Ik heb inderdaad ook af en toe van die crackers, mar weer eens vragen of mijn moeder die wil meenemen. Ook geen idee of ze gezond zijn, maar vullen wel goed. :P
Hoe neem jij je fruit dan mee? Wordt het niet bruin/zacht/etc.?

Kwark zou inderdaad ook een optie zijn om mee te nemen! Maar ook nu, wordt dit niet vies/kan dit wel buiten de koelkast?

Brinta eet ik inderdaad ook vaak sochtends! Laatste tijd wat minder maar moet ik weer gaan doen. Elmira, ik eet ook vaak Brinta met appel, kaneel en suiker. Lekker he! :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:58

Kwark kan best een paar uur buiten de koelkast :) Ik heb mijn muesli altijd in een los bakje zitten, dat gooi ik er op het laatste moment bij, blijft het knapperig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:02

Dankje, goede tip! Ik ga eens kijken. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:28

De xenos heeft soms bakjes met een koelelement, kun je misschien ook via google vinden. Als ik daar eten in doe met een bevroren element en dan in de alufolie blijft het echt uren koud!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 01:26

Ik heb een bak voor salade waar een koelelement in kan.
Ze hebben ook bakjes voor muesli waar je op het laatste moment dan je muesli kan mengen met de joghurt.

Sistema to go heet het.
http://sistemaplastics.com/products/to-go/

Ik heb de chill it to go, ik heb vaak op de plekken waar ik het meeneem geen koeling of schaduw.
En dit werkt perfect voor een hele dag moet ik zeggen, als ik het vroeg erin stop en het rond 2 of 3 uur opeet is mijn fruit nog keurig koel en niet bruin met een beetje citroensap er over.
In het deksel zit een vork en een mes die je uit elkaar kunt halen en in het deksel kunt klemmen.
Echt oerdegelijk. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:53

Ik heb ook de Chill To Go. Ideaal ding!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:03

Ooh zier er echt super handig uit!! Ik ga het opzoeken :D

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:22

RoodZonnetje schreef:
Kwark kan best een paar uur buiten de koelkast :) Ik heb mijn muesli altijd in een los bakje zitten, dat gooi ik er op het laatste moment bij, blijft het knapperig :)

Zo doe ik het ook inderdaad. Wij hebben op werk een koelkast maar anders kan het ook wel even buiten de koelkast.

Ja havermout was echt jummie..net ook weer bakje op. Ipv suiker doe ik er honing door :P Jummie
Ik voel mijn buikspieren van gister wel hoor en ben niet eens vol gas gegaan :=
Ik moet planken aan de trx maar ik heb de neiging om mn rug hol te maken.... :(

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:24

anoukk32 schreef:
Iemand misschien goed werkende buikspier oefeningen, voor iemand die bijna niks van sport weet :+

Ik heb laatst op youtube een filmpje gezien van een sportleraar die de buikspieren heel rustig en duidelijk uitlegt. Ik weet niet meer hoe hij heet maar als je op youtube zoekt kom je wel bij hem (en anderen) uit.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:37

Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:39

En voor de mensen die hun spullen koud willen bewaren. Je kan ook gewoon zo'n vries element voor in je vrieskist met een post elastiek tegen de onderkant van je salade bak aan maken :j. Werkt prima. En nu is het sowieso minder een probleem met deze temperaturen. Eventueel gewoon in je auto bewaren.

Of een mini koelkast kopen;
http://www.bol.com/nl/p/princess-mini-c ... 023506679/

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:16

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:19

Ja ze hebben allerlei dingen die overal kan kopen manzano, dat weet ik. Ik gaf alleen aan dat er ook een praktische oplossing is met spullen die de meeste mensen al in huis hebben ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:25

Was ook niet specifiek voor jou bedoeld, maar als aanvulling, net als de koelkast. Heb zo'n koelelement eerder wel gebruikt, maar vind het niet zo handig.
Elektrische apparaten mogen hier niet op werk.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:31

Elmira30 schreef:
RoodZonnetje schreef:

Zo doe ik het ook inderdaad. Wij hebben op werk een koelkast maar anders kan het ook wel even buiten de koelkast.

Ja havermout was echt jummie..net ook weer bakje op. Ipv suiker doe ik er honing door :P Jummie
Ik voel mijn buikspieren van gister wel hoor en ben niet eens vol gas gegaan :=
Ik moet planken aan de trx maar ik heb de neiging om mn rug hol te maken.... :(

Dat heb ik bij bijna elke oefening, dus ik moet echt heeel bewust buikspieren aanspannen en nu meer op techniek gaan letten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:37

manzano schreef:
Was ook niet specifiek voor jou bedoeld, maar als aanvulling, net als de koelkast. Heb zo'n koelelement eerder wel gebruikt, maar vind het niet zo handig.
Elektrische apparaten mogen hier niet op werk.
Denk dat ze het bij ons ook wel raar zouden vinden, maar wij hebben ook een koelkast per afdeling die alleen door mij gebruikt wordt :)). Nou ja nu in januari ligt er wel wat meer in, maar binnenkort is ie weer voor mij alleen :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:42

Ik heb op 1 locatie een koelkast, fornuis enz, maar verder eigenlijk nergens, dus ik doe veel met een bakje met koelelement idd. Werkt prima.
Vandaag gestart met eiwitrijke voeding om te kijken hoe mijn spiermassa reageert, heb het gevoel dat ik bergen heb gegeten, haha. Straks nog ff lekker sporten, en ik moet nog een paar uur werken,haha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:05

Die bakjes zien er echt super handig uit! :D Ga meteen even er uitgebreider naar kijken.
Koelelement aan mijn bakje vastbinden is niet handig, mijn eten zit altijd in de tas en dan worden mijn boeken ook nat. :P Op school kan ik dus ook niet eten in een koelkast etc. leggen.

Kiwipitje, recept neem ik later nog eens uitgebreider door!

Ik moet zo weer naar de fysio, had afgelopen week veel spierpijn. Probleem is dat ik helemaal niet lekker ren op de loopband en het moet van hem ook flink hard, en ook nog eens lang. Ik kan het wel volhouden, maar daarna voel ik me echt beroerd. :o Straks toch maar een kijken of ik hem kan overhalen de snelheid iets lager te zetten... Zo snel bouw ik namelijk geen conditie op (wel als ik buiten loop, maar niet op de loopband)
En dan is het daar ook nog eens onwijs warm, dat bij elkaar maakt dat ik me echt beroerd voel. :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:05

Dat lijkt me idd wel handig, voor salade enzo naar het werk. Dat wordt altijd zo een kleffe zooi als het wat warmer is.

Nou ik mag er morgen aan geloven: intro op de sportschool..
Heb de persoon waar ik een afspraak mee heb al gewaarschuwd voor mijn bar slechte conditie hahaha.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:14

Succes!! Komt wel goed :E

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:17

Renee, dat komt vast goed! Het is op het begin even hard doorwerken, maar het is ontzettend fijn wanneer je bij jezelf ziet hoeveel je vooruit bent gegaan, en daar doen we/ik het voor. :D

Net terug van de fysio waar ik weer heb hardgelopen. Het gaat echt lekker voor mijn gevoel! Heb zelfs het idee dat ik al wat afgevallen ben qua buikomtrek (sowieso ook in gewicht). Ik heb alleen/maak geen voor foto's (tot nu toe) ik twijfel een beetje of ik die wil maken, maar ook hoe/of het wel nut heeft... In principe doe ik het voor mijn eigen gevoel, en als ik dan op de foto's geen verschil zie.. :+

Hoe hebben jullie dat gedaan? Wel of niet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:25

Ik ben dit jaar (paar dagen geleden om precies te zijn :') ) begonnen met foto's :) Ik wil ze elke maand maken om evt. zichtbare vooruitgang te monitoren. Maar er moet eerst nog een flink speklaagje af voor je mijn spieren überhaupt een beetje zult gaan zien, dus mijn verwachtingen zijn laag :+