Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:07

linda_arnold de arts zei vandaag inderdaad clomid is niet voor jou van toepassing.

Je nicht heeft echt veel geluk gehad. Ik denk dat zij echt 1 van de weinige is dat dit gebeurd.
Inderdaad soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit!
Had ze wel hormonen bv tegen bot ontkalking enz?
Die moet ik gaan slikken nu maar weet niet of dat ook gelijk voor anti conceptie is.

De arts zei maakt niet uit of je dit slikt of gewoon weer aan de pil gaat.
Ben ook vergeten te vragen of ik nu dan weer ongesteld wordt net zoals je de pil slikt.
Het dossier gaat in ieder geval naar amsterdam en over een week ongeveer kan ik bellen voor een afspraak daar.

En in Utrecht een afspraak maken voor de klinisch geneticus.

linda_arnold

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:48

Dat durf ik niet precies te zeggen, om heel eerlijk te zijn heb ik in die tijd ook beetje struisvogel politiek gevoerd. Zij was geen prater en ik had de angst dat mij het zelfde zou overkomen. Dan zijn koetjes en kalfjes onderwerpen makkelijker als je elkaar treft ( als je snapt wat ik bedoel).

Ik wil jou iig heel veel sterkte wensen en hoop dat het vooralsnog in de toekomst mogelijk blijkt zwanger te worden.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 14:48

Hoe is t hier met iedereen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:26

Wij hebben net onze eerste IUI achter de rug. Leek de goede kant op te gaan toen ik 5 dagen overtijd was. Helaas is het alsnog doorgebroken :-(

Dus nu op naar de volgende.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:57

Ah balen zeg! Ik ga duimen voor je voor de 2e ronde

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 06:45

Echt balen lautje. Hoop dat de volgende keer het lukt.
Hier nog geen nieuws.
Door verwijzing was blijven liggen.
Dus staan nog geen afspraken in umc en amc.
Wacht nog steeds.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:00

In het begin heb ik hier veel meegelezen. Mijn zwager en schoonzus hebben middels ICSI inmiddels 2 kinderen, en wijdachten nooit ouders te worden ivm 2 afgesloten eileiders. Tot ik na een ongeluk met mijn jonge merrie in april 2014 gewond raakte. In augustus bleek ik totaal onverwachts zwanger, en inmiddels hier een prachtige gezonde dochter in de wieg.

Omdat mijn eileiders inmiddels weer problemen veroorzaken loop ik nu bij de gynaecoloog. Inmiddels is 1 eileider weer of nog steeds helemaal afgesloten, de andere is nog gedeeltelijk open. Ook zijn er verschillende cystes gevonden. Hoewel wij ons hadden neergelegd bij geen eigen kinderen (adoptie was wel een optie hier) zijn we nu dus helemaal om, en willen we graag een 2e kindje proberen te krijgen. Dat betekend wel dat we het medische circus doorgaan de komende maanden. Ik zou hier graag mee kletsen dus als dat mag :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:56

Hey meiden! Ik heb hier een tijd geleden even mee geschreven, inmiddels is er veel gebeurd. 1-1-11 met de pil gestopt, 4 miskramen en een vroeggeboorte ( zoontje overleden 1.5 uur na de geboorte) verder ben ik nu weer zwanger!
Verhaal in het kort:
4 iuis gehad, geen van allen succes. Vervolgens overal helemaal klaar mee en met alles gestopt. Maand erop was ik spontaan zwanger! Inmiddels alweer de 20 weken voorbij, dus ook de termijn voorbij waarbij ons zoontje geboren is ( 18,4 weken).
Dus meiden houdt moed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:56

Hoihoi ik krijg deze maand kijk operatie het us goed gekeurd.
Als dat goed is krijgen we nog 4 iui en als het niet goed is gaan we meteen door naar ivf.
Ben al een stuk minder zenuwachtiger als dat ik was.
Hoeveel eenheden spuiten of spoten julli met iui ? Ik heb nu 62,5

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:58

Gefeliciteerd Madelein! Wat een vreselijke heftige jaren heb je achter de rug als ik het zo lees. Geweldig dat je de 20 weken voorbij bent dat moet een mijlpaal voor je geweest zijn!

Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste IUI bij het VU MC gehad (in eigen cyclus), wel Ovitrelle gespoten voor de eisprong. Ik heb al zes IUI's achter de rug natuurlijk maar hier ging het toch weer even anders. Bij het ZMC moest ik Pregnyl spuiten en hier dus Ovitrelle, zit volgens mij niet heel veel verschil in.. Als deze ronde niet gelukt is ga ik wel ook met hormonen stimuleren ik weet nog niet welke maar het is in ieder geval spuiten en geen clomid meer. Ze zijn bij het VU MC geen fan van clomid en wat ik wel ga gebruiken schijnt ook minder bijwerkingen te hebben. Ze hebben wel gezegd wat het is hoor maar dat ben ik weer vergeten haha. We hadden 7 mln zaadcellen over na opwerking en dat was een zeer mooi aantal zeiden ze dus we hebben een reƫle kans. Nu die lastige twee weken wachten, als ik 28 sept niet ongesteld ben dan moet ik langs om bloed te prikken. Ik krijg nu 3 IUI pogingen en als die niet succesvol zijn gaan ze ook laparoscopisch kijken of er bij mij wat mis is en dat (endometriose bijvoorbeeld) ook oplossen als dat kan/ lukt. Dit is mijn eerste poging met thyrax ook...Ik vind het dus eigenlijk best weer spannend!

Hoe is het bij jou dan Spullen?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:32

Morgen mijn kijkoperatie, spannend !

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:36

Succes alvast SternPhoto!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:31

Lennox, voel je verschil met de Thyrax? Hier ook bij een poging 3 dagen Clomid gehad maar ik kreeg dat toen zo een uitvalverschijndelen van in mijn gezicht dat ik per direct moest stoppen toe over gegaan naar Gonal F. Hier gelukkig vrijwel geen bijwerkingen van gehad, behalve af en toe een snauw naar mijn vriend, tja het blijven toch hormonen.

Sternphoto succes!

Madelein wat zal jij opgelucht zijn dat je die tijd voorbij bent. Hopelijk gaat de rest van je zwangerschap goed.

Carolien_max gaan ze nou je eileider proberen door te spuiten?

Hier alweer 30 weken en even enorm in een wazige waanwereld geleefd. veel meegemaakt en in korte tijd van vk naar zh naar Maastricht. gelukkig is met het kindje alles goed echter ben ik aan de insuline gezet vanwege te hoge suikerspiegel. Hiervoor moet ik 7 keer per dag de waardes meten dmv prikken in mijn vinger, standaard 4 keer insuline spuiten en dan als hij teveel schommelt nog 3 keer extra spuiten.... dus op dit moment aardig lekgestoken, maar wel voor een goed doel.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:13

Succes vandaag sternphoto!

Hier zijn we idd opgelucht maar het blijft enorm spannend. Ons zoontje is destijds geboren door een bacterie in de placenta ( die is daar via m'n blaas gekomen) en die bacterie zit nu weer in mm blaas. Dus gelijk aan de antibiotica nu. Helaas is het geen zorgeloze zwangerschap. Zit ook al vanaf 13 wk thuis.
Maar als we over 20 wk ons mooie meisje in onze armen mogen houden heb ik er alles voor over!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:44

mywayzidane schreef:
Lennox, voel je verschil met de Thyrax?

Ja, echt niet geloven. Ik voel me zo ontzettend veel beter nu. Ik merk nu pas wat ik aan energie heb gemist de afgelopen jaren. Ongelofelijk dus nog even los een zwangerschap is dit voor mij al een enorm cadeautje.

Voor jou ook heftige tijden zeg, klinkt eigenlijk best eng. Ik weet nog niet zoveel over het zwanger zijn maar je moet spuiten om zwangerschapsvergiftiging te voorkomen of sla ik de plank helemaal mis staat zwangerschapsdiabetes daar weer helemaal los van? Heb je lang in het ziekenhuis gelegen? En je zit alweer in je laatste trimester. Gaat hard!

Hoe is het bij jou gegaan SternPhoto?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:22

Het ging allemaal goed heb alleen geeeel erg last van m'n buik m'n buikspieren zeg maar. Dus overal waar ik ze voor gebruik zitten liggen onhoog komen enzo doet ontzettend veel pijn.

Verder is er niets gevonden, alles was goed.
Dus eind vd maand heb ik telefoon met m'n gyno en dan hoor ik wat verder. Ik ga ervan uit dat we verder gaan in iui

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:15

Wat een verhalen allemaal...ik wens iedereen veel sterkte.

Wij zijn nu ruim 1.5 jaar bezig na een miskraam en net de medische molen in gegaan.

Mijn man is heel wat jaartjes ouder en heeft al 2 dochters waarvan de oudste nu onverwacht zwanger is. Het is zo vreemd om 'stiefoma' te worden terwijl we zelf ook bezig zijn.

Hebben jullie trouwens ervaring met pre-seed? Is een zaad vriendelijk glijmiddel dat er ook voor zorgt dat de zuurgraad goed is en er voedingsstoffen zijn voor de zwemmers

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:51

Lennox, fijn om te horen dat je zo veel verschil merkt. Raar he dat je dan weet wat je al die tijd gemist hebt. Ik merk er echt helemaal niets van.
Dit is omdat anders het kindje heel groot zal worden en dat in combinatie met de hoeveelheid vruchtwater moet je oppassen dat de placenta niet in verdrukking komt. Zwangerschapsvergiftiging heeft nog meer met je bloeddruk te maken maar die is dus bij mij altijd laag met of zonder zwangerschap, dat ik mn voordeel en heb ik gelukkig ook niet in het zh hoeven liggen.

Wiebke, daar hebben wij het ook over gehad maar werd toen totaal afgedaan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:13

Ik meld me ook weer even. Inmiddels hebben we een afspraak in het ziekenhuis staan voor 23 november. Dan gaan zowel ik als mijn man door de molen heen.

Deze maand was ik ruim 5 dagen over tijd dus begon wat hoop te krijgen. Helaas werd dat net weer de kop ingedrukt door de eerste druppels. De teleurstelling blijft iedere keer toch weer...
Vanavond dus iets extra lekkers eten, knuffelen met mijn oppas pup en komende maand weer met frisse moed aan de slag.

Ooit lukt het..... :j

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:59

Dan heb ik een verkeerde conclusie getrokken uit je bericht mywayzidane, daar maakte ik uit op dat je ook even opgenomen was. Gelukkig maar!

Dat lijkt mij ook vreemd Wiebke! Mijn oudste ex stiefdochter is nu 17 dus ook dat zou kunnen. Zou ik ook heel raar vinden haha.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:00

Voor jou ook succes lizy29!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:04

Dat lijkt me idd heel erg raar oma worden en zelf bezig zijn.

Ik wordt volgende week do gebeld door de gyno voor wat er verder gaat gebeuren mijn hele dossier en dergelijke zijn naar universiteit gegaan omdat dit niet te verklaren is. Zelfs de dokters zitten met hun handen in hun haar.

K heb nu wel een leuk antwoord gekregen van de dokter tegen mensen die zeggen je moet er niet zoveel aan denken dan komt vanzelf.
Dan moet ij zeggen, nou dan moeten mensen die niet zwanger willen worden heel veel aan denken worden ze nooit zwanger. Dan zeggen die mensen natuurlijk ja dat werkt niet zo.
Wordt daar zo gek van van mensen die dst zeggen. Of mensen ja maar ik heb ook 9 maanden gewAcht. Uhhhh ik wacht al 6 jaar !

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:02

Herkenbaar, ik kreeg laatst te horen dat 'het gewoon onze tijd nog niet is'.
En mooiste is werd gezegd door iemand die direct zwanger was..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:38

Hopelijk hebben we hier allemaal snel plakkers.

Hier duurde het ook behoorlijk lang en uiteindelijk tegen verwachting in zonder mm zwanger geworden. En nu bijna klaar.

Gun het jullie zo!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 21:07

Succes Caroline!

Sterkte Madelein. Hoop dat je zwangerschap verder goed verloopt!

Hoe voel je je Lennox?

SP, hoe is je kijkoperatie gegaan? Edit, lees dat t goed gegaan is

Ik duim voor je lizzy!

En wat betreft domme opmerkingen, hier heb ik er ook genoeg gehoord. Kan er zooooo boos van worden.

Hier gaat het wel goed hoor. Momenteel ongesteld na een ronde niet klussen. Eigenlijk na mn miskraam weinig meer geklust. Volgende ronde willen we wel weer proberen.