Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:27

Ik heb ook periodes dat het slecht past onder en boven. Maar het went wel en ik hoop dat het uiteindelijke resultaat beter zal kloppen.

Kosseh: heb je voor en na foto's met je hele gezicht? Op die ontblote tandjes is het moeilijk oordelen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:29

Mijn ondertanden raakten trouwens vroeger ook de achterkant van mijn voortanden en dat was toch echt niet goed zeiden ze.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:39

Ja die heb ik. Lachend heb ik niet, zak vanvond eentje proberen te maken. Ben nu nog op mijn werk.
Afbeelding

Afbeelding

Als ik deze foto's zie baal ik wel dat ik geen voor foto's heb gemaakt met daglicht. Ziet er nu gelijk zo anders uit.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:35

Ik vind toch het verschil persoonlijk wel erg mooi hoor, maar je moet er natuurlijk zelf tevreden mee zijn en mee uit de voeten kunnen.

Ik had vanmorgen mijn 2e afspraak (foto's maken, happen, etc) en ze hebben ook direct de bovenkant geplaatst. Wat vind ik ervan, tja.. Pijn doet het zeker niet, maar irritant en gek is het wel! Ik blijf continu gekke bekken trekken, het voelt alsof m'n lippen niet over die slotjes heen passen :9

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:39

Ik vind het wel mooi geworden kosseh! Maar ervoor vond ik het ook niet storend vanaf deze foto's.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:30

Ik vind het erg mooi geworden hoor, kosseh. Je gezicht is veel mooier zo.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:44

oeeeee vandaag zei de ortho dat de volgende x waarschijnlijk de laatste controle afspraak gaat zijn. jeeeeeej zou hij er dan eindelijk uit mogen *\o/* heb hem nu bijna 2.5 jaar.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:41

Happiness91 schreef:
oeeeee vandaag zei de ortho dat de volgende x waarschijnlijk de laatste controle afspraak gaat zijn. jeeeeeej zou hij er dan eindelijk uit mogen *\o/* heb hem nu bijna 2.5 jaar.

*\o/* *\o/*
Dat klinkt geweldig. Hoe komt het dat het zo lang heeft geduurd?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:34

Bij mij is dat omdat mijn tandjes erg scheef staan :') stonden eigenlijk. Nog 8 maanden!

Ik heb nu ook oefeningen gekregen om correct te slikken en hoe ik mijn tong en kaken moet houden.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:07

sja...t werkte niet mee gok ik zo. hij schatte het eerst op 1 a 1.5 jaar. viel dat even tegen! Nu moesten mijn 4 verstandskiezen wel worden getrokken en dat heeft voor zo'n 3 a 4 maand verlenging gezorgd.
In totaal heb ik nu 5 jaar gebeugeld. vroeger namelijk ook al 2.5 jaar. helaas groeide alles weer terug. Ik heb er in ieder geval zin in dat hij er uit gaat!

nu nog bedenken wat ik met mn gummysmile ga doen :')

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:08

poes schreef:
Bij mij is dat omdat mijn tandjes erg scheef staan :') stonden eigenlijk. Nog 8 maanden!

Ik heb nu ook oefeningen gekregen om correct te slikken en hoe ik mijn tong en kaken moet houden.

oe dat lijkt me best lastig zeg.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:19

Goed nieuws happiness!! *\o/*
Maar hoe kan het verwijderen van je verstandskiezen er voor zorgen dat je 4 maanden vertraging oploopt met het beugeltraject?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:21

poes schreef:

Die oefeningen zouden ook wat voor mij zijn... Als ik slik druk ik met m'n tong tegen m'n voortanden aan en mijn tong drukt in 'rust' ook altijd tegen m'n voortanden...
Wat voor oefeningen moet je bijvoorbeeld doen?

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:44

_Ekenna schreef:
Goed nieuws happiness!! *\o/*
Maar hoe kan het verwijderen van je verstandskiezen er voor zorgen dat je 4 maanden vertraging oploopt met het beugeltraject?

1 afspraak na het verwijderen was alles nog zo gevoelig. moest er niet aan denken dat ze in mijn mond gingen wroeten.kon mijn mond nog niet eens pijnloos open doen. Afspraak afgezegd, maar mijn ortho zat die periode zo vol dat het een hele poos vooruit werd geschoven ( ongeveer een maand ) Zo ook met de 2e x trekken. En tussendoor nog een begravenis.

achjaaaa uiteindelijk komen we er wel.

wat je zegt over dat je tong tegen je voortanden aan rust en duwt heb ik ook. wist niet dat dat abnormaal is?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:34

Ik doe dat dus ook en als ik dat ga blijven doen zal ik ook mijn hele leven beugelen, ongeacht of ik een draad krijg of nachtbeugel.
Je tong hoort blijkbaar hoger. Er zit daar een bolling op je verhemelte en dat noemen ze de spot. In rust hou je je tong daartegen en je tanden van elkaar door he neus ademen.

Om te slikken gaan de tanden kort op elkaar maar de tong blijft op zijn plek! Je voelt dat dit meer inspanning vraagt.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:20

jeetje. klinkt lastig om af te leren.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:52

Wow daar ben ik me helemaal niet bewust van, hoe ik mijn tong houd. Volgens mij gaat dat bij mij wel goed. Moet er niet aan denken om dat opeens anders te moeten houden. Lijkt me lastig om daar bewust aan te denken.

Ik heb trouwens een einddatum! 7 december gaat hij er uit en wordt er een spalk geplaatst. Dan ben ik klaar. Superfijn zo voor de kerst! Er zijn ook rontgenfoto's gemaakt om te kijken hoe alles er nu uit ziet en dat is ook helemaal top. Dus in november nog 1 verstandskies er uit en dan december klaar...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:55

Wat heerlijk!
Ik heb vrijdag onder weer een powerchain gekregen en ook elastieken aan de zijkant.... Ik ben er zooo klaar mee.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:09

wat een goed nieuws Yza. Ik kan mij goed voorstellen dat je daar naar uit kijkt.

bijzonder trouwens van die tong, ik ben mij daar ook totaal niet bewust van.

Ik heb nu inmiddels 3 weken mijn beugel boven. Over 3 weken mag ik voor de eerste controle en dan wordt ook bekeken wanneer onder geplaatst gaat worden. Zie de foto, bovenste is genomen na 1 week, onderste is van gisterochtend. Zie ik wat ik wil zien, of lijkt er toch al iets te gebeuren?

Afbeelding

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:20

Ziet wel al verschil volgens mij.

Zo hou ik mijn tong ook.volgens mij.. en dat terwijl ik heel lang logopedie heb gehad.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:42

Wat een groot verschil al!

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 06:30

Hier hebben ze twee weken geleden ban links naar rechts een elastiek gedaan om de gaten van de getrokken kiezen dichtbte laten gaan. En dat zat best wel... Strak.. Pfoee, kan nog niet echt fijn afbijten!

Wat fijn yza, dit jaar ben je er mooi nog vanaf!

Idd al wel ieta verschil te zien lijkt het

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:28

Hoe staat het er inmiddels voor bij iedereen? Jeann al gewend aan de elastieken? ik kan mij daar nog niets bij voorstellen.

Ik zit inmiddels op 4 weken, het valt iedereen ineens op dat de vorm van mijn bovenkaak/lippen 'ronder' begint te worden, ipv het hoekige wat ik had. Persoonlijk merk ik daarvan vooral dat m'n lippen weer normaal om m'n mond sluiten, dat is weken niet gelukt haha.
van boven naar onder; na 1 week, 3 weken en 4 weken.

Afbeelding

over 1.5 week terug voor de eerste controle, ben benieuwd wanneer ze onder gaan beginnen. iemand enig idee hoeveel tijd daar tussen zit?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:13

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:26

Bij mij zat er ook 2 od 3 maanden tussen. Boven had wat minder sturing nodig voor de operatie dus kon daar later mee starten.

De ortho heeft de magische worden uitgesproken. Beugel mag er bijna uit.
Gister controle gehad en nu nog de laatste dingen aan de draad veranderd. Als het volgende controle goed staat dan de afspraak maken om de beugel er uit te halen.