[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:38

Dit klinkt inderdaad alsof het ontstoken is :j Hoeveel ruimte heeft de zwelling nog? Als je tragus (zo heet dat deel van je oor) zo erg gezwollen is dat hij de hele lengte van het staafje beslaat, dan zal er een langer staafje in moeten

Verder zou ik 2x per dag een zeezoutbadje blijven geven en er verder afblijven

Mocht het met een paar dagen niet beter worden, of als je nu al een te krap staafje hebt, dan even bij de shop langs gaan

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:39

joyce2 schreef:
Ik zou gewoon nemen wat jij het mooist vindt. Ieder persoon ervaart pijn anders, dus ik denk niet echt dat het veel nut heeft om eerst voor een "minder pijnlijke" variant te gaan, ter voorbereiding op ;) Mijn navelpiercing was ook super pijnlijk, maar ik ken mensen die daar niets van voelden. Ik voelde bijna niets van mijn tragus, terwijl veel mensen die blijkbaar echt hels vinden

Dit inderdaad. Alleen deed mijn tragus ook veel pijn! Maar mijn neus niet terwijl toch veel mensen die ook pijnlijk vinden...?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:42

Ik heb sinds een paar weken een antiwenkbrauw piercing (horizontaal :D ), Ik ben er helemaal blij mee.
Maar even een vraagje tot hoeveel weken spoelen jullie je piercing?
En dat blijven jullie doen ook als je geen last hebt?

Thanks

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:37

Heb je een foto er van? Heb er nog nooit van gehoord :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:11

Nou, vandaag langs een piercer geweest om er een langer staafje in te zetten. Het werd bevestigd dat het staafje kort was, want hij zat aardig strak. Dus moest er een nieuwe in, en ja Corelli je had gelijk, het verwisselen deed zeerder dan het zetten, pfoe :') Eerst het sieraad losmaken, nou zat dus hartstikke strak, het was opgezwollen en hij zat er 4 weekjes in dus het wondje was hartstikke vers, dus het deed echt zeer. Gelukkig zit er nu een dus langer staafje in, dus het moet weer helemaal goed komen *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:29

Voel je nu al gelijk wat verlichting? Fijn in elk geval dat je er nu eindelijk een langer staafje in hebt zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:20

joyce2 schreef:
Voel je nu al gelijk wat verlichting? Fijn in elk geval dat je er nu eindelijk een langer staafje in hebt zitten!

Nou, in mijn hoofd wel :D Ik zat er namelijk telkens over in , wat als hij nou steeds strakker en strakker gaat, straks scheurt hij uit enz. Ik werd er zelfs duizelig van, maar inmiddels zit het nieuwe staafje er ongeveer 3 uur in en eerst was mijn oor vuurrood, maar nu neemt het langzaam af. Hij gloeit nog wel en is nog wat rood, maar ik ga er vanuit dat dat langzaam afzakt. Het is tenslotte toch kraakbeen, dus ik wacht rustig af, maar volgens mij gaat het helemaal goed komen. Ben er in ieder geval wel gerust op :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:25

Bij mij ging hij ook meteen bloeden na de wissel en dat reinigt ook wel. Binnen een dag of 2 was het bij mij weer helemaal goed :j

Heeft hij bij jou ook gebloed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:48

Corelli schreef:
Bij mij ging hij ook meteen bloeden na de wissel en dat reinigt ook wel. Binnen een dag of 2 was het bij mij weer helemaal goed :j

Jep,bij mij ook :j

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:43

[***] schreef:
Corelli schreef:

Jep,bij mij ook :j

Bij mij deed het ook pijn dus ik deed hem er zelf uit en maakte het goed schoon(na 2 maanden ofzoo) daarna was t gelijk beter :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:54

Ik wil al een tijd een rookpiercing en dit zou de eerste piercing bij mij in het kraakbeen worden (mijn helixen zijn geschoten in de tijd dat dit nog mocht, 14 jaar geleden),maar nu heb ik een paar vraagjes.

Is de kans op uitgroeien groot?
Hoor je het kraken tijdens het zetten?
Voel je het erg goed?

Ik weet natuurlijk dat pijn een ervaring is die bij iedereen anders is,maar ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:29

Ik heb twee kraakbeenpiercings een heb ze niet horen kraken. Het zetten voelt als een steek, maar de naald is er door voor je het in de gaten hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:36

Bij al mijn piercings had ik niet dat ik het lang vond duren. Zo gepiept. Maar omdat dit mijn eerste kraakbeenpiercing zou worden,knijp ik m toch wel een beetje :=

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:56

Ik heb een rook.
Tijdens het zetten voelde ik het wel, maar geen helse pijnen gelukkig :)

Verder heb ik er later wel veel last van gehad, omdat ik blijkbaar met teveel zout schoonmaakte.
Als ik er gewoon vanaf blijf is er niks aan de hand :D

EDIT: niks in mijn kraakbeen kraakte, in tegenstelling tot mijn navelpiercing :')

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:59

Ik wil graag een piercing in m'n oor, weet iemand een piercing die minder pijn doet om te zeggen en wat sneller geneest.
Iemand ideeën ?

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:14

lotlot2 schreef:
Ik wil graag een piercing in m'n oor, weet iemand een piercing die minder pijn doet om te zeggen en wat sneller geneest.
Iemand ideeën ?

Als je t door kraakbeen doet dan heeft dat best veel tijd nodig om tecgenezen dan normaal gaatje . Mijn 2e gaatje was heel snel geheelt en kraakbeen is nog niet geheelt .

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:17

xemmaxx schreef:
lotlot2 schreef:
Iemand ideeën ?

Als je t door kraakbeen doet dan heeft dat best veel tijd nodig om tecgenezen dan normaal gaatje . Mijn 2e gaatje was heel snel geheelt en kraakbeen is nog niet geheelt .

Welke piercing heb jij?
Deed het pijn om te laten zetten?

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:24

xemmaxx schreef:

Welke piercing heb jij?
Deed het pijn om te laten zetten?[/quote]
Bij mij is het bij een juwelier gedaan en niet bij een piercer . Het deed even pijn maar was meer de schrik van dat apparaat haha! Daarna voelde ik het niet zo erg meer (alleen mn oor was rood) 2 weken later kreeg ik er wat meer last van dus iedere x s ochtends en s avonds goed schoonmaken. Dat hielp wel! Ongeveer na 6 weken merke ik dat hey egt pijn begon te doen en na 2 maanden heb ik hem er even uitgehad. Het zag et super goed uit alleen rood oor (daat had ik iedere x last van ... ) dus ik helemaal goed schoon gemaakt en hem in gedaan. Nu voel ik het eigenlijk niet meer :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:14

Ik heb nu eventjes tijd voor mijn piercing-bokt-vriendinnetjes :)

Het zien of een staafje te strak zit is vrij simpel.
De foto van Linda is daar een goed voorbeeld van; de voorkant: het balletje ligt tegen de huid.
de achterkant: het plaatje zit tevens te dicht op de huid.

Dit is iets wat je alleen kan oplossen door het staafje zo snel mogelijk te vervangen.
Linda heeft best een engel op haar schouder zitten want ze heeft even moeten wachten met wisselen door alle drukke dagen. Wij maken mensen mee die 2 dagen wachten, en dan zit het balletje in het oor. In het slechtste geval het plaatje.
Dan moet eruit. Dan gebeurd met snijden met een naald.

Het is dan de vraag of de klant alsnog een langer staafje wil. Let wel, in deze zijn de kosten voor de klant zelf, mits zij gebeld hebben en wij zeggen; kom maar langs als we open zijn. Voor dit soort problemen gooit mn vader de zaak altijd even open.

Bloeden is juist positief. Wat al terecht word opgemerkt; dan bloed het schoon.
Bloed kan op plaatsen komen, naja.. UIT plaatsen komen waar wij niet met alcohol in de buurt komen. Dus dat het een beetje nabloed is ook niet erg.

Wat Linda heeft gehad, vervanging, is erg pijnlijk. Chapeau Linda! Goed dat je doorgezet hebt.

De oorpiercings worden ook weer hip, mede te danken aan de Triple Forward Helix. TFH.
De helix, double, of triple is een piercing waarbij je er rekening mee moet houden dat hij aan de bovenkant van het oor zit. Een fout die ikzelf veel maak;
lekker douchen, oor wassen.
Haartjes kammen, oor schoonmaken. Makeuppen, haren doen.
Eigenlijk is het het best het oor als laatste schoon te maken. De meeste ontstekingen komen voort uit het gebruik van haarstijling producten, danwel makeup. Denk aan poeder.

De tragus is tevens een populaire. Deze geneest al sneller dan de helix. Dit is te danken aan het feit dat de tragus ''beschermder'' ligt dan de helix.

De industrial. Ik heb hem zelf niet. Maar klanten vinden hem best pittig.
qua genezing, eigenlijk niet veel anders dan de helixen.

Een kraakbeen piercing kraakt eigenlijk niet, wat veel mensen verwarren is dat het dicht bij de gehoorgang. Dus een ''schraap'' met de handschoen over de oorschelp kan geïnterpreteerd worden als ''kraken''.

Lieve mensjes... Dit is écht de laatste keer. :')
Schieten in de oorschelp mag gewoon.
De tragus en neus mogen niet, maar de oorschelp mogen gewoon met de studex.
Vroeger werd er geschoten op kracht van het apparaat, nu met de studex. Dit apparaatje werkt puur en alleen op de handkracht van de piercer.
Daardoor is de impact verkleind.

En nu moet ik echt weer verder. Ik moet een sollicitatie voorbereiden :')

p.s. Kraakbeen groeit amper uit.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:34

Kan uit eigen ervaring vertellen dat de Tragus idd erg makkelijk was en is, nooit last van gehad, zelfs direct na het zetten niet :) De industrial was idd pittig qua zetten en genezing, maar hij was het waard :D Net als mijn inner conch trouwens.

Succes met je sollicitatie :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:36

Dank je :')

Duik nu maar eens de douche in :')

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:37

Niet verzuipen dan he ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:40

Hoop het niet.. Ik heb drie zwemdiploma's. Zal wel loslopen.. Of loszwemmen :)
oh nee.. Last van mn schouder. Moet even rusten.
*je sport teveel*... "goh.. Is dat mogelijk dan?"

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:51

Ik ga de Industrial vrijdag laten zetten (mits de piercer beter is dan.. Maar daar ga ik wel van uit na 3 weken :')). Ga samen met een vriendin die een extra gaatje wil laten schieten, dus heb in ieder geval iets van morele steun, haha.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:06

Succes Vumana.

Mag ik trouwens vragen welke regio/ plaats jullie zitten?