Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:11

Gisteren 3 weken gestopt alweer :D
Mn zwangerschapsklachten zijn ook zo goed als weg dus het ruiken is nu weer normaal, en vind het sigarettenrook dus ook niet meer zo extreem erg stinken. Gewoon normaal, moet wel zeggen dat ik sinds ik het niet meer vind stinken wel vaker aan denk dat ik trek heb.
Maar ik ga me sterk houden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:21

Heel cliche Sammy, maar doe het voor je baby!
Verder geen preek :D ;)

Ik sprak net eencollega op wie de champix op de bijwerkingen na nog geen effect heeft.
Tja, dat kan ook......

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:27

Haha jaa inderdaad doe t voor de beeb, en mn 2 kids :D die zijn ook blij dat we niet meer roken!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:30

Hier ook nog steeds goed, nu ruim drie maanden!

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:14

Hier ook nog altijd rookvrij.
Helaas zit ik nu 6-8 weken thuis.
Net voor kerst een dom ongelukje gehad. En heb dus helaas wel mijn meniscus kapot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:18

Ai hagelslag, maar dat moet je juist niet aan het roken zetten he? Succes met het pootje!

Chanicha goed bezig!!!

Ik merk dat ik er op werk en thuis eigenlijk niet over wil praten, geen aandacht aan wil geven.
hoe doen jullie dat?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:30

Tica_81 gewoon zoals je het zegt: niet over praten.

Doe ik ook niet. Als mensen het vragen geef ik heel luchtig antwoord en verander dan gewoon van onderwerp. Wat je geen aandacht geeft wordt ook niet gevoed.
Heb vanaf het stop moment er met niemand bewust over gepraat en er zijn maar een handje vol mensen die er naar vragen, zelfs vriendinnen die nergens over beginnen terwijl die mij niet anders dan rokend kennen!

Hagelslag: wat balen van je knie. Hopelijk genees je voorspoedig!

Hier ook nog steeds gestopt!
Wel mijn momentjes dat ik zin heb maar door de training kan ik daar eigenlijk erg goed mee om gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:38

Precies MarliesV, zelfs mensen die even willen zeggen hoe goed ze het vinden doe ik sssstttt dank je wel, maar ehh hoe is het met jou? :+
Er zijn veel momenten nu dat ik denk dat ik wil roken, beetje stressy

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:21

Ik.heb nog mijn momenten, die worden wel minder maar ook wel sterker, heel apart!
Ik praat er ook verder niet over en heb zelfs bij de dokter moeten vragen wanneer het was dat ik gestopt ben :')

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:39

Goed dat jullie allemaal nog gestopt zijn.Zelf ben ik ook nog steeds gestopt nu alweer bijna 7 weken.
Ik praat er juist wel graag over.Alleen al om te vertellen dat ik zo blij ben gestopt te zijn.
Heb nog steeds de hunkermomenten!soms zelfs best heftig al zijn ze kort en steeds minder vaak.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:11

Roken is t laatste waar ik aan denk... Ik wil t liefst vandaag nog geopereerd worden.
Des te sneller ik weer gewoon alles kan doen. De op staat voor volgende week vrijdag. Ik ga ze morgen denk ik bellen dat ze me maar zo ergens er tussen mogen duwen waar pkaats is....

En voor iedereen die nog altijd gestopt is, super!!!
Er niet over praten heb ik ook een tijdje gehad. Maar dit waren misschien 3-4 weken.
Ik vond het gister wel heel fijn toen ze in t ziekenhuis vroegen of ik rookte,en heel trots heb ik gezegd sinds augustes niet meer :-)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:42

Stoppen met roken geen enkel probleem. Maar kreeg het echt zoooo benauwd, niet normaal. Je zou denken dat je meer lucht krijgt als je stopt...vanochtend toch maar eens naar de huisarts. Blijkt dat ik een fikse longontsteking heb. Dus nu aan de AB en prednisonkuur. Voordeel: ik moet nog niet aan roken denken op dit moment %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:01

he jasses maikeltje! beterschap!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:18

Getver Maikeltje, dat zijn geen fijne berichten.
Gelukkig is de combi prednison en AB wel een snelle en voel je je met een dag of wat al een stuk beter (spreek helaas uit ervaring).

Hagelslag, moet je nog geopereerd worden? Dat is mooi kl%te zeg.
Heel veel sterkte!

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:23

@ maikeltje. Npu daar ben je mooi klaar mee...
@marliesv, ja moet nog. Sta ingepland voor volgende week vrijdag. Tot die tijd dagelijks een trombose spuit bah...
En ik magmn been niet te veel belasten.oftewel met krukken lopen.
Ik moet er wel bij zeggen dat het ongeluk dat ik had 24 december was. Had toen 2 weken vakantie. Wel bij de dokter geweest en röntgenfotos gemaakt. En de conclussie was gekneusd. Ben gewoon doorgelopen met veel pijn,want ja gekneusd doet heel veelpijn. Nu 3 weken terug verdacht op meniscusschade en 1 week geleden de mrt gehad, en nu sinds woensdag moet ik braaf thuis zitten en me vervelen...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:09

Dat is ook niks hagelslag, dus nog een weekje doorbikkelen...
Halen ze de hele meniscus eruit of alleen het slechte stukje?
MarliesV ik hoop dat het een goede combinatie is die snel aanslaat. Ik heb zoveel te doen maar geen puf en energie...

Had me verheugd op lekker weer gaan hardlopen na het stoppen met roken, maar dat lukt nu even niet :')

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:23

Ach dat hardlopen komt nog wel ja ;-)
Ik heb geen idee wat ze precies gaan doen. De arts wist zelf ook nog niet wat ze precies gaan aantreffen. Ze hebben de beelden van de mrt wel gezien alleen ehh nouja ik had daarna niet meer mogen lopen etc. Maar dat heb ik dus nog wel gedaan... Dus het kan zijn dat ik wat meer heb kapot gemaakt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:42

Jeeeehhhh al ruim een maand :D *\o/*
Wel wat meer moeite mee dan in de eerste paar weken hoor.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:21

Esther hier ook hoor. Ben er bijna 2 maand vanaf maar de momenten zijn veel sterker qua behoefte. En de overtuiging waarom niet is ook niet meer zo duidelijk dan in het begin.
Gelukkig zijn de momenten wel veel minder frequent.

Ik begin steeds beter te ruiken en besefte mij dat ik al weken niet meer hoest dagelijks. Was niet extreem maar had altijd wel dat blafje bij me.

Hoe is het met de rest?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:11

Hier bijna vier maanden gestopt en inderdaad worden de momenten minder frequent maar ik vind ze wel sterker worden. Zoals vanavond, heerlijk gegeten en ik zat ineens te láven naar een shaggie en zou zo een pakje gekocht hebben. Het is daarna gelukkig wel weer weg.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:12

Ik zit nu op 28 week rookvrij. En ik mis het nog altijd niet.
Oke nu genoeg verveling door een kleine knienoperatie. Maar ik was wel heel trots erop dat ik tijdens de bespreking van de operatie kon zeggen nee ik rook sinds augustus niet meer!
En heel knap van jullie dat jullie het ook volhouden.
En het rokerskuchje is ehh zeer bek
End. Ik had deze ook maar nu dus niet meer.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:45

Hier ook nog steeds niet gerookt. Maar ik heb het gevoel dat alles minder leuk is...
Toch wil ik echt niet terug grijpen naar de peuken. Echt bizar hoe zo'n verslaving je hele leven beheerst. Mijn leven hing van rookmomentjes aan elkaar. Even stofzuigen en dan lekker een peuk, na het eten een peuk, bij de koffie een peuk, in de pauze een peuk... :roll:

Dat duurt wel even voor alles gereset is in mijn hoofd.

Hoe is je operatie gegaan hagelslag? En 28 weken al, jij bent al een heel eind op weg zeg! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:38

Hier overmorgen 3 maanden gestopt.
En ik vind de momenten echt heftiger worden dat ik zou willen roken.
Ik ga er niet aan toegeven. Echt niet. No fiets way!
Het alles minder leuk, ja, dat herken ik!
Hoe gaan jullie om met het geen nare ex-roker willen zijn?
Ik moet me soms inhouden om tegen een roker te zeggen dat diegene stinkt. :x

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:47

De operatie is goed gegaan, beetje vervelend uit de narcose gekomen(lage bloeddruk) en nu druk bezig met herstellen... En jaa ben al een eind opweg.

Rond de 2-3 maanden dat ik was gestopt had ik er opzich soms ook nog best moeite mee. Nu eigenlijk niet meer.
En om geen nare exroker te worden. Gewoon proberen niet in hun rook te staan. Ahhoewel ik het vaak nog wel lekker vind ruiken :-D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:30

Ik vind het ook niet vies hoor! Mijn moeder rookt aardig wat en als ik er ben vind ik het best lekker ruiken := en als ze bij mij komt rookt ze ook gewoon want ik wil echt niet zo'n zeikerd worden die zelf de Hoogovens nadeed en nu gaat lopen zeuren over een ander.