"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:07

Ongezond is idd goedkoper, ik eet sinds een aar echt heel gezond en ben eigenlijk niet meer geld kwijt. Het meeste ongezonde voedsel vult minder en daardoor ging ik in de avond snacken, ook krijg je van ongezond voedsel lekkere trek.

Laatst ging ik naar de Mac en had een menu op met friet en een burger, ik had al een tijd niks vets meer gegeten. Ik ben er geloof ik 3 dagen ziek van geweest!

Wat ik me nu afvraag, als alle maten groter worden, moet er dan geen maat xxxs komen? als een xs een s word, wat moeten mensen met xs dan aan?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:12

Sommige merken (onder andere de merken van Sting) hebben XXS... :o

Heb sinds groep 8 eigenlijk al XS in bovenkleding, ben toch echt een cm of 30, 40 gegroeid ben, stukkie breder ben geworden etc.
Geen idee, denk niet dat in 5 jaar zo veel veranderd is, kan ook best aan de stijl van de kleren liggen...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:21

Nant schreef:
Ongezond is idd goedkoper, ik eet sinds een aar echt heel gezond en ben eigenlijk niet meer geld kwijt. Het meeste ongezonde voedsel vult minder en daardoor ging ik in de avond snacken, ook krijg je van ongezond voedsel lekkere trek.

Laatst ging ik naar de Mac en had een menu op met friet en een burger, ik had al een tijd niks vets meer gegeten. Ik ben er geloof ik 3 dagen ziek van geweest!

Wat ik me nu afvraag, als alle maten groter worden, moet er dan geen maat xxxs komen? als een xs een s word, wat moeten mensen met xs dan aan?

Ik las laatst ergens dat ze in Amerika al wel wat maten hebben in de min (-2 bijv) of 00 (kleiner dan maat 0), omdat hun maten dus zo erg veranderd zijn. Dit wordt vooral gekocht door vrouwen van Aziatische afkomst in Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:29

De sting valt sowieso belachelijk groot uit, ik heb daar broeken in maat xxs en zelfs die zitten na een dagje dragen al los.. :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:36

hahaha ja dat klopt wel, maar in sommige XXS jasjes kom ik nog niet al had ik het graag.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:33

Bij de sting hebben ze inderdaad een merk dat zo gigantisch groot valt, XXS valt nog als een M :n waardoor ik het dus niet pas :') Revelation oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:38

nee, sutherland bedoel ik :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:40

En ik bedoelde Royal Chicks, ik kom daar met mijn smalle armpjes niet in de XXS.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:46

Nant schreef:

ik krijg dat meestal niet eens op,had vorige keer ook een hamburger bij de mac, nou zat na de helft al vol

mijn dochter is 12 en heeft maatje 36 - 38
hoeveel ze weegt durf ik niet te zeggen, ze is niet mager maar ook niet dik.
zwemt ontzettend veel waardoor ze brede schouders heeft en stevige benen.
ze is niet heel groot, en ze heeft vrij grote borsten
heb wel eens een discussie met iemand gehad dat ze meer moest sporten en gezonder eten

nu eten wij gezond en doet ze wedstrijd zwemmen 3 tot 4 keer per week, 1 uur tennis in de week.
en dan nog scouting.
elke dag met de fiets naar school en op zaterdag met de fiets naar scouting 20 minuten heen en 20 minuten terug.
dus genoeg beweging
als ze te weinig eet gaat ze in het zwembad onderuit,
dus we laten ons niets meer aanpraten. ze is zoals ze is en als mensen commentaar hebben doen ze dat meer lekker ergens anders

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:47

Hahah we bedoelen allemaal wat anders. Sutherland is inderdaad ook groot! Royal chicks vind ik minder dramatisch :))

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:56

Royal Chicks is juist weer klein, al heb ik in één jasje volgensmij toch xxs, en in de andere S, ze belazeren je stiekem gewoon... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:07

Royal chicks vind ik indd ook kleiner vallen :)
Sutherland slaat soms echt nergens op, hoe groot dat valt :))

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:50

mang schreef:
Wouw je vertaald precies wat ik al tijden denk :+ De nieuwe standaard is inderdaad gevulder. En ook ik heb niks tegen dikke mensen, maar het lijkt tegenwoordig wel of 'dikkere' mensen iets hebben tegen mij omdat ik geen overgewicht heb :D

hier zag ik toch ff letterlijk mijn woorden voorbij komen :+
Heeelemaal mee eens !

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:17

ik vind mensen zonder overgewicht nog steeds de normaalste mensen die er zijn.

zelf ben ik iets te zwaar en zou heel graag wat minder wegen, maar door ziekte en medicijn gebruik gaat het gewoon moeizaam.
weeg nu 72 kilo, woog 78 en kom vanaf de 95.
68 zou het perfecte gewicht voor mij zijn dus ben nog wel een paar maandjes zoet denk ik.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:28

Huertecilla schreef:
kjoetie schreef:
al merk ik ook dat de maten tov 15 jaar geleden vergroot zijn.. slimme marketing, maar zorgelijke ontwikkeling.

Money, money, money; milieu, gezondheid, veiligheid zijn allemaal rotsmoezen om de ´openbare´ orde van de geldstroom van de sheeple naar de gevestigde orde te motiveren.
Meer te dikke mensen = meer geld voor farma.
Het geneuzel over de stijgende kosten van gezondheidszorg is alleen maar geneuzel want de winsten zijn hoger dan ooit en de salarissen van de toplui stijgen sneller dan een hete lucht ballon op een koude dag.
Maatinflatie is win-win-win voor de gevestigde orde waarbij het welzijn van de sheeple irrelevant is.
Dikkerds; let zélf op uw seack; u bent alleen maar een letterlijk vettere prooi.

Ik kom niet meer bij om de laatste zin en ik ben nog wel fors te zwaar.
Heb inderdaad een moestuin en kook me suf aan allerlei gezonde dingen.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:47

dipstaartje schreef:
mijn dochter is 12 en heeft maatje 36 - 38
hoeveel ze weegt durf ik niet te zeggen, ze is niet mager maar ook niet dik.
zwemt ontzettend veel waardoor ze brede schouders heeft en stevige benen.
ze is niet heel groot, en ze heeft vrij grote borsten
heb wel eens een discussie met iemand gehad dat ze meer moest sporten en gezonder eten

nu eten wij gezond en doet ze wedstrijd zwemmen 3 tot 4 keer per week, 1 uur tennis in de week.
en dan nog scouting.
elke dag met de fiets naar school en op zaterdag met de fiets naar scouting 20 minuten heen en 20 minuten terug.
dus genoeg beweging
als ze te weinig eet gaat ze in het zwembad onderuit,
dus we laten ons niets meer aanpraten. ze is zoals ze is en als mensen commentaar hebben doen ze dat meer lekker ergens anders

is toch prima, genoeg beweging en gezond eten... en het is prima zoals ze is, ze is bovendien ook nog in de groei......

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:27

Toch wel enigszins maf nieuws dat ik net lees: http://www.nsmbl.nl/barbie-nu-eindelijk ... produceerd

Waarschijnlijk dus gebaseerd op: http://www.nsmbl.nl/bizarre-3d-vergelij ... 19-jarige/

Dus barbie gaat in een keer van 1.75 met maten 91-45-83 naar 1.63 met een taille van 85 cm..

Nu is die 45 cm taille en 83 cm heup wel volstrekt onrealistisch, maar als ik kijk op een site die het over BMI's en buikomvang heeft:
"buikomvang van 80 – 88 cm: Je nadert de risicogrens: probeer richting de 80 te komen"

Bovendien.. het is toch maar een pop, waarom moet het dan weer per se anders?
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 02-07-13 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:28

Ik vind de nieuwe barbie echt lelijk.. :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:22

heel raar om te zien!! Maar nu wel opvallend hoe irreëel die pop eigenlijk is := wil je daar echt je kinderen aan blootstellen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:25

Romyv schreef:
heel raar om te zien!! Maar nu wel opvallend hoe irreëel die pop eigenlijk is := wil je daar echt je kinderen aan blootstellen?

Ik denk dat zowat elk meisje aan een barbiepop is blootgesteld. En lang niet iedereen heeft daar een issue aan overgehouden.

Even teruggrijpend op de groenteprijzen: Eet wat het seizoen jou aanbied! Dat scheelt heel veel geld. En je eet ook nog eens wat gevarieerder.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:43

Romyv schreef:

"Aan blootstellen"?? Het is gewoon een pop!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:49

Dat is pas écht het verschuiven van de modaal (zeg ik het zo goed?). _O-

Ik geloof trouwens niet dat de gemiddelde 19 jarige meid zo een mooie billen heeft, althans hier niet.
Voor de rest vind ik de pop echt super lelijk, sorry :+

De mannenpoppen hebben toch ook een sexyer lichaam dan overgroot deel van de mannelijke bevolking, maar ik hoor die kerels niet klagen hoor :o?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:55

Hahaha maar dat komt gewoon omdat die mannen allemaal zelf denken dat ze er wél zo uitzien ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:59

Hihi nu moest ik denken aan die 'Dat vrouwen niet kunnen parkeren komt ook alleen omdat mannen liegen over hoe groot 20 cm is' :+

Maar kom op, hoe veel procent van de mannen is moddervet, heeft geen zichtbare spieren etc. etc. etc. ? Heb nog nooit een man of jongen horen klagen dat hun zelfbeeld geruïneerd is door Ken :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:00

horseyfries schreef:
Hahaha maar dat komt gewoon omdat die mannen allemaal zelf denken dat ze er wél zo uitzien ;)

Zolang de heren er zelf niet uitzien als Calvin Klein modellen...

En dan probeer ik zelf tussen het vetpercentage 15-20% uit te komen dmv sporten. Voor vetpercentages en uiterlijk, zie deze getekende afbeelding: http://chaan.se/bildofilm_ej_eget/sport ... _women.jpg
Laatst bijgewerkt door Winged op 02-07-13 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt