Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:30

Inderdaad, in totaal ben ik toch altijd wel een uur kwijt hoor.. Aankleden, sporten, douchen, weer alles opruimen. Ik ga nu aan dag 8 van de shred beginnen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 18:35

Ik heb die scheenbeenspierontsteking onder andere gekregen door het zonder schoenen te sporten. Ik heb heel erg platvoeten dus ik heb met springen e.d. geen vering en dat komt dan ergens in tevoorschijn. Dus ik zou aanraden om gewoon lekker met sportschoenen aan te doen, ééntje met goede vering voor pronatie (afrollen van je voet naar binnen toe).

Jullie zijn allemaal zo lief :* Om even wat duidelijkheid in mijn situatie te scheppen, ga ik het dan toch maar posten. Het is niets om me voor te schamen. Ik heb bipolair (type II), wat dus betekent dat ik sowieso dalen en hoogtepunten heb in mijn leven. Al hebben die dalen bij mij wat meer de overhand. Kom nu uit een hele diepe, waar n.a.v. de diagnose is gesteld, en vervolgens met medicatie begonnen. Gaat heel goed, maar stress enzo zijn dingen die me totaal uit het veld slaan. En omdat ik toch een hele tijd helemaal niks heb gedaan, moet ik alles weer rustig opbouwen. Risico was dat ik mezelf ging overvragen want ja, ieder normaal mens kan het ook op die manier en dan even vergeten dat het bij mij allemaal niet zo normaal gaat. Mede dankzij het sporten voelde ik me supergoed en ik was bang dat dat dus helemaal terug zou vallen als ik moest stoppen vanwege mijn blessure. Wat nu dus inderdaad een beetje is gebeurd. Maar goed, proberen of ik dat weer een beetje op kan pakken :)

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:25

Hoi Ukkie,

Wat goed dat je dit durft te zeggen. Ook knap dat je jezelf er toe kunt zetten te sporten. In mijn persoonlijke omgeving heb ik er ook enige ervaring mee, daarom vind ik het zo knap. Het is moeilijk om in de benen te komen! Het is iets wat je moet kunnen doorbreken. Lichaamsbeweging is zo ontzettend goed voor een mens, ook de endorfine die daarmee wordt aangemaakt. Dit zorgt er voor dat je jezelf weer wat blijer gaat voelen, maar goed, de zwaarste stap is het beginnen ermee. Je bent een kanjer!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 19:57

Dank je aronneke. Jullie weten half niet hoe goed het me doet als mensen zulke dingen zeggen.

Het heeft ook aardig wat moeite gekost om te beginnen met sporten. En die pauze nu doet me totaal geen goed. Maarrrr... Ik ga nu afsluiten en naar karate, hoop dat het doorgaat en anders ga ik lekker naar huis NMTZ-en!

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:20

Ik weet "gelukkig" een beetje hoe goed het voelt als een ander je goede woorden toe spreekt. Je kunt er toch je kracht uit halen. Geniet van je karate les, zet hem op!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:48

Heel knap inderdaad ukkie, ik snap hoe je je voelt de dalen lijken snel de overhand te nemen. Maar hoe moeilijk ook elk dal heeft een hoogtepunt om naar toe te leven.
Veel plezier bij de karate

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:49

You go ukkiee!!!
Neem Kleine stapjes, en probeer niet te streng voor jezelf te zijn :(:)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:55

ukkiee, hopelijk gaat je karate door!

Dag 25 overleefd. Het valt me mee, al mis ik echt de motivatie om het uiterste er uit te halen.
Knie doet het aardig, maar de vele oefeningen in de "plank" vind ik minder om vol te houden.
Iig tot dag 30 door, daarna nog anderhalve week level 1 doen denk ik, en dan op vakantie!

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:19

Dag 1 week 5 van Body Revolution (workout 5) voltooid! Ik weet alleen niet wat het is maar de laatste tijd heb ik er minder en minder zin in om eraan te beginnen. Maar ik zit nog steeds op schema!

Ukkiee en alle andere die het soms moeilijk hebben, applausje voor jullie dat jullie ondanks alles toch blijven sporten! Bewonderenswaardig!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:33

Ik ga zometeen voor de tweede keer vandaag shredden, denk ik.
Heb intotaal in 13 dagen tijd 8 shreds gedaan, heb nu al ongelovelijk resultaat en wil meer haha. Lekker verslaafd. Maar net voelde ik me wel een beetje meh en heb een hele zak chips weggevreten zonder er bij na te denken en ik kon hem absoluut niet aan de kant leggen en daar voel ik me nu schuldig over.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:36

Doen Cindeeh, gewoon 2e maal shredden (of een ander programma) dan kan je de schade van de chippies een beetje beperken :)

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:40

Vandaag de 24 e keer geshred en tussendoor nog keer insanisty gedaan, wat ik echt veel leuker en effectiever vind.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:41

Ja idd! Maar ik heb nog beetje last van mijn kuiten en morgen staat eerste keer Insanity op het programma (ja ik ga vreemd :oo ) dus misschien yoga meltdown(hoef ik niet zo te hupsen) en beach workout of iets dergelijks.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:02

Cindeeh: Yoga Meltdown is zeer leuk, 6w6p is dan weer lekker uptempo. Gewoon DOEN als je de energie hebt *\o/*
(en een keer een uitschuiver kan ook geen kwaad, vanaf nu gewoon weer gezond eten :(:) )
Ik ben trots op je meid dat je zo goed bezig bent!

Ukkie: Ik sluit me helemaal aan bij wat iedereen hier zegt: wees maar lekker trots op jezelf omdat je zo hard je best doet :j Het maakt het al je moeite alleen maar meer bewonderenswaardig :(:)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:03

6w6p is ook veel springen of niet? ga nu maar even omkleden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:04

Redelijk wat gehups ja, maar als je veel energie hebt is dat wel een keertje leuk :):)

Yoga is zwaar, maar op een of andere bijna sadistische manier heel ontspannend :o

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:08

Ik ben benieuwd hoe insanity je bevalt cindeeh!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:12

Ja maar dat gehups is nu niet zo handig ivm mijn kuiten haha.

Ik ga maar Yoga doen en zie wel hoe ver ik kom. Beginnend met die beachworkout.
Oh zelfs mn sportbroek zit al losser, dit geeft veel moed. :o

Maar morgen neemt mn date Insanity mee(lekker romantisch haha) en dan gaan we samen buffelen. maar hij heeft het al een keer gedaan en ik nog nooit. en ik zie nu dingen voorbij komen, suicide jumps??? ik hoop het beste :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:13

Wow ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat!
Ik doe al in mijn broek als ik aan die work-out :')

Veel succes Cindeeh! *\o/*

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:27

Zo ik heb gisteren mijn 30 dagen volbracht. Het meeste resultaat in de 1e level behaald, maar met de uiteindelijke begin en eind fotos ben ik zeer tevreden. Vandaag (Weer) begonnen met Insanity, heb voor mezelf een schema gemaakt van 2 dagen Insanity, 1 dag Killer buns, 1 dag rust en dan weer 2 dagen Insanity 1 dag Killer Buns.
Ben wel blij weer Insanity te kunnen doen en merk zeker verschil met de vorige keer dat ik het deed. Door 30ds is mijn basis kracht en basis conditie op een dusdanig peil, dat ik alles kan meedoen met Insanity... Ik vind het een stuk leuker dan 30ds, het is veel dynamischer. Veel succes allemaal verder!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:30

HOLYCOW :') Mijn spieren zijn stijf, dan is Yoga niet fijn :')

Ik ga wat anders verzinnen hahaha.

Was 6 min bezig en deed zo ongeveer alles fout :')

Edit: ik hou het maar bij de abs hahaha.
tijdens het tanden poetsen een paar jumping jacks en dat vind ik het wel goed haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 06:45

Ik ga ook maar eens een poging wagen :'). Nu bijna iedereen er aan begint was ik ook nieuwsgierig, gister een testrondje gedaan en het was best leuk :). En nu volhouden :P.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:07

Wow evdpanne, zo vroeg! Dat zou ik echt niet kunnen.

Ik ben ook klaar om er aan te beginnen, eerst koffietje opdrinken :P .

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:39

Armario schreef:
Dag 1 week 5 van Body Revolution (workout 5) voltooid! Ik weet alleen niet wat het is maar de laatste tijd heb ik er minder en minder zin in om eraan te beginnen. Maar ik zit nog steeds op schema!!
Wel volhouden hoor!! :) je kunt het!! :D waardoor komt het dat je er geen zin in hebt? is het te makkelijk of juist te moeilijk?

Ik ga vandaag voor het eerst workout 3 doen , ben benieuwd :o

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:18

Fantabulouss schreef:
Armario schreef:
Dag 1 week 5 van Body Revolution (workout 5) voltooid! Ik weet alleen niet wat het is maar de laatste tijd heb ik er minder en minder zin in om eraan te beginnen. Maar ik zit nog steeds op schema!!
Wel volhouden hoor!! :) je kunt het!! :D waardoor komt het dat je er geen zin in hebt? is het te makkelijk of juist te moeilijk?

Ik ga vandaag voor het eerst workout 3 doen , ben benieuwd :o

Vaak gewoon kwestie van geen zin om mij om te kleden en te beginnen zweten, achteraf voel ik me wel toppie! Workout 5 was zwaar voor de armen, pfoe pfoe! En waaw, jij zit al ver! Ik veronderstel aan week 9 dan? Super!!! (Laat me weten hoe cardio 3 is ;) )