Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:14

Anke98 iemand in België? Heb je ook hulp vanuit een therapeut of? En ik vind het prima om te pben. Stuur maar een berichtje dan spreken we elkaar via de pb.

Broccoli ik zal me best doen als er downs zijn verder te gaan (zonder verwijten). :)

Ga morgen zwemmen, zie er echt als een berg tegen op pffoee. Haal nu al in me hoofd wat andere mensen wel niet van me denken en hoe ze naar me kijken. Raak al zenuwachtig bij het idee..

jamieblont

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:52

Ah pink, je bent goed bezig, motivatie is punt 1 :) en dont't worry over het zwemmen, iedereen is waarschijnlijk met zn lichaam bezig en ook heel onzeker, en jij kijkt ook niet zo naar anderen toch? Dus waarom zouden ze wel zo naar jou kijken?

Liefs!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:14

Wat goed dat je zo gemotiveerd bent en de stap wilt zetten, Pink! Die motivatie is inderdaad heel belangrijk. En goed dat je zelf inziet dat je het niet alleen gaat redden. Goed dat je gaat zwemmen! En inderdaad, mensen letten over het algemeen veel minder op anderen dan dat wij altijd denken ;)
Heel veel succes morgen, hopelijk kun je morgen al meteen bij je HA terecht, dan ben je er maar vanaf :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:14

Ik reageer vanmiddag even op bovenstaande posts. Even snel een egopost.

De huisarts had geen plek meer. Onze eigen. Dus zei ze kan pas volgende week. Dus ik dacht jeej uitstel! Maar toen toch snel gevraagd of ik niet bij de huisarts in opleiding terecht kon. En nu moet ik er zometeen al zijn. Iets in me schreeuwt nee niet doen, je kan het makkelijk alleen maar het moet! Ben bang..

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:11

Gewoon doen PINK je kan het en het zal je lukken!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:32

Hoe is het gegaan, Pink?

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:53

PINK schreef:
Ik reageer vanmiddag even op bovenstaande posts. Even snel een egopost.

De huisarts had geen plek meer. Onze eigen. Dus zei ze kan pas volgende week. Dus ik dacht jeej uitstel! Maar toen toch snel gevraagd of ik niet bij de huisarts in opleiding terecht kon. En nu moet ik er zometeen al zijn. Iets in me schreeuwt nee niet doen, je kan het makkelijk alleen maar het moet! Ben bang..

hoe is het gegaan ? :(:)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:57

Druk geweest vandaag, dus geen tijd om eerder te reageren. Ben vanmorgen dus wezen zwemmen, ik heb mezelf van alles wijs gemaakt tijdens het zwemmen, zat me te vergelijken met andere meisjes. Maar uiteindelijk ook nog wel even lekker kunnen genieten.

Vanmorgen dus wel genoeg redenen verzonnen om te keren en weer naar huis te gaan. Of wat ik zou moeten zeggen. Uiteindelijk werd ik geroepen en bleek deze HA niet de gene te zijn wie ik dacht dat het was. Kende deze HA helemaal niet, dat maakte het wel even moeilijk. Maar ze was begripvol en luisterde echt. Stelde vragen, wat ik wel lastig vond om echt op te antwoorden. Maar uiteindelijk heeft ze me doorverwezen naar de afdeling binnen een instelling die een therapeut me aanraden toen ik met haar een gesprek had gehad. Nu wachten tot ik thuis een brief krijg (binnen nu en anderhalve week, heb ik niks gehoord na anderhalve week moet ik zelf contact met ze opnemen). Dus al met al viel het wel mee, maar blijf het een rot idee vinden, eng vinden om dit allemaal 'uit handen te geven.'

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:33

Wat goed dat je de stap genomen hebt, Pink! Het is inderdaad moeilijk om de controle voor je gevoel uit handen te geven, maar probeer voor ogen te houden dat je uiteindelijk er meer controle door terug wint :) Als je straks helemaal ES-vrij bent, dan heb je juist meer controle dan je nu hebt :j

Lekker dat je even bent gaan zwemmen, fijn!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:26

Hier ging het vandaag echt verschrikkelijk :( Vanochtend begonnen met een eetbui omdat mijn ouders ineens weg gingen en ik dus ineens alle 'vrijheid' had. Vervolgens niks meer gegeten omdat ik vanavond met een vriendin sushi ging eten. Ook dat is uiteindelijk misgegaan en ik heb het er net weer uitgegooid -O- Zo maar gewoon gaan slapen denk ik...

Sorry voor de egopost trouwens :o

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:28

Geeft niet saZ wat rot ook jij moet soms je hart luchten :(:)

Echt rot voor je

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:31

Met mij gaat het momenteel echt even niet lekker pffffff voel me zo rot. |(

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:35

Veel sterkte noliita

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:39

Noliita schreef:
Met mij gaat het momenteel echt even niet lekker pffffff voel me zo rot. |(

Hoe komt het dat het niet lekker gaat? :(:)

Thanks, Anke :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:07

Voel me gewoon niet fijn...
Voel me niet lekker in m'n lijf etc.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:40

Jahoor en daar zijn ze weer, die poedersuiker.
Hebben jullie daar ook last van?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:41

Sorry die erg vervelende gedachtes

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 00:08

En nu is mijn vriend onzettend boos omdat ik het gedeeld heb op internet, en vind me meteen een aandachtsh**r. Pfffffff wat is er mis mee dat ik dit wil delen met anderen die dit begrijpen? help?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 00:11

Er is niks mee misschien wil je dit wel omdat je de reactie van die persoon niet kan zien denk ik.
Als je je op die manier beter voelt vind ik dat hij dit jou moet laten doen

pindaknor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 08:54

Ik heb 2 jaar geleden in het ziekenhuis geleden, en moet nu nog om de 2 a 3 weken op controle bij de kliniek in Zeist, het gaat echt super! Gisteren heb ik voor het eerst geprobeerd om op mijn gevoel te eten en dat ging (bijna) zonder problemen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:36

Noliita schreef:
En nu is mijn vriend onzettend boos omdat ik het gedeeld heb op internet, en vind me meteen een aandachtsh**r.

Heeft je vriend je letterlijk zo genoemd?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:57

Noliita schreef:
En nu is mijn vriend onzettend boos omdat ik het gedeeld heb op internet, en vind me meteen een aandachtsh**r. Pfffffff wat is er mis mee dat ik dit wil delen met anderen die dit begrijpen? help?

Nou jeetje, fijn dat hij zoveel begrip heeft voor jou... :(:)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:11

Saz heb niet alleen een eetstoornis. Er is natuurlijk een onderliggende reden, die moet aangepakt worden voor ik mijn ES aan kan pakken. Zal diep moeten gaan, maar dat kan ik. Al maakt het me ontzettend bang..

Wat rot van je dag. En die egopost geeft niks. Ook jij wil je verhaal even kwijt. En dat mag! :) Ging er gister helemaal niks goed? Hoe ging het vandaag?

Noliita heb je ook hulp? En heeft je vriend dat letterlijk zo gezegd? Niet echt begripvol vanaf zijn kant.

Hier gaat het eigenlijk goed. Om de verkeerde reden, dat wel. Begonnen bij de sportschool. Maar ik moest eerst op de weegschaal vanmorgen van mijn moeder. Zodat ze in de gaten kan houden dat ik niet teveel ga afvallen. Had al in geen maanden op de weegschaal gestaan en de cijfertjes waren toch wel confronterend. Ben het er niet mee eens.. Het sporten was echt heerlijk, helaas lette ik wel teveel op waar ik bang voor was; het aantal verbrande calorieën. Ik gooi er vanaf nu maar gewoon een handdoek overheen. Ben wel bang dat ik door zal slaan, maar daar ga ik tegen vechten. Dat gaat niet gebeuren..

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:35

Je kunt het Pink! Het zal vast niet makkelijk worden, maar de eerste stap heb je al gezet :)
Probeer inderdaad wel op te passen met sporten. Gelukkig houdt je moeder je ook in de gaten, dat is misschien wel een goede stok achter de deur :)

Gisteren ging er wat eten betreft niet zo veel goed nee := Maar vandaag ging het alweer beter :j Vanochtend in ieder geval weer gewoon ontbeten en (nog) geen eetbui gehad.

Wat een rotopmerking van je vriend, Noliita! Ik zou echt not amused zijn :\

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:47

Ohh Noliita wat een rot opmerking!