In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 20:10

Oo sorry.. helemaal vergeten te zeggen dat uitslag van echo van gisteren oke was. De cyste die ze dachten te zien bleek een verwijd bloedvat. Niks ernstigs en hoeft ook niks aan gedaan te worden. Pfoe..

Vanmiddag lekker gereden op m'n paard. Voel me eindelijk een stukje minder moe vandaag, dus heb het er even lekker van genomen. Wat een heerlijkheid om even m'n paard te kunnen pakken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:54

Meisje meisje, wat gebeurd er toch een hoop in je leven..zomaar ongevraagd wordt dit je 'strot doorgedouwd'. Krachtig hoe je ermee omgaat en ik kan me zooo voorstellen dat je hoofd nu even niets opneemt, laat staan met cijfertjes bezig te zijn :P
Lekker dat je even hebt kunnen rijden en genieten, was ook schitterend weer!

Top dat je lever in orde was..das een zorg minder..op naar de toekomst! toitoitoi.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:09

Fijn dat de echo geen slecht nieuws mee heeft gebracht en helemaal fijn dat je genoeg energie had vandaag om lekker met je paard bezig te zijn :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 01:53

Fijn dat de cyste niets bleek te zijn!
Ook super voor je, dat je eventjes fijn gereden hebt! :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:12

Fijn dat je lever in orde is! Dat scheelt weer een hoop stress meer

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 20:50

En toch heb ik een hoop stress voor komende dinsdag, wanneer de chemo begint.
Pfff... :\
Werd afgelopen nacht in paniek wakker en tot halverwege de middag in paniek geweest. Bah..
Afgelopen nacht dacht ik: "Wat nou als de tumor in een paar dagen alsnog flink is uitgezaaid?" En hoppa paniek paniek paniek :x

Vind het toch erg eng ineens dat m'n lijf dinsdag erg ziek wordt gemaakt met medicijnen en chemo. Ik voel me nog gewoon gezond. Dat is het kromme eraan.
En niemand kan me vertellen hoe m'n lijf zal gaan reageren op de chemo.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:57

Is inderdaad allemaal erg spannend dinsdag TS!
Heel veel succes en sterkte, ik denk aan je ! :(:)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:57

:(:) Wat logisch, maar verschrikkelijk rot dat je paniek ervaart voor wat er komen gaat. :(:)

Y;( Ik zal een kaarsje opsteken voor je.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:02

Je kan eigenlijk niet anders dan het nemen zoals het komt. Probeer jezelf niet helemaal gek te maken door te bedenken hoe het zou kunnen zijn, ookal is dat nog zo moeilijk. Voor hetzelfde geld is het heel anders voor je dan je je voorstelde. Een vriendin van mijn moeder ging tussen haar chemokuren door heel veel wandelen buiten en ze voelde zich heel fit en helemaal niet ziek. Het is voor iedereen natuurlijk anders maar neem het zoals het komt en doe gewoon waar jíj je goed bij voelt.

Ik ben mijn kindje verloren na 22 weken zwangerschap en iedereen vertelde mij hoe ik me moest voelen en hoe erg het wel niet voor me moest zijn en hoe lang ik wel niet zou moeten herstellen van alle verdriet. Natuurlijk waren mijn vriend en ik super verdrietig maar we gingen de avond na de bevalling samen naar het strand om naar de sterren te kijken en gezellig wat met vrienden te doen. Ik had erge krampen in mijn buik en vloeide heel erg maar ik was zo blij dat we iets 'normaals' deden en even niet dat 'stelletje die hun kindje net kwijt zijn' waren. Dit is heel anders dan wanneer je lichamelijk iets heel zwaars mee moet maken zoals een chemokuur maar luister naar je lichaam en doe zelf waar je je goed bij voelt...

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:04

Zo begrijpelijk dat je paniek heb.
Heel fijn dat even lekker met je paardje in de weer.
Heel veel sterkte voor de komende tijd.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:09

Pffff ik lees net je verhaal... wat een nachtmerrie zeg!
Dat is echt ieders grootste angst zoiets te horen te krijgen.
Heel veel sterkte de komende tijd!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:52

Zet 'm op TS! Ik vind je heel sterk

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:56

Kan me voorstellen meid..de ene chemo is de andere niet, net als dat de ene persoon de ndere niet is. Kan zo verschillend zijn he.
Wellicht dat ik je wel een positieve ervaring kan vertellen en dat gaat om 2 bekenden van mij, die allen bestraald waren en een chemo hebben gehad. Waren vantevoren al fitte mensen, wellicht dat dat ook meespeeld, maar die kwamen er goed door. Eerste keren vreselijk misselijk en verders niet, dat ging over en idd, die wandelingen. Doen wat kan. De artsen zeiden tegen hun, het is een fabeltje dat je zoveel mogelijk moet slapen, als je je fit genoeg voelt, gewoon de dingen doen die je kunt, ook voor de geestelijke verwerking.

Het vertrouwen in je lichaam zal wel nihil zijn momenteel..denkende dat je gezond bent en dan ongevraagd met tch wel de meest vreselijke ziekte te maken krijgen..snap dat dat een vreselijke paniek kan geven..
Je woont vlakbij mij zie ik, dus gok dat het ook droog is bij jou.. ;) lekker naar je paardje om te ontspannen als je even kan..veel sterkte hoor!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:59

LiVetime schreef:
En toch heb ik een hoop stress voor komende dinsdag, wanneer de chemo begint.
Pfff... :\
Werd afgelopen nacht in paniek wakker en tot halverwege de middag in paniek geweest. Bah..
Afgelopen nacht dacht ik: "Wat nou als de tumor in een paar dagen alsnog flink is uitgezaaid?" En hoppa paniek paniek paniek :x

Vind het toch erg eng ineens dat m'n lijf dinsdag erg ziek wordt gemaakt met medicijnen en chemo. Ik voel me nog gewoon gezond. Dat is het kromme eraan.
En niemand kan me vertellen hoe m'n lijf zal gaan reageren op de chemo.

Er spookt natuurlijk zo veel door je hoofd, en toch zoveel vragen.... en hoe dan ook moet je wachten, en het allemaal over je heen laten komen, bah veel sterkte :(:)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 13:04

Ik vertrouw m'n eigen lichaam weinig op het moment inderdaad. Als ik niet naar de huisarts was geweest, dan was er nog 'niks aan de hand geweest'. Brrr moet er niet aan denken als ik nog later was gegaan.

Ik ga straks nog even lekker rijden op m'n paard. Bijrijdster heb ik inmiddels ook al. Een behoorlijk stap voor iemand als ik die nooit iets uit handen wil geven :roll:
Morgenochtend de eerste chemo :=

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:06

Heb je topic stilletjes gelezen en wil je toch nog even een virtuele knuffel geven... :(:) Ik zal aan je denken morgen!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:08

Succes morgen. Ik heb gelukkig weinig last gehad van de chemo's. In die zin: niet misselijk, op dag 3 en 4 wat grieperig, maar kon wel gewoon alles doen maar dan met regelmatig een rustpauze. Je krijgt veel extra medicijnen om de bijwerkingen zoveel mogelijk te onderdrukken, die hebben bij mij althans heel goed hun werk gedaan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:17

Succes morgen LiVetime! :*

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:31

Cynn_x schreef:
Heb je topic stilletjes gelezen en wil je toch nog even een virtuele knuffel geven... :(:) Ik zal aan je denken morgen!

Hier hetzelfde, hou je sterk!

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:50

Heel veel succes morgen! Ook hier wordt aan je gedacht!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:52

Heel veel sterkte morgen met je eerste chemo :(:)

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:58

Heel veel sterkte morgen :(:)

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:59

Suc6 morgen, en hopelijk nog genoeg energie over om je paard te blijven rijden!!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:06

Veel succes morgen!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:40

Ook namens mij heel veel succes en sterkte morgen! Ik zal aan je denken! :(:)