Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:34

Ja, ze zijn sneller. :j
Ik loop meestal om de dag, met soms een extra dag rust.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:35

Seni schreef:
Hoe meten jullie je snelheid? Ik ga zo weer, zit al klaar maar nog even eten laten zakken..

Met een app op de telefoon, bijvoorbeeld: Endomundo, hardlooptijden en runkeeper.
Laatst bijgewerkt door Horse_xx op 27-02-13 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:35

Seni schreef:
Hoe meten jullie je snelheid? Ik ga zo weer, zit al klaar maar nog even eten laten zakken..

Ik time de tijd die ik loop, en kijk na mijn rondje de afstand na via afstandmeten.nl....

KarinvdM

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:36

Dat deed ik in het begin ook. Toen had ik ook nog geen smartphone. Mijn horloge is nu eigenlijk overbodig, op de hartslagmeter na.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:37

Doen jullie naast het hardlopen ook nog andere sporten?
Ik zelf rijd paard, zoals de meesten van jullie hier denk ik.
Maar ga ook nog 2/3 x in de week naar de sportschool en doe dan Bodysculpting die is voor je spieren en met allerlei gewichtjes train je dan alle spieren.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:38

KarinvdM schreef:
Dat deed ik in het begin ook. Toen had ik ook nog geen smartphone. Mijn horloge is nu eigenlijk overbodig, op de hartslagmeter na.

Ik wil heel graag dat horloge van nike, maar die zijn zoooo enorm duur :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:46

Ik rijd inderdaad ook en ik doe thuis elke dag een workout van Jillian Michaels.
Mijn horloge is van Garmin, was iets van 135,- ofzo.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:02

KarinvdM schreef:
Ik rijd inderdaad ook en ik doe thuis elke dag een workout van Jillian Michaels.
Mijn horloge is van Garmin, was iets van 135,- ofzo.

Ja klopt die van Garmin heb ik ook voorbij zien komen.
Is dat handig met een horloge om lopen? :)

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:07

Ik heb ook de app van endomondo. Erg handig en leuk dat hij ook alles onthoud van vorige trainingen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:12

Ik loop ook met een app, runtastic, op mijn smartphone. idd leuk dat je dan ook alle eerdere trainingen kunt terugkijken :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:16

Ik heb gisteren runkeeper uitgeprobeerd, maar die nam mijn km's niet goed op.
Ga deze week endomondo even uitproberen.

Heb maandag mijn asics ingeruild voor brooks. Had de asics nog maar een jaar maar blijkbaar waren ze toch wel aan vervanging toe. Heb een analyse laten maken bij run2day en daar kwamen de brooks ghost uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:22

Ik moet denk ik ook aan een paar nieuwe schoenen. Vorige keer heb ik mijn schoenen gehaald bij een sportzaak dicht bij mijn werk, maar ik ben aan het overwegen om toch eens een keer naar run2day te gaan voor een analyse. Alhoewel ik het afgelopen jaar eigenlijk nauwelijks klachten heb gehad....
Oh ja, qua andere sporten doe ik eigenlijk alleen paardrijden. En soms wat pilates en/of yoga.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:32

Ja, ik vind het lopen met een horloge handig.
Ik hoef nu geen hoes met daarin mijn telefoon om m'n arm.
Hij is makkelijk in gebruik en ik kan stel kijken naar de afstand, tijd, snelheid en hartslag, overzetten op de computer gaat ook makkelijk.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:35

Ik mag helaas geen verder sporten meer beoefenen... vanwege een knieblessure, dus eigenlijk is ook hardlopen uit den boze maar zolang het goed gaat doe ik het.
Daarnaast ben ik nu wel begonnen met dogfrisbee en agility/behendigheid, in hoeverre je deze sporten echt als actieve sporten kan zien voor de mens. :)
Wel loop ik veel trappen elke dag hahaha

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:41

Sportieve bokkers hier dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:57

Ik gebruik ook Endomondo, fijne app!
Mijn tempo ligt op 10.5 kilometer gemiddeld per uur, dat is dus wel redelijk voor een meisje? Fijn om te weten, ik voel me vaak zo traag.. Wil eerst maar even uitbouwen totdat ik dit een uurtje volhoud (kan nu 40 minuutjes) - wil daarna wel opbouwen naar een kilometertje of 12 per uur want dat is het tempo dat een vriendinnetje van me loopt, kunnen we gezellig samen hardlopen. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-13 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:00

Horse_xx schreef:
Doen jullie naast het hardlopen ook nog andere sporten?
Ik zelf rijd paard, zoals de meesten van jullie hier denk ik.
Maar ga ook nog 2/3 x in de week naar de sportschool en doe dan Bodysculpting die is voor je spieren en met allerlei gewichtjes train je dan alle spieren.

Ja, ik hockey normaal gesproken zo'n 3-4 keer per week, maar als dat het geval is dan loop ik (bijna niet) hard.
Begin nu wel weer met trainen (1 of 2 keer per week) en dan loop ik er nog wel bij hard.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:03

Ik ga endomondo ook eens proberen :j Verder doe ik buiten een beetje knolhobbelen (buitenrijden zonder doelen ;)) niet echt aan sport vandaar het hardlopen :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:04

Ja, dat is een prima snelheid. :)
Op mijn nieuwe schoenen zit ik nu op 10,9. Ik zat steeds tussen de 10,5 en 10,7. Van mij hoeft het ook niet sneller, ik vind het wel prima zo. Ik heb op mijn leeftijd toch geen ambities meer om serieus aan wedstrijden te gaan doen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:07

Endomondo is echt een aanrader! Vind het een hele fijne app! Heb er behoorlijk wat geprobeerd, maar vind deze heel erg fijn!

Maar jij bent vooral een duur loper (KarinvdM), of niet? Denk dat wanneer ik mijn routes uit ga breiden, ik eerst ook nog even iets terug ga in tempo. Wil graag een kilometer of 10 kunnen lopen en dan later eventueel snelheid uitbreiden. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:30

Ik loop altijd minimaal 10-12 km. Lekker even een uurtje je hoofd leeg maken. :)
De afstand die ik loop is afhankelijk van hoe ik me voel en van hoeveel tijd ik heb. Ik ga eigenlijk nooit met een vast plan van huis, als het lekker gaat en ik heb de tijd, dan loop ik gewoon wat verder.
Het wel jammer dat ik wat weinig keuze heb in routes omdat ik op het platteland woon. Ik heb een aantal vrij vaste routes die ik soms wat mix.

Als je boven je tempo loopt zal je wat terug moeten, maar ik ben altijd heel constant geweest in mijn tempo, ook als ik verder loop blijft mijn tempo nagenoeg gelijk. Geen idee hoe dat kan en ik snap het zelf eigenlijk ook niet zo goed, want ik heb reuma en heb daar op andere vlakken wel klachten van. Ik had dus ook echt nooit gedacht dat ik dit zou kunnen en mijn fysio is ook verbaasd. Maar goed, zolang ik het kan blijf ik het gewoon doen. :) Maar ik moet wel eerlijk zijn, na een lange afstand voel ik m'n spieren behoorlijk en ben ik ook wel moe, ik kruip er zo dus ook lekker in! Morgen mag de fysio me weer lekker fixen. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:53

Goedemorgen dames! Ik heb net les 11 gelopen van Evy, ging goed :). Jullie vandaag nog hardloopplannen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:55

jaaaaaaaaaaaaa ik :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:02

Goed bezig!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 11:21

Ik heb vandaag mijn rustdag dus ik mag morgen pas weer :)) Dan pas les 2 ;) dus ben nog aan het opbouwen. Merk vooral dat mijn rugspieren wat stijf zijn.. Mijn benen vallen reuze mee. Ik heb vannacht een deel van de nacht zonder deken over mijn rug geslapen dus denk dat daar vooral de clou zit :Y)