Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:29

wat is het verschil tussen die naalden?

zullen veel stickertjes worden... als ik bij iedere ademteug er eentje moet krijgen _O- heb haar ook gevraagd of ze me nu wilde laten opnemen op de gesloten afdeling... madam begreep me niet... :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:31

Zuster Toos humorloos? :')

Vlindernaald heeft van die vleugeltjes, die op de huid liggen met een slangetje eraan. Buisjes wisselen wordt het slangetje gedaan ipv bij de naald. Soort omgekeerd infuus :+
Naald is ook wat dunner, heeft de bijnaam 'kindernaald'

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:32

ik heb serieus nog nooit een vlindernaald gehad.... ook niet als baby ( even nagevraagd aan moeders )
vandaar mijn angst! :')

vandaag had echt niemand humor... oké, de hoofdverpleegkundige ook.... heb ik wel nog mee gelachen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:37

Ik ben gewoon een groot kind als het om bloedprikken gaat, dus ik verdien die naald :')
Maar nu voel ik mij best een held haha
Ben alleen in mijn arm geprikt waar ik ook de ontsteking heb, dus arm strekken en spannen was echt even heel pijnlijk. Zweet brak mij uit...

En nu dan Romy? Hebben ze je daar vastgehouden?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:41

auw, das niet fijn!

ik en naalden gaat ook niet samen.... ik wilde pas bloed laten prikken nadat mijn moeder iedere natuurkundige erbij had gesleept :') tot aan de relativiteitstheorie aan toe _O-

nee, ik mocht lopen... heb nu een of ander ding waar ik in moet blazen 6 maal per dag om te kijken hoe mijn piek eruit ziet ( of zo )

ik moet altijd lachen met die opmerkingen, tegenwoordig heb ik er altijd wel een antwoord op...

hartecho, cardioloog vraagt: ' leef je nog?'
ik: ' waarom vraag je dat aan een dode?' hij blijft mijn favoriet... ik bedoel tijdens een HARTECHO!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:46

Ghegheghe :=

Tsss dat ze je lieten lopen :+ dus je hebt nu zo'n ding... Ja gut hoe heet ie ook al weer? Piekmeter klinkt zo onwetenschappelijk.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:49

ja, heb nu een piekmeter ( kom ook niet meer op de wetenschappelijke naam.... maar tssssk voor mij, ik weet ook nooit bij welke arts ik kom... ) nee serieus, weer zo'n hele lange preek over het feit dat ik niet wist hoe mijn arts heet... of mijn verpleegkundige....
mensen, ik heb betere dingen om te leren, ik kom bij zo'n 20 verschillende artsen per jaar, ik ga echt niet al hun namen onthouden als de kans dat ik dezelfde nog een keer krijg maar minimaal is...

tja, zelfmoordwacht had ik me wel zien liggen... kreeg haast moordneigingen toen ze de test opnieuw wilde doen ' want ik ben jong en moet toch beter kunnen ademen.'
MENS JE ZIT OP DE LONGAFDELING! DAAR KOM JE ALS JE NIET BETER KUNT ADEMEN!

* frustratie eruit geschreeuwd.... :') *

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:56

Ja, soms..... 8)7 8)7

Ik onthoud sowieso al geen namen :') dus ik omschrijf ze wat sullig.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:01

ach........ ' the man with the many titels.' voldoet gewoon in duitsland _O- weten precies over wie ik het heb!

hier moet je een naam hebben... en liefst ook de gehele naam natuurlijk >;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:04

En natuurlijk wel de juiste titels in de goede volgorde zetten hè? }>
Anders moet je voor straf nog een keer prikken!

Ik heb echt een hekel aan zo'n longfunctiedame; die als een halve gare je staat aan te moedigen 'jaaaaaaaaa harder blazen!! Komop! Doorzetten!! En dooooooooooooor!'
Ik stop accuut met blazen dan, want ik moet er teveel om lachen :') t is geen voetbalwedstrijd :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:06

de vorige die ik had deed dat ook, was toch beter dan:

' je hebt geen motivatie om te ademen, niet weer inademen, je hebt nog lucht in je longen, je bent jong dus je kunt best ademen.'

serieus mens............. neemt u plaats :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:09

Ik heb liever; 'nu uitademen' en 'nu stoppen'. :D

Heb dat wel eens gedaan bij de fysio; diegene vond dat ik beter mijn best moest doen, ben van zo'n balans ding afgestapt en gezegd; ga uw gang!
Deed ze het ook en... Lukte haar ook niet :')
Ook niet meer over gehoord sindsdien :D was het zo ongelooflijk zat van dat mevrouw het deed voorkomen alsof het niets was :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-02-14 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:10

maar neon, dat is wel echt het meest perfecte scenario!

haha! zal hem onthouden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:11

Moeten ze wel falen }>

Had al zo'n vermoeden dat het die fysio niet zou lukken, want ehm sportief was ze niet zeg maar :o

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:12

gewoon heel lang blijven doorvragen...

' en DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR! nee, ik had niet gezegd dat u weer in mocht ademen! '

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:14

Jaaaaaaaa, zweep erover! :D

Ik snap het ook echt niet: als ik verder kon, deed ik het wel! Maar als het zwart voor mijn ogen wordt, dan lijkt mij even inademen wel erg handig :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:28

gewoon uitblazen! :')

ik wilde mezelf belonen voor het bloedprikken... nergens was the sims te krijgen... NERGENS! nu maar via bol.com besteld :=

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:21

Heb heerlijk kunnen glimlachen om jullie herkenbare verhalen! Zal zo thuis de reageren haha xd

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:00

Vuurneon snap ik haha voortaan vraag ik mooi of ze echt alles hebben geprikt! Wat een gedoe hoor morgen van amc hoe en wat maar zal wel nog keer prikken worden.

Zo te lezen ben ik dus niet de enige die zo blij van prikken word! Zulke herkenbare verhalen... Ik durf tegenwoordig alleen met uitzondering bloedgassen. (En trots dat daarop ben haha) .

Is met zo een vlinderding ook makkelijker prikken? Ik ben echt slecht te prikken maakt het er nooit feestelijker op. Bloedgassen prikken ze ook rustig vier of vijf keer en dan ddaarna gek vinden dat hyperventileer... Joh na al dat pieren met de naald...

Ik vind jou wel vol humor hoor stonedromy jammer dat niet iedereen dat heeft of snapt in get ziekenhuis haha

Piekflowmeter toch? Althans zo heet dat ding wat ik heb geloof ik haha

Vuurneon haha ik dacht dat ik enige met dat gevoel was met longfunctie.. vreselijk. En vooral door door.... Dure het is op!! Vroeger met opname dacht ik ook altijd als ze bij longfunctie goed zeiden... Mn functie goed was en naar huiskon. Viel mooi tegen ze bedoelde aalleen goed je best gedaan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:01

Ik ben moeilijk te prikken, met een vlindernaald (of vleugelnaald) is het altijd in 1 keer raak :j vooral ook met buisjes wisselen; daar merk je echt 0,0 van omdat het aan het slangetje gebeurt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-02-14 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:04

Hadden ze bij mij ook wel is mogen doen! Kan dat ook met infuus want bij ct ben ik toen acht keer geprikt door drie mensen totaal..
Kan je daar om vragen haha xd

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:07

wacht, ik ben een keer met een vlindernaald geprikt, 2 jaar terug... in mijn hand ( in de hand is het fijner vind ik := ) de naald gaat er dan uit en alleen een slangetje blijft erin, toch? of was dat gewoon bloed aftappen van een infuus? ( normaal kijk ik ( dom dom dom ) altijd naar de naald, die keer niet,... )

ik hoefde vandaag maar 2 buisjes, heb het 10x nagevraagd... normaal was het altijd 8 grote, nu maar 2 kleine _O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:08

Chatelaine schreef:
Hadden ze bij mij ook wel is mogen doen! Kan dat ook met infuus want bij ct ben ik toen acht keer geprikt door drie mensen totaal..

is je hand niet makkelijker? zie je daar de vaten meer? want dan is hand makkelijker...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:11

Chatelaine schreef:

Ik vraag er altijd om, maar meestal zeggen ze het zelf al als ze geen ader kunnen vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:12

StonedRomy schreef:
wacht, ik ben een keer met een vlindernaald geprikt, 2 jaar terug... in mijn hand ( in de hand is het fijner vind ik := ) de naald gaat er dan uit en alleen een slangetje blijft erin, toch? of was dat gewoon bloed aftappen van een infuus? ( normaal kijk ik ( dom dom dom ) altijd naar de naald, die keer niet,... )

ik hoefde vandaag maar 2 buisjes, heb het 10x nagevraagd... normaal was het altijd 8 grote, nu maar 2 kleine _O-

Nee, bij de vlinder/vleugelnaald blijft er in, zodat de naald stabiel in het bloedvat kan blijven. Als de naald eruit gaat en er een buisje met slangetje achterblijft dan is het een infuus.

Voor een infuus krijg ik eerst een half uur een warmtedoek; anders kunnen ze echt niets vinden in hand of elleboog :=