[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:32

bedoel je die 3e 'bruine' foto?
dat ben ik dus niet meer van plan :P
daar was t namelijk roodbruin geweest (op die foto is het gewoon heel erg verwassen), vind dat ook niet meer zo'n mooie kleur.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:41

Hallo! :wave:

Sorry voor het plotselinge binnenvallen, maar ik ben echt wanhopig...
Het is weer winter en mijn haar lijkt wel touw! -O-
Het is droog, dof en pluizig, als ik het nat maak onder de douche voelt het een beetje zoals wanneer je je haar gaat wassen na het zwemmen...
Wat doe ik hieraan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:42

Ik herken het. -O- Dat had ik deze zomer (zwart verven, chloor, zeewater, zon) bij mij hielp conditioner erdoorheen doen en anitklitspray, of gebruik je dat al?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:45

goede anti klit of conditioner! bij mij maakt het heel veel verschil welke ik gebruik...

zwitsal ik vind bruin veel mooier bij je staan!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:46

Nee, antiklitspray heb ik nog niet Boself, heb je nog een bepaald merk waarvan je zegt "Dat is echt supergoed!", of maakt het niet zoveel uit?

Ik heb al allerlei conditioners geprobeerd... Van Dove uit een tube (Nutri-Oil of zo), de blauwe Herbal Essences, eentje van Guhl met perzikextract (dacht ik), Pure Coconut en van de week heb ik uit wanhoop een halve fles van de Kruidvat gebruikt (voor mijn hele haar, normaal doe ik alleen de puntjes, omdat mijn kapster me dat ooit aanraadde), toen was het eventjes iets beter maar het was ook nóg sneller vet dan normaal...

Ik föhn niet, gebruik geen straightener of zo, dus ik snap er echt niks van. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:47

Het kan zijn dat het komt omdat het nu droger wordt. Ik gebruikte al die dure troep niet, gewoon andrelon voor elke dag en antiklit spray van de action. Het hielp bij mij, misschien wat je het ook te vaak? Ik doe alleen de langere delen van mijn haar, maar je kunt ook alles doen als het écht heel touwig is.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:49

ik heb van dark and lovely kun je bij grotere kruivat's en etossen krijgen. die vind ik heel fijn.
ik gebruik ook secret agent creme van john frieda, dat helpt echt heel goed om mijn haar glad te houden. mijn haar is het hele jaar door een pluizenbos.

ik heb het trouwens gisteren geverft met majicontrast, het is niet zo rood als ik wou, maar ik neem er genoegen mee. ik heb de onderlaag niet meer gedaan want het was al erg laat. waarschijnlijk ga ik dat stuk morgen verven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:52

Elk excuus voor naar de Action is een goed excuus, dus daar zal ik dan van de week eens binnen vallen. :D
Ohja, Andrélon Care en Repair heb ik nu ook staan, want die was in de aanbieding vorige week en m'n Herbal was op. Die werkte eerst altijd heel goed, maar ik zag dat het een nieuwe formule is nu, ben benieuwd.

Mocht dat spul van de Action niet werken, zal ik eens naar Dark and lovely kijken. :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:53

De enige anti klit en conditioner wie bij mij goed werkt is andrelon krul ...
terwijl ik geen krullen heb ofzo :') iets slag.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:55

Typisch. :')

Die conditioner van Guhl was voor geverfd haar... Verf pakt niet eens op mijn haar. :+
Maar die werkte wel redelijk voor mijn gevoel (was een tester), misschien dat ik toch eens een hele fles koop.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:01

Foulplay_ schreef:
Hallo,

Ik denk er misschien over om mijn haren bruin te kleuren, denken jullie dat dit zou staan?
Hier een foto.

Alvast bedankt :)

_Micha_: Ik heb net hetzelfde als jou, een vriendin die kapster is zegt altijd dat ik dan zéker geen shampoo/conditioner mag gebruiken voor vet haar omdat dit dan nog meer gaat uitdrogen en het dan ook weer snel vettig wordt als reactie op de uitdroging ofzoiets :P

Thanks! Ja dat dacht ik al.
Herbal krijg ik ontzettende roos van dus die valt af.
Incento kan ik wel weer eens proberen. John Frieda was ik ook altijd heel blij mee maar dat is zoooo duur. Dankje zwitsal zoiets is wel leuk!
Twijfel ook al een hele tijd om het gewoon lila of zacht roze te verven. Maar bij de kapper ben ik er zo veel geld aan kwijt.
Kun je dat ook zelf doen? Dan moet je het eerst blonderen zeker.
Ik heb wel haarverf ervaring en m'n moeder nog meer.
Maar is er iemand die me kan vertellen wat ik dan precies nodig heb?
Is het niet zo dat er in die pastelkleur al iets ontkleurends zit of praat ik nu echt onzin? :')

Zwitsal nu zie ik je foto's wel. Ik vind beide leuk maar meestal roep ik dan bruin omdat het winter wordt.
Vind de 1e van het bruine mooi maar wel wat te donker.
Laatst bijgewerkt door _Micha_ op 01-11-12 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:05

Nee, je zult eerst je haar moeten blonderen, helaas. :') Maar koop geen bleaching kit, als je je haar letterlijk dood wilt voelen gaan van ellende moet je het vooral doen, maar ik raadt het je af xd

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:07

Oké! Wat is dan wel geschikt? Om het lichter te maken?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:12

Zwitsal schreef:
zo, even die foto vervangen :)

thnx !
ja die eerste was heel donker inderdaad haha. had ook iets te lang ingetrokken toen en toen was t zwart ^^ (maar gelukkig heeft de antiroosshampoo me daarvan gered).
maar als ik t bruin doe, wil ik wel een vrij donkere kleur met weinig rood denk ik.
sowieso zo min mogelijk rood erin, mocht ik t dan ooit weer blond willen (ahum, ik gok dat dat volgende zomer is) dan is er wat minder kans op oranje worteltjes haar :P

haar kleur vind ik heel gaaf:
http://media-cache-ec2.pinterest.com/up ... girH_c.jpg

vind t alleen lastig inschatten hoe bruin/donker haar bij mij staat met zo'n kort kapsel.

Op je laatste zin: ik denk heel goed :P

Moet je niet sowieso iets van roodtint hebben, omdat het anders groen kan uitslaan? (heb er verder geen verstand van hoor maar dacht dat)
Ik denk persoonlijk dat iets lichter bruin je beter zal staan, maar dat is mijn idee (kan ook fout zitten).

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:49

volgens een vriendin had een kapper ook wel poeder ofzo?
kun je niet gewoon ergens een goedkoop huismerk kopen? omdat je toch niet zoveel wilt, maar een stukje?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:53

Zwitsal schreef:
Grrrrr. rot foto's :p

Inecto gebruik ik ook af en toe . Maar ben vooral heel tevreden over herbal essences ( die blauwe) en de conditioners van dove.

Dat serum van inecto vind ik wel heel fijn :j

Over de blauwe van Herbal Essences was ik ook súper tevreden, tot de fles bijna op was. Tegen die tijd werd mijn haar er alleen maar vet van, kon het iedere dag opnieuw gaan wassen. Dove heb ik nooit geprobeerd, moet ik misschien maar eens gaan doen.
Gebruik zelf momenteel Elvive shampoo, een nieuwe (zwarte verpakking, voor haar met neiging tot uitvallen) Nu heeft mijn haar dat niet, maar vind het toch een fijna shampoo. En als conditioner gebruik ik dus Inecto.

Konstantine: Ik gebruik anti klit spray van Schwarzkopf geloof ik. Werk erg goed voor mij en mijn haar word er totaal niet vet van (ook niet als ik het bij mijn wortels/op mijn hoofd gebruik).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:27

Bij mij werken conditioners trouwens t beste als ik afwissel van merk. Heb bij m'n ouders en op m'n kamer verschillende merken staan dus wissel elke keer af.

En meeste stemmen voor bruin dus.
Nog steeds de meeste stemmen voor bruin als ik zeg dat ik hoogstwaarschijnlijk volgende zomer weer blond wil?
En geen idee of t een roosting moet hebben, maar t uiteindelijke resultaat wil ik zo min mogelijk rood erin. ( ik vind rood heel gaaf hoor, vorige winter hele haar rood geverfd haha, maar met t oog op t weer blond.. Is dat geen goed plan :p)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:16

Ik kom ff binnenvallen. :D Denk namelijk dat ik mijn vraag hier kwijt moet. Ik ben op zoek naar een nieuwe stijltang. Heb nu een hele slechte, een kleintje waarmee ik alleen mijn pony rechtkrijg, als ik de rest van mijn haar probeer te stijlen ben ik eeuwen bezig en is het alsnog golvig en na een half uurtje begint de slag alweer terug te komen.
Dus weet iemand een goeie stijltang? Het liefst rond de €50 die het haar echt kaarsrecht maakt, waarmee het stijlen niet te lang duurt en waarmee het haar ook sowieso een dag (liefst meerdere dagen) stijl blijft. Liefst met keramische platen. Is er trouwens veel verschil tussen alleen een keramische coating en keramische platen?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:43

@Loose die van chai zijn erg goed. Weet niet wat de prijs daarvan is. Verder is een keramische plaat beter voor je haar dan een coating omdat een coating slijt naar verloop van tijd en keramische platen zijn in het geheel van dezelfde stof gemaakt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:27

Chi is minimaal 100 euro, je zou voor remington kunnen kijken :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:41

Ik zweer bij Chi, inderdaad met keramische platen in plaats van coating.
Coating slijt na verloop van tijd en kan dan je haar beschadigen.
Mijn Chi gaat nu al een jaar of vier mee :j
Daarvoor heb ik een Ga.Ma gehad, het verschil merkte ik zeker!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:10

Nou knoop doorgehakt, ik zit bij de kapper! (Lekker impulsief ben ik altijd haha)
Geen idee nog wat de kleur uiteindelijk gaat worden.
Ik hoop op middenbruin
Maar ik denk dat we nu niet verder komen dan warm lichtbruin.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:18

Ooooooh spannend! Hopelijk gaat het lukken maar nu moeten ze je eerst voor pigmenteren toch?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:38

Oeeeh spannend, Zwitsal! Ik vind bruin je ook erg leuk staan :j

Ik ben nu donkerblond, mijn eigen kleur, maar wil stiekem eens bruin verven. Weet alleen niet of het me zou staan := Zo is het nu: http://i50.tinypic.com/95spl3.jpg

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:45