Nog meer mensen die slecht kunnen slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:28

Magrathea schreef:
Voor een blaasontsteking moet je geen AB gaan halen, gewoon HEEL VEEL drinken. Vul een oude frisdrankfles met water en neem hem mee waar je heen gaat, en drink hem leeg en vul hem dan opnieuw. Werkt super! Zo wordt je urinebuis 'schoongespoeld' en is het binnen een dag of twee over.

Wat een slecht advies.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 20-08-12 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Re: Nog meer mensen die slecht kunnen slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:28

Ik krijg elk jaar rond deze tijd blaasontsteking (geen idee waarom maar dat is al een jaar of vier zo 8)7 ) en het werkt altijd.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:32

F_Orumster schreef:
Wat een slecht advies.

Van mij?

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:38

F_Orumster schreef:
Magrathea schreef:
Voor een blaasontsteking moet je geen AB gaan halen, gewoon HEEL VEEL drinken. Vul een oude frisdrankfles met water en neem hem mee waar je heen gaat, en drink hem leeg en vul hem dan opnieuw. Werkt super! Zo wordt je urinebuis 'schoongespoeld' en is het binnen een dag of twee over.

Wat een slecht advies.

Dat is meer het voorkomen van een beginnende blaasonsteking....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:40

Ik heb ok weleens aangevoeld dat ik bijna een BO kreeg en dan kun je het nog wel eens afwenden door opeens veel te drinken.
Na vaak BO gehad te hebben kun je het vroeg herkennen. Ik dronk toen in die tijd weinig (nu niet meer).

Zo zwart op wit zeggen dat iemand geen AB nodig heeft vind ik niet zo handig.
Als je al een stevige BO hebt, dan is geen AB halen een stom advies.
Zelfs na 2 kuren kreeg ik nog een nierbekkenontsteking.
Niet verwaarlozen zulke dingen.

Als je gevoelig bent is het aan te raden altijd veel water te drinken, preventief, en je kan ook preventief cranberry producten gaan gebruiken. En altijd goed urineren, tot de laatste drup, en ook je urine niet ophouden.

De bacterie vind het niet fijn als de zuurtegraad in je blaas laag is, en daar zorgt de cranberry voor.
Veel drinken en goed plassen zorgt ervoor dat je veel spoeling en minder nutrienten voor de bacterien in je blaas(uitgang) zitten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:41

Nou, ik heb toch twee keer gehad dat het echt niet meer in de beginnende status was (hoop ik toch, had het anders nog erger geworden?) en toen werkte het ook nog steeds prima.
Ik vond het in ieder geval effectiever dan eerst naar de HA te gaan, urinepotje in te leveren, onderzoek afwachten, en dan een keertje aan de AB. Tegen die tijd kan ik het ook al oplossen met gewoon veel drinken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:44

Onderzoek afwachten? Ik loop zonder afspraak naar de assistente, zeg erbij dat ik BO heb en geef een potje urine, ze hangt het strookje erin en bevestigd mijn conclusie na 3 seconden en schrijft me AB voor.

Ik heb het ook eens geprobeerd omdat ik een keer begon op een vrijdagavond, maar het hielp niet.
Dat het bij jou een keer geholpen heeft, maakt nog niet dat je kan adviseren geen AB te halen.

Beter is nu het kwaad te bestrijden met AB, ook al is dat niet het meest gezond voor je lichaam, en dan daarna preventief goed te gaan drinken.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:57

F_Orumster schreef:
Ik heb ok weleens aangevoeld dat ik bijna een BO kreeg en dan kun je het nog wel eens afwenden door opeens veel te drinken.
Na vaak BO gehad te hebben kun je het vroeg herkennen. Ik dronk toen in die tijd weinig (nu niet meer).

Zo zwart op wit zeggen dat iemand geen AB nodig heeft vind ik niet zo handig.
Als je al een stevige BO hebt, dan is geen AB halen een stom advies.
Zelfs na 2 kuren kreeg ik nog een nierbekkenontsteking.
Niet verwaarlozen zulke dingen.

Als je gevoelig bent is het aan te raden altijd veel water te drinken, preventief, en je kan ook preventief cranberry producten gaan gebruiken. En altijd goed urineren, tot de laatste drup, en ook je urine niet ophouden.

De bacterie vind het niet fijn als de zuurtegraad in je blaas laag is, en daar zorgt de cranberry voor.
Veel drinken en goed plassen zorgt ervoor dat je veel spoeling en minder nutrienten voor de bacterien in je blaas(uitgang) zitten.

Inderdaad!! Helemaal eens

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:06

Goedemorgen dames.
Ik heb sinds vier weken vannacht eindelijk heerlijk geslapen.
Viel om twaalf uur in slaap, en ik werd om half negen wakker.
Ik voel me echt heerlijk nu. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:11

Uuteindelijk zoon 5 uur slaap , elke beweging doet zo'n pijn

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:20

Ja ik slaap ook slecht, in slaap vallen duurt al een tijdje, en nu vooral met het warme weer is het helemaal lastig... |(
Daarbij heb ik Restless Legs, dat begint al uren voordat ik naar bed ga, val ik uiteindelijk in slaap, word ik geregeld wakker door vreselijke kuitkrampen en dat gaat zo de hele nacht door,
...totdat ik tegen de ochtend diep in slaap val om daarna doodmoe heel vroeg wakker te worden...maar ja kan dan wel extra genieten van de ''frisse'' ochtenduren.. *\o/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:09

Uiteindelijk 3 uurtjes kunnen slapen om 7 uur viel ik inslaap..

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:15

uiteindelijk nog zo'n 2 uurtjes geslapen viel om half 8 in slaap

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:42

Bleuh, vannacht was baalnacht:
met pillie achter de kiezen om 22.30u in bed. Kind 1 begint om 23.00u dat hij keelpijn heeft en moet hoesten, dus eruit en hoestdrank. Toen kind 1 om 1.30u weer: kannieophouwemethoesteeeeeh! Dus weer water erin én deur dicht (haha).
Om 3.00u kind 2: ik moet plahahaaaaasssen! Pffff.
What a night....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:44

tinkermina schreef:
Ja ik slaap ook slecht, in slaap vallen duurt al een tijdje, en nu vooral met het warme weer is het helemaal lastig... |(
Daarbij heb ik Restless Legs, dat begint al uren voordat ik naar bed ga, val ik uiteindelijk in slaap, word ik geregeld wakker door vreselijke kuitkrampen en dat gaat zo de hele nacht door,
...totdat ik tegen de ochtend diep in slaap val om daarna doodmoe heel vroeg wakker te worden...maar ja kan dan wel extra genieten van de ''frisse'' ochtenduren.. *\o/*

Wat is dat precies? Ik heb er wel eens van gehoord, heb een tijdje gedacht dat ik het misschien kon hebben want ik werd ook regelmatig wakker met kramp in mijn kuiten :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:27

Pieteritus1 schreef:
met pillie achter de kiezen om 22.30u in bed. Kind 1 begint om 23.00u dat hij keelpijn heeft en moet hoesten, dus eruit en hoestdrank. Toen kind 1 om 1.30u weer: kannieophouwemethoesteeeeeh! Dus weer water erin én deur dicht (haha).
What a night....

:(:)

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:30

Pieteritus1 schreef:
What a night....

Dat is inderdaad ook een behoorlijke baalnacht:)
Hoop voor je dat je vannacht beter slaapt:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:35

F_Orumster schreef:
Magrathea schreef:

Wat een slecht advies.

Het is geen slecht advies!

Niet compleet dat wel, heel belangrijk is het om na seksueel contact te gaan plassen, mocht je een regelmatig terugkerende blaasontsteking hebben dan is het verstandig om aan de cranberry te gaan dat kan in de vorm van capsules of in de vorm van sap, het sap zou ik dan mengen met bijv. sinaasappelsap omdat cranberrysap behoorlijk zuur is (barst van de vitamine C) en daarnaast is het belangrijk om te zorgen voor voldoende vocht inname...(water, vruchtensap etc.)

Zo zorg je er voor dat de zuurgraad behouden blijft en dat een evt. bacterie zich niet kan nestelen maar gewoon wordt weg geplast. Heb je een blaasontsteking dan is AB een must om een evt. opstijgende ontsteking te voorkomen!

Zo dat was dan de ziekenverzorgende die sprak :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:38

Nou nu dat 2x verteld is, zal het bevestigd zijn :D

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:02

Magrathea schreef:
tinkermina schreef:

Wat is dat precies? Ik heb er wel eens van gehoord, heb een tijdje gedacht dat ik het misschien kon hebben want ik werd ook regelmatig wakker met kramp in mijn kuiten :\

Ik weet niet precies waardoor die kramp aanvallen komen, in het ziekenhuis vertelde men, nadat mijn spataderen waren gestript, dat het door de ''overgang'' kon komen.
Heb toen van de huisarts Inhibin gekregen, maar dat hielp niet genoeg, en ben ermee gestopt.

Van een oud vrouwtje kreeg ik als tip om stukken zeep in bed te leggen, dat helpt echt, maar dan moet ik ze niet uit bed schoppen.. :=

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:18

nou net niet geslaagd voor theorie scheelde 1 vraag.. BO valt nu wel mee veel drinken en 2 molletjes.. vanavond slapen in portugal! kijken of dat helpt hahaha

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:21

Kramp in kuiten en of schenen kan ook een tekort aan calcium zijn.
Calcium-zink tabletten of invoeren van zuivel hielp mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:48

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:56

ben zo verschrikkelijk brak.....

zelfs een ventilator bracht geen uitkomst, pas tegen 7:00 uur ben ik in slaap gesukkeld.
heb de halve nacht film gekeken, van die docu's over de noordpool had ik eerst maar daar kreeg ik het nog warmer van....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:57

:=

Helpt het niet om de ventilator overdag aan te laten staan?