[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:04

Davina21 schreef:
Vandaag ben ik lekker actief geweest om mijn dag van gister even goed te maken!.
Ik heb 50 minuten hardgelopen en een uur met me honden nog gewandeld en lekker een middag door de stad geslenterd. En toen was ik ook wel echt moe.

Mijn lijstje voor vandaag: (ik heb een dieet maar ik hou me er niet helemaal precies aan omdat ik heel veel alleen ben en ik elke dag weer andere boodschappen moet halen en het vervolgens bederft.)

O: 2 sneetjes brood met kaas en pasta.
T: cracker met leverworst.
M: 2 sneetjes brood met ei en tomaat.
T: banaan
A: 1 gegrilde kippenbout en een schaaltje yoghurt met amandelnoten.

50 minuten hardlopen? Zoo dats knap ! Ik ben bezig met start to run lessen en bij les 5 kan ik 3x 3 minuten hardlopen met
pauzes ertussen haha :') Nu voel ik me best wel een sukkel.

Netjes lijstje weer zeg :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:05

chipieke schreef:
Negerzoen, dat is een geweldig gevoel he :D

Schema voor vandaag:

O: cornflakes 35gr met glas magere melk
T: meloen (vers)
M: 2 sneetjes donkerbruin brood met light kaas + soep
T: meloen
A: 2 kleine aardappelen met half bord boontjes en kabeljauw

Ookal zo netjes, heb er echt niets op aan te merken :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:06

LynnDenise schreef:
Beter iets dan niets :D maar ik denk dat jij te vaak ook te weinig eet, aan de lijstjes te zien. Hoeveel kcal zitten er in een shake?

Ik ben vanmorgen begonnen aan mn nieuwe baan, was benieuwd of ik genoeg zou hebben aan 2 boterhammetjes in de ochtend maar het viel mee

6:15 2 boterhammen sandwichspread
10:10 grote banaan

De rest is nog even een raadsel. Ik werk dus van 7-10 en kan tussendoor niet even iets gaan eten. Ik doe zwaar lichamelijk werk, denken jullie dat ik het zo gewoon moet blijven volhouden? Of raden jullie me iets anders aan?

Geen idee of je het lekker vindt, maar mijn broer eet smorgens altijd een bord Brinta.
Aanmaken met magere melk dan. Is echt super vullend :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:08

Ik had vandaag weer schoolreisje met de andere groep kinders, en de patat
viel erg zwaar hoor ik wou zooo graag ook een bakje leeg eten.. En het rook zo lekker :')

Maar nix genomen en weer veel gelopen :D
Lijstje:

Ochtend: magere yoghurt met handje Kellogs
Tussendoor: plakje ontbijtkoek minder suiker
Middag: 3 broodjes, 1x smeerworst light, 2x 20+ komijnekaas en halvarine
Tussendoor: bakje watermeloen, 2 rijstwafels 20+ smeerkaas
Avond: aardappelen, groente, stukje vlees, activia yoghurt

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:23

+:)+ Wat goed dat je weer het patat hebt laten staan, vind je het echt zo lekker ruiken? Ik ruik meestal oud vies vet en daar bedenk ik dan een beeld bij :')
Verder heb je een heel net lijstje!

Nee een bord Brinta lust ik echt niet, vind ik ook niet lekker, een bord vol met 1 smaak :=

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:44

xApple schreef:
viel erg zwaar hoor ik wou zooo graag ook een bakje leeg eten.. En het rook zo lekker :')

Lijstje:

Jou lijstje is anders ook niks op aan te merken.... je eet niet te weinig en niet te veel en het is gezond en gevarieerd. Goed bezig dus haha :j :D

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:52

xApple schreef:

Lijstje:

Super dat je het hebt laten staan! :D Goed bezig! Vind dat zelf ook altijd lastig hoor, ruikt idd zo lekker en misschien dat het tussen mn oren zit, maar sinds ik niet meer zulke lekkere dingen eet, ruik ik die lekkere dingen veel eerder en lijkt het net alsof de geur ineens sterker is :'). Zal wel tussen mn oren zitten _O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:58

Ik zie allemaal nette lijstjes, en Apple wat top van je dat je 2 dagen de patat hebt weten te laten staan terwijl de verleiding zo groot was, super +:)+

En patat kan best lekker ruiken hoor Lynn, maar dan moet je wel van een goede zaak hebben en niet van eentje met oud vet natuurlijk :+

Gisteren met mijn zus 1 uur en 20 minuten baantjes wezen trekken in het zwembad, rustig aan dus dat was 1600 meter, toch niet gek voor de eerste keer sinds heel lang geleden weer. Mijn weegschaal is irritant, die zegt bij elke kleine verplaatsing wat anders en de hond heeft er tegenaan gestoten, nu weet ik niet meer wat nou de waarheid is. Mijn zus heeft een hele simpele, kan alleen wegen en verder niks, maar zegt overal hetzelfde, denk dat ik er ook maar zo één ga kopen, want dit is echt té vervelend.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:03

LynnDenise schreef:
+:)+ Wat goed dat je weer het patat hebt laten staan, vind je het echt zo lekker ruiken? Ik ruik meestal oud vies vet en daar bedenk ik dan een beeld bij :')
Verder heb je een heel net lijstje!

Nee een bord Brinta lust ik echt niet, vind ik ook niet lekker, een bord vol met 1 smaak :=

Oh mijn liefde voor patat gaat heel ver <3
Ben gek op vettigheid, ook chips en noten ben ik gek op !

Maar als ontbijt dan 2 boterhammen met beleg is ook goed toch? Zeker
als je een banaan tussendoor neemt, is goede energie :j Of misschien een krentenbol
tussendoor? Dat doe ik ook als ik een pittige ochtend heb.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:04

En mn lijstje is iets gewijzigd, want we eten risotto !! :D
Jammie

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:39

xApple schreef:
Thanks Lyn dat ga ik even doen vanmiddag :)

Even om een beeld te schetsen... (hijs toch super anoniem :) )
Zo zag ik eruit met mijn 1.68 en 72 kilo:

[ Afbeelding ]

Whuut wat een killer body. :oo Ik geloof echt niet dat je daar 72 kilo bent? Aan spieren zeker? :P

Hier gaat het nog niet zo van harte. Man wat moeilijk om van de zoete troep af te blijven. :=
Vandaag beetje rare dag met werk en eten, maar tot dusver dit gegeten:

Ontbijt: 2 krentenbollen met boter
Lunch: broodje met kaas
Avondeten: twee broodjes kaas

En als snoep tussendoor een lolly. Oh ja en koffie met 3 suikerklontjes. :+

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:59

Ik ga ook weer meedoen :+ Ik wil terug onder de 60kg. Ik blijf maar hangen op 60.8kg, niet zo gek want ik sport niet meer en ik eet waar ik zin in heb. :o Dus nu ga ik terug opletten..

12u00: heel laat wakker.. :o citroensap in lauw water en thee voor mijn lever, havermoutpap en een vanillashake met een theelepel cacaopoeder

15u00: nectarine en vanillashake met een schijf galiameloen gemixed

16u00: 2 rijstwafels en groene thee

17u00: kleine portie havermoutpap

18u30: 60g quinoa, gebakken ei, halve courgette, anderhalve tomaat, 1/4 bol mozerella, 5 kippenblokjes

En nu heb ik buikpijn van het avondmaal :') Denk dat de quinoa goed vult? Eerste keer dat ik het eet en het valt heel goed mee.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:10

Julia schreef:
xApple schreef:
Thanks Lyn dat ga ik even doen vanmiddag :)

Even om een beeld te schetsen... (hijs toch super anoniem :) )
Zo zag ik eruit met mijn 1.68 en 72 kilo:

[ Afbeelding ]

Whuut wat een killer body. :oo Ik geloof echt niet dat je daar 72 kilo bent? Aan spieren zeker? :P

Hier gaat het nog niet zo van harte. Man wat moeilijk om van de zoete troep af te blijven. :=
Vandaag beetje rare dag met werk en eten, maar tot dusver dit gegeten:

Ontbijt: 2 krentenbollen met boter
Lunch: broodje met kaas
Avondeten: twee broodjes kaas

En als snoep tussendoor een lolly. Oh ja en koffie met 3 suikerklontjes. :+

Ik woog daar toch echt 72 kilo. Deze foto is ook wel positief genomen he.. Lekker
licht erbij en ik ben hartstikke bruin dat scheelt ook. Op deze foto kon ik met moeite
een broek maat 42 dicht krijgen dus het vertekent echt veel.

Als ik commentaar mag geven op je lijstje zou ik zeggen: waar zijn je tussendoortjes?
Een lolly is geen tussendoortje, neem dan een appel, banaan, 2 kiwi's, een cracker,
cup a soup, ontbijtkoek? En bij je avond eten zou ik dan nog een bak yoghurt doen, met
vers fruit of Kellogs ofzo, want dit is echt te weinig ook hoor :j

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:36

xApple om nog even op die foto terug te komen 72kg zou je inderdaad niet zeggen! want ik vind ook niet dat je er heel stevig gebouwd uit ziet.

Ik heb vind ik zelf genoeg beweging gehad vandaag. Ik heb een uur stevig doorgewandeld met me hondjes om me nieuwe fiets op te halen in de stad, daarna me hondjes voor in me mandje op de fiets en de hele middag overal naartoe gefietst zeker zo'n 30km. En daarna weer naar de manege gefietst (10km) en een uur buiten met me paard gewandeld en daarna weer naar huis gefietst (10km) en toen moest ik nog op de fiets boodschappen gaan doen *zucht* hahaha. En toen was ik eindelijk klaar en had ik geen zin om te koken.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 broodjes kaas.
T: cracker met pindakaas.
M: gemengde frisse salade met een glas limo.
T: niks
A: 3 pannenkoeken met poedersuiker.
Avond snack: Een lekkere zelfgemaakte smoothie!

Smoothie recept:
Een scheut citroen water
Een scheut magere yoghurt
6 aardbeien
Halve banaan
Een handje bevroren frambozen

Een (vind ik zelf) heerlijke frisse gezonde smoothie

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:08

xApple schreef:
Lijstje:

Slim lijstje, op het ontbijtkoek-tussendoortje na heb je bij elk moment een eiwitbron, dat zorgt ervoor dat je lang verzadigt bent.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:43

gaat goed hier allemaal nette lijstjes

hier ff wat minder na dat ik ziek geweest ben ruime week
en nu heb me vriend ook nog eens 3 weken vakantie dus al weer iets lastiger

maar komt wel weer goed word veel fietsen mist het weer mee zit en zoals ik zag de komende dagen echt rot weer bah echt nederland

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:07

Geïnspireerd door de OP wil ik me ook graag melden hier :)
Wil heel graag afvallen, maar heb verschrikkelijk veel moeite om alle zoete troep te laten staan in de namiddag en avond. Ik ben al weer even op ongeveer hetzelfde gewicht, kom (met horten en stoten) van een BMI van 30. Zit nu op 26,6 dus mag nog wel wat af.

Eerste vraag is gelijk of ik hier nou wel of niet lijstjes mag posten? In de OP staat van niet, maar ik zie er heel veel?

Wat doen jullie in de regel met 'eetzin' bijv. 's avonds?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:22

Volgens mij mag je gewoon lijstjes posten hoor :j.
Als ik savonds trek in wat heb, dan neem ik vaak fruit! Stukje komkommer ofzo, is veel water en weinig calorieen en dat hoef je ook niet meer zo te verteren, wat vaak savonds op een laag pitje staat..

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:29

stunning schreef:
Volgens mij mag je gewoon lijstjes posten hoor :j.
Als ik savonds trek in wat heb, dan neem ik vaak fruit! Stukje komkommer ofzo, is veel water en weinig calorieen en dat hoef je ook niet meer zo te verteren, wat vaak savonds op een laag pitje staat..

is niet waar hoor, je metabolisme is gedurende de dag even snel..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:30

xApple schreef:
Als ik commentaar mag geven op je lijstje zou ik zeggen: waar zijn je tussendoortjes?
Een lolly is geen tussendoortje, neem dan een appel, banaan, 2 kiwi's, een cracker,
cup a soup, ontbijtkoek? En bij je avond eten zou ik dan nog een bak yoghurt doen, met
vers fruit of Kellogs ofzo, want dit is echt te weinig ook hoor :j

Klopt, is het ook. Maar tussendoortjes.. Klinkt stom, maar vaak kom ik niet eens aan toe.
Fruit vind ik altijd lastig om mee te nemen. Als ik een appel in m'n tas doe en ik ben er aan toe, is 't waarschijnlijk meer appelmoes dan appel. :')
Denk ook dat ik er een gewoonte van moet maken om het wel mee te nemen. En dan maar in de koelkast leggen op kantoor ofzo. :j

Vanochtend begonnen met twee bruine, verse boterhammen van Bakker Bart. :9

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:30

Ze zeggen vaak dat je savonds laat beter niet zoveel kunt eten omdat je dan niet zo meer actief bent en het verteren op een laag pitje staat.. Daarom (zeggen ze) is het ook niet goed om vlak voor het slapen gaan nog wat te gaan eten.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:35

is een fabel stunning. Metabolisme is gedurende de dag even snel. Het gaat om het tekort aan het eind van de dag wat het verschil maakt hoeveel je afvalt.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:37

Ok dat wist ik niet :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:47

Safiera schreef:
Geïnspireerd door de OP wil ik me ook graag melden hier :)
Wil heel graag afvallen, maar heb verschrikkelijk veel moeite om alle zoete troep te laten staan in de namiddag en avond. Ik ben al weer even op ongeveer hetzelfde gewicht, kom (met horten en stoten) van een BMI van 30. Zit nu op 26,6 dus mag nog wel wat af.

Eerste vraag is gelijk of ik hier nou wel of niet lijstjes mag posten? In de OP staat van niet, maar ik zie er heel veel?

Wat doen jullie in de regel met 'eetzin' bijv. 's avonds?

Welkom!

Allereerst is mij door een modje verteld dat je alleen lijstjes mag posten als je er een vraag over hebt. Het is niet de bedoeling dat in dit topic alleen maar lijstjes neergeknald worden :) daar zijn de HK's voor.

Als je s middags en s avonds veel trek heb is dat imo een teken dat je overdag al te weinig op hebt, ik ben dus heel erg benieuwd naar een lijstje van je.
Ik zelf eet in de avond niks meer, als ik iets eet is het komkommer/augurk. Producten waar vrijwel niks in zit dus :D
Als je het zout mist, wat een hoop mensen doen is groentezout over je komkommer strooien. Kijk hier wel mee uit, te veel zout is ook weer niet goed.
Verder wilde ik je nog even succes wensen :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:55

Is wel interessant inderdaad, Monnie_!
Denk dat veel mensen 's avonds gaan zondigen met lekkers, en dat daar de fabel vandaan komt dat je niet (veel) mag eten in de avond?

Bedankt voor de succeswens, Lynndenise :) Duidelijk over de lijstjes :j

Topic inspireerde me zo dat ik maar een appel heb gepakt net :') Op dagen dat ik overdag moet werken heb ik altijd twee stuks fruit mee, maar thuis neem ik die tijd vaak niet.

Ontbijt: kommetje special K met halfvolle melk
T: appeltje
Lunch: wil gewoon 2/3 boterhammen en weer fruit eten (wat ik op het werk ook eet)
T: twee sesamcrackers of zo? Is dat een goed tussendoortje? Trek begint altijd zo rond 5en, terwijl wij pas om 18.30 eten thuis.
A: ga een keer zelf koken, dus wordt een maaltijdsalade met rode bietjes
T: ik moet iets eten 's avonds, zonder red ik het niet wanneer er hier gesnackt wordt. Maar wat zijn dingen die wel 'mogen'? Aan de dropjes en koekjes, stukken ontbijtkoek en zelfs boterhammen moet ik maar niet meer := Ik eet dan ook gelijk heel veel van iets. Is alleen zo lastig wanneer ik 'moet' eten...
Eetbuien heb ik best regelmatig last van, maar dat is vooral 'naar gevoel wegeten' en niet zo zeer dat ik te weinig heb gegeten.