Nee niet echt....... rond 3 uur geprobeerd te slapen, maar was om 5 uur al weer wakker.... geen koorts... alleen rot hoofdpijn die niet weg te krijgen is...... net zelf met spiegeltje en zaklamp aan het kijken geweest in mond... wond links ziet er rustig uit..... geen teken van ontsteking te zien.....toch moet het daar weg komen.....
@ Emma_s_girl, opzich wil ik wel een second opinion. maar op zich denk ik ook. ach als het slechts een beetje pijn doet kan ik er wel mee leven. als ze van mening zijn dat er niks aan het handje is...
Lastig, hè, hagelslag? Na mijn ongeluk heb ik ook een halfjaar rondgelopen met klachten, in de hoop dat deze zouden verminderen of ophouden, maar op een gegeven moment wilde ik toch weten wat er aan de hand was.
Morgen ochtend op controle en dan maar hopen dat de operatie niet uitgesteld wordt. Vind het erg spannend en ben het wachten meer dan beu.
sandorra
Geplaatst: 11-03-14 19:30
Morgen ha effe bellen... wordt knettergek.....lig de hele dag al op bed......
behoorlijk lastig, vooral omdat het bij mij dus al bijna 12 jaar geleden is, en de kijkoperatie waarbij kleine splinters eruit zijn gehaald nu 10 jaar terug is.. ik kan wel gewoon werken, maar af en toe doet het zo veel pijn. das dan gewoon niet leuk meer. dan zegt de huisarts, ach das een teken dat je rustiger aan moet doen. ik krijg het hem niet aan het verstand dat het ook gebeurt bij rust...
Kun je niet rechtstreeks naar een orthopeed gaan? Ik weet dat dat soms mag als je in Duitsland woont en verzekerd bent. En anders zou ik toch erop staan dat de huisarts een verwijzing uitschrijft. Het is jouw lijf en het is niet aan hem om te bepalen hoeveel last je hebt en wat dat met je doet. Je bent nog hartstikke jong, en dan moeten horen dat je rustiger aan moet doen...ik heb ook ooit zo'n huisarts gehad toen ik nog heel veel sportte. Heb toen snel een andere gezocht.
geen flauw benul of ik direct naar een orthopeed kan gaan. wel heb ik de dvd van de mriscan ook thuis, dus dit zou ik nog wel eens kunnen laten bekijken. ik loop 3 dagen in de week ca 30 km bij het werk, 1 dag ca 15.. en dan nog in het weekeind werken. en naja paardrijden en alles nog gewoon buiten het werk om..
Zo, ik heb een definitieve operatiedatum. Volgende week dinsdag ga ik onder het mes. Ben opgelucht dat het dan gaat gebeuren en dat ik niet nog langer hoef te wachten. Naar verwachting mag ik pas aan het einde van de zomer weer paard rijden. Daar zie ik wel heel erg tegenop. Pffff.
Fijn Emma dat je nu in elk geval een datum hebt! Van daaruit kun je in elk geval weer verder
Het begint me inmiddels wel duidelijk te worden, dat er nog veel mensen rondlopen met knieklachten zonder een duidelijke verklaring daarvoor. Heel lastig/frustrerend zo'n kniegewricht als het niet functioneert als zou moeten
Hagelslag, lastig is dat hè...... En een second opinion bij een andere orthopeed???
Emma_s_girl
Geplaatst: 12-03-14 11:16
Jullie hebben helemaal gelijk, zegt mijn verstand . Gevoel is het er nog even niet mee eens, hahaha. Pijn heb ik op dit moment gelukkig niet, ben alleen instabiel. Mag nu even een weekje zonder krukken en pijn en dan gaan we weer los op hulpbenen, hahaha.
naja het was mijn huisarts die de mri scan heeft aangevraagt. de "arts" van de mri scan heeft het uiteindelijk beoordeeld en dit is bij de huisarts op de pc gekomen en toen hebben ze me niet duidelijk verteld of er wel of niet iets mischien verkeerd is. alleen dat ik niet zo moest zeuren. en als ik pijn had maar niks moest doen... maar dat betekent dagelijks niks doen
hmm dat laatste zou ik nog wel kunnen doen. zien of ik daar het antwoord krijg of der nou wel ofniet iets mis is. in iedergeval sluit ik eerst bokt maar even af en ga ik met dit mooie weer paardrijden
Hagelslag ook al komt er niets of weinig uit de scan als jouw probleem aan je knie niet beter wordt zal ik het toch aangeven. Op mijn scan was wel iets te zien maar niet van dien aard dat ik eraan geholpen moest worden. Gezien de aanhoudende pijn heb ik aangegeven bij de dokter dat ik naar een orthopeed wilde. Zij hebben mij uiteindelijk geholpen door een kijkoperatie te doen. Pijn is nu zoveel minder en ik ben 4 weken geleden geopereerd. Sterkte!!!
Hier gisteren heel veel spierpijn in mijn liesen bovenbeen. Verder ook last van de knie. Overbelast? Met werken wat meer gedaan, langer staan, zitten, staan. Denkt dat dat toch wat teveel van het goede is geweest. Vanmiddag fysio.
@Emma, dat waren 2 eigen paarden en 2 van een eigenaar. Die 2 van eigenaar zijn naar de eigenaren terug gegaan toen duidelijk werd dat ik geopereerd moest worden. Mijn ene eigen paard is met pensioen gegaan, die had ik anders tot het einde van het zomerseizoen gereden en mijn andere paard doet mee met hetgeen wat ik kan en die komt dagelijks in de molen en als ik een beetje een goeie dag heb kan ik haar 25 min longeren. Inmiddels is er niemand meer die een voorspelling durft te doen wanneer het weer verantwoord is om erop te stappen. Knie voelt nog altijd enorm instabiel en kan nog slecht belast worden. Misschien dat ik met een knieband het binnenkort mag proberen van de fysio voor de stevigheid.... Maar daar durf ik voor nu nog even niet op te rekenen. Ik kan nog altijd niet normaal en pijnvrij lopen, überhaupt ben ik nog altijd niet pijnvrij na al die tijd en dat begint inmiddels wel steeds meer te frustreren.....
@Miranda40, dat klinkt inderdaad alsof je gisteren te veel hebt gedaan... Ben benieuwd wat de fysio er van zegt
Geeft het ook de schuld van gisteren maar dan denk je dat het goed gaat, dat het wel gaat lukken en dan kom je toch van een koude kermis thuis.
Balen dat je nog niet pijnvrij bent. Wellicht dat een knieband helpt. Weet dat ze mij voor de operatie bij de fysio wel eens in tapte en daar kon ik goed mee vooruit. Een knieband is altijd nog steviger
Hagelslag maar ben je in die 12 jaar ook pijnvrij geweest? Zijn de klachten die je hebt sinds kort?
Net terug van de fysio. Spierpijn komt em van het fietsen en van de krachtoefeningen dus niet zo vreemd. Verder is de spier die aan de knie vast zit (bovenbeen) erg gevoelig. Ze ging even masseren jeetje wat deed dat zeer. Blijkt dus dat die spier nu aan het werk moet en daar nog moeite mee heeft.
Miranda40, gelukkig dat het een duidelijk oorzaak heeft. En dat van dat masseren klinkt ernstig bekend Hebben ze bij mij ook al een paar keer gedaan en inmiddels schijnt mijn hoofd al boekdelen te spreken denk ik als hij weer begint over het 'losmaken' van de spieren Gisteren was dat helemaal aan mijn hoofd af te lezen volgens mij, hij zij gelijk dat hij voorzichtig zou beginnen Ik ben benieuwd wat hij morgen in petto heeft...
Dat masseren kan inderdaad erg pijnlijk zijn. Gelukkig weet je nu wel waar je klachten vandaan komen.
Dat klinkt nog helemaal niet fijn, jipje_niekje...over instabiliteit kan ik wel een woordje meepraten. Waar komt de instabiliteit bij jou vandaan? Heb geprobeerd om wat terug te lezen, maar heb nog niet helemaal helder waar jou klachten vandaan komen. Wel dat je 2 kijkoperaties hebt gehad.
Frustratie herken ik ook heel erg . Mijn ongeluk is zondag 1 jaar geleden. En daarvoor best regelmatig last van andere dingen gehad. Soms ben ik het echt wel beu en kost het even moeite om alles weer te relativeren.
Emma, ik ben in juli gevallen met een paard en daarbij is mijn been onder mijn paard gekomen en heb ik mijn knie verdraaid in de val. Instabiliteit zou niet kunnen komen vanuit mijn banden, want die zijn allemaal heel. Vooralsnog wordt het erop gegooid dat het een gebrek aan spierkracht is wat ook stabiliteit rond je gewricht geeft. Maar de spierkracht krijg ik slecht/niet opgebouwd....