blingpiggy schreef:Heftig Nadesh!
Ik geloof niet in minderen, maar dat zal misschien voor iedereen anders zijn....?
Ik denk dat je wel echt moet WILLEN stoppen, niet per toeval een poging doen omdat je ''toch al ziek bent''. Misschien ging het daarom mis?
Anders eens naar je huisarts voor een plan van aanpak?
Het is niet zo dat ik vanuit het niets, zomaar stopte hoor, loop daar al langer mee in mn hoofd.
Mijn plan was aanvankelijk om op Castlefest te stoppen, en mn laatste shag in de wicker pop te stoppen (die gaat dan zaterdags de fik in, is een soort ritueel).
Maar omdat ik zo ziek werd, en werkelijk geen lucht meer kreeg, moest ik wel, had echt geen keus.
Minderen heeft volgens mij ook geen zin, maar dacht misschien dat het helpt met het reduceren van het nicotine niveau.
Het gekke (en daar kan ik me erg kwaad om maken) is dat ik eerder (ruim 20 jaar geleden) een veel zwaardere verslaving overwonnen heb, en daar in mijn herinnering helemaal niet zoveel moeite mee heb gehad.
Kaatje schreef:Tegen die afkickverschijnselen kun je een nicotinepleister plakken ; ze zijn er in diverse gradaties.
Het gaf mij rust.
Zat zelf te denken aan 1mg zuigtabletten, maar daar twijfel ik erg over...
al weet ik niet waarom ik twijfel over pleisters/zuigtabletten

Stoppen ga ik hoe dan ook, dit jaar