[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:26

Mootje schreef:
Ik zou het gewoon proberen!! PRoefles kan altijd toch? :)
Ik pas gelukkig nog in de reguliere maten van de esprit en h&m... Alhoewel broeken echt hopeloos zijn. Heb een vrij dikke kont en een superstrakke buik. Bijna alles valt voor mij als positiekleding als het om mijn benen en kont wel goed zit :+

Ik heb ook een strakke onderbuik, maar een dikke boven ofzo, zegmaar boven de riem. Heel apart :=

Maar juist daarom zou ik even de broeken van miss etam proberen, wat voor maat val je in?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:27

Bonjoy schreef:
Miss Etam heeft best mooie kleding vind ik!

Ik hoop over een tijdje ook weer in mijn maat 42 rijbroek te passen :). Ben gisteravond naar de sport school geweest en dat ging heel erg goed! Was vorige week erg ziek geweest, dus had verwacht dat mijn conditie weer slechter zou zijn. Niet dus. Heb bij alle apparaten met meer gewicht getraind, en ook vaker. Voorheen deed ik bijvoorbeeld 4x10, gisteren 4x15. En fietsen ging ook met weinig moeite :)

Let wel dat als je met meer gewicht gaat trainen je ook flink spieren opbouwt ;) je zou beter meer kunnen herhalen met minder gewicht voor vetverbranding :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:27

Mag ik me ook hier melden?
Ik wil graag een aantal kilo's kwijt.

Van mezelf eet ik eigenlijk wel gezond, maar ik ga vaak de mist in met het avondeten (te veel opscheppen, gerust een keer of 3) en in het weekend, dan ga ik vaak chips en dat soort dingen eten :=

Maargoed tips en motivatie kan ik altijd gebruiken! :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:29

Welkom hier mereltje, hoe ben je het van plan?

Ir1ne, ik ben 1,82 lang en ik ben bezig sinds 14 januari ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:31

LynnDenise schreef:

En al 24 kilo kwijt? _/-\o_

Knap zeg!

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:31

Ja en dat met wat meer beweging en gezond eten :) maar ik heb nog een lange weg te gaan hoor ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:32

Ik hang tussen de 42 en 44 in van H&M en Esprit, afhankelijk van het model :)
Merel, wat je zou kunnen doen met avondeten is de pannen op het vuur laten staan en opscheppen in de keuken. Dan ben je al minder geneigd een tweede keer op te scheppen. En een kleiner bord gebruiken :D

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:36

@ Mootje: dat is wel een handige tip alvast :D

LynnDenise schreef:

Dankjewel :)

Ik ben van plan om minder/gezonder te gaan eten, ondanks dat ik meestal al gezond at. Geen grote porties meer in elk geval.
Dus regelmatig eten en fruit tussendoor. Snoepen deed ik al niet echt gelukkig, ben geen zoetekauw, dat scheelt.

Graag wil ik ook meer bewegen, maar ik heb een scheur in mijn meniscus en daar last van sinds een tijdje. Loop er al een jaar mee, maar door fysiotherapie was het over dacht ik. Tijdens hardlopen is het weer mis gegaan 2 weken geleden.
Dus qua beweging doe ik nu weinig, geld voor de sportschool heb ik ook even niet.
Dus als iemand nog tips heeft wat ik kan doen? Ik dacht misschien iets dat je via Youtube kan doen? Wat niet belastend is voor de knie dan uiteraard :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:38

Een lange weg Lynn Denise?
Hoezo :) ?

Ik ook hoor, maar met wat motivatie lukt t wel. Mijn ex motiveerde alleen tot meer, slecht eten..
Nu is er iemand in beeld die juist stimuleerd om het kwijt te raken.. :) en dat is wel ideaal, iemand die je ook prijst voor je moeite haha! :D

Mootje ik zou als ik jou was even een broek van Miss Etam proberen (regulier of plus, volgens mij gaat de plus vanaf 44) die hebben ze ook in verschillende soorten (bootcut, straight, skinny) en je even laten adviseren aldaar. Kwalitatief goeie broeken en niet duur ( +/- 40 euro).

Merel:
Idd opscheppen in de keuken en een kleiner bord gebruiken. Vaak is dit een gewoonte, dus als je een kleiner bord pakt past er minder op, en eet je dus minder!

Watersporten zijn niet erg belastend. Anders kun je misschien yoga proberen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:39

Klinkt goed, kan je ook niet wandelen met je knie?
Op youtube is een hoop te vinden, op de grond kan je ook een hoop doen om in vorm te raken. Gewoon even een beetje zoeken en dan vind je vast wel iets dat wat voor jou is.
Ik kan ook niet rennen met mijn knieen, maar ik wandel nu wel als ik boodschappen ga doen ipv de auto pakken en dat scheelt al enorm :j

Ir1ne, ik stuur je even een pb ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:43

Irene, de plus pas ik dan denk ik niet... Ga binnenkort maar eens langs :) Ik heb maar 3 broeken en een stuk of 40 rokjes/jurkjes :')
Waarom ga je niet eens naar de orthopeed met je meniscus, Merel? Ik heb in beide knieën geen meniscus meer en ik kan momenteel echt alles qua sporten :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:49

Merel,

Hardlopen is voor iemand met overgewicht eigenlijk helemaal niet goed, en zeker niet als je een scheur hebt in je meniscus. Enorm belastend voor je enkels en knieen. Je kunt dan beter gaan joggen/nordic walking/ snelwandelen oid :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:55

Mootje schreef:
Irene, de plus pas ik dan denk ik niet... Ga binnenkort maar eens langs :) Ik heb maar 3 broeken en een stuk of 40 rokjes/jurkjes :')
Waarom ga je niet eens naar de orthopeed met je meniscus, Merel? Ik heb in beide knieën geen meniscus meer en ik kan momenteel echt alles qua sporten :)

De reguliere maten zijn er ook. En dan heb je nog Miss etam lang en miss etam kort!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:58

Dan gok ik op miss etam kort :')
Ik moet namelijk reguliere maten al eigenlijk laten inkorten, of met hoge hakken dragen!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:59

Wat voor lengte maat heb je?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:01

30 betekent hoog water en 32 is goed met hakken aan.... Oh, wat hou ik eigenlijk van jurkjes en rokjes O:)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:02

Oh echt? ik heb lengtemaat 30 ;) moet je ff kijken joh, als je naar een wat grotere miss etam gaat ( die ze daarzood in t westen vast wel hebben) moet je je gewoon even laten adviseren :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:04

In Rotterdam centrum zit een van de grootste miss etams van Nederland ;)

Miss Etam kort is een lengtemaat 28 dacht ik. Soms hebben ze ook 26.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:04

LynnDenise schreef:
Klinkt goed, kan je ook niet wandelen met je knie?
Op youtube is een hoop te vinden, op de grond kan je ook een hoop doen om in vorm te raken. Gewoon even een beetje zoeken en dan vind je vast wel iets dat wat voor jou is.
Ik kan ook niet rennen met mijn knieen, maar ik wandel nu wel als ik boodschappen ga doen ipv de auto pakken en dat scheelt al enorm :j

Ir1ne, ik stuur je even een pb ;)

Momenteel gaat wandelen ook even niet meer nee ;( (niet voor langere stukken in elk geval)

Mootje schreef:

Ben inderdaad al eens bij de orthopeed geweest vorig jaar. Omdat ik na fysiotherapie geen last mee had, ben ik niet meer geweest.
Er is toen wel gezegd dat mocht ik er ooit weer last van krijgen, dat er geopereerd zou worden. En omdat ik nu aan het afstuderen ben en heel graag mijn diploma wil halen, heb ik (even cru gezegd) geen tijd voor die operatie. Maar uiteraard ga ik wel meteen na de orthopeed als ik klaar ben met school.

Hoe zijn de operaties jou bevallen om je meniscus weg te halen? Was je lang bezig met revalideren?

1r1ne schreef:
Merel,

Hardlopen is voor iemand met overgewicht eigenlijk helemaal niet goed, en zeker niet als je een scheur hebt in je meniscus. Enorm belastend voor je enkels en knieen. Je kunt dan beter gaan joggen/nordic walking/ snelwandelen oid :)

Nee, dat blijkt :')
Maar ik heb niet heel zwaar overgewicht, 'maar' een paar kilo. Toch is het niet goed gebleken, echter heb ik nu bijna constant pijn bij lopen, dus die dingen die je noemt zitten er voorlopig ook even niet in helaas.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:08

Operaties vielen mij alles mee :j Was dagopname in een privékliniek en kon gewoon meteen lopen enzo... Paard heb ik wel twee weken uitbesteed.
Balen dat je nu continue pijn hebt.
Lynn, in de koopgoot of ergens anders? Woon op fietsafstand van R'dam!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:09

Aan het einde van de koopgoot, je loopt er zo op af als je met je rug richting V&D loopt :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:16

Ir1ne schreef:
Bonjoy schreef:
Miss Etam heeft best mooie kleding vind ik!

Ik hoop over een tijdje ook weer in mijn maat 42 rijbroek te passen :). Ben gisteravond naar de sport school geweest en dat ging heel erg goed! Was vorige week erg ziek geweest, dus had verwacht dat mijn conditie weer slechter zou zijn. Niet dus. Heb bij alle apparaten met meer gewicht getraind, en ook vaker. Voorheen deed ik bijvoorbeeld 4x10, gisteren 4x15. En fietsen ging ook met weinig moeite :)

Let wel dat als je met meer gewicht gaat trainen je ook flink spieren opbouwt ;) je zou beter meer kunnen herhalen met minder gewicht voor vetverbranding :)

Klopt, daar ben ik mij van bewust ;) Ik trainde al een hele tijd met hetzelfde gewicht, en dat ging me gewoon te makkelijk af. Daarom train ik nu met wat meer gewicht.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:17

Goeiemorgen allemaal! Vanmorgen begonnen met veel yoghurt en een beetje muesli, zo een appel. Ik heb echt besloten dat de knop om is, ik wil weer onder de 70 zitten en dan moet er ruim 7 vanaf!! Ik schrok me dood toen ik gisterenavond bij mijn moeder op de weegschaal ging staan.

Hoe gaat het vandaag bij jullie?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:22

Ik ben best jaloers.. als je zegt ik hoef maar 7 kilo kwijt :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:24

Hihi ik ook :=