HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jua32

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:34

Je zou eens kunnen informeren bij je ziekenfondsinstantie wat het allemaal inhoudt en hoeveel je vergoed kunt krijgen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:34

Jeetje jij houd je topic wel heel goed bij zeg...

WAt misschien ook wel te eten is (ik lust zelf geen spinazie maar goed)
Puree, spinazie en een dikke omelet.

Ik heb naast mijn eigen paard ook nog mijn beste vriend. Het manegepaard uit mijn onderschrift. Die gaat ook bij mij zijn pension krijgen. Dat was dik 13 jaar geleden liefde op het eerste gezicht, daar ben ik ook KNHS mee gestart. Door de punten die ik met hem heb gehaald kon ik jurylid worden. :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:35

Je kunt inderdaad al bij thuiszorginstanties informeren, maar je moet een indicatie krijgen en dat zal denk ik pas gaan als ze het behandelplan hebben.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:38

Wat misschien ook wel goed te eten is: hete bliksem :)

Ik volg je topic, maar heb niet altijd de tijd om te reageren :)
Veel plezier met je bijrijdpaard knuffelen vanmiddag :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:40

Horse_lover9 schreef:
Had net een heeel verhaal getypt hier en klikte tussendoor op iemand dr profiel poef.. weg tekst :-(.

vaak als je dan linksboven op pagina terug klikt dan heb je het weer terug.

Hoe kijk je naar woensdag toe. Kijk je er naar uit of tegenop?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:46

Goeiemorgen!

Goed geslapen dus, dat is altijd prima!

Ik vind het wel grappig dat iedereen ideeen en recepten voor je bedenkt :j Bokt kan toch een bron van inspiratie zijn!

Kikkererwten zijn echt lekker! Ik had laatst een recept daarmee gemaakt en sindsdien eet ik ze bijna elke weer wel een keer.

Fijn dat je paard in ieder geval de nodig verzorging en voldoende aandacht krijgt.

Ik zou zeker uitzoeken wat je aan thuiszorg enzo kan krijgen, volgens mij moet dat toch lukken?
Je kunt je energie beter gebruiken voor leuke dingen en dan kunnen hun de noodzakelijke dingen doen.

Lastig dat contact met je vader. Kan mij goed vorostellen dat het erg dubbel is. Maar soms zijn shocking dingen nodig om mensen wakker te schudden en hun te veranderen. Doe gewoon wat je gevoel je ingeeft.

Ik ga maar eens verder met werken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:50

Thuiszorg wordt geregeld via de WMO (wet maatschappelijke ondersteuning) en de indicatiestelling daarvoor loopt via de gemeente. Daar zou ik dus ook informeren als ik jou was, zij kennen de regels het beste, want zij maken ze.
Je ziektekostenverzekering heeft er eigenlijk niets mee van doen, en een thuiszorgorganisatie is niet bepaald een onafhankelijke informatiebron.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:03

wow TS....je maakt er echt werk van als je een reactie plaatst :)

zo te horen heb je een geweldig paard.....heerlijk <3
Ik hoop van harte dat er wat uit de thuiszorg speurtoch voor je gaat komen....
Ik heb er helaas weinig verstand van, ga je dus geen goed bedoelde verkeerde tips proberen te geven hier in :')

Wat top dat de eigenaar van je verzorg paard vast niet van plan is je te vervangen, moet wel een gerust gevoel geven denk ik :j helemaal niet raar hoor dat je ook nog veel om dat dier geeft, het siert je juist enorm :j ......en haar ook :)

vanavond lees ik ook weer even bij....zeg ik in de hoop dat ik verbinding krijg :')
*vind je een heerlijk mens*

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:04

je kunt veel meer verschillende stamppot variaties maken he!
Bijv. Met spruiten, spercibonen, rode kool, stampot wortelen.

Voor de thuiszorg moet je inderdaad bij het WMO zijn (dat gaat via de gemeente). Verwacht niet dat ze in jou geval moeilijk zullen doen!

Wat een lastige situatie zo met je vader...

Fijn dat je heerlijk naar je paard kunt gaan zonder wat te moeten!
Laatst bijgewerkt door Talsha op 16-01-12 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:05

Wendy schreef:
Thuiszorg wordt geregeld via de WMO (wet maatschappelijke ondersteuning) en de indicatiestelling daarvoor loopt via de gemeente. Daar zou ik dus ook informeren als ik jou was, zij kennen de regels het beste, want zij maken ze.
Je ziektekostenverzekering heeft er eigenlijk niets mee van doen, en een thuiszorgorganisatie is niet bepaald een onafhankelijke informatiebron.

het ziekenhuis kan het ook voor je regelen, zou ik woensdag even vragen als ik jou was

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 11:40

@jua32 : ga zeker informeren deze week voor thuiszorg
@ raket : Spinazie uit een pakje met puree en een gekookt eitje lijkt mij dan handiger. Een ei krijg ik wel klein gesneden.. GOED PLAN! Ben hier gek op!!!
*krijgt zowaar iets wat op trek lijkt of zin in eten of zoiets..
@linnke : *gaat opzoeken wat hete bliksem is
@yvonnedv : lukte helaas niet: tekst was weg.. Kijk erg tegen woe op, alhoewel ik wel van duidelijkheid houd en dus wel wil weten hoe en wat. Als het tegen gaat vallen wat ze vinden, wil ik t eigenlijk niet horen......
@fransje23 : wat voor een lekker recept met kikkererwten had jij?? Ja, ben erg blij met al die tips. Met zn allen denk je gewoon aan meer dan in je eentje!!!!
@Wendy : ben dol op praktische tips en ga meteen de gemeente bellen zo!!!
@quartel.. altijd even praktisch, lief en grappig!
@Talsha : goede tips, stamppotten staan genoteerd!! Dank je!!
@yvonnedv : oke, zal in ziekenhuis ook ff navragen

Kan niet altijd op iedereen reageren, maar als dat niet lukt vind ik dat echt heel vervelend. Zo lijkt het net alsof ik niet iedere reactie lees en/of waardeer. Weet dat het wel zo is!!!

Werk momenteel helaas via soort uitzendbureau (jaar geleden baan kwijt en werk nu jaar bij dit bedrijf).
Zou over paar dagen contract krijgen bij t bedrijf als goed is, dus timing van ziekte KON niet slechter!!!!
Verdien nu niet alleen minder, maar bij ziekte ben je gewoon veel slechter af.
Krijg 91% van laatst verdiende loon gedurende een jaar.
Verdien momenteel al te weinig, dus dat is NIET goed!!! NOG meer besparen en bedenken hoe t allemaal kan. Paard KAN en MAG gewoon niet weg namelijk!!! Hij is letterlijk alles wat ik heb.
Desnoods vraag ik mijn vader een deel daar aan mee te gaan betalen.. heus.. ik zou het doen voor mijn paard (krijgt al de bibbers om dat te gaan vragen...).
Gelukkig sta ik al op een relatief goedkope stal. Verder kennen ze mij en hem daar super goed en letten ze gewoon veeeel beter op hem dan op een gemiddelde stal.
Over een jaar heb ik pas echt een probleem als ik dan nog niet werk. Dan krijg ik 70% van t laatst verdiende. Daar kan ik absoluut niet van rondkomen.
Nu niet aan denken..
Paard heeft voorlopig niets nodig gelukkig en ik (oke.. los van die ipad die in mn kop zit) ook niets.
Net wel weer rekening van DA betaald ivm de vreselijke mok en zalfjes daarvoor..

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:43

Ja, als je paardje dan weg zou moeten, dat zou echt vreselijk zijn!! Daar kan je zoveel kracht en troost uitputten, en dat is ook gelijk je streven, beter worden, zodat je weer lekker veel kan gaan rijden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:48

sjemig hoe veel pech kan je hebben zeg :(:)

Is het niet een idee om een betalende bijrijdster te zoeken????
Om nu naar je vader te moeten is ook nogal wat zeg, maar ik snap wel dat je het er voor over zou hebben.
Mischien dat iemand hier nog iemand kent die toch een lease paardje zoekt o.i.d.?????????????????

een paar dagen voor contract........echt bizar gewoon -O-

Ik ga hier even heel hard nadenken................

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:55

huishoudelijke hulp van thuiszorg regel je via de gemeente.

verzorgende en verpleegkundige hulp, dus hulp bij douchen en dergelijke vraag je aan bij het CIZ. kan ook via je huisarts of het ZH.
Het CIZ beoordeeld of je een indicatie krijgt. dus of je recht op zorg hebt en voor hoeveel uur. de thuiszorgorganisatie kan je zelf regelen.
maar houd er rekening mee dat het mogelijk is dat je erg weinig uren krijgt, zeker voor huishoudelijk.

Je bent nog jong en dan gaan ze er vanuit dat je dus veel (jonge) mensen om je heen hebt die de zorg grotendeels van je over kunnen nemen. dus je ouders kunnen de boodschappen doen of je helpen met het huishouden, vrienden en familie.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:59

Jeetje wat een pech wbt je werk zeg!

Hoe staat je werkgever er tegen over?
Is hij/zij een beetje een mee werkend/denkend persoon?

Hopelijk komen ze tot een goede oplossing voor je!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:04

Kun je je paard niet voor een jaar verhuren aan iemand?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:05

Pff jeetje houd niet op he, hoop dat je een oplossing vind en dan niet naar je pa hoeft te gaan.
Vreselijk dat je eerst deze k ziekte moest "krijgen" om hem naast je bed te krijgen, zou er ook zeker niet blij mee zijn.
En je zei eerder al dat er vriendinnen waren die niks van zich laten horen of geen tijd hebben.
Kan je vertellen dat dit bij mij ook zo was, ik schreef vrienden en familie via een mail hoe het met me ging.
Van de meeste hoorde je nooit wat, behalve als ze je dan tegen kwam op straat en ze met iemand anders waren, dan moesten ze ineens wel belangstelling tonen.
Hihi ik werd daar altijd een beetje erg dwars van, ook omdat ik dan ff lekker aan het shoppen was of iets dergelijks, en ff niet met mijn ziekte bezig was.
Soms deed ik dan ook IK zie je niet hoor, toedeloe. En liep dan gewoon door.
Veel mensen weten ook niet goed wat ze met je aan moeten, vinden het moeilijk omdat het toch een gevaarlijke ziekte is.
En dan weten ze niet hoe ze tegen je moeten doen.
Ik maakte er ook maar vaak grapjes over, ook toen ik kaal werd door de chemo, dat het lekker makkelijk was hoef me niet druk te maken hoe mijn haar zit, lekker voordelig met shampoo/gel enz.
Positief zijn is wel een goede eigenschap van je TS.

Auw chips zit net ff een appeltje tussendoor te eten, bijt ik gewoon een gat in mijn tong brr hoe ranzig is dat haha, bleh krijg er de kriebels van. Hoe krijg ik dat nou weer voor elkaar zeg.

Ohh die recepten die je hier krijgt zijn soms ook niet echt lekker hoor, bleh balkebrij en rijstenbrij.
Of is dat laatste net zoiets als rijstepap dat vind ik wel lekker met klontje roomboter en kaneelsuiker jammie.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:08

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:09

Pfoe, ook dat nog! Elke keer als je denkt dat het niet erger kan..
Echt, ik zou willen dat ik iets voor je kon doen. Van 't weekend niet gepost door de drukte maar ik heb veel aan je gedacht en over je gepraat. Ik ken je niet eens maar het is zo onwerkelijk! Ik hoop écht dat je er weer goed boven op komt en waar ik iets voor je kan doen hoor ik het heel graag.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:29

Rot, dat je ook nog eens financiele zorgen hebt. Een betalende bijrijdster of je paard een tijd laten leasen oid lijkt me een win-win oplossing. Dan hoef je je daar minder zorgen om te maken. Wellicht even een topic daarvoor ergens op bokt waar dat hoort openen? Je zit centraal in het land, in een regio waar mensen gewend zijn een hoop geld daarvoor te betalen. Dus dan je paard maar even een jaar z'n eigen kostje laten verdienen ~~}> :+ .

En even uitzoeken via de gemeente waar je allemaal recht op hebt hoor, dat kan meer zijn dan je denkt. Misschien even samen met iemand die daar verstand van heeft uberhaupt je financiele zaken doornemen, dat geeft gegarandeerd meer rust in je koppie, iemand in dit topic wellicht die daar goed in is/iemand kent die daar mee kan helpen? Ik wou dat ik eerlijk tegen je kon zeggen: het komt allemaal wel goed, maak je maar geen zorgen :(:) .

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:31

Tja quartel.. t is even niet anders.

Ja, ben zeker op zoek naar een betalende bijrijdster. Verder heb ik besloten dat verzorgster nu ook bijrijdster eigenlijk is (ipv 2 dagen verzorgen en niet rijden rijdt ze nu vaak 2 tot 4 dagen p wk).
Haar ouders vinden dat je meehelpt met iemand, dus dat betalen niet logisch is.. maar bij een manege zou ze ook betalen. Maar wat betreft dat meehelpen: er hoeft weinig te gebeuren, t meeste wordt door de stal zelf al gedaan. Ga vanavond overleggen. Haar wegsturen zou ik NOOIT doen, maar zoeken naar meer dagen een betalende bijrijdster en zij terug naar de oorspronkelijke afspraak zou een optie zijn als haar ouders niet een kleine bijdrage willen doen. Hoop dat we er gewoon uitkomen en dat zou dus mij al erg schelen al zal het geen wereld-bedrag zijn wat ik wil vragen. Zij zelf staat hier overigens helemaal achter hoor! Haar ouders zitten niet zo in de paarden-wereld en zijn verder super lief. Moeten er misschien even aan wennen en we komen er dan vast wel uit vermoed ik.
Feit is gewoon dat ik nu ook beetje aan mijzelf moet gaan denken.
Straks paard verkopen wil ik niet en zou de verzorgster ook kapot van zijn..
Een beetje een win-win situatie dus eigenlijk als we er uit komen.
Komt goed!!!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:34

Ik hoop voor je dat er een oplossing komt; een bijdrage lijkt mij niet meer dan redelijk.
geniet vandaag even van het lekkere zonnetje!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:47

pffffffffft en ziek zijn kost toch al een hoop geld extra, neem alleen maar je kachel die nu de hele dag brand en eventuele thuiszorg.

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:49

@Tieme : zeer praktische info. Kan ik iets mee!!
Kan mij verder niemand bedenken hoor die mn huisje schoon gaat houden! Heb al vaak genoeg iemand nodig om mee naar ziekenhuis te gaan. Mijn vriendinnen zijn druk, werken, wonen ver, hebben kids (en/of).
Familie: geen optie.
Ben dus zeer benieuwd naar thuiszorg-mogelijkheden wat betreft schoonmaak. (rest is v later)
@Raja : werk momenteel al een jaar bij een bedrijf, maar had dus nog geen contract en werk via soort van uitzendbureau. Mijn werk heeft gezegd dat ze mij terug willen en dat ik meer dan welkom ben, maar in de praktijk kunnen ze mij iedere dag laten gaan..
Ze zijn overigens super betrokken. Kan niet anders zeggen.
Van een uitzendbureau moet je verder weinig verwachten.
@Pauline : dank voor je tip, maar echt geen optie. Ten eerste wil ik er zelf wat mee kunnen doen als ik dat kan en verder.. mijn paard verziekt laten terugkomen en verkeerd gereden? Dat is helaas echttt geen optie. De kosten vallen op deze stal mee, dus als verzorgster bijrijdster wordt en ik zoek er voor 2 a 3 dagen nog een betalende bijrijdster bij.. dan kom ik gelukkig al een heeel eind.
Bijrijdsters rijden onder begeleiding van les en vragen verder niet veel van hem. Als er gekke dingen gebeuren, zouden ze dat op stal meteen aan mij vertellen verder.
Houd mijn paard graag beetje onder het juiste 'toezicht'.
@irmalouise : die rijstepap die gesuggereerd werd is lekker hoor!! En je verhaal is al zoo herkenbaar en ben nog niet eens ECHT ziek. Heb soms t idee dat mensen t lastig vinden (ik ga niet ergens afspreken, moeten bij mij komen), eng (oh jee.. gaat ze constant janken? neeeee dus!!!!!), zelf moeilijk vinden etc etc.
Mijn haar er eventueel af ga ik wel vre-se-lijk vinden. Heb erg lang haar en t krult ook nog. Duurt dus ook eeeuwen voordat het zo weer aangegroeid is. Verder word ik nu niet aangekeken op straat. Niemand ziet iets nog.. Zodra dat verandert vind ik dat ook heel erg.
Sterkte met je tong :-p.
@blauw00gje: en terug was je hihihi. Je bent een dikke lieverd en hoeft niet altijd te posten hoor. Je hebt ook nog een leven ernaast hahaha.
@Marja: ja, zit in een dure regio om paarden te houden en het is inderdaad gebruikelijk hier om voor een bijrijdpaard te betalen. Wil geen hoge bedragen vragen hoor, maar wel een bijdrage, zodat het voor mij wat beter te betale wordt. Ik rij hem toch niet echt en zij mogen hem altijd doen eigenlijk... Zelf zou ik bereid zijn (als mn budget t toe zou laten) daar fors voor te betalen ja. Verder ben ik heel relaxed en niet bezitterig ofzo. Ik gun mijn bijrijdster(s) heel veel.

Oh ja.. jullie raden NOOIT wat ik zit te eten!!!!!!!!!!!!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:50

Die kachel.. niet eens aan gedacht!!

yvonnedv schreef:
pffffffffft en ziek zijn kost toch al een hoop geld extra, neem alleen maar je kachel die nu de hele dag brand en eventuele thuiszorg.