odetteke schreef:Ayasha schreef:als we nu allemaal max. 1x per week vlees gaan eten is er weer genoeg grond beschikbaar om voedsel te verbouwenNee dat is perfect weer te geven in cijfers Kwanyin.
Als je 1000 mensen hebt en maar eten voor 200 dan ben je met te veel. -ik stel het nu heel simpel natuurlijk-
En als je ruimte hebt voor 50.000 mensen en je bent met 80.000.... Dan ben je ook met te veel.
Afschaffen van de kinderbijslag, het kan best wat minder inderdaad. Wij storten het op de spaarrekening omdat studeren over een paar jaar niet meer te betalen isvan mij mag het best afgeschaft of verminderd worden als daardoor het onderwijs betaalbaar blijft en het collegegeld afgeschaft kan worden ofzo.
Helaas heeft afschaffing van kinderbijslag geen enkele invloed op het soort mensen dat gedachteloos "doorfokt" zonder daarbij na te denken over de financiële situatie. http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... e#reageren
En zo zijn er heel veel meer, maar die vallen minder op omdat ze niet zo veel kinderen hebben, of uit huis zetting kunnen voorkomen door alleen maar droog brood en voedselbankpakketen te eten. Met afschaffing raak je echt de kinderen die het al zwaar hebben helaas.
Ik moet toegeven dat hier ook wel wat in zit.
De mensen die zonder na te denken aan kinderen beginnen doen het toch wel, dat zien we bij dieren ook gebeuren.
Dus je hebt een punt.

Heel eerlijk gezegd vind ik het belachelijk dat we zo'n discussie hebben, terwijl als je bijvoorbeeld op jonge leeftijd gehandicapt raakt, je je leven lang op bijstandsniveau komt te zitten. Of als je bijvoorbeeld een voor van zorg nodig hebt, je eerst een behoorlijke eigen bijdrage moet gaan betalen (die voor veel mensen onbetaalbaar hoog is). Tsja, pech gehad zullen we maar zeggen 

), maar ik ben dolblij met mijn dochter en heb gewoon dat gevoel van 'ik wil nog eens....' totaal niet. Dan houdt het toch echt op (en mijn vriend heeft toch al twee kinderen uit zijn vorige huwelijk, dus we hebben samen al drie kids rondlopen
). Al ben ik best nieuwsgierig naar hoe dat kindje van ons samen zou zijn, maar dat vind ik niet genoeg reden om er alsnog voor te gaan t.z.t.