Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:04

Mag ik ook mee praten in dit topic? Ik ben donderdag 36 weken zwanger.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:05

BlackZelda schreef:
Mariposa, officieel nog 3 weken, maar mag wat mij betreft komen. Ben eigenlijk wel beetje zat nu :o
Ik ben moe, huilerig (vandaag tenminste, weet alleen niet waarom |( ) en wil zo graag weer rijden!

Herkend iemand dat huilerige? Had het nog niet gehad, maar moest er vandaag blijkbaar uit. Was absoluut geen aanleiding of reden voor. Vond het zo stom, potje janken om niets

nog ff volhouden,
en zou zeggen lekker huilen,maakt jou het uit hihi.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:09

Huilerige? CHECK... herkenbaar :j
Met name afgelopen dagen... Fijn al die lotgenoten!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:12

HEb gister ook lekker potje gejankt! Ben ook veel emotioneler als anders.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:29

Niet echt. Wel driftbuien haha!

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:29

jullie partners hebben het te verduren haha.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:30

mariposa schreef:

Heb zwaar medelijden met hem.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:48

mariposa schreef:

hij wist al een week eerder dan ik dat ik zwanger was haha. schijnbaar was ik lekker driftig. :o
dat huilen ken ik ook helemaal. huil hier heel wat af. al om een vlieg die dood geslagen wordt }:0 :D

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:50

Hier ook huilerig en bij tijds driftbuien haha, ik ben best erg zo vol met hormonen :)
Tegenwoordig kan ik ook zo slecht tegen zielige films, van de week een pot zitten janken bij legends of the fall :)

Peetje; welkom!! Nog maar heel even dan!

Roze wolk; hier wel een roze wolk hoor, ben er erg mee bezig en vind het ook echt mooi zeker nu mn buikje echt begint te vormen en we wat verder komen in de zwangerschap!

@Sefanja; hier ook spanning voor de 20 weken echo (15 november), vanwege medicatiegebruik heb ik een verhoogde kans op een kindje met een open ruggetje. Tot nu toe op alle echo's goed (als het echt helemaal fout zou zijn, was het nu al wel te zien) maar de spanning blijft. Echo word dan ook in het Erasmus gedaan ipv het streekziekenhuis hier in Goes.
Maak jij je er erg druk over?

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:52

Ja ik ben nu eigenlijk ook stiekem aan het aftellen.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:17

Meiden ga eens kijken of er nog iets leuks is op tv vanavond..En lekker vroeg op bed, ben nog steeds erg moe van eergister. Morgen proberen eens lekker uit te slapen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:19

00peetje00 schreef:
Ja ik ben nu eigenlijk ook stiekem aan het aftellen.

Nu pas? *\o/*

Ik al weken. 30 weken was voor mij een mijlpaal, toen 36 weken en nu ik (morgen) 37 weken ben mag hij er van mij wel uitkomen :+

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:29

Ja de kleine mag van mij met 37 weken ook wel komen. Ik kijk er echt naar uit dat ik de kleine meid in mijn armen kan houden. <3

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:37

Peetje, Welkom in ons midden en gefeliciteerd met jullie zwangerschap ;) , gaat alles goed?

Hier heb ik wel echt heerlijk genoten van de zwangerschap helemaal zo vanaf 30 weken dan lag ik s'avonds op de bank en maakte ik altijd mijn buikkie bloot en kon ik zo wel uren naar mijn buikkie blijven kijken, kijkend naar hoe mijn buik op en neer ging.
Maar ik heb dan ook echt een super 1e zwangerschap mogen meemaken, en voor ons is het ook echt ons 1e wonder waar we samen wel 3.5 jaar op hebben zitten wachten/experimenteren :o

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:42

Over huilbuien, driftbuien etc. ... tsja, een zwangerschap gaat gepaard met heul veel hormonen. Dus al die moodswings en vreemde stemmingen horen er gewoon bij! :D Huilbuien heb ik regelmatig, soms regelrecht depressieve dagen. Dan probeer ik lief voor mezelf te zijn. Wat lekkers en een pot thee, serietjes kijken (McLeods Daughters, erg goed voor zwangere vrouwen. Niet teveel spanning, paarden en mooie mannen :P). Ik ben veel ongeduldiger, meer gespannen... dat blijft nog wel even tot.... nou ja, wanneer eigenlijk? De hormonen blijven anders dan anders tot nadat je een poos bent gestopt met borstvoeden (en ik ben de laatste vier jaar zo ongeveer permanent zwanger/borstvoedend geweest...)

Tip voor geboortekaartjes: kijk eens op de site van Unicef. Help je kindjes die het minder goed hebben dan onze kindjes, en het zijn echt leuke kaartjes! Je kunt ze gewoon zelf bestellen en er dan mee naar een drukker gaan of zelf drukken. Heb je meteen de enveloppen in huis om alvast adressen te schrijven :))

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:47

Zelfs na ruim 1.5 jaar heb ik nog steeds last van die stomme hormonen/moodswings/driftbuien ;(

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:51

ik heb daar niet echt last van gehad! *\o/* gelukkig maar! bij mij in de buurt is het veilig! :D

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:14

Mag ik vragen of jullie een stoel in de babykamer hebben voor BV te geven en zo ja welke jullie dan hebben en waar je die evt. gekocht hebt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:16

Ik heb er over nagedacht, maar ik ga het niet doen.
Ik lees overal dat de meesten het snachts gewoon in bed doen en overdag beneden.
Dat een schommelstoel helemaal niet zo ideaal is qua houdingen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:16

Lisch, Lucky you meid ;) bof jij even.
Of zou het komen daar zoonlief nogal regelmatig nu van die extreme driftbuien aanvallen heeft?! I don't now :o

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:21

Jayden, wilde tot zijn 5.5 maand beslist niet in de box/bed oid slapen alleen maar bij mij (gaf borstvoeding), vanaf 6 maanden sliep ie overdag in de box, als ik hem op bed legde gilde ie echt moord en brand. Pas met een een maandje of 10 wilde ons menneke op bed slapen en doet dat nu nog steeds braaf. Het is nooit een veel slaper geweest, toen ie klein was deed ie vaak hazeslaapjes van welgeteld max 30min.
Sinds ie in de box ging slapen deed ie welgeteld slaapjes van welgeteld max 45min. En sinds ie nu op bed slaapt overdag varieert het nogal eens maar iig tussen de 2a2.5uur.

Geloof dat ik ons menneke verwend heb :o ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:23

Tja er is geen bij mij in mijn geval, want ik ga echt no way met een kind in bed slapen.
Daar ga ik geheid bovenop liggen en anders mn vriend wel. Wij worden regelmatig zo ongeveer ondersteboven in bed wakker of opeens aan de andere kant. :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:25

beccy schreef:
Mag ik vragen of jullie een stoel in de babykamer hebben voor BV te geven en zo ja welke jullie dan hebben en waar je die evt. gekocht hebt.

Wij hebben geen babykamer, maar ik heb wel een schommelstoel met schommelbankje! Heerlijke stoel is het...Maar die hebben we gekregen, dus geen idee waar die vandaan komt.

Baby gaat hier gewoon in zijn eigen bedje slapen, wel zo ongeveer binnen mijn handbereik. Het plan is ook om hem nergens anders te laten slapen dan in zijn bedje. Zodat ie dat al snel leert. Bed = slapen.
Heb dat ergens gelezen en het leek me wel een hele goede manier. Vraag is of het voor ons gaat werken, maar daar komen we maar op 1 manier achter :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:27

Kind komt in eerste instantie ook bij ons op de kamer, mits we daarvan gewoon kunnen blijven slapen.
Als dat niet werkt dan meteen op de eigen kamer.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:27

Iris, beleven jullie zulke nachtelijke feessies dan in bed s'nachts? :+
Jayden, sliep tot wel zijn 4.5 maand gewoon tussen ons in in bed, ik was veelste lui om mijn bed uit te stappen, en daarbij vond ik dan de vloer te koud whaha...Maar ik gaf dus dan ook borstvoeding en dan was het een kwestie van aankoppelen en weer lekker verder slapen, kind drinkt wel door en stopt wel wanneer het genoeg heeft :D

Voor Jayden hadden we voor beneden (overdag) een schommelstoel staan..Toen ie dus 4 maand oud was ging ie daar zo af en toe in en viel ie ook wel eens in slaap..
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 10-10-11 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt