Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:19

Zucht... jij leest ook niet goed he?
Het gaat niet om het gevoel maar hoe iemand het omschrijft..

En nu stop ik er mee aangezien sommige mensen toch alleen maar dingen lezen zoals ze zelf willen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:26

Maar als het nu voelt als een parasiet? Hoe kan je het dan anders beschrijven???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:27

Zack schreef:
Zucht... jij leest ook niet goed he?
Het gaat niet om het gevoel maar hoe iemand het omschrijft..

En nu stop ik er mee aangezien sommige mensen toch alleen maar dingen lezen zoals ze zelf willen.

Hoe had ze dat gevoel dan moeten omschrijven?
Ik lees heel goed wat je schrijft, ik snap je probleem alleen niet :+ Ik zou nl niet weten hoe ze dat gevoel anders moet omschrijven en theoretisch gezien is het ook een parasiet ook overigens...

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:37

parasiet vind ik ook een rare omschrijving. het klinkt zo respectloos, ook naar vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen bijvoorbeeld? maar nu denk ik wel dat als je ooit kinderen hebt gehad, je hier heel anders over gaat denken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:38

Ik denk dat veel moeders zich voelen aangesproken bij het woord parasiet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:50

Maar is dat aan de moeders of aan diegene die het een parasiet noemt/voelt? En iemand die geen kinderen wil, gaat die ook niet krijgen, en gaat er dus ook niet anders over denken.

Ik heb overigens wel ervaring met een MAP, pil vergeten ná de sex, ja, dat kan ook nog :j En tja, better safe than sorry. Compleet niet ziek van geweest overigens

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:50

Ik ken een meisje, die ook abortus heeft laten doen. Ze was ondanks het op de juiste manier slikken van de pil, zwanger geworden.
Ook al vind ik het woord parasiet een vreemd woord voor een foetus die in je groeit, toch voelde het voor haar ook zo. Ze had de hele dag buikpijn, de hele dag misselijk en overgeven en dat een week lang. Zij heeft het woord parasiet ook gebruikt, omdat het voor haar echt zo voelde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:51

jessie34 schreef:
parasiet vind ik ook een rare omschrijving. het klinkt zo respectloos, ook naar vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen bijvoorbeeld? maar nu denk ik wel dat als je ooit kinderen hebt gehad, je hier heel anders over gaat denken.

Als die zo gevoelig zijn ervoor hebben ze niks in een abortustopic te zoeken toch?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:00

Ayasha: mooi omschreven, je kiest je gevoelens niet.. :)
En zo is het ook.
als het idd zoveel pijn doet door een persoonlijke ervaring, kun je beter niet in een topic als deze komen..
Kan me goed voorstellen dat het dan pijnlijk kan zijn.
Wil niet zeggen dat TS dus haar opluchting maar niet mag ventileren.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:45

Ik blijf erbij dat mensen het mogen omschrijven zoals ze dat zelf willen.Ik word ook wel eens ziek van al die zoetsappige kindertopics maar daar ga ik toch ook niet lopen rellen over de toon van de berichten omdat ik daar niet goed van wordt?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:54

Sees schreef:
Ik blijf erbij dat mensen het mogen omschrijven zoals ze dat zelf willen.Ik word ook wel eens ziek van al die zoetsappige kindertopics maar daar ga ik toch ook niet lopen rellen over de toon van de berichten omdat ik daar niet goed van wordt?

Ga daar niet eens heen omdat ik vind dat ik daar niets te zoeken heb.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:04

Polly schreef:
Krijg een beetje het idee dat er mensen zijn die redelijk makkelijk over de MAP denken, weleens zo'n ding gegeten? Enig idee hoe verschrikkelijk ongelooflijk ziek je daarvan kan worden?

Dat verschilt nogal, heb m 2maal gehad (ik ben overdreven bang zwanger te worden dus neem m al na een buikgriepje).
Niets, maar dan ook niets gemerkt.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:14

Sees schreef:

Ja nou, daar zeg wat.
Dat mag dan weer niet, iemand veroordelen omdat diegene vol van zijn of haar kind is en dit van de daken wil schreeuwen.
Terwijl, andersom, als je gewoon niet van kinderen houdt, je meteen egoistisch en erger om je oren geslagen krijgt.
Want dat is niet normaal. Wie bepaald er eigenlijk wat normaal is?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:17

Ragebol1977 schreef:
Ja nou, daar zeg wat.
Dat mag dan weer niet, iemand veroordelen omdat diegene vol van zijn of haar kind is en dit van de daken wil schreeuwen.
Terwijl, andersom, als je gewoon niet van kinderen houdt, je meteen egoistisch en erger om je oren geslagen krijgt.
Want dat is niet normaal. Wie bepaald er eigenlijk wat normaal is?

Beetje offtopic, maar dat begrijp ik dus ook nooit. Waarom zou je egoïstisch zijn wanneer je geen kind wilt?
Je krijgt het kind toch omdat jij dat wil? Kind heeft er niets over te zeggen...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:34

Zack schreef:
Isegrim,
Dat vind ik toch wel erg ver gaan om het zo te omschrijven, ik weet niet of jij ooit kinderen wilt.
Zo wel weet ik zeker dat je terug komt op deze "nare" omschrijving.

Ik heb het zelf ook meegemaakt en absoluut niet gewenst!
Maar om het zo te gaan omschrijven.... :n

Is geen omschrijving, maar een feit. Biologisch gezien gedraagt een foetus zich als een parasiet. Soms zodanig, dat de moeder het niet overleeft.

En nee, ik wil geen kinderen. Zoals ik eerder al schreef, heb ik mij kort na mijn overtijdbehandeling laten steriliseren.

Ik heb overigens geen hekel aan kinderen; integendeel. Ik hoef ze alleen niet zelf.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:45

Het klinkt allemaal niet zo mooi maar zelfs in de medische wereld wordt wel is gesproken oven parasitaire tweelingen. Heel verhaal en heel offtopic, zal ik niemand mee vermoeien en als je geïnteresseerd bent even googlen.
Het is een nare benaming omdat wij een parasiet als iets heel negatiefs zien (en zo voelde het wrs ook bij Isegrim) maar theoretisch helemaal waar..

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:52

Als gewenst zwangere vrouw zul je dat niet gauw zo voelen, maar ook gewenst zwangere vrouwen hoor je toch echt wel klagen over alle zwangerschapskwalen. :j Ik heb een klant die last heeft van zwangerschapsdementie, nou dat is echt geen lolletje. |( Bij mij deden mijn borsten zodanig pijn de hele dag dat zacht aanraken al onverdraaglijk was. Vond ik best verbazingwekkend dat dat al zo gauw zo was. Na die ervaring kan ik me er trouwens ook helemaal NIETS bij voorstellen dat er vrouwen zijn die maanden zwanger zijn zonder het te merken. Dan luister je echt totaal niet naar je lichaam ofzo...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:02

Eh vergeten we niet dat iedereen anders is en dat jouw ervaringniet die van een ander moet zijn? Sommige voelen idd helemaal niks van hun zwangerschap.

Geef mij dafalgan 1000 en ik doe de hele middag niks meer, een vriend slikt er twee na elkaar en die merkt niks.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:11

Is zo, ken ook zo iemand. 4 mnd zwanger niets gevoeld. Heeft al 2 kinders dus dan zou je zeggen dat ze het zou moeten herkennen. Niet dus. Ging naar de arts voor een spiraal maar kwam thuis met het verhaal dat dat niet kon ivm het feit dat ze zwanger was!
Kindje is niet gepland maar wel gewenst overigens.
Dus tja, niet iedereen herkent het!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:43

@Ayasha: ik zeg ook alleen dat ik me er niets bij kan voorstellen. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:05

Isegrim schreef:
Als gewenst zwangere vrouw zul je dat niet gauw zo voelen, maar ook gewenst zwangere vrouwen hoor je toch echt wel klagen over alle zwangerschapskwalen. :j Ik heb een klant die last heeft van zwangerschapsdementie, nou dat is echt geen lolletje. |( Bij mij deden mijn borsten zodanig pijn de hele dag dat zacht aanraken al onverdraaglijk was. Vond ik best verbazingwekkend dat dat al zo gauw zo was. Na die ervaring kan ik me er trouwens ook helemaal NIETS bij voorstellen dat er vrouwen zijn die maanden zwanger zijn zonder het te merken. Dan luister je echt totaal niet naar je lichaam ofzo...

Niet iedereen heeft zwangerschapsverschijnselen.
Daarnaast.. als je het niet verwacht dan herken je waarschijnlijk de verschijnselen ook niet.
Mij was verteld dat de kans klein was dat ik op een normale manier zwanger kon worden.
Dus dan stel je je er al helemaal niet op in.

Ik was ook meerdere maanden zwanger voordat ik het wist.
Ik had een drukke baan, 60 uur was heel normaal. Het was wel zo dat ik mij een tijdje wat grieperig voelde... tja achteraf was dat waarschijnlijk zwangerschapsmisselijkheid geweest.
Mijn borsten hebben ook nooit tijdens mijn zwangerschappen pijnlijk aangevoeld.
De eerste 6 maanden zag je ook niet dat ik zwanger was.. en kon gewoon mijn eigen kleren aan.

Ik menstrueerde al heel weinig/onregelmatig, dus ik merkte niet dat ik zwanger was.
Mijn zus heeft tijdens haar zwangerschap zelfs "gewoon" gemenstrueerd.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 01:38

Zooo wat een topic is dit geworden..

Trouwens bedankt aan iedereen die een beetje voor me opkomt.
Ik snap sommige reacties ook echt niet.

De MAP is wel ok, maar abortus niet. Kom op, dat doet net hetzelfde, alleen in een ander stadium. Heb hier trouwens nog niks gelezen over diens variant, de abortuspil? Ik link even; http://www.centrumdurmelaan.be/abortuspil.htm . Die pil kan tot 49 dagen (= 7weken!) na de eerste dag van de laatste menstruatie worden ingenomen. Is dit dan abortus, of een MAP ;)

En zeggen dat ik grof ben.. Maar IK wordt wel een moordenaar genoemd.. Da's ook grof..
Waarom is het een schande om geen kinderen te willen? Zo middeleeuws. Abortus is een schande, een keuze die niet gemaakt zou mogen worden, maar.. Een ongewenst kind op de wereld zetten niet dan? Dat heet in mijn ogen NIET je verantwoordelijkheid opnemen, maar dat is gewoon oerstom. Geldt dit dan ook voor tienermoeders? Eigen schuld, dikke bult? Je bent zwanger geraakt dus wordt maar lekker moeder, of je nu wilt of niet..

Abortus geeft mensen een keuze. Een keuze die voor veel mensen niet mogelijk is, ivm geloof e.d. Terwijl er toch héél wat ongewenste kinderen op de wereld lopen.. Nou, dan wordt ik als embryo -indien ik zou kunnen denken :+- liever weggehaald dan dat ik geboren wordt als ongewenst kind.. Om nog maar niet over het aantal mensen te beginnen, die niet klaar waren om ma en pa te worden, en daardoor uiteen zijn gegaan. Lang leve de vrije keuze!

En aan de dame die het als een parasiet zag.. Zo voelde ik het niet helemaal, maar ik was niet ontzettend ziek. Misselijk vooral. Maar moest ik daarbij elke dag overgeven e.d., zou ik ook het woord parasiet in de mond hebben genomen hoor. Waarom ook niet, het voelt ongewenst aan. Blij dat er eerlijke mensen zijn, die eerlijk durven zeggen wat ze voelen!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 07:59

TS, ik wil alleen even zeggen dat ik heel veel respect voor je heb. Je hebt duidelijk nagedacht over je keuze en jij en je vriend staan daarachter, en daar gaat het uiteindelijk om. Vind het knap van je dat je ondanks alles wat hier tegen je gezegd is, rustig en duidelijk blijft.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:03

JunkDeLuxe schreef:
De MAP is wel ok, maar abortus niet. Kom op, dat doet net hetzelfde, alleen in een ander stadium. Heb hier trouwens nog niks gelezen over diens variant, de abortuspil? Ik link even; http://www.centrumdurmelaan.be/abortuspil.htm . Die pil kan tot 49 dagen (= 7weken!) na de eerste dag van de laatste menstruatie worden ingenomen. Is dit dan abortus, of een MAP ;)

Klopt, maar die word in de kliniek niet aangeraden omdat die een groot percentage ook kan mislukken heb ik begrepen en geven ze die (bij de klinieken waar ik geweest ben)bij de kliniek niet snel.
Tenzij de echo toewijst dat je nog maar 2 weken ver bent.
Dat was iig bij mij zo.
Ik heb toen ook het zekere voor het onzekere genomen en voor abortus gegaan en niet deze abortus pil.

Maar ik vind dat het een abortus is, op het moment dat je zwanger bent en je laat het weghalen (hoe ver dan ook) is abortus.
Bij de MAP is het zich alleen nog maar aan het innestelen. (of niet als je niet bevrucht bent)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:09

Isegrim schreef:
Is geen omschrijving, maar een feit. Biologisch gezien gedraagt een foetus zich als een parasiet. Soms zodanig, dat de moeder het niet overleeft.

En nee, ik wil geen kinderen. Zoals ik eerder al schreef, heb ik mij kort na mijn overtijdbehandeling laten steriliseren.

Ik heb overigens geen hekel aan kinderen; integendeel. Ik hoef ze alleen niet zelf.

En dat is dus het type mens dat geen kinderen wilt en daar dus anders over denkt dan mensen die wel of misschien kinderen willen.
Dat is dus mijn punt, dat elk "hokje" zn eigen denkwijze heeft omdat die dus graag wel of geen kids wil.

En zullen die meningen altijd botsen en verschillen.