Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:22

Kom ook even binnen vallen :=
Er is een hardlooptopic op bokt [HK] Het ik ben begonnen met hardlopen topic VII
Staan veel tips in en een aantal ervaren loopsters voor de nodige tips.

Heel herkenbaar jullie verhalen, ben ook met Evy begonnen en loop nu 10km. Mis Evy best wel, af en toe pak ik een lesje van haar om even weer een boost te kregen.
Ben inmiddels aan het opbouwen voor de Dam-tot-Dam loop, alleen door blaren 4 weken uit de running gelegen. Ik hoop dat ik het red voor 18 september. :=

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:49

De laatste keer dat ik ben gaan hardlopen ben ik niet goed geworden en in het zkh terecht gekomen ;( . Moet nu dus weer gaan beginnen, ga waarschijnlijk morgen weer. Is het slim om gewoon de vorige 'les' te pakken of om gewoon door te gaan, ik weet het eigenlijk niet?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:53

Ik denk dat het verstandig is om nog een keer de vorige les te pakken, gewoon voor de zekerheid.. :)

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:00

Jeetje wat is er weer veel bij geschreven!
Ik ben ondertussen eeerg slecht bezig, vind de tijd en energie vaak niet om nog te gaan lopen :n
Volgende week ga ik voor de 4x in de week lopen, kijken of het lukt! Moet toch ooit lukken om bij de politie tekomen haha

Mijn schema kwam van hardloopschema.nl als ik het goed heb, staat echt heel veel op! Misschien handig om eens op te kijken :)

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:45

Net 3 x 5 minuten gelopen en ging heerlijk toen k klaar was kon ik nog wel 5 minuten door!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:06

RubyRed schreef:
De laatste keer dat ik ben gaan hardlopen ben ik niet goed geworden en in het zkh terecht gekomen ;( . Moet nu dus weer gaan beginnen, ga waarschijnlijk morgen weer. Is het slim om gewoon de vorige 'les' te pakken of om gewoon door te gaan, ik weet het eigenlijk niet?

Hoe lang is het geleden dat je hebt gelopen? Als je weekje niet hebt gelopen kan gerust de vorige les pakken. Als je langer dan 3 weken niet hebt gelopen zou ik wat meer lessen terug nemen.

Ik ga vandaag weer lopen, zet hem in op 4km :D Heb afgelopen week nieuwe schoenen gekocht en moet het weer even opbouwen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:44

RubyRed schreef:

Wat had je dan als ik vragen mag? Kwam dat door het hardlopen?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:43

@Fanneke: anderhalve week geleden. Ik denk dat ik gewoon de vorige les pak en dan kijk hoe dat gaat..

@MamboBeach: mijn bloeddruk was heel laag geworden (in het zkh 50/30) en was dus soort van flauwgevallen. dit is al eens vaker voorgekomen, nu maar even goed uitzoeken hoe het komt ;)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:44

Ogod, heb hier weken geleden gezegd dat ik ging beginnen, maar heb het nog steeds niet gedaan :+

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:46

Enyaa schreef:
Ogod, heb hier weken geleden gezegd dat ik ging beginnen, maar heb het nog steeds niet gedaan :+

Gewoon doen! Het werkt nog verslavend ook. Had gezegt dat ik 2x per week zou gaan lopen, ik loop nu al 4x en als ik een keertje minder loop merk je dat wel aan mijn humeur. :Y)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:47

Zal ik dan maar gewoon een keertje beginnen, ookal heb ik geen goede hardloopschoenen :+

Ik zal dat hardloopding binnenkort downloaden! Dan ga ik wel naar het bos ofzo..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:16

@ Enyaa: zet hem op!! Gewoon beginnen, je kunt altijd nog stoppen :P.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:51

@rubyred: ben je al wezen lopen? Op welke tijden zit je nu? Ben je afgelopen week niet goed geworden dan? Das niet zo mooi! Idd wel even uitzoeken waar dat dan door komt, dalijk ben je een keer alleen...

Ben net ook geweest in het Hoessenbos, wat is dat groot zeg! moest wel 20 miinuten wandelen om terug te komen bij mn auto (was te fanatiek gewoon maar gaan lopen...)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:34

Ben vandaag voor de 3de keer gaan lopen, heb zaterdag nieuwe schoenen gekocht en vandaag de eerste keer erop gelopen.

zit nu op 8x1 en 8x1,5.
ff uitzoeken wat ik kan pakken voor de volgende keer..

Voelde wel mijn benen meer met die nieuwe schoenen, maar wel lekker, dan voel je tenminste dat je iets gedaan hebt haha.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:56

JA! Ik ga morgen beginnen samen met mijn zusje :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:04

@lieke2: nee ik ben nog niet geweest, hoop morgen te kunnen gaan, maar moet even regelen of er iemand mee kan, want wil dus echt niet meer alleen. Ja dat is nu een week geleden.
Is hoessenbos daar bij Berghem zeg maar? Haha is lekker toch, heb je in ieder geval een goede cooling down gehad :P.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:15

RubyRed schreef:
@Fanneke: anderhalve week geleden. Ik denk dat ik gewoon de vorige les pak en dan kijk hoe dat gaat..

@MamboBeach: mijn bloeddruk was heel laag geworden (in het zkh 50/30) en was dus soort van flauwgevallen. dit is al eens vaker voorgekomen, nu maar even goed uitzoeken hoe het komt ;)

Doe je rustig aan?! ;) Ga inderdaad maar hardlopen met iemand erbij, dat is voorlopig even beter denk ik!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:21

@ MamboBeach: ik doe mijn best :P. Rustig aan doen is niet echt mijn sterkste kant.
In principe liep ik ook samen, maar degene waarmee ik liep was een paar dagen weg dus ik dacht: och ik kan wel alleen. Niet dus :P.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:31

Jeetje RubyRed, da's ook schrikken!! Weet je wel waar het vandaan komt? Zou voortaan maar heeel rustig aan doen idd!

Vandaag les 13 gelopen. 1x2 1x3 en 3x5 minuten. De laatste 5 minuten gingen toch ff wat lastiger :P .

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:35

Ik was van plan om die evy run (?) ding te downloaden, maar het lukt niet ;(

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:35

Wat lukt er niet dan? En waar download jij die?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:16

Vanmiddag les 4 gelopen van Evy, ging lekker. Ik had me voorbereid op meteen 2 minuten rennen maar toen bleek het volgens mij bijna hetzelfde te zijn als les 3. Dus gewoon 1 minuut rennen, 2 keer 2 en 2 keer 3. Dit keer bij me ouders thuis gerend, lekker buiten het dorp waar je over de graslanden kan uitkijken. Toch een stuk anders dan het plantsoen in Groningen waar overal mensen zijn en je hardlopende mensen tegenkomt. ^^ Maar woensdag weer verder.

En Enyaa, gewoon beginnen! Las al dat je morgen gaat, zodra je eenmaal bezig bent gaat het wel. ^^

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:37

@Rubyred, als je bloeddruk te laag was, kan het geen kwaad om je eerste loopje een stapje terug te doen. Gaat dit goed, dan de lessen weer oppakken. Goed luisteren naar je lichaam hoor! :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:18

Goed bezig hier allemaal! Ik ben vorige week welgeteld 3x geweest (trots :+ ) en wilde vandaag eigenlijk weer gaan, maar mijn schoenen zijn niet helemaal goed volgens de fysio .. heb in mijn rechteronderbeen een geirriteerde spier. Misschien dat ik wel even ga maar dan gewoon 20 minuutjes ofzo :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:55

Ik ben hier al een tijdje niet geweest en dat blijft helaas ook nog wel even zo...
Er is namelijk vastgesteld dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Moest meteen stoppen met hardlopen, maar ik kon het sowieso niet meer zo ziek was ik. Nu maar uitzieken en kijken of ik na de zomer weer kan starten bij de AV. Van mijn trainers mag ik pas weer meedoen als ik toestemming van mijn arts heb.