Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:29

Ja en ik ben soms iets te direct en kom daardoor wel eens hard over.
Kan niet iedereen waarderen, dus vaak zeg ik het er maar bij :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:33

Vond ik eigenlijk wel meevallen ;)

Ik heb trouwens (alweer) goed geslapen vannacht. Of het dan is omdat ik gewoon zó moe ben ofzo? Sta nog steeds moeilijk op als de wekker gaat, maar ben ook nooit echt een vroeg opsta mens geweest denk ik 8-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:35

Daar zijn de meningen dan over verdeeld :+
Maar ik bedoel het wel goed.

Fijn dat je beter slaapt.
Ik slaap slecht de laatste tijd.
Maar heb mijn slaapkamer veranderd en mijn bed staat op een andere plek, bij het raam.
Daar moet ik aan wennen.
En ik heb te weinig te doen, dus ben niet altijd moe genoeg 's avonds :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:52

T eweinig te doen, jij was toch zo ontzettend druk ook met dat project opzetten of wat was het ook alweer? :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:07

Ja, maar dat is momenteel heel rustig.
Ben nu op woensdagavond weg, maar verder om 6 uur thuis en ga dan niet meer weg.
Is wel lekker hoor, maar ik mis nu gewoon echt wat bezigheden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:32

Oh.. Dat zou ik idd ook wel merken, ben nu bijna elke avond op stal te vinden tenzij ik wat anders heb. Soms wel veel en een avondje thusi waardeer ikd an wel, maar teveel avonden thuis wordt ik ook snel alleen maar duf van idd :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:33

Ik werk tot 4 uur en ga daarna gelijk naar stal.
Dus dan ben ik rond 6 uur thuis en klaar voor die dag.
Op woensdag ga ik dan muziek spelen. En soms op de maandag als ze me ergens nodig hebben.
Avonden thuis waardeer ik wel, maar dit is teveel :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:46

Je zou het ook eens om kunnen draaien, eerst naar huis en eten en dan ´s avonds nog naar stal :) Of is stal dichtbij je werk, dan zou het minder logisch zijn idd..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:58

Stal is tussen werk en huis in.
Plus dat ik niet kan rijden met een volle maag :+
Dat vind ik niet prettig. Dus vandaar dat ik het zo doe.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:03

Amanda en Bienotje: ik heb wel rustig mee gelezen, maar had niet de puf en energie om te reageren of te schrijven.

Zit nog steeds zonder werk en inkomen, alleen af en toe via het uitzendbureau.
Wel is me een baan aangeboden, maar daar mag ik niet op ingaan omdat het via het uitzendbureau is, heel gedoe, maar ik ben het aan het uitzoeken.
Verder hard aan het werk aan mezelf, samen met mijn coach. Zwaar en hard werken, maar het wel waard.

Amanda: hoe is het met je paard en je muziekproject?

Bienotje: hoe is het met jouw paard en de wedstrijden?

Bobomelo: hoe is het met Jesse?

Crazyshar: je baan nog leuk?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:17

Bij mij is ook het vlucht gedrag... Als ik maar niet thuis hoef te zijn. Ben nu ook blij dak weer aan het werk ben en 2 verzorpgpaarden. Ik krijg de tijd niet om na te denken. Dit moet ik wel leren, maar me therapeut is ff met vakantie

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:50

hoi iedereen,

hihi bienotje thnx was blijkbaar nodig, heb gisteren een terugval dag gehad, hoort erbij maar was niet fijn.
verder is het werk nog heel leuk hoor, vakantie tijd weer voorbij dus dan word het weer wat drukker gelukkig.

verder lees ik nog steeds elke dag bij, alleen niet altijd de zin of de wil om te antwoorden, of ik vind dat ik niets nuttigs kan vertellen dus dan doe ik dat niet ;)

hoi nektocha :wave:

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:01

Ik heb hier ooit wel eens gepost geloof ik,heb zelf jaren last gehad van van alles.En ben er via Reconnective healing veel beter uit gekomen.Ben het zelf gaan doen en kan het nu aan andere mensen geven.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:53

Hoi, hoe is het ,met iedereen? Heb hier al even niks meer gepost, ga namelijkn tegenwoordig vanuit mijn werk meteen door naar stal, paard mesten...kletsen etc...En tja dan eten... Iets in huis doen, en dan geen puf meer hebben om nog te reageren, maar moet zeggen dat het aardig goed gaat met me. Soms ben ik nog wel erg moe...Of kan ik weer niet in slaap komen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:52

Wel mooi dat het op zich dus aardig goed met je gaat!!
Hier gaat het ook aardig goed! Wel net 2 mega stress dagen gehad, maar dat is na een goed gesprek ook aardig opgehelderd...Moest even iemand uitleggen wat een pest verleden met je kan doen, dat als die periode erg heftig is geweest en ook al van jongs af aan is gebeurd, dat je gewoon van binnen knap beschadigd bent! Dat je over bepaalde dingen niet luchtigkunt dingen, of dingen even van je schouders kunt laten afvallen....Maar dat dat gewoon veeeeeel dieper zit! Is nu aardig duidelijk!(was een gesprek met ons teamhoofd van de afdelling, niet dat hij er negatief tegenover stond hoor, heb ook in die zin veel aan hem gehad, en als ik zijn nuchterheid toch es kon hebben, dan had je heeeeeeeeeeeeel wat zorgen minder!!

Maar dit was even een gesprekje, over 2 week begin ik weer met werken! En arbo vond dat er ook wel es wat aan gedaan mocht worden bij ons op de afdeling kwa gedragingen van die 2 collegas waar ik last van heb.....arbo zei: je kan nog wel tig jaar therapie volgen omdat zij je het leven wat bezuren, maar das geen oplossing, therapie is natuurlijk goed, kan nog veel leren, maar dat betekent niet dat die 2 gewoon hun gang maar kunnen gaan, dat daar best es wat aan gedaan mag worden!
Nja goed gesprek met baas gehad, hem toch wat duidelijker kunnen laten worden wat bepaalde gedragingen met mij doen, hoe ik dat ervaar en hoe dat zo hard bij mij binnenkomt, dat ik gewoon heel moeilijk dus denk en leef.....en tsjah, ik weet in theorie echt wel hoe het moet, maar goed, doe het ook maar eens he! is hem nu wel wat duidelijker...

Afgesproken dat ik indd gewoon terug kom, die 2 tantes wat ontwijk, en als ik er toch last van heb, dat ik dat dan ook gewoon direct meldt! Want baas zei: we kunnen het er wel over hebben met hen, maar zij doen er weinig mee, werkt eerder averechts met hen.....dus eerst maar proberen om het zo te doen, en als het lastig is, of er gebeurt wat, dan melden en kijken wat we kunnen doen.
Ze zouden me in elk geval steunen!

maar een gesprek zo gelijk in het gebin als ik terug ben op de afdeling, zou meer een verwijten uurtje worden dacht ie....

dus ja, afgelopen 2 dgn heeeel veeeeell stress gehad hihi! had er koppijn van!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:46

Pffff, Bobomelo, wat een heftig maar ontzettend dapper gesprek zeg!.
Waar ik een beetje 'verdrietig' van word in je verhaal is dat je zegt dat jij zelf zo moeilijk denkt enzo.
Lieve schat, niet alles ligt aan JOU! Het komt niet alleen daardoor, je bent een mooi mens en iedereen heeft zijn eigenaardigheden en gebruiksaanwijzingen.
Kan geloof ik niet zo goed uitleggen wat ik bedoel, maar blijf je mooie zelf, probeer jezelf niet te veranderen omwille van anderen.
Leer en groei omwille van jezelf, van de mensen van je houdt en van Jesse.

Hier gaat het * Piep* ... nog steeds geen werk, geen inkomen en nu ook gedoe met rechtsbijstand, lekkage en bovenburen die er niet meer wonen, maar wel zorgen voor de lekkage.
Mijn energie is een beetje veel op.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:09

Bobo, goed gedaan van dat gesprek. Zelf de touwtjes in handen genomen en dan heb je er zelf in ieder geval je best voor gedaan! :j

Met beauty gaat het aardig goed, dan ben je heel aardig op weg hoor. Gewoon doorgaan en je best doen en komt echt wel weer. :)

Nektosha, wat een pech. Kan me voorstellen dat geen werk en gedoe wel echt extra stress oplevert en je niet echt vooruit helpt. Lastig zeg. Hoe voel je je verder, heb je ook al een beetje op een rij kunnen krijgen wat voor acties je evt. kunt ondernemen om je situatie te veranderen? :(:)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:52

Dank je Nektosha!
Lief van je, ik snap wel wat je bedoelt! Erg lief van je!
En balen dat het bij jou nog niet zo goed gaat, hopelijk snel wat vooruitzicht op werk, en dat dat gedoe met de rechtsbijstand snel over is! En lekkage? sjeempie, en er wonen nu geen mensen meer? Hoe is het daar nu mee afgelopen?

@beauty: mooi volhouden zo! heerlijk dat je je aardig goed voelt he!!
@bienotje, hoe is't met jou nu?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:17

Wel goed denk ik eigenlijk :j Wel een beetje afwachtend en de angst voor hoe lang, maar dat blijft ook nog wel even misschien. ;)

Wel in kleine situaties dat ik merk dat ik er neutraler tegenaan kijk i.p.v. van te voren bevlogen te worden door angst en het gevoel dat ik iets weleens niet goed zou kunnen doen en teleurste lling. Kleine stapjes denk ik, maar ik wordt al met al wat zekerder en gelukkig ziet mijn vriend die dingetjes ook wel. Dat is ook wel erg fijn :j

Zelfs vorig weekend B-parcours gestart die uitliep met een val en dat was uiteraard een teleurstelling. Maar dan zoals iedereen die kent denk ik, volgende keer beter of het was gewoon even niet anders en zónder die vervelende stem achter in mijn hoofd dat ik niet goed genoeg ben. Klein dingetje en kost wat moeite, maar ik kijk er wel met goed gevoel naar terug. Moet ook wel, vriendlief was zelfs zo lief om het moment foto af te drukken, sta er lekker florisant op ook :Y)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:13

whaha, nou super toch!
en haha, iedereen flikkert er wel es af! niks mis mee! foutje bedankt, volgende keer beter!! super gedaan meis!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:05

bobomelo : super dat het gesprek met het teamhoofd wat dingen heeft opgehelderd! ik denk dat het voor iemand die zelf niet gepest is, heel moeilijk is om zich te verplaatsen in iemand die wel gepest is.

nektosha: jammer te lezen dat het bij jou nog steeds niet de goeie kant op gaat, duurt allemaal wel erg lang geloof ik. Sterkte!

Bienotje: Als ik het zo lees van je val, dan kun je er nu gelukkig wel om ''lachen''. Dat is ook erg belangrijk. En inderdaad het kan de beste overkomen, een val van het paard!

Iedereen bedankt voor de reacties. En ja het voelt inderdaad goed om toch weer een beetje overeind te krabbelen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:15

Mooi zo Beauty! :j

Ach ja, ik kijk er wel fijn op terug. Helemaal als ik zie hoe ik er mee om ben gegaan.Tot en met hindernis 6 ging ook echt wel goed namelijk :D

Alleen baal ik nog een beetje van het zoeken naar ander werk, maar niet vanzelf maar komt ook wel weer op de pootjes terecht denk ik :)

Dit is nog BB
Afbeelding
En dit was B hindernis 6, die ging nog wel goed ;)
Afbeelding

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:43

Bobomelo: gelukkig dat je snapte wat ik bedoel;).
Alles ging via de makelaar van het huis,maar dat schoot niet op. Vrijdag was ik het zo spuugzat, ik heb die eigenaar een berichtje gestuurd of hij contact op wilde nemen met mij. En... een paar uur later stond ie op de stoep. Gaat als het goed is gemaakt worden op zijn kosten.
Later in de middag stond de aannemer spontaan op de stoep om een noodoplossing te regelen .... mijn dag was wel weer goed dus.
Het zoeken naar werk gaat bergen energie in zitten, vooral het feit dat ik geen of nauwelijks inkomen heb momenteel.
Mijn coach is super :D. Baal er alleen van dat mijn hele groeiproces zo in de schaduw staat van een baan zoeken.

Bienotje: wat een gave foto's! Wow, mooi zeg.
Goed van je dat je je gedachten zo kon sturen.

Beauty: fijn dat je weer een beetje opkrabbelt, knap!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:23

Gelukkig dat het in elk geval gerepareerd is!
enja, zo'n last als geen werk hebben/vinden, dat hakt er alsnog effe hard bovenop de stress die je zelf al hebt! Alsje nu verzekerd was van een inkomen/werk, dan valt er een mega last van je schouders af en kun je werken aan de dingen waar je aan moet werken!

ik ben ff paar daagjes er tussen uit met mijn mannetje en met onze beeb! heerlijk ff 5 daagjes uit de dagelijkse sleur....jesse deed het erg goed in de auto! we zitten in de moezel in dtsl.

en gave foto's bienotje!!!!!!!!!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:52

@bienotje: ziet er top uit hoor, en geeft helemaal niets hoor er een keer afdonderen. gebeurt de beste.

verder wel gelezen blijft alleen niet helemaal hangen

bobo geniet ervan! jullie hebben het verdient, geniet van je kleine mannetje het is een schatje.

hier veel zorgen om de verzorgpaardjes, mijn "eigen" verzorgpaard is uit zijn zadel gegroeid, vnl zijn pockets voor/onder de schoft, boven de schouder, verschrikkelijk.
ik zoek overal naar oefeningen om die zones aan te pakken maar iedereen geeft alleen maar globale trainingen, maar ik wil ook echt die probleem zone aanpakken, niet dat die als laatste weggaat, nee die moet als eerste aangepakt worden, zucht.
verder een merrie die zich pijnigt waar we niets aan kunnen doen momenteel, en waar we ook de oorzaak niet van weten, allemaal zorgen, je wilt zo graag helpen, maar ze kunnen niet zeggen waar het aan ligt.
vermoeiend hoor, maar we blijven knokken!
verder het gewone gangetje hier, werken, slapen, paarden, en opnieuw :D