ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:21

Embe schreef:
Kleine conflicten die uitlopen op waanzinnige ruzies: yep
Geen geduld voor geneuzel, daardoor kortaf en invullen of compleet interesse verliezen: yep

De fout die ik maak is dat ik al mijn irritaties die ik gedurende dag verzamel bij andere mensen er uit gooi bij mijn lief en die vraagt zich terecht af of ik iemand (en dan bedoel ik echt iemand op deze aardbol) nog wel positief kan zien en hij wordt dus niet goed van mijn 'geklaag'. Terwijl ik inderdaad denk dat ik sneller denk en de situaties al lang door heb voordat een ander maar een idee krijgt van wat er speelt. Vaak is dat ook echt zo maar het blijft een soort van negatief cirkeltje. Ik kan dat op een een of andere manier niet ombuigen naar positieve situaties. Of er altijd een klein alarmbelletje in mijn hoofd zit die bedacht is op dingen die fout kunnen gaan.

Erg herkenbaar helaas.. heb voor mezelf nu besloten dat ik dat soort dingen beter op kan schrijven ipv eruit gooien tegen mijn vriend, want die hoeft niet al mijn negativiteit mee te krijgen. En ga proberen om me minder aan te trekken van andermans "tekortkomingen" misschien word ik dan ook eens wat minder kritisch op mijzelf (en het leven weer een stukje gemakkelijker!)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:54

Ojajoh schreef:
Nijn schreef:
Ik heb 25m2 en ben heel vaak wat kwijt, is dat een schrale troost? :+
Pantoffels en andere schoenen staan nu standaard op een schoenenrekje voor de deur, enorm onpraktisch voor iedereen die binnenkomt maar voor mij zo een stuk makkelijker om geen schoenen en pantoffels kwijt te raken :')

Zelf ga ik nu naar ProPersona, ook een wat grotere organisatie maar wel regionaal. Bij PsyQ had ik om een man gevraagd (kan niet zo goed met vrouwen opschieten :+ ) en werd daar bestempeld als onzin en kreeg toch een vrouw. (Zo'n heerlijk zeikwijf waar ik na 5 min al ruzie mee had _/-\o_ )

hahah
nou ik kan dat schoenenrek neerzetten,maar dan vergeet ik ze erin te zetten :+dat gaat hooguit 2 dagen goed :o

ik ga denk ik ook maar eens zoeken naar andere organisatie's die vergoed worden door het ziekenfonds want psyQ laat mij al maanden wachten >;)

:') :')

Ik heb 250m2 om spullen kwijt te raken. Als ik 500m2 meter had was ik ook alles kwijt.
Voordeel het lijkt minder rommelig.....

Nee de kastdeuren mag je niet openen. Er staat niets geheimzinnigs in maar de inhoud zou over je heen kunnen storten.

Ojajoh

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:31

kasten gaan goed bij mij....maar lade's :oo

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:42

Ik heb de oplossing: gewoon niemand meer thuis uitnodigen *\o/*

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:51

Lady_M schreef:

Tegen de rommel of tegen de ergernissen? :P

Nee dat is t mij niet waard, ik vind het wel erg gezellig om vrienden om bezoek te hebben!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:07

18 m2, giga bende, en altijd alles kwijt, vooral als ik heb opgeruimt, hihi. Momenteel 3 paar schoenen en een paar sloffen onder mn bureau liggen (en die is nie zo groot) en een stapel kleren en dekens etc van 1 bij 3 achter mn bed en overal stapels boeken en studie dingen, en een grote stapel met lege icetea pakken :+
Bezoek moet dan ook 2 dagen van te voren laten weten dat ze langs komen want anders heb ik niet genoeg tijd om op te ruimen...

Ik heb overigens best goede ervaring met PsyQ, was er erg tevreden over.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 05:42

Lady_M schreef:

Laat bij dat nu net de oplossing zijn om de boel wel op orde te hebben.
Das echt een hele fijne stok achter de deur.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 05:45

Nu nog een stok achter de deur om op tijd te gaan slapen :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:38

o kwa 1e gezicht is bij mij alles wel spik en span :j
ook kan ik echt niet tegen vuiligheid en vlekjes dus tis hier spierwit :P
alleen de lade's zijn wel echt een crime want die zijn makkelijk als je ff snel alles opruimen wil ipv uitzoeken

alleen ik vergeet altijd waar ik iets neer gelegd heb, dus ben altijd wel iets kwijt ,juist wanneer ik het nodig heb :+

hebben jullie er ook last van dat wakker = wakker?
zo komt mijn dochter wel eens midden in de nacht voor de speen, dan lijkt wel of die motor in die kop aan gaat en begint het van boven te ratelen......wanneer dat te heftig is, val ik dus niet meer in slaap hoe moe ik ook ben :7

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:41

Wakker=wakker=wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:11

Haha dat heb ik soms ook, dan ga ik even een spelletje spelen en probeer daarna weer verder te tukken.

Vanmorgen wilde ik niet wakker liggen dus toen mijn vriend weg ging heb ik mijn ogen dichtgehouden zodat ik verder kon tukken :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:43

Vinden jullie het goed als ik even meekijk/meepraat? :) Vanochtend mijn eerste pil methylfenidaat (merkloze Ritalin dacht ik) genomen om me wat beter te kunnen focussen en om hopelijk wat meer energie te krijgen. Ik begin met 2x 5 mg per dag.
Heb nogal hoofdpijn en zweethanden nu. :=

Wat betreft "wakker = wakker" heb ik nog niet gemerkt, ben nu nog door ziekte juist een extreme slaapkop, maar wie weet verbetert dat door de methylfenidaat. :) Ook ben ik juist erg precies ipv rommelig. Wel snel het overzicht kwijt in zaken, wil controle houden. Heb overigens geen AD(H)D, dus ik kom niet echt overeen met het stereotype beeld van een Ritalin-gebruiker.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:45

Puissance schreef:
Heb overigens geen AD(H)D, dus ik kom niet echt overeen met het stereotype beeld van een Ritalin-gebruiker.

Waarvoor krijg je het dan?

En bij stereotype ritalin gebruiker denk ik al gauw aan een heel druk jongetje, dus dat zijn we allemaal hier niet. :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:49

Skygirl schreef:
Waarvoor krijg je het dan?

Puissance schreef:
Vanochtend mijn eerste pil methylfenidaat (merkloze Ritalin dacht ik) genomen om me wat beter te kunnen focussen en om hopelijk wat meer energie te krijgen.

Daarom dus. :) Is overigens in goed overleg met artsen gebeurd. Meer informatie enkel via PB.

Skygirl schreef:
En bij stereotype ritalin gebruiker denk ik al gauw aan een heel druk jongetje, dus dat zijn we allemaal hier niet. :')

Haha, ik dacht meer aan stereotypische AD(H)D'ers die standaard te laat komen, afspraken vergeten, geen rotzooi opruimen en altijd alles kwijt zijn. Ik ben meer de perfectionistische, bijna-neurotische tegenhanger. :')

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:50

Ik heb wel eens gehoord dat ritalin ook gebruikt wordt door mensen die narcolepsie hebben.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:52

Heb ik ook eens gehoord inderdaad. :j Ook bij aanhoudende sufheid door gebruik van morfine-achtige pijnstillers en bij depressies (bij terminale patiënten?).

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:53

Puissance schreef:
Haha, ik dacht meer aan stereotypische AD(H)D'ers die standaard te laat komen, afspraken vergeten, geen rotzooi opruimen en altijd alles kwijt zijn. Ik ben meer de perfectionistische, bijna-neurotische tegenhanger. :')

Ik voldoe hier totaaaaal niet aan :n O:)

Wist niet dat het ook voor focus gebruikt kon worden, op zich wel logisch aangezien het een oppeppend middel is :j

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:05

Ik ben op het moment ook de bijna-neurotische krampachtige tegenhanger (niet dat dat lukt maar ik wil het wel en wordt dus zeer gefrustreerd als ik alles schoon heb en iemand maakt bende, of veegt zijn voeten niet als diegene net uit stal komt) maar dat komt omdat ik in het verleden super chaotisch, troeperig, alles kwijt was. Ik ben eigenlijk een beetje doorgeslagen naar de andere kant omdat ik inderdaad bang ben om: controle te verliezen. Dus van mij is dat een reactie op de ADD....

en puissance ook ik heb geen energie/fut omdat ik alles dus nu perfect wil hebben en er dus als een berg tegenop zie om iets te ondernemen. Is echt wel een ADD trekje hoor!

Vriendlief snurkt onwijs, zo hard dat ik er wakker van wordt en wakker = wakker = wakker want dan wordt inderdaad het 'aan' knopje weer ingedrukt :-(

En bezoek/loge's is inderdaad het moment voor grote schoonmaak hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 01:31

Ik kreeg vandaag bijna een paniekaanval in het winkelcentrum door alle drukte en alle geluiden, dat was eng... -O-
En toen ik thuis kwam ben ik 2 uur van slag geweest, hoofdpijn en buikpijn :\
Maar daarna wel goed hersteld en vanavond een leuk potje bowlen gedaan met vrienden waarin ik uiteraard de beste moet zijn en als ik kan concentreren ik het ook heel goed kan :')

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:07

Jolien, wat naar! :(:) Fijn dat je de dag toch nog goed hebt kunnen afsluiten :)

Ik hoop voor je dat de dagopname je kan helpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:14

Dat hoop ik ook... Echt bizar hoe slecht het nu soms gaat...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:18

Die paniekaanvallen vreten vaak enorm veel energie, knap dat je daarna nog bent gaan bowlen :j

Ik heb een halletje richting dakterras en had deze helemaal volgebouwd met dingen die ik nog moest opruimen, heb nu in een uur tijd gewoon alles grof uitgezocht, veel weg gegooid (oh zo moeilijk :x ) en ik kan warempel nu gewoon op mn dak zitten :))
Kan ik niet gewoon dag en nacht een hyperfocus hebben, maakt t allemaal opeens zo makkelijk :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:03

jeetje paniekaanvallen dat is niet niks.....
sterkte daarmee

ik heb dat gelukkig niet, al kan ik wel dagen van te voren in de stress schieten omdat er iets staat te gebeuren wat ik bijv heel eng vindt....
dan heb ik ook geen nagel meer op m'n klauwen zitten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:40

Stress voor iets wat komen gaat heb ik ook.
Paniekaanval is voor mij ook wat nieuws. Wel ben ik snachts heel bang in mijn eentje als ik ga slapen. Gister ging mijn vriend stappen, dan blijf ik bijna net zo lang op tot hij thuis komt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:42

ja dat heb ik ook met de avonddiensten van mn man
die is soms pas om 02.00 thuis, en ik moet er om 06.00 uit voor de kleine
maar ik wacht echt tot hij thuis komt want ik kan toch niet slapen anders