Embe schreef:Kleine conflicten die uitlopen op waanzinnige ruzies: yep
Geen geduld voor geneuzel, daardoor kortaf en invullen of compleet interesse verliezen: yep
De fout die ik maak is dat ik al mijn irritaties die ik gedurende dag verzamel bij andere mensen er uit gooi bij mijn lief en die vraagt zich terecht af of ik iemand (en dan bedoel ik echt iemand op deze aardbol) nog wel positief kan zien en hij wordt dus niet goed van mijn 'geklaag'. Terwijl ik inderdaad denk dat ik sneller denk en de situaties al lang door heb voordat een ander maar een idee krijgt van wat er speelt. Vaak is dat ook echt zo maar het blijft een soort van negatief cirkeltje. Ik kan dat op een een of andere manier niet ombuigen naar positieve situaties. Of er altijd een klein alarmbelletje in mijn hoofd zit die bedacht is op dingen die fout kunnen gaan.
Erg herkenbaar helaas.. heb voor mezelf nu besloten dat ik dat soort dingen beter op kan schrijven ipv eruit gooien tegen mijn vriend, want die hoeft niet al mijn negativiteit mee te krijgen. En ga proberen om me minder aan te trekken van andermans "tekortkomingen" misschien word ik dan ook eens wat minder kritisch op mijzelf (en het leven weer een stukje gemakkelijker!)