En die gezonde leefstijl pas ik dan maar even, dát heb ik er nou even niet voor over;)
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Katyatje schreef:Ik ben net bij de dokter geweest.
Kreeg echt van die dikke bollen in mijn hals, dat ging me toch even te ver...
Heb 3 mogelijkheden gekregen. Of ik blijf de antibiotica nemen en gebruik er nog een zalfje bij (maar de werking van die twee samen was de dokter niet bekend), of ik ga aan de pil, of naar de dermatoloog voor roacutane.
Aan het laatste zie ik me niet beginnen dus zal het één van de andere opties worden.
Aranel schreef:Katyatje schreef:Ik ben net bij de dokter geweest.
Kreeg echt van die dikke bollen in mijn hals, dat ging me toch even te ver...
Heb 3 mogelijkheden gekregen. Of ik blijf de antibiotica nemen en gebruik er nog een zalfje bij (maar de werking van die twee samen was de dokter niet bekend), of ik ga aan de pil, of naar de dermatoloog voor roacutane.
Aan het laatste zie ik me niet beginnen dus zal het één van de andere opties worden.
Vaak is een dermatoloog toch het enige wat écht helpt bij ernstige acné.. Helaas, niet de makkelijkste optie maar wel effectief
Katyatje schreef:Zou een dermatoloog ook de oorzaak kunnen geven?
Want ik vind het niet leuk dat die acne er is maar nog minder leuk vind ik dat het nu het 2e jaar op rij is dat het (schijnbaar) uit het niks terug komt. Vind het ook zo'n vreemde plek...
MaartPaard schreef:Nee ik doe wel ietsje meer dan een leemmasker![]()
Ik eet extreem gezond, drink veel water en kruidenthee. Ontbijt met de meest ranzige papjes.. Alles voor een mooie huid he![]()
Maar ikh eb een inwendige leem kuur gedaan. Eerst 3 dagen 1 tl per dag, 5 dagen niks, dan 10 dagen 1 tl per dag. Kuur is bijna afgelopenDoe soms ook nog wat etherische olien erbij, had ik eigenlijk nog nooit gedaan. Maar dat gaat ook eigenlijk maar om zo'n 2 druppels per dag. Enige wat nog behoorlijk speelt is dat ik een vrij hoog stressniveau heb. Komt in de avkantie hopelijk wel weer goed
Rebeccaa schreef:Ik denk dat het bij mij komt door zuivel.. maar ik vind dit zo ontzettend poedersuiker (ja sorry voor het taalgebruik, maar zo vind ik het wel) want zuivel vind ik heerlijk. Yoghurt, vla, toetjes, kwark, kwark, optimel drink.. ik ben echt mega gek op zuivel. Maar ik ga eens proberen om een tijd geen zuivel te nemen. Hier is het ook weer drama en ik word er gewoon echt ontzettend ongelukkig van zo.. als ik moet kiezen tussen me zo voelen met zuivel, of een mooier huidje zonder zuivel is de keuze snel gemaakt..
Verder wil ik vanaf 2012 vegetarisch gaan eten, of in elk geval veel minder vlees, dus ik hoop dat dat ook een goede uitwerking heeft op m'n huid.. Ik schaam me dood voor m'n huid. Vind het gewoon vies. Heb het idee dat mensen het onverzorgd en zo vinden en terecht. Het ziet er gewoon niet fris uit..