russel schreef:TS realiseer je je wel dat het nu nog de ver van hun bed show is en dat ze wellicht erg overvallen waren...soms moeten mensen wennen aan het idee.
Ze hebben 7mnd kunnen wennen aan het idee en in al die 7mnd is er geen verandering qua houding gekomen. Owkeej, misschien moeten ze wennen. maar als ik mn ex zo hoor, is zn moeder altijd al zo geweest met de kleinkinderen
Een kennis van mij was ook niet blij toen haar dochter vertelde dat ze zwanger was, zeker omdat ze de partnerkeuze niet zo fijn vond en toen het tijdens de zwangerschap helemaal fout ging tussen hen 2 was zij natuurlijk de klos in de opvang van het kind....en dochter ging werken, oma deed alles...dus ik snap dat wel.
Kan ik me ook voorstellen, helemaal als je het niet eens bent met de partnerkeuze, maar ik heb er nooit wat van gemerkt dat ik een foute keuze was ofzo. Ze had tegen me ex gezegd dat ik een leuk meisje was.
Is het kind er eenmaal vergeet niet dat dat mensen erg kan vertederen, dus probeer ook menselijk te blijven.
Jij vraagt wat ik van de ouders van hem moet verwachten. Nou, dit is wat ik verwacht. Wil niet zeggen dat het zo zal blijven! Maar dit is even mijn verwachting n.a.v. het huidige gedrag.
Betaalplicht is er nádat er een alimentatie is vastgesteld door de rechter...
Hoeft niet persé met tussenkomst van rechter, dit is iets wat je samen kan vaststellen
Maar als je dit wil doorzetten, dan zal je ex ook mee gaan beslissen in de verzorging van je kind...dat kan je niet wegpoetsen...
Wát precies doorzetten? De break... ik kan je vertellen dat die definitief is. En dat mag hoor, vind ik geen probleem. Hij is toch dr vader?
Dan IS hij vader en misschien ook wel toeziend voogd en dan heeft hij meer rechten alleen maar zien, dan is het niet alleen maar de plicht van betalen...
Klopt, hij heeft daarnaast het recht om zijn kind te zien. Ik weet wel hoe of wat hoor, ben er dieper ingedoken dan jullie waarschijnlijk denken. Maar zie het ook even van mijn kant, dat als hij zich beroept op zijn récht om het kind te zien, dan heeft hij daarnaast dus ook de plicht tot alimentatie betalen. Zou leuk worden als iedereen maar rond kan fokken en zn vrouwtje kan verlaten en haar achter laat met de kosten van het kind, maar wel gezellig ieder weekend het kind mee kan nemen. Dat is niet hoe het werkt in NL hoor
Zorg dat je geen ruzies hebt waar je baby bij is, die is zo gevoelig voor alle emoties in de lucht, stemmingen en geluiden...een tevreden baby is wat je wilt, zodat je een makkelijk en rustig kind krijgt die zich veilig voelt bij zijn verzorgers.
Waarom denk je dat ik nú alles wil regelen? Nu heb ik nog mn normale nachtrust en nog geen baby om naar om te kijken, als ik dat er straks ook allemaal bij heb, is de kans groter dat je spanning op gaat kroppen. Dus ik ben indd niet van plan ruzie te maken waar die kleine bij is.
Het gaat nog wel wat van je vergen, geloof mij maar...diplomatie, incasseren en toegeven en dat allemaal omwille van het geluk van je kind.
Ik geloof niet dat ik ergens heb beweerd dat het makkelijk gaat worden? Ik weet wel zeker van niet, maar ik blijf bij mijn keuze, omdat ik weet dat het mét hem in 1 huis nog vele malen moeilijker gaat worden