Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:14

JessAndHope schreef:
@Cayenne: als hij zijn erkenning intrekt, hoef ik geen geld van hem. Dát heb ik gezegd.... Trekt hij zijn erkenning niet in trekt, dan beroept hij zich op zijn récht om het kind te zien, dan beroep ik me op zijn plícht om te betalen.

Enne, wat ik ook al tegen Tallie heb gezegd... welke uitspraken kan hij tegen me gebruiken dan? Alles wat ik hier zeg is gewoon hoe ik er over denk, wat er daadwerkelijk is gebeurd en wat de feiten zijn. Geen mens die het mij kwalijk zou nemen dat ik hem niet bij de bevalling wil hoor...

Maar zoals je het nu stelt wil jij de regie in handen hebben... Als, als, als...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:15

MamboBeach schreef:
TS, dan moet het wel onder de rechter komen als jullie het niet eens zijn, jij kunt niet zomaar even zeggen hoeveel geld je wil hebben. En ik ken vaders die wel hun kind mogen zien en heel minimaal of niets betalen.

En ik vind het niet meer dan logisch, dat als je wel je kind om het weekend mee wilt nemen, je er dan ook voor betaald. Kom op zeg...
Hierboven zijn jouw eigen woorden... Weet je wat een rechter dan zegt, alimentatie is geen kijkgeld. Alimentatie is bedoeld voor het kind. Kost hem ook geld in het weekend en dergelijke.
Daarbij komend, zoals jij het stelt valt me vies tegen want je lijkt nu heel geldbelust. Dat vind ik echt jammer.
Als hij niet wil betalen, dan niet zeg je gewoon. Merk je nu zelf ook niet dat je verkeerd bezig bent...

Je weet dat ik een aantal dingen van jou best kan begrijpen, heb ik je ook per PB verteld maar zoals je het nu stelt... Nee, ik begrijp het niet.

Ben ik dan de enige die vind dat het niet meer dan normaal vind dat een vent alimentatie voor zijn kind betaald? Wie zegt dat het voor mij is dan?
Het komt nu op mij zo over dat jullie het prima vinden dat hij me heeft laten zitten, en vervolgens wel leuk met die kleine aan de haal gaat ieder weekend.... Nogmaals, zo komt het over!

Je hoort overal en nergens dat alimentatie gewoon normaal is en betaald dient te worden. En ja... je moet samen over de hoogte uitkomen aangezien dit inkomensafhankelijk is.

Enne.. fijn dat ik dus idd een geld belustte bitch ben :? Kweenie, gebruik dat geld niet voor mezelf om te shoppen ofzo hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:17

russel schreef:
TS realiseer je je wel dat het nu nog de ver van hun bed show is en dat ze wellicht erg overvallen waren...soms moeten mensen wennen aan het idee.

Een kennis van mij was ook niet blij toen haar dochter vertelde dat ze zwanger was, zeker omdat ze de partnerkeuze niet zo fijn vond en toen het tijdens de zwangerschap helemaal fout ging tussen hen 2 was zij natuurlijk de klos in de opvang van het kind....en dochter ging werken, oma deed alles...dus ik snap dat wel.

Is het kind er eenmaal vergeet niet dat dat mensen erg kan vertederen, dus probeer ook menselijk te blijven.

Betaalplicht is er nádat er een alimentatie is vastgesteld door de rechter...

Maar als je dit wil doorzetten, dan zal je ex ook mee gaan beslissen in de verzorging van je kind...dat kan je niet wegpoetsen...

Dan IS hij vader en misschien ook wel toeziend voogd en dan heeft hij meer rechten alleen maar zien, dan is het niet alleen maar de plicht van betalen...

Zorg dat je geen ruzies hebt waar je baby bij is, die is zo gevoelig voor alle emoties in de lucht, stemmingen en geluiden...een tevreden baby is wat je wilt, zodat je een makkelijk en rustig kind krijgt die zich veilig voelt bij zijn verzorgers.

Het gaat nog wel wat van je vergen, geloof mij maar...diplomatie, incasseren en toegeven en dat allemaal omwille van het geluk van je kind.

En echt niet vergeten, als jullie ten tijde van zwangerschap en/of bevalling niet bij elkaar waren kan dat ook nog eens op nihilstelling worden gesteld of heel weinig om dat jullie geen gezamenlijke huishouding hebben gevoerd in deze periode.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:19

Niemand zegt dat het abnormaal is dat je van je ex verwacht dat hij alimentatie gaat betalen, maar ben jij dan straks ook bereid om je dochter voor het weekend ''af te geven''.
Je kan niet alleen alimentatie eisen en zeggen dat hij bijv zijn dochter maar 1 keer in de week mag zien ( is maar een voorbeeld he)
Tuurlijk is het vervelend dat je ex je zwanger en wel heeft laten zitten maar ik ( misschein wel meerderen hier in het topic) denk gewoon dat je er te ''makkelijk'' over denkt.
Het gaat nu al zo moeizaam denk je dat het streaks beter zal gaan als de kleine meid is geboren?
En dit is geen aanval naar jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:20

Als hij vader mag zijn, dan heeft hij ook verzorgplicht.

Een kind grootbrengen kost geld, veel geld en als je wilt dat je kind krijgt wat hij nodig heeft, mag dat best ook van de vader verlangt worden en dat kan hij weer van de belasting aftrekken, want het is nog steeds een mannencultuur hier in Nederland hoor.....dus dat vind ik heel normaal....

TS is 20, die mag ook nog een leven na de zwangerschap, die zal niet een wereldsalaris gaan verdienen, die zal al genoeg geld kwijt zijn aan kinderopvang als ze gaat werken, maar misschien wil ze wel een opleiding gaan doen?

Kinderen op de wereld zetten doe je samen, het is geen speelgoed, dus als de andere genengever het wel leuk vind om met die pop te spelen, kost dat nu eenmaal geld.

Of hij moet het kind niet erkennen, geen vader op het geboorteregister zijn, dan is het ook niet meer relevant in zijn leven....dan gaat TS haar eigen weg en dan zal ze wellicht een andere duurzame partner vinden die haar kind als eigen opvoed en wellicht wel adopteert......

Het leven stopt nooit na 1 probleem, er zijn altijd weer keuzes die verandering en dus verbetering kunnen brengen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:21

russel schreef:
TS realiseer je je wel dat het nu nog de ver van hun bed show is en dat ze wellicht erg overvallen waren...soms moeten mensen wennen aan het idee.

Ze hebben 7mnd kunnen wennen aan het idee en in al die 7mnd is er geen verandering qua houding gekomen. Owkeej, misschien moeten ze wennen. maar als ik mn ex zo hoor, is zn moeder altijd al zo geweest met de kleinkinderen

Een kennis van mij was ook niet blij toen haar dochter vertelde dat ze zwanger was, zeker omdat ze de partnerkeuze niet zo fijn vond en toen het tijdens de zwangerschap helemaal fout ging tussen hen 2 was zij natuurlijk de klos in de opvang van het kind....en dochter ging werken, oma deed alles...dus ik snap dat wel.
Kan ik me ook voorstellen, helemaal als je het niet eens bent met de partnerkeuze, maar ik heb er nooit wat van gemerkt dat ik een foute keuze was ofzo. Ze had tegen me ex gezegd dat ik een leuk meisje was.

Is het kind er eenmaal vergeet niet dat dat mensen erg kan vertederen, dus probeer ook menselijk te blijven.
Jij vraagt wat ik van de ouders van hem moet verwachten. Nou, dit is wat ik verwacht. Wil niet zeggen dat het zo zal blijven! Maar dit is even mijn verwachting n.a.v. het huidige gedrag.

Betaalplicht is er nádat er een alimentatie is vastgesteld door de rechter...
Hoeft niet persé met tussenkomst van rechter, dit is iets wat je samen kan vaststellen

Maar als je dit wil doorzetten, dan zal je ex ook mee gaan beslissen in de verzorging van je kind...dat kan je niet wegpoetsen...
Wát precies doorzetten? De break... ik kan je vertellen dat die definitief is. En dat mag hoor, vind ik geen probleem. Hij is toch dr vader?

Dan IS hij vader en misschien ook wel toeziend voogd en dan heeft hij meer rechten alleen maar zien, dan is het niet alleen maar de plicht van betalen...
Klopt, hij heeft daarnaast het recht om zijn kind te zien. Ik weet wel hoe of wat hoor, ben er dieper ingedoken dan jullie waarschijnlijk denken. Maar zie het ook even van mijn kant, dat als hij zich beroept op zijn récht om het kind te zien, dan heeft hij daarnaast dus ook de plicht tot alimentatie betalen. Zou leuk worden als iedereen maar rond kan fokken en zn vrouwtje kan verlaten en haar achter laat met de kosten van het kind, maar wel gezellig ieder weekend het kind mee kan nemen. Dat is niet hoe het werkt in NL hoor

Zorg dat je geen ruzies hebt waar je baby bij is, die is zo gevoelig voor alle emoties in de lucht, stemmingen en geluiden...een tevreden baby is wat je wilt, zodat je een makkelijk en rustig kind krijgt die zich veilig voelt bij zijn verzorgers.
Waarom denk je dat ik nú alles wil regelen? Nu heb ik nog mn normale nachtrust en nog geen baby om naar om te kijken, als ik dat er straks ook allemaal bij heb, is de kans groter dat je spanning op gaat kroppen. Dus ik ben indd niet van plan ruzie te maken waar die kleine bij is.

Het gaat nog wel wat van je vergen, geloof mij maar...diplomatie, incasseren en toegeven en dat allemaal omwille van het geluk van je kind.

Ik geloof niet dat ik ergens heb beweerd dat het makkelijk gaat worden? Ik weet wel zeker van niet, maar ik blijf bij mijn keuze, omdat ik weet dat het mét hem in 1 huis nog vele malen moeilijker gaat worden

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:22

JessAndHope schreef:
MamboBeach schreef:
TS, dan moet het wel onder de rechter komen als jullie het niet eens zijn, jij kunt niet zomaar even zeggen hoeveel geld je wil hebben. En ik ken vaders die wel hun kind mogen zien en heel minimaal of niets betalen.

En ik vind het niet meer dan logisch, dat als je wel je kind om het weekend mee wilt nemen, je er dan ook voor betaald. Kom op zeg...
Hierboven zijn jouw eigen woorden... Weet je wat een rechter dan zegt, alimentatie is geen kijkgeld. Alimentatie is bedoeld voor het kind. Kost hem ook geld in het weekend en dergelijke.
Daarbij komend, zoals jij het stelt valt me vies tegen want je lijkt nu heel geldbelust. Dat vind ik echt jammer.
Als hij niet wil betalen, dan niet zeg je gewoon. Merk je nu zelf ook niet dat je verkeerd bezig bent...

Je weet dat ik een aantal dingen van jou best kan begrijpen, heb ik je ook per PB verteld maar zoals je het nu stelt... Nee, ik begrijp het niet.

Ben ik dan de enige die vind dat het niet meer dan normaal vind dat een vent alimentatie voor zijn kind betaald? Wie zegt dat het voor mij is dan?
Het komt nu op mij zo over dat jullie het prima vinden dat hij me heeft laten zitten, en vervolgens wel leuk met die kleine aan de haal gaat ieder weekend.... Nogmaals, zo komt het over!

Je hoort overal en nergens dat alimentatie gewoon normaal is en betaald dient te worden. En ja... je moet samen over de hoogte uitkomen aangezien dit inkomensafhankelijk is.

Enne.. fijn dat ik dus idd een geld belustte bitch ben :? Kweenie, gebruik dat geld niet voor mezelf om te shoppen ofzo hoor!

Natuurlijk moet een man voor zijn kind betalen maar lees je eigen berichten nu eens terug... Jij wil het hebben zoals JIJ het wil en dat vind ik niet eerlijk, voor JULLIE DOCHTER! Hallo!!!! Dringt het nu eens door! Alles voor die kleine hoor, wat jullie doen kan mij niets schelen. Al slaan jullie elkaar de hersens in als jullie allbei maar aan je kind denken. Het kind moet geen troef worden!!!

Ik zeg helemaal niet dat jij dat geld gebruikt, je snapt het gewoon niet!

En samen de ali uitkomen? Veel succes! En als dat nu niet lukt? Wat dan? Juist, de rechter!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:25

Steph86 schreef:
Niemand zegt dat het abnormaal is dat je van je ex verwacht dat hij alimentatie gaat betalen, maar ben jij dan straks ook bereid om je dochter voor het weekend ''af te geven''.
Je kan niet alleen alimentatie eisen en zeggen dat hij bijv zijn dochter maar 1 keer in de week mag zien ( is maar een voorbeeld he)
Tuurlijk is het vervelend dat je ex je zwanger en wel heeft laten zitten maar ik ( misschein wel meerderen hier in het topic) denk gewoon dat je er te ''makkelijk'' over denkt.
Het gaat nu al zo moeizaam denk je dat het streaks beter zal gaan als de kleine meid is geboren?
En dit is geen aanval naar jou.

Dat komt dan verkeerd over dat ik er makkelijk over denk. Want dat is absoluut niet zo. Ik weet echt wel dat het pittig gaat worden, en soms zelfs ontzettend zwaar. Maar ik heb 500% steun aan mn ouders en aan mn vriendinnen. Mn moeder wil en kan ten alle tijden oppassen (dit is niet omdat het moet, maar omdat het kán) en ik kan gewoon blijven werken.
Dus nee hoor, ik denk er niet te makkelijk over.

Even als vb: mn ex zei; het lijkt wel of het je helemaal niks doet wat je doet zo koel en toont geen emotie.
Nee, wat moet ik dan? Mn ogen uit mn kop janken in een hoekje van de kamer...
Ik ben daar gewoon te nuchter voor ingesteld.
Ja, het gaat moeilijk worden, nee, er is nog nooit iemand níet uitgekomen. Als meerdere mensen het kunnen, waarom ik dan niet? Het komt heus wel goed, one way or the other. Je zal mij alleen niet zien zitte kniezen en me ontzettend druk maken. Dat kan altijd nog! En ik schiet er niks mee op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:27

Het gaat er niet over hoeveel je erom huilt.
Het gaat erom dat je hier uitspraken doet die volkomen ongefundeerd zijn en je straks nog kunnen bezuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:28

Als jullie nu al niet door 1 deur kunnen, kan je dat zeker niet als er betaald moet worden.

Waarom bestaan er boetes??? Juist..omdat de portemonee dan zeer doet en men zich dan wel aan regels wil houden.

Ik adviseer je het via een advokaat te laten regelen omdat je dan pas ook een officieel vastgesteld bedrag hebt dat je via officiele kanalen kan laten vorderen als het nodig is. Want wat doe je als hij niet betaald??Of heel erg achter is met betalen?

Het bedrag kan je samen vaststellen, maar weet jij wat het minimum is en wat je nodig gaat krijgen? Vergeet niet dat hij het van de belasting af kan trekken en jij niet. Voor hem is het een schuld en voor jouw inkomen...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:30

MamboBeach schreef:

Enne.. fijn dat ik dus idd een geld belustte bitch ben :? Kweenie, gebruik dat geld niet voor mezelf om te shoppen ofzo hoor![/quote]

Natuurlijk moet een man voor zijn kind betalen maar lees je eigen berichten nu eens terug... Jij wil het hebben zoals JIJ het wil en dat vind ik niet eerlijk, voor JULLIE DOCHTER! Hallo!!!! Dringt het nu eens door! Alles voor die kleine hoor, wat jullie doen kan mij niets schelen. Al slaan jullie elkaar de hersens in als jullie allbei maar aan je kind denken. Het kind moet geen troef worden!!!
En wat is er dan mis met mijn bericht? Het ís toch ook logisch dat hij er voor betaald of wat? En ik denk dat je aan iedere vrouw kan vragen, die net er alleen voor is komen te staan, van hoe wil jij het hebben? En dan zal ze je precies vertellen hoe ze er over denkt. Ik ga toch niet zeggen: nee hoor, ik wacht af en spring op zodra hij met zijn vingers knipt en doe het allemaal op zijn manier. Als hij 100% zeggenschap over écht álles wilde hebben... dan had hij zich niet zo lomp op moeten stellen en hadden we nog bij elkaar geweest en dan hadden we naast elkaar gefungeerd als ouders. Nu zal hij er bijv. rekening mee moeten houden dat als ik (stom voorbeeldje heah) leuke schoenen zie voor dr, dat ik die koop. En als dat zijn smaak niet is... dat is dan jammer. Klinkt bot, maar als weekend-papa heb je nou eenmaal niet de volle 100% controle meer want je bent niet meer 100% in haar leventje.
en waar staat dat het kind troef word? Waar staat dat ik haar tegen der vader uit ga spelen?

Ik zeg helemaal niet dat jij dat geld gebruikt, je snapt het gewoon niet!
Leg dan eens duidelijk uit wát je dan wel bedoelt, want blijkbaar komt het dan niet over

En samen de ali uitkomen? Veel succes! En als dat nu niet lukt? Wat dan? Juist, de rechter
Ja, dat is ook een stukje goodwill heah... er voor willen gaan en NIET gelijk naar de rechter stappen.... En als het inderdaad niet lukt, dan heb je nog altijd mediators en anders de rechter. Het zij zo. Maar ik zal zoveel mogelijk zónder rechter af handelen./quote]

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:30

Cayenne schreef:
Het gaat erom dat je hier uitspraken doet die volkomen ongefundeerd zijn en je straks nog kunnen bezuren.

Quote please :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:31

Peeps, je kunt beter tegen een blok beton lüllen, die geeft meer mee dan TS.. Ik stop met deze discussie en wens haar succes.

Mijn gok blijft dat ze over enige tijd, met deze instelling een jarenlang gevecht met de vader gaat krijgen, waar zowel zij, als vader, maar vooral de kleine schade van gaan ondervinden..

Maar TS wil nog steeds alleen OEH en AHH horen en leest geen enkele vorm van goede tips of waarschuwingen, want zij is in de modus: "Hear no evil, see no evil" Her way or the highway.. :D

Dus, nogmaals TS, succes en ik lees het wel als de vader je kind af gaat proberen te pakken.. :(:)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:32

russel schreef:
Als jullie nu al niet door 1 deur kunnen, kan je dat zeker niet als er betaald moet worden.

Waarom bestaan er boetes??? Juist..omdat de portemonee dan zeer doet en men zich dan wel aan regels wil houden.

Ik adviseer je het via een advokaat te laten regelen omdat je dan pas ook een officieel vastgesteld bedrag hebt dat je via officiele kanalen kan laten vorderen als het nodig is. Want wat doe je als hij niet betaald??Of heel erg achter is met betalen?

Het bedrag kan je samen vaststellen, maar weet jij wat het minimum is en wat je nodig gaat krijgen? Vergeet niet dat hij het van de belasting af kan trekken en jij niet. Voor hem is het een schuld en voor jouw inkomen...

Klopt, ben ook zeker van plan het officeel vast te laten leggen. Maar dit kan inderdaad bij een advocaat o.i.d. Je kan wel gewoon van te voren samen een bedrag afspreken. Want het is precies zoals je het zegt, betaald hij niet... dan heb je iets om op terug te vallen.

het bedrag is inkomens afhankelijk. Er ís geen minimum en er is geen maximum. Maar dit is iets wat een advocaat/mediator weet. Daarnaast kan hij het inderdaad van de belasting aftrekken, maar de helft van wat hij terug krijgt, is ook weer voor mij (als ik even de belastingdienst mag geloven).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:32

JessAndHope schreef:
Cayenne schreef:

Quote please :o

Alweer? Dat is nu al meerdere keren gedaan en je leest het gewoon niet of doet er niets mee.
Ik zou zeggen, lees over een week oid nog eens je eigen posts terug. Dan wordt het je vanzelf duidelijk.
We blijven niet voor de lol in herhaling vallen ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:34

Tallie1979 schreef:
Peeps, je kunt beter tegen een blok beton lüllen, die geeft meer mee dan TS.. Ik stop met deze discussie en wens haar succes.

Mijn gok blijft dat ze over enige tijd, met deze instelling een jarenlang gevecht met de vader gaat krijgen, waar zowel zij, als vader, maar vooral de kleine schade van gaan ondervinden..

Maar TS wil nog steeds alleen OEH en AHH horen en leest geen enkele vorm van goede tips of waarschuwingen, want zij is in de modus: "Hear no evil, see no evil" Her way or the highway.. :D

Dus, nogmaals TS, succes en ik lees het wel als de vader je kind af gaat proberen te pakken.. :(:)

Weetje tallie, je banketstaaf nu echt maar een eind raak hoor :? ik heb in de laatste 5 berichtjes gewoon geluisterd naar de tips en ben daar op ingegaan en gezegd of ik dat idd van plan ben of niet. Dus kom nou niet met die bullsh*t over vader die het kind afpakt enz enz, want je doet het nu net overkomen of ik een monster moeder ben ofzo.
Wat ik hier allemaal zeg lijkt mij niet meer dan logisch, even betreffende de alimentatie... of ben ik nou gek?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:35

Nou TS, ik geloof dat je nog een hoop moet leren... Ik leer ook iedere dag weer hoor dus voel je maar niet aangevallen.

Jij denkt echt samen uit de ali te komen? Weet je hoeveel hij kan missen? Welke factoren er spelen die de hoogte van ali bepalen? Heb je al een bedrag in gedachten? Wat vindt hij van het bedrag?
Als hij niet betaald heb je geen poot om op te staan, je kan niemand inschakelen...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:35

Cayenne schreef:

Quote please :o[/quote]

Alweer? Dat is nu al meerdere keren gedaan en je leest het gewoon niet of doet er niets mee.
Ik zou zeggen, lees over een week oid nog eens je eigen posts terug. Dan wordt het je vanzelf duidelijk.
We blijven niet voor de lol in herhaling vallen ;)[/quote]

Ik vraag heel simpel om een quote van een volkomen ongefundeerde uitspraak die mij zou kunnen bezuren.
Aangezien ik niet op mijn achterhoofd gevallen ben en écht wel nadenk hoor. Al denken jullie van niet.
Als ik zeg dat ik hem niet bij de bevalling wil hebben, is dat niet ongefundeerd en daar kunnen ze me helemaal niks mee maken...
Of zie jij dat anders?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:38

Je quotes doen het niet goed..

Maar vooruit, om een voorbeeld te noemen:
Gisteren zei je dat je (in je eigen woorden:) heel vals hoopte dat hij geen interesse zou hebben in je kindje.
Dat soort uitspraken kan een advocaat heel makkelijk in zijn voordeel draaien, en dan heb ik het nog nieteens over de uitspraken over geld, zijn incapabele gedrag volgens jou en zijn onwil richting het kind.

In een rechtzaak kan het er heel gemeen en oneerlijk aan toe gaan hoor, dus verkijk je daar aub niet op, mocht het ooit zover komen! Alles wat je zegt kan zeker tegen je worden gebruikt.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:39

MamboBeach schreef:
Nou TS, ik geloof dat je nog een hoop moet leren... Ik leer ook iedere dag weer hoor dus voel je maar niet aangevallen.

Jij denkt echt samen uit de ali te komen? Weet je hoeveel hij kan missen? Welke factoren er spelen die de hoogte van ali bepalen? Heb je al een bedrag in gedachten? Wat vindt hij van het bedrag?
Als hij niet betaald heb je geen poot om op te staan, je kan niemand inschakelen...

Nee, ik hóóp samen uit de hoogte van de ali te komen. Probeer ik gewoon netjes en beleefd de discussie met de vader aan te gaan, is dat volgens jullie ook weer onzin en moet ik het gelijk met een advocaat doen. Weten jullie het nu al? Eerst blaten dat ik te grof ben en hem geen kans geef en nu geef ik hem weer teveel kans en moet ik gelijk de harde manier doen...

Anyway... Ik wéét wat zijn netto inkomen is en ik weet van zijn huidige woonsituatie. Factoren die meespelen zijn bijv. huur van een huis, hoogte van inkomen en eventuele schulden die hij nog ergens anders heeft. Ik heb nu nog totaal géén bedrag in gedachten omdat ik me eerst bezig heb gehouden met andere dingen, dit is iets waar ik me op korte termijn weer druk over ga maken.
Ik heb hem verder ook nog niet gehoord over alimentatie, maar nogmaals... ik ben er ook nog niet mee bezig.

Daarom zei ik dus, mambobeach, dat ik eerst wil proberen er samen uit te komen en het daarna officieel vast te laten leggen. Het is nml zo dat als hij niet betaald, ik me niet aan de bezoekersregeling/omgangsregeling hoef te houden. Maar ik ga er niet vanuit dat hij niet betaald, hoop ik... denk ik.. dat zien we dan wel weer. Daarom laat ik het zoiezo officieel vastleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:41

TS er zijn ook zaken waar de vader het kind op eist, omdat hij vind dat hij er beter voor kan zorgen.

Het hoe en wat is dan in te vullen naar gelang de individuele situaties.

Ik zou je willen aanraden om wel degelijk eens een gesprek met een advokaat die dit soort zaken behandelt te gaan voeren.....beter goed geinformeerd dan achteraf proberen de gaten te dichten......en te verzuipen in ellende.

En hoezo harde manier? Gewoon reëel zijn en op de hoogte zijn, is verantwoordelijkheid nemen voor je leven en het van je dochter.

Dan pas kan je keuzes maken om te bekijken hoe het volgens de wettelijke norm is en wat jij daar reëel aan vind.

Misschien is de wettelijke norm 400 euro en vraag jij 600 of 150...en vind jij dat beiden reëel...

Weten waar je over praat en dan oordelen, dus informatie gaan vragen bij een advokaat.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-10 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:42

Cayenne schreef:
Je quotes doen het niet goed..

Maar vooruit, om een voorbeeld te noemen:
Gisteren zei je dat je (in je eigen woorden:) heel vals hoopte dat hij geen interesse zou hebben in je kindje.
Dat soort uitspraken kan een advocaat heel makkelijk in zijn voordeel draaien, en dan heb ik het nog nieteens over de uitspraken over geld, zijn incapabele gedrag volgens jou en zijn onwil richting het kind.

In een rechtzaak kan het er heel gemeen en oneerlijk aan toe gaan hoor, dus verkijk je daar aub niet op, mocht het ooit zover komen! Alles wat je zegt kan zeker tegen je worden gebruikt.

Klopt, alles wat iemand zeg kan tegen hem/haar gebruikt worden. Mijn uitspraken over geld zijn in het kort geweest: als hij zich beroept op het recht zijn kind te zien, zit daar de plicht van het betalen aan vast. En ik gebruik het geld voor het kindje... niet voor mij. Volgens mij kan een rechter hier niet zo heel veel mee? Want zo staat het namelijk in de wet.
Zijn incapabele gedrag kan alleen maar in mijn voordeel werken, aangezien het van de zotte is hoe hij met mij is omgegaan! Hoe kan zijn advocaat dat nou tegen mij gaan gebruiken? Het zijn allemaal feiten, ik denk eerder dat ze dit stil zullen houden ipv ermee te gaan schermen. En zijn onwil is een mening en die mag je nogsteeds hebben, daarnaast heeft hij nooit getoond dat hij wél interesse heeft in het kind. Alleen al de uitspraak: jij wilde toch zwanger worden, ik wilde wachten, geeft in mijn ogen aan dat hij niet welwillend t.o. de zwangerschap stond. (overigens klopt dat van het wachten niet, want dat is gewoon netjes gebeurd)

Nogmaals, dit is even hoe ik het zie heah. Als jullie denken dat een uitspraak over geld wél in mijn nadeel gebruikt kan worden, zou ik graag zie hóe dat dan mogelijk is

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:43

russel schreef:
TS er zijn ook zaken waar de vader het kind op eist, omdat hij vind dat hij er beter voor kan zorgen.

Het hoe en wat is dan in te vullen naar gelang de individuele situaties.

Ik zou je willen aanraden om wel degelijk eens een gesprek met een advokaat die dit soort zaken behandelt te gaan voeren.....beter goed geinformeerd dan achteraf proberen de gaten te dichten......en te verzuipen in ellende.

In dit geval zal het een zéér zware kluif voor hem worden om te bewijzen dat hij beter voor het kind kan zorgen. Aangezien ik meer dan genoeg bewijzen heb dat dit absoluut niet waar is. btw... je hebt pb :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:44

JessAndHope schreef:
Weetje tallie, je banketstaaf nu echt maar een eind raak hoor :? ik heb in de laatste 5 berichtjes gewoon geluisterd naar de tips en ben daar op ingegaan en gezegd of ik dat idd van plan ben of niet. Dus kom nou niet met die bullsh*t over vader die het kind afpakt enz enz, want je doet het nu net overkomen of ik een monster moeder ben ofzo.
Wat ik hier allemaal zeg lijkt mij niet meer dan logisch, even betreffende de alimentatie... of ben ik nou gek?

Je zou zelf eens moeten stoppen metmensen woorden in de mond te leggen die ze niet gebruiken..

Ik reageer nu echt, echt voor de laatste maal, want ik kan het 100x zeggen.. Maar je maakt jezelf ten schande, je maakt het je ex MAKKELIJK om straks al deze informatie van internet te plukken..

Dit soort zaken moet je niet op een openbaar forum zetten, dit moet je met je advocaat bespreken en hem het werk laten doen. Je moet je niet slecht uitlaten over de vader van je kind, als de vader van het kind jou op een openbaar forum zo zou bespreken, zeg nou eerlijk, dan gebruik je het toch ook tegen hem? Zou je ditzelfde op de voorpagina van de krant uitvechten? Zou jij nu je ex een link naar dit topic sturen zodat hij kan reageren? Stel dat hij op een openbaar forum zegt dat jij een zeikerd bent die niet aan medicijnen wilde beginnen tegen de misselijkheid en hij zegt er ook nog bij dat er met jou niet te praten valt en jij slecht voor jezelf zorgt? Dan print je dat toch uit en leg je dat bij je advocaat neer? Of het nou op waarheid berust of niet, iemand slecht bespreken op internet kan als laster beschouwd worden.. Laster is strafbaar.. Als jij strafbaar bent word het makkelijker voor hem om jou slecht neer te zetten bij een rechter..

Weet je, als je je ex de link stuurt naar dit topic, dan krijg je mijn respect. Zo lang je dat niet doet, ben je gewoon een 20 jarige met een grote bek en een dikke buik die nog geen deuk in een pakkie boter slaat..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:44

Cayenne schreef:
TS, eerst meld je in eerdere berichten dat je geen geld van hem wilt zien, maar nu opeens wel? :? Ik begrijp best dat je wilt dat je bijdraagt, maar je berichten spreken elkaar nogal tegen.

en nogmaals, bedenk dat je ex je uitspraken tegen je kan gaan gebruiken. Ik snap werkelijk niet dat je hiermee door gaat en het hem zo makkelijk maakt met zulke vreemde uitspraken.

dit bedoel ik dus van: ik weet niet wat ik hier allemaal van moet denken, maar ik heb me vraagtekens.