Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:59

Aaaaaaaaahhhhhh, wie helpt mij zo de trap op????? Man man, wie deze training heeft bedacht _-:(

Het was dus 10x 2 min lopen op wedstrijd niveau en daartussen 1 min wandelen om op adem te komen. Sapperdeflap wat was dat zwaar, maarrrrrrrr we hebben 't gehaald. Alhoewel mijn tempo de eerste paar keer wat hoger lag dan de laatste paar keer :o

Jaan, welcome back! Goed dat je het weer hebt opgepakt en dat het zo lekker gaat.

Sakkia, issie zo erg? Sterkte morgen en zet je verhaal maar hier neer hoor, mocht je je frustratie kwijt willen.

Menino, leuk he, die galblazen -:(-

En balen hoor dat het alweer zo snel donker wordt, had het er vandaag nog over met iemand. Ik zou me in oktober wel vol willen vreten, dan in winterslaap gaan en als de eerste bolletjes weer uitkomen, wakker worden. November en januari mogen zowiezo van mij worden afgeschaft :D Ben ook erg gevoelig voor een winterdip, altijd weer blij als de dagen wat langer worden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:01

Oh dat weet ik niet hoor, maar het is een spannende dag. Ik denk dat hij heel erg aardig is hoor, maar goed het is toch even aftastend en nou ja gewoon spannend.

Oh wedstrijdniveau wat is dat precies?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:04

Bommeke, thanks!
Ja, en da's de kunst dan he, om álle keren op hetzelfde tempo te lopen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:07

Maar van die intervallen word je wel ontzettend sterk :j

Goh ik heb last van beide grote tenen, ben bang voor ingegroeide teennagels, maar ik durf er echt niet mee heen. Ik heb zooooooo'n hekel aan nagels, als ik er alleen al aan denk word ik al naar :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:12

Intervallen zijn zo ontzettend... irritant!!!

SAKKIA, je knipt je teennagels toch niet 'rond' af he? dan groeien ze namelijk sneller in.

En dat snel donker worden.. Hopeloos. Wanneer was de kortste dag ook alweer?

(en dan te bedenken dat ik dagen heb meegemaakt dat het licht was van 9 tot 3 in Finland....)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:15

in de winter zal ik sowieso weer in het donker moeten gaan rennen; dan ga ik weg in het donker en kom pas weer thuis als het alweer donker is...
Maar nu is dat nog even te veel gevraagd geloof ik. Te groot verschil met overdag ofzo, of gewoon vooral nog even omschakelen.
Ik was inderdaad een paar jaar geleden in Finland, heerlijk... 's ochtends vroeg licht, 's avonds lang licht... maarja; dat lever je weer in in de winter :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:17

Hhaha in mijn geval was het eerst lang donker (begin januari) en aan het einde was het maar 1 uurtje echt donker :'). Is na een tijdje ook wel frustrerend :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:37

Zo, ik ben geweest! :D En niemand keek me raar aan ;)

Ik heb lekker gelopen, kon nog goed meekomen. Eerst loopscholing gehad, en tjeez mijn spieren! Zit nu fanatiek te smeren :j Daarna 4 x 1000m met 100 meter rust. Ging lekker! :D

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:45

Leuk en heel goed hoor Angela :D Goed om te horen!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:20

Angela, goed zo +:)+ En waar smeer jij mee? Wonderzalf? :+

Sakkia, wedstrijd nivo is een pittig/fris tempo zoals Renate zei. Nou dat heb ik dus gedaan, braaf als ik ben ;)

Winged, 21 december is de korste dag, 21 juni de langste.

Pfff, zo stijf als een plank nu mijn bed uit, niet echt spierpijn. Ach, vandaag mama-dag dus dat wordt boodschappen doen, stofzuigen, wasje erin en eruit. Goed voor de spiertjes :D En bokken natuurlijk _O-

En ik ben gezegend met kleedkamers en douches op mijn werk, dus ik wil binnenkort mijn loopschoenen en kleding meenemen en dan dinsdag en donderdag lekker in mijn lunchpauze lopen. Goed voor de licht-vitamines, vitamine D dacht ik. Anders ga je met donker de deur uit en kom je met donker thuis. Hoop zo die winterdip tegen te gaan. Heb ook nog zo'n lamp, dus die ga ik ook gebruiken. Heb afgelopen januari pas gekocht, maar ga er nu al veel eerder mee beginnen. Lamp is 10 bij 10 cm dus die zet ik op mijn bureau naast mijn kompu en is makkelijk mee te nemen. En ik hoop op een sneeuwvrije winter, kan ik door blijven lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:29

Ik smeer met spiroflor, van vsm. En dan de warm-variant. Heerlijk, ik heb nergens last van vandaag! :)

Zo'n lamp, helpt die echt? Ik heb namelijk ook last van winterdipjes.

Trouwens, je schreef me over dutchrunners en de atletiekunie. Ik ben al lid van de atletiekunie en heb ook een sportpas. Ik zal eens kijken of ik de schema's van de dutchrunners zelf kan downloaden. Ik krijg ook nog een herstelschema van mijn trainer, dus ik wacht nog heel even af. Thanks voor je tips iig.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:32

Angela, super dat je gegaan bent!

Bah, winterdipjes... :(:)

Hmm, heb toch wel wat last van mijn schouders/nek/rug vandaag. Beetje jammer. Maar goed, beetje aspirine en/of ibuprofen en dan kom ik de dag wel weer door... _O-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:36

Angela, wat houd loopscholing precies in?

Bommeke, kan je idd lekekr rekken en strekken tijdens de huishoudelijke taken vandaag! Klinkt als een goed plan voor de winter in je middagpauze, maar heb je dna nog tijd om te eten?

WenK: Te gespannend gelopen of andere oorzaak?

Mijn spiertjes vallen reuze mee vandaag!!!
Dat wordt vanmiddag nog een flinke ronde paardrijden, jahoeoe! En toch ook proberen morgen weer te lopen, als de dag nog niet te vol zit.....Neuh, moet 's avonds wel kunnen, denk ik.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:38

@Angela Super dat gisteren zo goed ging! En nu de volgende keer je niet meer zo druk maken ;)

@Bommeke lekker he die interval trainingen.. ik heb voor vanavond op de planning 15x1 min op matig tempo en 1 min wandelpauze :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:39

Jaan:

WenK schreef:
Hier net ook weer gelopen, 5km over de heuveltjes in 29:17. Netjes dus. Heb maar wel ff een kort rondje gedaan, dag loopt een beetje raar. Was heel druk op werk, toen wat langer bezig geweest dan verwacht bij een horecaUZB waar ik zaterdag weer een klus voor heb (heb extra centjes nodig en dit is leuk). Daarna nog springles waarbij het nog niet zo makkelijk bleek om het paard tussen mijzelf en de grond te houden. Er stond een brede oxer, met allerlei gekke dingen en Lis komt groot, springt toch, rekt enorm en zakt in de landing door haar linkervoorbeen terwijl ze de balk die ze meenam probeerde te ontwijken. Ik ben er in een reflex toen rechts af gedoken. Hebben beiden vooralsnog nergens last van, daarna ook gewoon weer gesprongen. En dus uiteindelijk nog hardgelopen... Nu lekker douchen en zo slapen, drukke week en weekend nog voor de boeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:42

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:50

Dank u beide, ben weer op de hoogte! ;)

WenK: En je knolleke?? Heeft die er toch ook geen last van?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:56

Dat weet ik nog niet. Ik ben nog niet op stal geweest, dus dat zie ik vanavond wel (en als het heul erg is bellen ze me van stal wel). Ik denk dat het wel mee zal vallen hoor, zij wist te blijven staan uiteindelijk...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:22

Angela_ schreef:
Ik smeer met spiroflor, van vsm. En dan de warm-variant. Heerlijk, ik heb nergens last van vandaag! :)

Zo'n lamp, helpt die echt? Ik heb namelijk ook last van winterdipjes.

Trouwens, je schreef me over dutchrunners en de atletiekunie. Ik ben al lid van de atletiekunie en heb ook een sportpas. Ik zal eens kijken of ik de schema's van de dutchrunners zelf kan downloaden. Ik krijg ook nog een herstelschema van mijn trainer, dus ik wacht nog heel even af. Thanks voor je tips iig.

Ik heb me op hun site lid gemaakt, kreeg later een brief thuisgestuurd met mijn lidsmaatschapsnummer en mijn wachtwoord. Misschien even je nummer opzoeken en kijken of je kunt inloggen? Of via wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord naar je mailadres laten sturen?
Lamp helpt wel, maar ben er afgelopen winter later mee begonnen, denk dat als ik in oktober begin dat ik dan de grote dip wel voor ben.
Aha, spiroflor-warm.... heb eczeem, weet niet of dat een goed plan is. Ik hou het wel bij de gewone SRL of Spiroflor.

Jaan, ik eet mijn brood altijd op achter mijn bureau, zodat ik de pauzes nuttig kan besteden, lees: winkelen, naar de bieb, boodschappen doen of hardlopen :D

Nicky, wish you good luck _O- Ik loop liever 30 min dan 10x 1 min.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:27

Goedemorgen dames!

Zo te lezen zijn er weer een hoop fanatiek geweest! Super!!

Ook ik ben gister weer fanatiek geweest. Heb het rondje 5 km weer gelopen en nu in 27 minuten. Echt heerlijk! Ik begin nu echt fijn te lopen. Ben ook een beetje van het schema afgestapt en heb besloten om gewoon lekker te lopen en dit zelf uit te bouwen. Ik doe verder geen duurloop trainingen of sprinten etc., omdat ik bang ben voor blessures.
Ik loop gewoon echt voor mijn conditie en de spekjes op de billen en dijen...

Gister ook nog heerlijk gereden op mijn knollie! Goh wat begint hij weer lekker te sjouwen! Heb helemaal zin in het indoorseizoen en hoop de punten in de M1 binnen te gaan halen!

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:46

hihi thnx hoop dat ik er levend vanaf kom :). Ik loop ook veel liever 30 min ..

Wat is dat precies voor lamp Bommeke?

klotshtiduj Heb je vlot gedaan dan toch! lekker als je zo fijn gelopen hebt he!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:50

Deze is het:
Afbeelding

Heb 'm vorig jaar via Marktplaats van iemand gekocht.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:00

Hallo!
Ook al een tijdje niks van me laten horen, maar ben nog steeds aan het lopen :) Net wat ik hier laatst las, het werkt verslavend! Heb net een uurtje gelopen, achter elkaar dat is echt heerlijk hoor, nooit gedacht dat ik dat zou kunnen :=

Over 3 weken ga ik de 10km in Haarlem lopen, denk nu dat ik dat wel ga redden maar is de eerste keer dat ik 10km ga lopen :+
Lopen er meer mensen mee?

Leuk te lezen dat iedereen zooooo goed bezig is!! +:)+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:21

Oeffff ik heb last van mijn kuiten! Niet te zuinig. Maargoed, had het wel al verwacht :\ Toch wat beter uitlopen en rekken.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:30

Hallo allemaal,
kom bij toeval dit topic tegen :D
Ik ben sinds ik mijn lidmaatschap bij de sportschool heb opgezegd, gaan hardlopen buiten.
Ik heb nu zo'n 4x gelopen en het rondje gaat over de dijk, = 3.5km. :P
Vind het nu nog best zwaar maar heb hem wel elke keer uitgelopen. Het leuke is dat je een stukje af kunt snijden, dat is dan de 3.5km en je kunt ook een 5km rondje doen.. Dat wil ik wel rustig gaan opbouwen.
Voordeel is wel dat je hier veel leuke "looproutes" kunt doen :D

Ik vind alleen in m'n eentje rennen niet zo gezellig :o
Ik ben 1.64m 22jaar en weeg nu 70 kilo, ben er al 2 afgevallen (OMG dit is voor het eerst dat ik dat neer durf te zetten :o )
Probleem is dat ik een echte jojo-er ben met gewicht..
Ook werk ik in de kraamzorg, wat erg onregelmatig is en op de dagen dat ik werk loop ik meestal niet omdat ik dan te moe ben, en ook nog elke dag naar m'n paardje moet..

Zo dat is een heel verhaal geworden :P , mijn doel is 65 kilo.. maar met 68 o.i.d. ben ik ook heeeel blij (als het dan een beetje stabiel wil blijven :P )