Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:21

Het is zeker fijn een voorraadje te hebben! Maar vol is vol, he? :D Hihi.

Yasemin slaapt al iets langer dan 2 uur!! Ze begint nu een beetje wakker te worden, mag ook wel, want we zitten al 4 uur en een kwartier na de laatste voeding.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:32

Waarom ging het slapen bij Yasemin niet goed?
Ik heb er wel iets over gelezen maar niet zover terug :o

Elize heeft trouwens weer een soort blaasjes aan de binnenkant van haar lipjes, beetje wittig is het en als ik erover wrijf komen er wat velletjes af. Het lijkt op spruw maar ze heeft niet de witte plakkaat op haar tong, lijkt er ook geen last van te hebben en ik heb zelf ook geen last.
Iemand een idee wat het is?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:36

Het slapen overdag ging wel goed, in de puckababy. Vorige week nog uit de puckababy gehad en dat ging totaal niet. (ze maakt zichzelf dan wakker met haar handjes)
Maar omdat ze snachts nu heel erg slecht slaapt en ik er zo vaak uit moet, wil ik de puckababy af bouwen zodat ze misschien op haar handjes gaat sabbelen en zelf weer in slaap valt. Maar dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk. Maar ben nu wel trots dat ze vanmiddag zo lekker geslapen heeft na even moeilijk doen.
Ze ligt nu lekker te spelen op haar kleed, en rolde net ineens op haar buik! :oo

Annelies, spruw hoeft niet perse op de tong te zitten he. Kan ook alleen bij de lippen of wangen zitten, of zelfs alleen op je tepels.
Yasemin heeft 5 weken spruw gehad maar heeft er nooit last van gehad. Ze dronk altijd gewoon normaal.
Ik denk dus toch aan spruw misschien..?!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:47

Idd, spruw hoeft niet op de tong te zitten :n
Had al tijden last van steken in mijn borst etc etc... bleek het ook spruw te zijn terwijl er in haar mondje niet eens iets te zien was :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:49

Haha op de buik rollen kan Elize ook sinds 1,5 week, ze probeert ook al echt te kruipen, dan laat ze d'r hoofd hangen en begint te trappen met armen en benen zo grappig, ze komt alleen niet vooruit :P

Maar als het spruw is zou ik dat toch ook krijgen dan? Ze heeft het al wel een paar dagen, valt me nu op dat het erger wordt.

Wat is een puckababy?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:59

Hier spruw gehad zonder dat ik er last van heb gehad!
En hij was hardnekkig hoor. :j

Puckababy is een slaapzak zonder armsgaten. Dus dan kunnen onrustige kindjes zich niet wakker maaien zoals Yasemin altijd deed(doet).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:09

pfffffffff
Ik zit sterk te twijfelen om de laatste fles KV te geven..... helemaal tegen mijn principes in maar ik weet het niet meer.
Misschien wel dat ik het nu allemaal ff niet trek ivm de vermoeidheid. Maar pfffff.
Ik kom niet uit mn woorden maar die laatste voeding is elke keer zo'n ramp.
Als ik dan een flesje geef gaat dat er zonder moeite in, maar zelf uit de borst drinken..... ;( Het geeft zoveel stress bij mij, en als ik dan denk 'morgen koop ik KV en dan krijgt ze de laatste fles KV' dan voel ik me helemaal opgelucht, maar vlak daarna ga ik al meteen twijfelen.
Ik weet het ff allemaal niet meer. :n Is dit een tijdelijke dip of wat?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:13

Nathalie, sommige kindjes gaan ineens de borst weigeren. Milan heeft dat ook een hele tijd gehad maar wel later, geloof dat hij 8 maanden was. Ik deed dan ook kolven en het hem met de fles geven, dan was hij tenminste rustig. Zit je op een rustige plek? Geen tv/radio aan of zo? Misschien in het donker met haar op bed gaan liggen zodat er geen prikkels zijn, dat heeft ons er toen doorheen geholpen.

En als het echt niet gaat is een fles KV echt geen schande hoor :(:)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:16

Chiara werd ook steeds meer afgeleid naarmate ze ouder werd :j
In het begin kunnen ik rustig tussen 5 familieleden voeden.
Nu alleen nog met pat en dan moet ie van mij op de bank blijven zitten want mevrouw wil alles in de gaten houden }>

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:22

Pffff ik heb manlief naar de winkel gestuurd om een pak KV te halen.......... en bah ik voel me nu gewoon een slechte moeder en zit gewoon te huilen!!! ;(
Ze heeft aan de borst gedronken tot ze moeilijk ging doen, een fles afgekolfde melk gehad van 120 cc en nog heeft ze honger....... Meer ehb ik niet staan.
Ik heb 3 voedingen in de vriezer en that's it! Ik kolf nu wel goed... dus probeer dan wel elke avond een flesje afgekolfde melk te geven... Maar wil gewoon voor de zekerheid (voor momenten zoals nu) een pak KV hebben staan.
Bah ik voel me echt rot!!! Maar dit werkt gewoon niet. Ik ben helemaal over de rooie, ik en manlief krijgen telkens ruzie en er zijn elke avond spanningen tussen ons, ik krijg zowat 'wurg'neigingen naar Yasemin (niet serieus uiteraard, maar ik raak erg gefrustreerd)..... is dat het waard? Die ene fles KV doet toch niet veel kwaad??
Zucht ik vind dit echt heel erg moeilijk!!! Misschien heb ik hem wel nooit nodig, dat pak. (ik ga echt proberen elke avond afgekolfde melk te geven) Maar misschien ook wel...
Sjonge voor mijn gevoel faal ik vreselijk!
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 26-07-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:23

Het is trouwens niet dat ze afgeleid wordt. Ze wordt boos/gefrustreerd omdat de melk niet meer goed stroomt naar mijn idee. Maar ook compressie helpt niet, dat vind ze 10 seconden goed en daarna niet meer.
Dus ja ik weet het ook niet dan......

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:23

Meis... rustig aan joh :(:)
Kop op!
Ik ken de frustraties etc ook goed hoor, hoort er allemaal bij, zullen KVmoeders niet minder last van hebben denk ik zo :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:25

Dat boze gefrustreerde had Chiara gisteren ook, ging druk met haar hoofd schudden en dat was voor mij een teken dat ik niet rustig was...

adem in... adem uit... 10...9...8...7...6...5...4...3...2...1... adem in ... adem uit... kijk naar je kleine meid en begin opnieuw :)

Dat helpt mij, ik weet na al die maanden dat wanneer ik me zorgen maak wanneer ze boos of gefrustreerd is dat het er zéker niet beter op wordt.

En je had toch ook die spray??

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:27

Hallo allemaal,

Mag ik hier ook een beetje meekletsen, of tenminste een poging doen tot? Ik ben Mieke en inmiddels 32 jaar. Moeder van Jelle, 3 jaar en Bente van 21 april.Jelle heb ik gevoed( zo goed en zo kwaad als het ging) tot 9 maanden. Bente voed ik nu volledig (is bij Jelle) nooit gelukt.
Wel vind ik het moeilijk om haar volledig te voeden, ben nl geen melkkoe, maar meer 1 van het vleesras :+ zeg maar.
Inmiddels een borstontsteking, spruw en reflux verder. Lactatiekundige thuis gehad, en nu ben ik heel blij dat ik mijn 3 maanden oude meid kan voeden met 2,5 hooguit 3 uur ertussen (ook 's nachts) :+
Lekker wijfie dus :D

Afbeelding
Moppie Bente

Afbeelding
En grote broer Jelle

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:28

Welkom, klets gezellig mee :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:46

Welkom Somokkele!

Cyn, het is overdag vaak idd als ik te druk ben of niet ontspannen o.i.d.
Maaar 's avonds is dit niet het geval helaas. Ook als ik echt helemaal ontspannen ben doet ze het.
Ik snap t even niet... Maargoed, toen manlief naar de winkel was is ze in slaap gevallen.... dus laat haar nu gewoon lekker liggen. Ben benieuwd wanneer ze weer wakker wordt.
En nu hebben we een pak KV staan voor de zekerheid...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:05

Kom net allemaal berichten tegen over de 4 maanden dip.... Ik hoop stiekem dat dat het misschien is (3 maanden en 3 weken is ze nu)....
Hebben jullie hier ook last van gehad?

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:07

Nathalie, heb je al geprobeerd te wisselvoeden? Op het moment dat ze niet meer actief drinkt de volgende borst geven en ipv 1 of 2 iig 4 of meer borsten geven? Dan krijg je makkelijker een toeschietreflex. Het is alleen niet handig als je snel overproduceert. En bij de nieuwe borst gelijk compressie geven zodat ze gelijk melk krijgt....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:13

Wisselvoeden doe ik al een tijd inderdaad. Maar op een gegeven moment gaat ze dan al huilen na 3 slokken.

Maargoed heb zitten lezen over de 4 maanden dip en ik herken er veel in dus ik hoop stiekem dat dat het is.
Ik las de tip om eens een halve dag met je kindje met blote lijven op bed te gaan liggen en haar onbeperkt toegang tot mijn borsten te bieden. Dat dit goed zou zijn in deze dip, dus ik ga dat maar eens proberen he. (lijkt me ook heerlijk namelijk)
Pff zat er echt even helemaal doorheen, maar nu gaat het wel weer gelukkig... Hopelijk morgen een betere dag. Ik wil gewoon zo graag minimaal 1 jaar voeden, maar soms..... :x

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:28

Nathalie schreef:
Kom net allemaal berichten tegen over de 4 maanden dip.... Ik hoop stiekem dat dat het misschien is (3 maanden en 3 weken is ze nu)....

Geen idee... zou ik terug moeten lezen, maar laat je niet te snel van je padje afslaan hoor, wie weet is jouw 4maandendipje eerder ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:31

Ik denk ook dat het best kan dat de ene baby het eerder heeft en de andere juist weer later. Het zal alleen rond de 4 maanden zitten denk ik.
Nouja ik zie wel. Ik ga op deze manier door en houd me stiekem gewoon vast aan die 4 maanden dip.... Op de een of andere manier lukt het me dan altijd beter, omdat ik dan in mijn hoofd heb dat het binnenkort weer beter gaat.
Duik nu lekker mijn bedje in... Ben benieuwd wat de nacht ons gaat brengen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:57

En wees gerust, ik heb ze 2 en 4 jaar oud en heb ook geregeld nog dips :+
Alleen niet meer met voeden dan wel met slapen/opvoeden...

Blijft lastig hoor, volg je gevoel... En een knuffel vanaf hier, volgens mij ben je al vanaf ver gekomen of niet!

En ze is nog klein, alles draait nog om haar en dat geeft ook nog niet. Ik raak ook geregeld gefrustreerd en dat is meer onzekerheid dan iets anders. Je wil het graag goed doen, je wil dat je kinderen blij en tevreden zijn en dat lukt soms niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:40

Nathalie schreef:

Ik was daar heel bang voor omdat ik met Stef gestopt ben toen hij 4 maanden was en nu had ik met Elize ook al problemen nu ze tegen de 4 maanden aan zat.
Maar gelukkig gaat het sinds 2 dagen ineens weer beter, ik kolf er nu ook weer bij ze slaapt 's nachts weer langer.

Geloof dat iemand het al eerder zei; zorg dat je rustig bent, ik heb zelf ook momenten gehad dat het voeden me niet uitkwam, dat is geirriteerd was oid en dan lukte het gewoon niet.
Zorg dat als je gaat voeden je een kop thee of koffie hebt voor jezelf, dat je goed zit, geen tv of radio aan, geen mensen om je heen, gewoon jullie samen. Leg haar aan, neem een slok en ga lekker achterover zitten, ogen dicht, nergens aan denken en tel rustig tot 10, nog een slok, ogen dicht en weer tot 10 tellen. Dan moet je wel rustig en zijn en dat voelt zij ook aan jou, hopelijk drinkt ze dan ook rustiger.

En het is echt geen schande om KV te geven hoor, ik zou er geen ruzie's en huilbuien voor over hebben, de KV van tegenwoordig is echt niet veel minder dan BV. Dus als het niet lukt, je nachtrust lijd eronder, je relatie lijd eronder, je kind lijd eronder, jijzelf lijd eronder, waarom geef je dan nog BV?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:41

somokkele schreef:
Nathalie, heb je al geprobeerd te wisselvoeden? Op het moment dat ze niet meer actief drinkt de volgende borst geven en ipv 1 of 2 iig 4 of meer borsten geven? Dan krijg je makkelijker een toeschietreflex. Het is alleen niet handig als je snel overproduceert. En bij de nieuwe borst gelijk compressie geven zodat ze gelijk melk krijgt....

4 borsten?? Waar haal je die vandaan? Ik dacht dat alle vrouwen er 2 hadden :=

Wat bedoel je met compressie?

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 07:59

anneliesdj schreef:
somokkele schreef:

4 borsten?? Waar haal je die vandaan? Ik dacht dat alle vrouwen er 2 hadden :=

Wat bedoel je met compressie?

_O- _O- Ziet een vrouw voor zich met 6 dansende borsten op een rij.

Sorry, niet duidelijk dus, gewoon elke keer wanneer de melk niet meer stroomt wisselen van borst. En om te zorgen dat ze ook genoeg vette melk krijgen, moet je elke borst minimaal 2x geven, dus in totaal minimaal 4 borsten. En borstcompressie geven zodat er gelijk een melktoevoer is naar de baby toe.

Nathalie, hoe zit het met je tsr? Ik heb een oxytocinespray gekregen op advies van de lactatiekundige, dat heeft mij echt enorm geholpen moet ik zeggen.

Bente heeft vannacht gewoon van 12 tot 4 geslapen *\o/* en ook nog in haar eigen bed, wat een heerlijkheid zeg, gewoon liggen zoals ik zelf wil liggen :P . Dan heb ik ook nog een vraagje, want tja, ik wil graag sparen voor later zeg maar. Alleen lukt dat niet echt. Ik weet niet zo goed waar ik de melk in moet bewaren na het kolven. Vooral ook omdat het zo weinig is. Na een voeding kolf ik nl hooguit 20 cc (uit 2 borsten dus he :+ ) Oftewel nagenoeg niets..... Ze drinkt ze echt nagenoeg leeg (zie ook eerste post ik = vleeskoe :D ) Hebben jullie een idee hoe ik dat zou kunnen vermeerderen? Ik durf niet langer als een kwartier na de voeding (ook weer op advies van de lk) te kolven omdat het dan weer van de voeding van Bente afgaat, en aangezien ik al niet overloop....