Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:55

Jep, ben ook benieuwd, dus met het mooie weer + koopzondag zullen vast veel ramptouristen ( :D ) zijn die ons aanmoedigen! wahha!

@ Yonker, dat zijn altijd leuke dingen... ;)

Yonker

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:01

Nou vooral omdat ik er echt niet tegen kan dat hij hele tijd zo aant opscheppen is. Hij had een tijd van 28 minuten ofzo voor 5km, opzich niet slecht toch?? Maar wel grappig dat die eruit gelopen is door iemand die helemaal niet traint :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:05

Dat is zeker niet slecht, maar over het algemeen zijn mannen sneller. Zeker als ze trainen. ;)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:09

Ja dat ook idd... En die andere jongen die niet getraind had was 26 minuten. Dat is dan best goed :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:42

Zojuist lesje 12 gelopen, ben weer even teruggeschakeld. Moest dit weekend eigenlijk 18 lopen maar mijn heupen hadden daar wat moeite mee. Overblijfsel van de laatste zwangerschap: bekken instabiliteit :( Tijden gaat het goed en dan ineens loop ik weer als een eend, lekker aan 't waggelen ;(

Sinds vandaag ook weer op water en brood :j :9 Ben 1.64 maar wel zo'n 70 kilo, ook net bevoordelijk voor de heupen, knieen en enkels. Dus we gaan er weer voor!!

Honden hebben ook een conditie van niks en die zijn nu ook maar meegegaan met lesje 12. Ben al een half uur thuis maar onze Duitse Herder ligt nog steeds te hijgen :o Andere hond (kruising Duitse Pincher met nog iets) heeft de les 2 keer gelopen, die is niet moe te krijgen :D

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:47

Waar kan je start to run donwloaden?

wil namelijk beginnen.
Hoe doen jullie dat met oordopjes? vallen ze er dan niet uit?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:44

Hihi, zijn mensen geïnspireerd de hond mee te nemen? :D

Vandaag samen met hondlief (Kooikerhondje uit de werklijn, 3 jaar oud) 8x3 minuten met 2 minuten rust ertussen gelopen.

Zelfs hondje had aan het eind van; nog eens?? Baas, ik heb liever 30 min achter elkaar!

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:17

ja ik ren ook met mijn hond (heel grote herder).
Voorheen rende hij achter hardlopers aan, nu vindt hij het o leuk dat hij elke keer mee wilt :)

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:13

Haha, als ik nog iets langer kan lopen (loop nu 30min aan een stuk) dan ga ik misschien ook wel de hond meenemen.
Heb alleen een beetje schrik aangezien hij niet zo goed naar mij luistert als naar mijn vader. Is een jachthond en wilt dus nog al eens uit het zicht verdwijnen achter een konijnen-spoor aan :P Dan kan ik er nog harder achter aan rennen waarschijnlijk.

Trouwens, weet iemand hoe vaak in de week je moet lopen om je conditie te onderhouden? Met start to run liep ik 3x per week om het op te bouwen en nu ben ik er vanaf en loop ik dus 30min aan een stuk. Ik voel me nu heel schuldig als ik eens een dagje later ga/minder omdat ik denk dat ik dan weer langzaam terug naar af ga :P (bij wijze van).
Is bijvoorbeeld 2x per week voldoende om te houden wat je hebt? Ga namelijk een drukke tijd tegemoed! (examens in belgië; stress!!!)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:59

Jeej net half uurtje gelopen, 3,8 km! :):)
4 lopen - 2 rust
6 lopen - 3 rust
6 lopen - 3 rust
4 lopen - 2 rust

Hoorde trouwens vandaag dat je pas vanaf 20 minuten echt gaat verbranden, dus voor de afvallers onder ons.. Zelf merk ik daar nog niets van namelijk :+

Heb helaas geen hond, dacht er wel eens aan om pony mee te nemen (mini shetlander). Ben alleen bang dat ze mij uit m'n ritme halen _O-

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:07

ik merk ook niks van het afvallen hoor, Assepoetster... Volgens mij worden mijn benen alleen maar steviger! (mijn rijlaarzen passen net dicht en dat terwijl ik nog niet aan het hardlopen was, het met gemak ging... Ach allemaal spiermassa :D )...
Mijn buik lijkt wel strakker te worden! Jeuh!
Maar ik loop ook niet hard om af te vallen...

Ik ben net een partijtje lekker door mijn knie gegaan... Ik sprong iets te fanatiek van een stoep af tijdens het hardlopen. oliebol zeg, dat kan ik echt niet gebruiken voor zondag...!!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:13

Oei doe je wel rustig aan? :(:)

Ik doe het vooral om een betere conditie te krijgen (had met paardrijden toch wel last, blijft moeilijk :+) maar een plat buikje vind ik ook niet verkeerd *D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:32

Ik neem incidenteel m'n haflinger wel eens mee, voor als ik tempo train :+ en wij lopen dus hetzelfde tempo, allebei even lange benen...
dus misschien dat een mini shet wat te langzaam is?

Mensen snappen het trouwens echt niet als je hardlopend voorbij komt met een paard naast je :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:40

Ik meld me ook maar hier. Ik ben een tijdje terug met STR begonnen maar door een operatie kwam dit even stil te liggen. Maar nu back on track en ben nu bij les 19. Ben naar Runnersworld geweest en heb een paar goede schoenen aangeschaft.
Ik loop op een loopband thuis, omdat buitenlopen niks is voor mijn knieën. Ik hoop dat dat nog beter wordt want ik verveel me dood op de loopband en dat wordt alleen maar erger naarmate de stukken langer worden nu.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:46

Mini shet te langzaam? _O- Kom jij maar eens hardlopen hier, zal je verbazen :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:11

Tja ik ben formaat x2 gewend :+ als dat keurig mee kan lopen waarom een minishet dan niet? Kwestie van een beetje trainen :+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:14

Mirkim schreef:
Jep, ben ook benieuwd, dus met het mooie weer + koopzondag zullen vast veel ramptouristen ( :D ) zijn die ons aanmoedigen! wahha!

Dat meen je niet, is het aanstaande zondag koopzondag? :oo Aaaaaaah zoveel bekijks hoeft voor mij ook weer niet _O- Ik loop thuis altijd in m'n eentje in de weilanden en dan nu een enorm publiek die mij met mijn rode bezwete hoofd mag aanschouwen :=
Nouja, misschien ga ik er alleen maar harder door lopen, al die toeschouwers :P

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:36

Hey een nieuw topic zie ik :D

Ik heb even een vraagje onder de groningers onder ons;
A.s donderdag doe ik mee aan de bekkemarun in Harkstede,wie hebben er zin om met mij de 5 km te rennen?
Ik wou eerst de 10km doen,maar omdat ik vorige week voor 't eerst 10 km heb gelopen(voor mezelf)maar daarna echt wel op was, ben ik van plan om a.s donderdag eerst maar 5 km te rennen.
Lijkt me wel gezellig om met iemand(of meerdere)samen te gaan rennen,maar dan ook niet te hard,ik jog meer zeg maar(met af en toe wat intervalletjes).
Mijn vriend doet ook mee,met aanhang ,maar die doen de 10km , en die lopen véél sneller :D
Dus wie o wie heeft er zin?
http://www.bekkemarun.nl/index.php

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:36

Gister niet meer gelopen, ik was echt ontzettend moe... :( Vanavond dus maar les 11 lopen :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:38

Hier ook nog niet afgevallen, wel strakker in het velletje. Vanochtend gemeten (weegschaal heb ik verstopt :o ) en vergeleken met vorige week 2 cm afgevallen in de taille, bovenbenen en heupen hetzelfde gebleven.

T: 76
H: 95
B: 59

Donderdag mag ik weer, en denk dat de woeffies dan ook weer meegaan. Even kijken hoe het gaat met onze herder, die heeft beginnende HD, maar kreeg niet het idee dat ze vandaag slechter liep. Ze heeft het alleen zo snel warm, wil dan zwemmen en dan gaat het weer broeien op d'r huid met de haartjes waardoor ze erg gaat likken en zichzelf dus helemaal openlikt/plukt, heeft nu dus kale plek op d'r heup :(

Zat te denken om d'r te scheren maar goed..... een geschoren Duitse Herder heb ik nog nooit gezien ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:53

Assepoetster schreef:
Hoorde trouwens vandaag dat je pas vanaf 20 minuten echt gaat verbranden, dus voor de afvallers onder ons.. Zelf merk ik daar nog niets van namelijk :+

-O- Foutje vrees ik. Volgens mijn sportdokter begin je pas vet te verbranden vanaf een half uur! Maar goed, het is niet dat je daarvoor niets aan het doen bent natuurlijk, je spieren moeten hun werk ook doen en je verbrand wel kcal... alleen nog geen vet... Maargoed, ik loop momenteel rond de 35/40min, dus dat is dan toch 5-10minuutjes vetverbranding ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:05

Morning :O :O

Beetje brakjes, eigen schuld :+

Oh dat geloof ik ook wel denk ik :j Ik begin pas nu echt af te vallen, vanafhet moment dat ik constant die 34 minuten achter elkaar loop om die 5 km te halen. Ben dat nu twee weken en in die twee weken ben ik ook zeker 2 kilo afgevallen :j

Vanavond ga ik maar weer eens een rondje, laatste keer de 5 km voor zondag denk ik, de rest van de week wandel of heb ik gewoon een onderhoudsrondje :j Ik ga me in elk geval niet meer uit de naad trainen, alleen vanavond nog een keer mijn pr proberen te verbreken :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:34

Toch maar zo snel mogelijk naar boven de 30 minuten dan :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:54

Oh ik heb mijn startnummer 771 :j
Alle vragen zijn nu opgelost, ik ben er klaar voor.
Er zijn gewoon kledingwagens e.d. dus gaat helemaal goe dkomen zondag.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:07

Hmm ook niet meer gelopen gister :(
Kon de moed niet verzamelen.. had het zo koud.

Vanavond maar weer beginnen.. ga 2x8 lopen en 2x3 wandelen en dan 2x3 lopen en 2x2 wandelen.
heb een schema van internet geplukt.. ben benieuwd want ben evy zat..