Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:41

Ietjelover: krullen met een grote barrel krultang of grote haar krullers, misschien met een dikke vlecht in slapen, dan heb je mooie slag, en daar een soort los knotje van maken, met wat losse plukken? even vastzetten met wat schuifspeldjes en je bent met 5 minuten klaar :)
Afbeelding
bloemenclipje er in, en dan ben je helemaal af :D

ik heb een vraagje:

mijn eigen haarkleur is dit:
Afbeelding
niet alles is van mij, er zitten extensions in :)
nadat ik het 2 jaar geleden roze, groen, blauw met wit, turquoise met roze, en nog wel meer kleurtjes gehad had, heb ik alles uitgewassen en ben ik weer terug naar mijn eigen kleurtje gegaan, lichtblond.

na een half- 3/4 jaar werd dat me toch weer saai, en toen heb ik er maar een rode haarverf ingedaan, het resultaat: (haar in een staart)
Afbeelding
toen na een paar weken vond ik de kleur te licht, en heb ik er een donkerdere kleur rood doorgedaan, mijn haar ziet er nu zó uit:
weer haar in en staart :')
Afbeelding

nu wil ik via een soort kastanjebruin steeds lichter gaan, tot ik weer blond ben.
zal dat me een beetje staan denken jullie?

Yinka

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:04

Tammy, ik ben zelf ook lichtblond van nature. Heb het donkerbruin geverfd en ben inmiddels weer blond dmv highlights. Je haar zal van bruin, naar rossig, naar blond met een rossige gloed gaan. Aangezien dat rood je erg goed staat, zal bruin en alle tussende liggende tinten om weer naar blond te gaan, je ook goed staan :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:08

Is er iemand hier die zijn haar verft met henna?

Ik heb van mijn zelf blond haar, en elke winter heb ik de neiging om het donkerbruin te verven en zomers verf ik het weer blond. Nu heb ik het geblondeerd erin zitten, heel dicht bij mijn eigen kleur (hele lichte uitgroei) maar als ik het nu met een pakje zou kleuren dan is het vaak zo dat het rood uit valt. Dus ik ben eigenlijk benieuwd hoe henna uitvalt op je haar (ik ga het sowieso van te voren testen op een pluk haar uit mijn borstel). En waar kan ik het kopen?

En is er iemand die tips heeft voor haar dat de hele tijd maar uit valt als je het krult, ik heb het geprobeerd met een warme krulset (van carmen) en een krultang. Alleen het zakt uit na een half uur, het maakt ook niet uit of ik er wel of geen haarlak/mousse ingooi...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:44

ik heb mn haren blonder laten verven:D
je ziet niet zo super veel verschil maargoed,
we hebben het gedaan met heel veel highligts, dus mijn eige haar kleur zit er nog doorheen.
Ik zal binnenkort een keer een foto maken!

tammy_: leuk idee! ik zal binnenkort wel eens een keertje proberen!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:10

Yinka, dankjewel :D

Renee: ik verf mijn haar expres niet met henna, want mocht het nou niet staan, kan je het er niet uit bleken/ontkleuren! dan liever een pakje gewone haarverf van de Etos :j Henna kan je bij de meeste indische winkeltjes of toko's kopen, en de wereldwinkel heeft vaak ook Henna. over je krullen, lijkt me heel erg lastig als het zelfs met haarlak er niet in blijft zitten... al eens bij de kapper gevraagd hoe je krullen kan maken die langer blijven zitten?

ietjelover: hoop dat het lukt, meestal met heel glad haar zakt het uit, ik heb het eens bij een vriendin gedaan, en daar vielen zelfs de speldjes uit haar haren :(:)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:39

pff,, bij mij gleden zelf de folies en dat verf spul uit mn haren!
De kappers stonden met zn 3enraar te kijken!
Ze hadden dat nog nooit meegemaakt :P

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:19

Tammy_ schreef:
Yinka, dankjewel :D

Renee: ik verf mijn haar expres niet met henna, want mocht het nou niet staan, kan je het er niet uit bleken/ontkleuren! dan liever een pakje gewone haarverf van de Etos :j Henna kan je bij de meeste indische winkeltjes of toko's kopen, en de wereldwinkel heeft vaak ook Henna. over je krullen, lijkt me heel erg lastig als het zelfs met haarlak er niet in blijft zitten... al eens bij de kapper gevraagd hoe je krullen kan maken die langer blijven zitten?

ietjelover: hoop dat het lukt, meestal met heel glad haar zakt het uit, ik heb het eens bij een vriendin gedaan, en daar vielen zelfs de speldjes uit haar haren :(:)

Dat had ik ook al gehoord daarom weet ik niet op ik de gok ga nemen, en omdat mijn haren natuurlijk al gebleekt zijn ben ik bang dat ik een heel 'creatief' kleurtje ga krijgen :=

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:30

Ietjelover: je haar is te gezond :Y) :')

Renee: nee als je haar nu gebleekt is zou ik het zeker niet doen, volgens mij heb je dan een groot risico om groen te worden :')

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:32

Hoe vinden jullie deze haarverf voor highlights? http://www.drogisterij.net/Verzorging-Haar-Poly-blonde-coupe-de-soleil-super/P/3227546
Wat zijn jullie ervaringen?
En hoeveel dagen/weken nadat je hele haar geverft is kan het erin (dinsdag wordt mijn haar namelijk eerst chocobruin).

Als ik hieraan niet moet beginnen, heeft iemand dan andere tips hoe ik het beste highlights kan nemen? (Met de kappers hier heb ik slechte ervaringen met verven, dus ga ik liever niet heen haha!)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:40

ik ben een grote fan van schwarzkopf poly blonde, dus ik zeg doen :)
ik heb de poly blonde super gebruikt als beginnetje om mijn lichtblonde haren wit te krijgen :) lukte met 2x blonderen :Y)

ik denk dat het het beste is dat je een weekje/4 a 5 wasbeurten wacht nadat je het gekleurd hebt, want in het begin geeft de chocobruine verf vast nog wat af, en dan krijg je minder effect.

lijkt me wel gaaf staan, chocoladebruin met blonde highlights!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:59

Tammy_ schreef:
ik heb de poly blonde super gebruikt als beginnetje om mijn lichtblonde haren wit te krijgen :) lukte met 2x blonderen :Y)

ik denk dat het het beste is dat je een weekje/4 a 5 wasbeurten wacht nadat je het gekleurd hebt, want in het begin geeft de chocobruine verf vast nog wat af, en dan krijg je minder effect.

Bedankt! :D
Ja lijkt mij ook erg leuk!
Heb deze foto en deze foto als voorbeeld, alleen wil ik de highlights niet zo breed als sommige op de foto! :)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:33

Ik moet woensdag weer naar de kapper toe. Maar afgelopen kappersbezoek heeft niet zo goed uitgepakt, dus er moet een stuk van af omdat de onderkant is uitgedunt... Dus wie weer er een leuk half lang of kort kapsel? Ik heb internet al afgespeurt, maar tot heden nog niet echt wat gevonden.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:15

Tammy_ schreef:

Hoeveel pakjes heb je nodig voor ongeveer de hoeveelheid highlights zoals ik op de beide foto''s heb? :)

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:49

Babico: Ik vind het super goed :j

Esgaroth: Het is zeker mogelijk om lagen te knippen. Maar het zal niet identiek zijn zoals op de foto. (door je krullen/slag)

Tammy_ : Dat staat je zeker, maar het is een hele grote stap! En zeer moeilijk. Omdat er nu zoveel warmte in zit.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:46

Ik had mijn haar toen chocolade bruin geverfd(hier in topic terug te zien) maar heb nu uitgroei en die hadden ze niet dus ga het zometeen goudbruin doen hopelijk valt die ook donker uit.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:00

Niicole__ schreef:
Hoeveel pakjes heb je nodig voor ongeveer de hoeveelheid highlights zoals ik op de beide foto''s heb? :)

ik denk 1 pakje, dat is meestal genoeg voor een normaal aantal highlights, en je wilt ze dunner maken dan op die foto, dus denk dat je aan 1 pakje wel genoeg hebt hoor :j en als je het toch te weinig vind, kan je er altijd nog eentje bij kopen? :+

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:50

Daar heb je idd gelijk in :P :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:00

Niicole__ schreef:
Hoe vinden jullie deze haarverf voor highlights? http://www.drogisterij.net/Verzorging-Haar-Poly-blonde-coupe-de-soleil-super/P/3227546
Wat zijn jullie ervaringen?
En hoeveel dagen/weken nadat je hele haar geverft is kan het erin (dinsdag wordt mijn haar namelijk eerst chocobruin).

Als ik hieraan niet moet beginnen, heeft iemand dan andere tips hoe ik het beste highlights kan nemen? (Met de kappers hier heb ik slechte ervaringen met verven, dus ga ik liever niet heen haha!)

Mijn ervaring met chocobruin haar + coupe soleil = oranje en geel haar..
Wilde ik het weer bruin, werd het groen!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:56

^
Daar zou ik ook bang voor worden, ja... Is het nu weer goed of niet?

Heeft iemand ervaring met de nieuwe verf van John Frieda? Krijg 'm opgestuurd omdat ik zo'n member ben ofzoiets.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:04

Wie o wie kan mij helpen??

Ik wil deze maand een keer naar een goede kapper (ik ga normaal naar een thuiskapper voor de dooie puntjes). Ik wil iets anders, iets wat bij m'n gezicht past en iets wat met niet al te veel moeite (5-10min werk) leuk te stylen is.

2 foto's van hoe m'n suffe haar nu is:
http://94.100.115.236/689300001-6893500 ... e_S_1.jpeg

http://94.100.116.6/690100001-690150000 ... _OtiL.jpeg
(rechter op de foto)

Ik wil met een stuk of 10 ideeën naar de kapper gaan, dus brandt maar los! (met foto's)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:18

Hallo,

Ik wil heel graag mijn haar eens in een ander model knippen en verven.
Mijn kapster dacht zelf aan high light (nu heb ik een hele fijne en goede kapster, dus als ik zeg 1cm van mijn haar af dan is dat ook 1cm en niet zoals de meeste kappers waar ze er dan 5cm af halen)

Dit is het nu.. (mijn hoofd is niet zo super, maar ik heb helaas niet zo duidelijke foto's.)
ik ben rechts
Afbeelding

en op deze foto had ik mijn bril even afgezet..
(ik ben weer de rechtste)
Afbeelding

Iemand tips of suggesties ( eventueel met voorbeeld foto's, ik ben een leek in het zoeken naar leuke kapsels)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:24

Ik ben vandaag bij de kapper geweest!
Helaas wou het niet zoals op de foto, dus het is anders geworden, maar ben er blij mee!

Foto gister nog blond (met flinke uitgroei :') )..
Afbeelding

En van net:
Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:03

Het bruine haar staat je echt goed! :j

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:15

Dankje! :D
De highlights komen ook nog, alleen zei kapper dat ik 2 a 3 weekjes moest wachten, en het dan wel kon :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:40

Mijn haar gisteren donkerbruin geverfd, is echt heel donker geworden. :) Maar hou ik wel van.

Hierboven: het bruin staat je super goed.