[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:14

Hilde_q schreef:
ja nee dat snap ik! :+
Maar ik ga me dan weer van alles voorstellen dat hij tijdens het vrijen dat ding voelt zitten. OF dat hij hem verschuift o.i.d

Kan best dat hij 't voelt zitten, dan haal je 'm er toch even uit. Die ring mag er 3 uur uit. Verschuiven doet die ring sowieso, kan geen kwaad toch.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:42

Hilde_q schreef:
ja nee dat snap ik! :+
Maar ik ga me dan weer van alles voorstellen dat hij tijdens het vrijen dat ding voelt zitten. OF dat hij hem verschuift o.i.d

ik voel hem niet, mijn vriend ook niet, hij is nog nooit uitgegaan tijdens de seks, ik vond het ook heeeeeeel maf de eerste paar keer maar je voelt er echt niks van (uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar dan kan hij idd een paar uur uit). Maar het is sowieso maf vind ik want gewoon in het dagelijks leven voel ik hem ook vrijwel nooit zitten.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:55

Heb je kans dat je dikker wordt van de Nuvaring? En hoe zit het met je humeur?

Ik gebruik nu al enkele jaren de Yasmine pil, maar ik heb het idee dat ik hier nogal stemmingswisselingen van krijg.
Sowieso vind ik het niet prettig om zoveel hormonen in mijn lichaam te stoppen, en ik heb gelezen dat de Nuvaring niet zoveel hormonen aan het lichaam afgeeft.

WillemYntJee

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:11

Ik ben absoluut niet dikker geworden van de nuva en heb een veel beter humeur! :) Heb ook 4 jaar aan de yasmin gezeten en echt blij dat k daar vanaf ben !!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:27

Ooo ik lees ineens heel veel horror verhalen hier op bokt over een spiraaltje.

Mijn datum staat al vast over 2 weken.

Nu vroegen ze aan de telefoon of ik er 1 wilde met hormonen of zonder hormonen.
Maar maakt dat nu echt heel veel uit?
Ze zei dat er vaak bij jonge meiden inderdaad waar jullie het over hebben de Mirena word geplaatst met hormonen.

Maar omdat ik hier vaak verschillende reacties lees van veel bokkers die het niet zo hebben op hormonen of er juist van af willen dacht ik dat jullie mijn vraag misschien wel kunnen beantwoorden. :o :o

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:50

WillemYntJee schreef:
Ik ben absoluut niet dikker geworden van de nuva en heb een veel beter humeur! :) Heb ook 4 jaar aan de yasmin gezeten en echt blij dat k daar vanaf ben !!

Had jij ook last van stemmingswisselingen enzo ?

Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken met mijn HA, even overleggen over de Nuvaring.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:02

Mwah niet zo zeer wisselingen, maar was gewoon veel chagerijniger (weet niet eens hoe je dat schrijft :+ ). Ben nu veel blijer :)

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:38

x_Mliss schreef:

Ze zei dat er vaak bij jonge meiden inderdaad waar jullie het over hebben de Mirena word geplaatst met hormonen.

Maar omdat ik hier vaak verschillende reacties lees van veel bokkers die het niet zo hebben op hormonen of er juist van af willen dacht ik dat jullie mijn vraag misschien wel kunnen beantwoorden. :o :o

Ergens anders vandaan geplukt: Het koperspiraal is niet echt een anticonceptie. Er kan gewoon een bevruchting plaatsvinden, het spiraal verandert het baarmoederslijmvlies dusdanig dat de vrucht zich niet kan nestelen.

Ik moet op de eerste dag van mijn menstruatie bellen en dan een afspraak maken voor de 3e dag. Ik krijg de Mirena en heb me voorgenomen om niet meer te lezen op internet, want ik word er alleen maar zenuwachtiger van ;)

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:47

Ik zit ook even met een vraag waar ik mij tich wel zorgen over maak. Sinds 9 maanden slik ik de Yaz 24+4. Ik hoor hier veel verhalen dat anderen hierdoor niet meer ongesteld worden, ik dus wel. Telkens op de derde dag van de witte pillen (de zogenaamde stopweek) wordt ik ongesteld. Op één of andere manier krijg ik nu, door bepaalde verhalen hier op bokt, de schrik dat ik dus gewoon zwanger zou kunnen raken. Volgens mij is dat ongesteld zijn geen teken dat ik ook vruchtbaar zou zijn. Dat de pil dus wel goed zijn werk doet. Ik hoop dat dit de juiste gedachtegang is, want anders moet ik er dringend iets aan gaan veranderen...

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:05

x_Mliss schreef:

via wikipedia:

Het koperhoudende spiraaltje geeft een lichaamsvreemde reactie in het baarmoederslijmvlies (het endometrium), wat versterkt wordt door koper. Dit is een ontstekingsreactie zonder dat er sprake is van een infectie, die innesteling van het embryo tegengaat. Verder vermindert de beweeglijkheid van de zaadcellen. De Mirena® bevat geen koper maar geeft een hormoon af waardoor aangroei van het baarmoederslijmvlies geremd wordt. Hierdoor kan het op den duur atrofisch worden en kan de menstruatie (grotendeels) wegblijven.

Doordat niet iedere dag onderhoud van een spiraaltje nodig is, is het spiraaltje in de praktijk betrouwbaarder dan de anticonceptiepil. De anticonceptieve betrouwbaarheid is vergelijkbaar met die van een sterilisatie. Aangezien het de uitwisseling van lichaamsvloeistoffen niet verhindert, kan het spiraaltje de overdracht van seksueel overdraagbare aandoeningen niet voorkomen.

In sommige gevallen is het spiraaltje oncomfortabel. Behalve bij het hormoonspiraaltje kan de menstruatie overvloediger en pijnlijker worden. Een studie heeft opgeleverd dat vrouwen die een spiraaltje met koper droegen tot twee maal de normale hoeveelheid koper in hun bloed hebben. Dit is koper direct afkomstig van het spiraaltje zelf. Alhoewel de geobserveerde niveaus niet acuut giftig zijn, is het niet bekend of dit op lange termijn de gezondheid kan beïnvloeden.

Het gebruik van het spiraaltje met hormonen leidt na enkele maanden vaak tot een sterk afgenomen menstruatie. Daarom wordt dit spiraaltje ook wel voorgeschreven bij vrouwen met een hevig vaginaal bloedverlies gedurende de menstruatie. De eerste maanden is er wel vaak sprake van tussentijds bloedverlies.

En verder inderdaad niet te veel over lezen. Voor iedere vrouw is het weer anders. Niemand maakt exact de zelfde ervaring mee ;)

Ik zelf heb het Mirena spiraal :o omdat ik dus zonder anticonceptie (de pil is voor mij verboden) een ontzettend erge menstruatie heb van 2 tot 3 weken. Nu met de Mirena houd dat vloeien soms nog wel 2 tot 3 weken aan maar het echte bloeden is verdwenen en red ik het eigenlijk bijna altijd met de ob mini tampons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 00:20

Tja ik loop door de Mirena nu met problemen bij het ziekenhuis. Ik heb 'm laten verwijderen.

Als je er meer over wilt weten moet je me even PBen.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:00

Ik vind m ideaal!!
Ik heb er geen problemen mee en ben na het zetten nog 1 dag ongesteld geweest en daarna niet meer. Mijn lichaam heeft m dus makkelijk geaccepteerd!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:04

RedPassion schreef:
Het groeit echt niet vast. :) Dat is ook de reden dat je zelf nooit aan de touwtjes mag trekken, dan bestaat de kans dat je hem eruit trekt.

Wat plaatsen betreft, ik vond het heel pijnlijk. Daarna heb ik er ook nog ellende mee gehad (veel pijn en bloedverlies). Nu lijkt het beter te gaan. *klopt af*

Bedankt voor je reactie.
Kun je zelf aan de touwtjes trekken dan :oo
Dat wist ik niet eens :+
heb jij m ook al moeten laten vervangen? Zo ja, was dat pijnlijk? Of minder pijnlijk als de 1e keer zetten?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:51

Vicky_88 schreef:
xDramaQueen schreef:

als je een spiraal laat zetten laat het dan gewoon niet bij de HA doen maar vraag om een doorverwijzing naar de gyno, daar heb je alle recht toe :)

Ik heb m ook in het ziekenhuis laten zetten. tussen alle dikke buiken! :+

verstandig! geen HA die meer aan mijn onderstelsel komt, alleen gyno's ik had dan wel een man maar hij was gewoon heel relaxt en zen, en ik voelde me op me gemak! De HA die ik had was assistente en daarnaast een ervaren HA maar ze waren echt aan t prutsen!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:37

Ik had ook een man ja :j
Ach, alsof hij dat nog nooit heeft gezien :')
Ik had een goeie vriendin meegenomen die mijn handje heeft vast gehouden :+
en voor de gezelligheid natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:19

Vicky_88 schreef:
RedPassion schreef:
Het groeit echt niet vast. :) Dat is ook de reden dat je zelf nooit aan de touwtjes mag trekken, dan bestaat de kans dat je hem eruit trekt.

Wat plaatsen betreft, ik vond het heel pijnlijk. Daarna heb ik er ook nog ellende mee gehad (veel pijn en bloedverlies). Nu lijkt het beter te gaan. *klopt af*

Bedankt voor je reactie.
Kun je zelf aan de touwtjes trekken dan :oo
Dat wist ik niet eens :+
heb jij m ook al moeten laten vervangen? Zo ja, was dat pijnlijk? Of minder pijnlijk als de 1e keer zetten?

Als je ze kan voelen kan je er in principe ook aan trekken, maar dat is dus niet aan te raden. ;) Ik heb nu mijn eerste Mirena sinds november 2009 dus ik heb hem nog niet hoeven laten vervangen. :)

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:23

x_Mliss schreef:

Koperspiraaltje geeft doorgaans hevigere en pijnlijkere bloedingen als je ongesteld bent, Mirena kan de bloeding helemaal utiblijven en doorgaans heb je sowieso minder last

Heb nu 7 jaar een spiraaltje (m'n 2e dus) vind het prima, nog nooit last gehad en gewoon bij de huisarts laten zetten (2 verschillende wegens verhuizing)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:27

Deed bij jou het wissElen pijn?

Volgens mij kan ik de touwtjes niet voelen :+ nooit geprobeerd te voelen iig :')

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:31

Eruit halen was horror, erin zetten ook weer

Maar ja nu weer 5 jaar verlost, het was het waard ;-)

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:27

evih schreef:
Ik zit ook even met een vraag waar ik mij tich wel zorgen over maak. Sinds 9 maanden slik ik de Yaz 24+4. Ik hoor hier veel verhalen dat anderen hierdoor niet meer ongesteld worden, ik dus wel. Telkens op de derde dag van de witte pillen (de zogenaamde stopweek) wordt ik ongesteld. Op één of andere manier krijg ik nu, door bepaalde verhalen hier op bokt, de schrik dat ik dus gewoon zwanger zou kunnen raken. Volgens mij is dat ongesteld zijn geen teken dat ik ook vruchtbaar zou zijn. Dat de pil dus wel goed zijn werk doet. Ik hoop dat dit de juiste gedachtegang is, want anders moet ik er dringend iets aan gaan veranderen...

Kan iemand mij ook even verder helpen? Zeggen dat ik juist zit van gedachtengang of toch overschakelen op iets anders ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:46

Bij het ziekenhuis bij de gynaecoloog laten zetten is sowieso aan te raden inderdaad! Mijn vriendin heeft ook een mirena (inmiddels een jaar) en die is er dolblij mee. Ik heb 'm ruim een jaar gehad, en was er het eerste halfjaar ook heel blij mee. Helaas heb ik daarna dus allerlei klachten gekregen. Jammer, want verder is het ideaal!

Evih: Ik weet ook niet hoe het zit, kan je niet even je huisarts bellen?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:20

evih: Sorry ik kan je geen antwoord geven op je vraag, misschien even contact opnemen met je HA ?

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij mijn HA, as. woensdag kan ik langskomen.
Ben heel benieuwd.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:55

vraagje :)

ik ben nu net klaar met eerte week weer, en ben 1 pil vergeten, dus niet veilig meer
als ik nu straks aan het eind ben en stopweek heb en weer begin, ben ik dan gelijk weer veilig? dus 1,2e of 3e dag of pas na een week ofzo?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:38

Kimmey schreef:
Tja ik loop door de Mirena nu met problemen bij het ziekenhuis. Ik heb 'm laten verwijderen.

Als je er meer over wilt weten moet je me even PBen.

hier nog 1 :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:48

Maar weet je wat ik zo oneerlijk vind over minera, goed als ik die x aantal procent ben waar maandstonden niet weg gaan..
Pech dan maar denk ik zo, maar in de info brochure zeggen ze dat degene waar het niet bij weg gaat een paar druppeltjes hebben.

Dat is toch bij mij helemaal niet het geval, ik heb niks verandering in mijn maandstonden, in tegenstelling ze houden nog langer aan...