Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:38

zijn we nog bezig???
ik wel maar heb heel veel moeite gehad om het resultaat van 2 weekeinden met etentjes, verjaardagen en feestjes er weer af te krijgen en dan hadden we het over 1,5 kilo...nu weer op 66,1 is nog een halve kilo te veel!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:00

Ja hoor, ik ben nog bezig :j Mijn broeken zitten lekker ruim :D

Ik heb gemerkt dat ik echt geen 20 khd per dag kan eten, dan sterf ik van de honger. Bij mij is 15 het maximale en 7 het beste, op de een of andere manier.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:08

ik ben ook nog bezig maar door allerlei gedoe in mijn relatie en op het werk wil het allemaal niet zo vlotten.

ik zou eigenlijk gewoon weer op nieuw moeten beginnen maar het komt er niet van dus ik hou het voorlopig maar bij geen brood/aardappelen/pasta/rijst.
maar khd tellen doe ik even niet ;)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:06

ik heb zo ook mijn off-dagen door veel stress vanwege de verbouwing. Ik merk wel dat ik echt op moet letten, dat ik niet mee ga in: "zin in een lekker ijsje, schat?"of "ik heb een appelktaartje gekocht voor het weekeinde, lekker!"dan stink ik er zo in, maar ik neem dan wel een piepklein stukje..of als ik echt geen trek heb (dat vraag ik me zelf echt van te voren) dan doe ik het gewoon niet!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:12

bij mij is de 2de cm van m'n middel ervan af :)
Ik hou mezelf er echt heel erg streng aan, maar ik ben ook nog maar 3 weken bezig.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:08

ik kijk naar de kilo's en heb me niet opgemeten maar aangezien alles om me heen begomn te zwabberen ben ik ook de nodige cm kwijt. heb net mijn winterkleren eens onder de loep genomen, haha niks past meer!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:38

Heerlijk gevoel toch Josefien :D
Cola ook al zo goed bezig! top!

Ik ben ook weer bezig, was in London geweest, en toch nog wat aangekomen..
Maar dat is er na 1 dag al weer af :D
Vandaag wel broodje genomen op school, maar al die salade komt me een beetje de neus uit. Ben eetdagboekje bij gaan houden op SB forum, maar daar zijn ze zooo streng := Elk TD groente, 's avonds 350 gr groente, s ochtends groente bleehhh, het houd een keer op hoor :=
Ik probeer zo weinig mogelijk KHD binnen te krijgen, en als ik bij 1 maaltijd het wel doe, mag ik bij de andere niets. Zo helpt het prima en blijf ik netjes op gewicht. Nu nog wat meer sporten en ik vind het best :D

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:39

ja dat doe ik ook, 1 keer per dag wat KH en meer niet! gaat goed hoor! en meer bewegen dus lekker veel rijden! en op de crosstrainer.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:04

Ja zo gaat het idd prima!
Alleen moet ik wel zeggen dat als ik een broodje eet, ik snel trek krijg in slechte dingen :P Maar ik probeer het zo veel mogelijk te beperken.
Meer bewegen moet ik ook echt doen, heb nog een pilates DVD en wil dat minimaal 4 x pw gaan doen (3 kwartier)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:12

hier weer een berichtje, ik heb heel veel gewrichtsklachten en nu denkt de huisarts dat het van te veel eiwitten komt :( , moet maandag bloed prikken, ben benieuwd. Ik laat de noten (ik at er ook eigenlijk te veel op een dag) maar even staan..ben wel 1.5 kilo aangekomen, dus moet weer even fanatieker opletten, heb vanavond geen rijst bij het eten genomen..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:35

Hoeveel eiwitten eet jij dan wel niet :?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:38

wat raar ik heb sins ik geen khd meer eet juist minder last van mijn botten.
ik slikte eigenlijk al een paar jaar glucosamide en daar ben ik nu gewoon meer gestopt.
nou had ik last van mijn botten omdat ik ze iets te vaak had gebroken dus dat is niet echt een natuurlijk oorzaak, maar ik had die pillen echt nodig anders kon ik bijna niet lopen.

en nu nergens meer last van ( kan natuurlijk ook komen omdat ik minder weeg )

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:13

ja ik weet t ook niet meer, ik ga maandag bloed prikken en dan hoor ik t wel, nam wel vrij veel noten op een dag, zeker 2 ons..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:15

oei...das best veel ja

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:51

ga me nu wat meer op Dr Frank richten (is daar ook een topic van? of mag dit ook hier in?)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:01

dr frank is toch bijna het zelfde als atkins !?
lekker hier blijven dus :+

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:45

ja ik heb gisteren dat boek weer bekeken en het scheelt echt niet veel. Ik eet nu minder noten en dat bevalt goed, eet nu meer zelfgebakken KH arm brood, vind ik erg lekker!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:48

bloedwaarden waren ok, geen urinezuur dus ik ben weer lekker bezig.Ik zit nu nog maar een kilo boven mijn laagste (streef)gewicht, dus die anderhalve zijn er al weer af die er stiekem aangeglipt waren.. zolang mijn favo spijkerbroeken goed zitten vind ik het best!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:37

Ik ben in mei begonnen met het Atkins dieet en begin augustus gestopt.
(ging op paardenkamp waar ik wel gewoon pasta te eten kreeg, en brood etc.)
Ik ben toen 10,6 kg afgevallen :D
Ik zat beter in me vel etc.

Jammer genoeg nu alweer aantal kilo's aangekomen en heb ik me voorgenomen om toch maar weer te gaan beginnen in januari.
Alleen nog even aantal spulletjes halen en met me moeder goed overleggen aangezien zij toch kookt voor ons :)
Uiteindelijk wil ik nu nog 10 kg want dan zit ik ongeveer mooi op de 65 kilo en dat is voor nu mijn streefgewicht, als het naar de 60 lukt wil ik dat het liefste maar ik ben al blij met die 65!
Ik ben eigenlijk me hele leven al wat aan de steverige kant geweest dus ik moet eigenlijk ook niet meer van mezelf gaan vragen :n
Mijn lengte is trouwens 1.63

Mijn eerste week toen heb ik wel brood gegeten (Atkins) en dan maar 1 sneetje ofzo, maar dat komt doordat ik altijd bezig ben en dus wel echt nodig heb.
Later kon ik af en toe wel gewoon echt sla eten en vulde dat gewoon echt ruim voldoende.
Maar in het begin totaal niet en wisselde ik het eigenlijk gewoon af.
Ik heb de pannekoekjes nooit geprobeerd omdat ik niet wist hoe ik dit moest maken, maar zag ongeveer op pagina 2 een recept staan :D
Dat ga ik dan ook maar is proberen om te maken :)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:47

is natuurlijk wel jammer als het er weer aan komt, ik ben nog steeds rond de 66 kilo en nu iets aangekomen met de feestdagen maar dat ging erg goed, kon netjes van het kerstbrood en gevulde stol afblkijven, alleen gisteren wel 3 oliebolen gegeten...dus morgen weer aan de gang! Ik vind die pannenkoekjes niet lekker,maar gebruik KH arm brood (zelf bakken)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:40

hey, ik wil per morgen ook met atkins beginnen, mag ik meepraten hier?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:38

Ik zit nu ook voor het eerst op de Atkins site te kijken.
Ik zie dat er voor 2 weken opstaat om etv. te eten die weken.
Vind ik altijd wel fijn. Ik dacht dat zo'n shake alleen voor de ochtend of middag was (niet voor als snack) maar daar staat dus gewoon voor als snack :D
Morgen maar met me moeder overleggen om er weer mee te beginnen, ik wil het weer zo graag maar heb ook weer opnieuw steuntje in me rug nodig van me ma

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:47

Hier ook iemand die met het atkins dieet gaat beginnen.
4 jaar geleden ook gedaan en in ong 3 maanden 20 kilo kwijt.zonder teveel moeite en niet te vet...
Je kan het zo vet maken als je zelf wil.
ik was na een paar weken wel zat van de eieren.......Hoop dat ik daar nu geen last van krijg...
Succes iedereen!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:50

Wat was jou eetschema van een dag als je 20 kg kwijt was in 3 maanden?

Wel goed zeg 20 kg :)

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:55

Smorgens een gebakken ei(geklutst met prei en sambal)met een kwart krop ijsbergsla

smiddags salade met halve krop sla,feta,olijven,kip

Savonds halve krop sla vlees en groente

tussendoor,droge worst ,stukje kaas,stuk komkommer