Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:13

O geen moeite mee UK ik bepaal heel graag hoe ik zelf wil leven :D
En dat bevalt mij prima. (Zeg maar dat ik een soort van tweede jeugd aan het leven ben)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:15

@wendy: Samenwonen is inderdaad wel handig als je besluit om aan kinderen te beginnen :+ , eerst dat maar eens gaan uitproberen en als ik dan toch ineens de kriebels krijg dan maar eens zien of we er de financiele middelen voor hebben (en de dingen die dan minder/niet meer kunnen doen willen opgeven)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:15

Chiqa schreef:
O geen moeite mee UK ik bepaal heel graag hoe ik zelf wil leven :D
En dat bevalt mij prima. (Zeg maar dat ik een soort van tweede jeugd aan het leven ben)

Kun je dat ook met je werk zo makkelijk regelen?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:18

Ayasha schreef:
Zidore schreef:
*meldt zich*
helemaal mee eens
verademing dit
heb wel het idee dat ik als melaatste wordt aangekeken
alsof je niet normaal bent als je geen kinderen wil
en nu is het nog niet zo erg
maar op je 40e gaan mensen toch denken 'kan ze het niet, of is ze niet normaal, maar WIL ze het niet is geen optie'

tijdje geleden las ik dit artikel, en dat vond ik ook al zo'n verademing
http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -done.html

Die reacties :oo Het artikel is heel interessant maar... :=

welke reacties bedoel je? Zo te zien zijn er ook een paar britten het met deze stelling eens?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:20

Ja en vind je dan collega's die dezelfde flexibiliteit genieten?
Ik kan mij als studente ontzéttend veel permitteren, maar ik kan me voorstellen dat dit met vast werk best wel aanpassingen zal nodig hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:20

Only_Hellen schreef:
Kun je dat ook met je werk zo makkelijk regelen?

Ja ik werk halve dagen, en soms werk ik wel eens een hele dag, ben ik meteen weer een hele dag vrij.
Tevens heb ik nogal wat vrije dagen staan dus kan rustig nog 4 maanden wegblijven als ik echt wil.
Mijn werkgever is ook vrij makkelijk hierin, kan rustig een dagje wegblijven.
Maar dat werk is wel weer mijn redding anders maak ik dr echt een puinhoop van en gooi ik mijn dag en nacht ritme volledig om.

Alet74

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:26

Dat is wel fijn, dat je werk hebt, wat in dat opzicht goed bij je leven (manier van leven) past. Dat treft niet iedereen zo goed!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:28

Alet74 schreef:
Dat is wel fijn, dat je werk hebt, wat in dat opzicht goed bij je leven (manier van leven) past. Dat treft niet iedereen zo goed!

Nou, is zeker heel fijn. Helemaal als je de keus hebt. Ik kan ook vrij flexibel zijn, maar vind gewoon dat ik er moet zijn, omdat het bedrijf van mij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:29

Dat besef ik mij ook wel Alet :) Maar daar is mijn inkomen dan ook weer naar (Zit in de WAO) maar goed dat is ook weer een kwestie van keuzes maken.
Aan veel geld heb ik ook niets, is zomaar weer gebleken uit mijn verleden tot ik een burn out kreeg.

Only_Hellen schreef:
Nou, is zeker heel fijn. Helemaal als je de keus hebt. Ik kan ook vrij flexibel zijn, maar vind gewoon dat ik er moet zijn, omdat het bedrijf van mij is.

Onee hoor, ik ben dr evengoed wel als het echt nodig is, maar kan ook mijn dagje vrij nemen als ik dat wil.
Zal wel aan de branche liggen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:32

Only_Hellen schreef:
Alet74 schreef:

Dat is weer wat anders denk ik :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:33

Is ook zo hoor UK. Is ook een keuze die ik heb gemaakt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:36

Daar is het leven vol mee: keuzes, keuzes en nog eens keuzes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:37

dat maakt het ook leuk anders waren we allemaal hetzelfde :)
(Moet er niet aan denken)

unicorn_kiss

Only_Hellen schreef:
Is ook zo hoor UK. Is ook een keuze die ik heb gemaakt.

Heel erg offtopic, maar ik hoop later dezelfde keuze te maken :)

Only_Hellen

Chiqa schreef:
dat maakt het ook leuk anders waren we allemaal hetzelfde :)
(Moet er niet aan denken)

Ik ook niet :D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:39

Soms denk ik eens.. wat als we alle keuzes die je leven beïnvoeden eens berekenen... hoeveel versies van je leven kun je dan hebben (antwoord: héél veel :D )
Gelukkig ben ik al zéér tevreden totnogtoe met mijn levenskeuzes

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:42

unicorn_kiss schreef:
Soms denk ik eens.. wat als we alle keuzes die je leven beïnvoeden eens berekenen... hoeveel versies van je leven kun je dan hebben (antwoord: héél veel :D )

Ja, anders ik wel. Ook al is het een druk leven, ik geniet er echt iedere dag weer van. Van mijn meiden, mijn vriend, mijn werk, mijn paarden en mijn hond.
Denk dat als je gaat nadenken over "als dit" of "als dat", je er nooit uit zult komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:43

Wat niet weet wat niet deert, ik ben een mens van de dag, de toekomst maakt mij angstig.
Dus wat mij betreft hoeven er geen kansen berekend te worden zie wel wat het leven doet met mij.
Alleen geen kinderen alsjeblieft :) Zou de boel zo overhoop gooien.

Only_ellen; ik denk dat je je geen raad zou weten als dit plots van de een op de andere dag weg zou vallen, jij bent dat leven gewoon helemaal gewent :)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:44

Chiqa schreef:
Wat niet weet wat niet deert, ik ben een mens van de dag, de toekomst maakt mij angstig.
Dus wat mij betreft hoeven er geen kansen berekend te worden zie wel wat het leven doet met mij.
Alleen geen kinderen alsjeblieft :) Zou de boel zo overhoop gooien.

Only_ellen; ik denk dat je je geen raad zou weten als dit plots van de een op de andere dag weg zou vallen, jij bent dat leven gewoon helemaal gewent :)

Ja, zeker waar. Maar ook iets waar ik heel bewust voor kies. Ik moet bezig zijn, maar zie mijn paarden echt als rustpunt. Ook al kosten ze veel tijd, ik heb ze wel nodig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:52

unicorn_kiss schreef:

En zelfs als er keuzes voor je worden gemaakt of dingen lopen toevallig zo - je mist bijvoorbeeld de trein - had je leven er heel anders uit kunnen zien. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:56

Ik geloof niet in toeval. Ik denk dat dingen gebeuren omdat ze 'moeten' gebeuren. En dat is dan wel weer voor een deel afhankelijk van de keuzes die je maakt (als ware het zo'n formulier van de Belastingdienst: kiest u ja? Ga dan naar vraag 3.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:58

Wat Terry Pratchett The Trousers of Time noemt. Of je de ene broekspijp inglijdt of de andere, kan heel wat verschil uitmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:58

Only_Hellen schreef:
Ik moet bezig zijn, maar zie mijn paarden echt als rustpunt. Ook al kosten ze veel tijd, ik heb ze wel nodig.

Dat kan ik mij heel goed voorstellen hoor, heb dr ook een gehad. Maar ook een 40 urige werkweek, een relatie maar als ik thuiskwam was ik wel blij dat ik kon neerploffen zonder verplichtingen.
Als je dan ook nog moet zorgen voor iemand, eten koken....Ach iedereen zit weer anders inelkaar, mij heeft het een burn out opgeleverd.
Nooit meer.
Nu heb ik mijn hondje :D

Hoeveel uur in de week zit jij bij de paarden?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:02

Ibbel schreef:
Wat Terry Pratchett The Trousers of Time noemt. Of je de ene broekspijp inglijdt of de andere, kan heel wat verschil uitmaken.

_O- Ja, daar gaat dit topic ook over geloof ik. Of het abortus-topic.

@Chiqa. Ik zit daar wel veel uren, omdat mijn paarden ook nog eens 50 km verderop staan. is dus ook anderhalf uur reistijd per keer. Ik ga 4 keer per week naar mijn paard en op zondag altijd mee naar een wedstrijd met mijn jongste. Die springt, althans, zij en het paard, en gaat vanaf april sgw doen. Maar in uren? Poeh, heb dat nooit echt berekend. Uurtje of 16/20? Ik zou het eigenlijk niet eens zo weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:03

Respect Hellen, dat doe ik je niet na.