Abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:59

MamboBeach schreef:
Rienn, nee hoor, dat trek ik me persoonlijk niet aan, zo denk ik nu eenmaal en zo blijf ik erover denken.
Zelf vind ik het jammer dat iemand de woorden verdraait, ik heb niemand voor moordenaar uitgescholden.
Ik begrijp ook dat mensen er anders over kunnen denken, alleen deel ik die mening dan niet.
Ieder zijn ding dan maar.

Er zijn hier mensen met de meest grote mond die je nu niet meer hoort. Of als je iets opschrijft ze dan maar niet meer reageren...

Moet je ook niet doen, jouw mening en dat moet je zo houden.
Jij vindt het moord, dus eigenlijk vind je ook dat iemand een moord heeft gepleegd. Je zegt het alleen niet met die woorden. Het blijft een heel gevoellig onderwerp.

Edit: Ik respecteer jouw mening en van alle andere hier, maar dat heb ik al een eerder gezegd :)
Laatst bijgewerkt door Rienn op 04-03-10 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:59

Ik begrijp niet hoe zovelen zo onrespectvol kunnen zijn jegens elkaar...man man, iedereen houdt er een andere mening op na, en die diversiteit is leuk, wat een saaie wereld zou het zijn, mocht iedereen overal hetzelfde over denken.
Respecteer elkaar gewoon aub, ook de mensen, die om wat voor reden dan ook, abortus plegen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:07

Ayasha schreef:
Hm in principe heeft iedereen die abortus pleegt een moord gepleegt volgens jou MB... Dan is die persoon toch een moordenaar lijkt me? :=

Maar daar scheld ik ze niet voor uit en dat is toch wel een heel verschil!

Ik kan bijvoorbeeld zeggen: "Ik vind jou dom!" Dat is dan mijn mening.
Maar als ik jou dombo noem is dat toch heel anders, want dan maak ik het heel persoonlijk naar jou toe.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:10

Rienn schreef:
Ik vind het woord moord erg ver gezocht. Wel grappig, dan lopen er heel wat moordenaars rond in Nederland en over de hele wereld.

Dat mag jij vinden, ik niet.
Voor mij is het een kindje dat in de buik groeit en leeft. Niet voor niets wil een kindje in de baarmoeder wegkruipen als er iets van buitenaf naar binnen komt...
Die gedachte voor mij, tja, ik kan er niets anders van maken maar ik word er echt onpasselijk van.
Maar dat iemand anders dat dan weer niet vindt, ja, het is nu eenmaal zo.
Eens worden zullen we het toch niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:14

Iemand die een moord pleegt is een moordenaar, dat heeft niets met scheldwoord te maken. :) Je hebt het niet letterlijk in de mond genomen maar het komt wel op hetzelfde neer.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:15

Het is niet zo dat het mij niets doet, het doet me heel erg veel, maar dat neemt niet weg dat ik er voor ben. Ik krijg hele vervelende trektjes als ik lees of hoor dat iemand voor de 3e, 4e of misschien wel 5e keer abortus heeft laten doen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:19

Rienn schreef:
Het is niet zo dat het mij niets doet, het doet me heel erg veel, maar dat neemt niet weg dat ik er voor ben. Ik krijg hele vervelende trektjes als ik lees of hoor dat iemand voor de 3e, 4e of misschien wel 5e keer abortus heeft laten doen.

Daar ken ik er ook echt een paar van, ik vind het gewoon verschrikkelijk!
En wat ik al eerder heb gezegd, als het dan moet, dan tot een week of 8 a 10 maar verder echt niet...

Ik zeg het echt niet voor niets maar kun je begrijpen dat ik er echt heel erg verdrietig van wordt? Weet je, in het desbetreffende topic zou ik zo willen zeggen, beval en geef het aan mij. Ik begrijp dat dit natuurlijk niet haalbaar is maar dat zegt mijn gevoel. Er wordt ook leuk gezegd dat moeders of vrouwen met hormonen die gevoelens maar even achterwege moeten laten. Nou, dat is aardig... Waarom? Omdat de 'tegenpartij' het niet meer aankan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:21

Rienn schreef:
En zo blijven we het spelletje welles nietes spelen.

Dat zeg ik ook al de hele tijd...
Jij een mening, ik een mening en eens gaan we het niet worden met elkaar...
Maargoed, een discussie moet kunnen, toch?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:23

MamboBeach schreef:
Rienn schreef:
En zo blijven we het spelletje welles nietes spelen.

Dat zeg ik ook al de hele tijd...
Jij een mening, ik een mening en eens gaan we het niet worden met elkaar...
Maargoed, een discussie moet kunnen, toch?

Een discussie is goed, zo lang het op een normale manier gaat, elkaars mening respecteert en elkaar niet voor van alles gaat uit maken.

Zo als het nu gaat, vind ik het goed gaan. Wilde leuk zeggen, maar dat is niet gepast.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:30

MamboBeach schreef:
Rienn schreef:

Daar ken ik er ook echt een paar van, ik vind het gewoon verschrikkelijk!
En wat ik al eerder heb gezegd, als het dan moet, dan tot een week of 8 a 10 maar verder echt niet...

Ik zeg het echt niet voor niets maar kun je begrijpen dat ik er echt heel erg verdrietig van wordt? Weet je, in het desbetreffende topic zou ik zo willen zeggen, beval en geef het aan mij. Ik begrijp dat dit natuurlijk niet haalbaar is maar dat zegt mijn gevoel. Er wordt ook leuk gezegd dat moeders of vrouwen met hormonen die gevoelens maar even achterwege moeten laten. Nou, dat is aardig... Waarom? Omdat de 'tegenpartij' het niet meer aankan?

Dat meen je niet? Ik kan dat echt niet begrijpen. 8 á 10 weken is goed, misschien 12 weken nog. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, dit laat me echt niet koud en sowieso, ik ben geen koud persoon. Blijkbaar, er wordt van beide kanten gemene dingen gezegd wanneer het even niet meer lukt. jammer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:32

Ayasha schreef:
Iemand die een moord pleegt is een moordenaar, dat heeft niets met scheldwoord te maken. :) Je hebt het niet letterlijk in de mond genomen maar het komt wel op hetzelfde neer.

En dit heet provocatie :)
Je mag tegen een ambtenaar in functie zeggen: 'ik vind jou een eikel', ga je vrijuit. Zeg je tegen diezelfde: 'jij bent een eikel', dan kun je een boete verwachten. Jammer dat je dit uit MB probeert te halen, zoals ik al zei; provoceren :)

Rienn

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:35

Ik ga maar eens slapen.. Geen ruzie meer maken. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:35

Ja Rienn, ik ken er echt een paar, alsof ze een tampon uitdoen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:37

Walgelijk! geen andere woorden voor en dat verdienen ze ook niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:38

Quellian schreef:
Ayasha schreef:

Je mag tegen een ambtenaar in functie zeggen: 'ik vind jou een eikel', ga je vrijuit. Zeg je tegen diezelfde: 'jij bent een eikel', dan kun je een boete verwachten. Jammer dat je dit uit MB probeert te halen, zoals ik al zei; provoceren :)

Daarom ging ik er maar niet meer op in!

Zoals ze zelf al aanhaalde in dit topic wat betreft de leeftijd van kindjes krijgen, dat iemand van 30 jaar wijzer is dan iemand van 20 jaar, dat geldt ook voor een hele hoop andere dingen. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:40

Rienn schreef:

Nee idd, niet te begrijpen en nu achteraf hebben ze spijt... Tja...
Wel heel fijn dat je abortus mag ondergaan maar zoals net wordt gezegd dat meiden te jong zijn om moeder te worden, misschien zijn meiden ook te jong om te beseffen wat abortus met ze doet.
Misschien nog even de benen bij elkaar houden...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:44

MamboBeach schreef:
Rienn schreef:

Nee idd, niet te begrijpen en nu achteraf hebben ze spijt... Tja...
Wel heel fijn dat je abortus mag ondergaan maar zoals net wordt gezegd dat meiden te jong zijn om moeder te worden, misschien zijn meiden ook te jong om te beseffen wat abortus met ze doet.
Misschien nog even de benen bij elkaar houden...

Spijt komt altijd achteraf.

Of ze te jong zijn om moeder te worden, dat weet ik niet, is voor iedereen anders. Ik merk nu wel dat er een aantal denken dat abortus zo gepiept is, maar dat valt toch even vies tegen achteraf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:58

Quellian schreef:
Ayasha schreef:

Nee dit heet de waarheid er uit halen ipv die verdoken steekjes.
Vind het altijd zo'n beetje goh... Terugtrekken als het er op aan komt. ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:01

Nee dit heet geen waarheid eruit halen. Toch jammer dat een mening nog steeds niet gegeven mag worden hier op bokt *zucht*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:01

Zie die post als "what goes around comes around" Quellian ;)
Ze mag haar mening geven en t zal me een zorg wezen hoe ze er over denkt, daar val ik niet over, maar ga dan achteraf niet het heilige boontje uithangen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:04

Ik heb weinig zin om op te komen voor andermans mening, geen zin om welles-nietes te spelen om andermans uitspraken overigens :+ Maar ik denk dat wij de posts beide anders interpreteren, omdat we het beide anders benaderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:06

Lol sommige posts zijn niet voor interpretatie vatbaar... :D
Maar doet er niet toe. MB zal heel goed weten waar het over gaat ook al zal ze dat hier beslist niet toegeven.

Maar ik val dus niet over de mening maar over de manier waarop ze er nu over doet. :) Ik heb nooit een abortus gepleegd dus sowieso raakt haar mening mij niet. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-03-10 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:08

Wel als het aankomt op feiten en meningen, sommige dingen liggen bij de een gevoeliger dan bij de ander.

Maar goed, ik ga roken, m'n kerel naar bed schoppen en de kleine in bad toen. Toedels :evaw:

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:10

Quellian schreef:
Wel als het aankomt op feiten en meningen, sommige dingen liggen bij de een gevoeliger dan bij de ander.

Maar goed, ik ga roken, m'n kerel naar bed schoppen en de kleine in bad toen. Toedels :evaw:

Midden in de nacht :D ?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:12

Ja man :D Dan wordt hij lekker suf en kan gelijk de nachtfles erin. Deze miep heeft een dreigend chronisch slaaptekort :O