Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joyce_eddy schreef:Ik zal eens mijn lijstje opnoemen:
Ontbijt: cornflaxes met soya melk (Ik heb een melkalergie)
Lunch: zonder boter met meestal iets van vleeswaren (Ham, boterhamworst, enzovoort)
Avondeten: eigenlijk altijd aardappelen met groente en vlees. zaterdags patat en verder 1 keer per week iets van pasta.
Tussendoortjes: enkel een keer een koekje, (niet tevaak vanwege mijn melkalergie) een snoepje, ontbijtkoek, vezelrijke eierkoek, komkommers, fruit, tomaten, paprika, enkele keer een beetje chips..
Drinken: eigenlijk altijd thee zonder suiker en water. Een heel enkele keer een colaatje of 7 up.
Verder doe ik geen gekke dingen.. enkel drink ik dus zelden tot nooit sapjes enzo..
Nu gebruik ik 1 keer per dag dat spul voor een betere ontlasting en het gaat redelijk
SanneeH schreef:Ik meld me ook even. Ik zit met een probleem.
Toen ik een jaar of 12 was is er bij mij pds geconstateerd. Ik heb toen een dieet mee gekregen(geen uien prei kruiden enzo) dit is jaren goed gegaan! Sinds 1,5 tot 2 jaar geleden is het erger geworden! De pijn in mijn dikke darm werd erger en bleef constant aanhouden ook werd mijn ontlasting dunner. Ik heb toen eerst medichijnen gekregen voor pds toen die niet werkte kreeg ik vezel zakjes helaas was mijn maag het er niet mee eens dus kwamen die er weer uit. Ik heb toen een test gedaan om te kijken of ik parasieten ofzo had hier kwam niks uit. Hierna heb ik nog een echo van me maag, maag onderzoek en bloed onderzoek gehad hier kwam allemaal niks uit. Toen besloten voor een darm onderzoek. Ook bij dit onderzoek kwamen ze niks geks tegen. Ze vertelde mij dat het toch pds was. Het ziekenhuis heeft mij door verwezen naar een diethiste gestuurd. Ik had daar vorige week een afspraak. Weer mijn verhaal gedaan en ik kreeg toen het antwoord dat zij weinig voor me kan doen omdat ik gezond eet. Toch heeft ze een advies dieet gegeven waar ik me netjes aan houd. Nou zijn mijn klachten sinds dit weekend nog erger geworden ik zit nu bijna aan de dunne en als de drang er is moet ik ook echt. De pijn is echt verschrikkelijk en houd bijna de hele dag aan. Ik heb nu weer voor volgende week een afspraak gemaakt om alles nog een keer op een rijtje te zetten met de diethiste maar zij vind mijn klachten niet op pds lijken. Omdat ze pijn de hele dag aanhoud en het al zo lang bezig is!
Is er iemand die dit herkent? Want om eerlijk te zeggen weet ik niet meer wat te doen iedereen zegt dat ze me niet meer kunnen helpen. Ik ben extra voorzichtig aangezien me moeder na darm problemen een stoma heeft gekregen en dat wil je natuurlijk op geen enkelen leeftijd maar laat staan op je 20ste.
Sorry voor het lange verhaal.
Rosannee_ schreef:Ben gister naar een homeopaat geweest, heb druppels met gorde bacterien die de darmwand beplakken en magnesium pilletjes tegen de kramp
countrygirl schreef:Geen idee of het al eens ergens in dit topic vermeld is... maar hebben jullie/heeft iemand zich weleens laten testen op Candida Albicans? Want die veroorzaakt nl. precies dezelfde klachten die jullie hier ook allemaal beschrijven. Let wel, ik ben geen arts, maar ik dacht: meld het toch even. Helaas heb ik hier wel ervaring mee. Is al jaren geleden, maar een streng dieet etc. heeft het toen grotendeels opgelost.
Helaas nu weer problemen, maar ik zoek het weer in de Candida richting! Laat ik het zo zeggen: het zou mij niets verbazen!
Aanvulling: Candida heet 'spruw' bij baby's! Is een orale schimmelinfectie maar kan zich dus bij b.v. langdurige stress, anti-bioticakuren etc. verspreiden door het darmkanaal. Gaat woekeren en geeft dan ook deze klachten.
Candida leeft op alle vormen van suikers!