Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kaatjemuts schreef:ik heb me hier al eerder gemeld omdat mijn enkel verdacht werd van dystrofie.
Ik heb nu de off. bevestiging gekregen en ben, door mijn revalidatie arts aangemeld in het revalidatiecentrum voor een PEPT (pain exposure physical therapy) behandeling van 6 weken, op voorwaarde dat er niet teveel artrose in mijn gewricht zit (zijn net weer foto's gemaakt).
Heeft iemand hier ervaring met deze behandeling? De revalidatie arts heeft me al gewaarschuwd dat t erg pijnlijk gaat worden, maar ik heb verder geen idee wat me te wachten staat...
kaatjemuts schreef:judith_irene schreef:Ik heb nog nooit gehoord van PEPT. Ik kan je er niet mee helpen.
DDDM: succes vanmiddag! ik ben benieuwd.
Vanmorgen was de kramp in mijn been nog steeds niet weg en ook niet minder geworden. Zo eigenwijs als ik ben wel gaan werken(ik kon geen schoen aan zo opgezwollen was mijn voet en lopen ging ook nog niet). Bij mijn leidinggevende gevraagd of de bedrijfsfysiotherapeut vandaag even tijd voor mij kon maken aangezien ik die kramp meer dan zat ben. Gelukkig kon er een gaatje gemaakt worden om 9.30u. Ik kende hem niet, was er voor het eerst, maar hij is goed! Ik kan nu mijn schoen weer aan en ook weer een beetje lopen. De kramp is eruit. Hij wist precies hoe hij de dystrofie moest benaderen. Heel erg fijn. Enige irritante is dat hij mijn kuit ingetaped heeft omdat de spier rust nodig heeft. Moet een week blijven zitten.
dit is pept; http://www.iocob.nl/dystrofie/methode-m ... udeck.html
Das lang voor een kramp zeg, goed dat de fysio het kunnen verhelpen.
ARhythmical schreef:Kainda: heel slim maar even in je profiel gekeken...natuurlijk weet ik nu wie je bent!
Heb je allang dystrofie?
DDDMakkink: Jayeleigh ging drie keer per week er heen, niet intern. Intern is eerst overgesproken, maar dan moest ze naar Beetsterzwaag in Friesland, nu kon ze naar Zwolle ( 20 km)
chocobroodje schreef:kaatjemuts schreef:dit is pept; http://www.iocob.nl/dystrofie/methode-m ... udeck.html
Das lang voor een kramp zeg, goed dat de fysio het kunnen verhelpen.
De link die jij aanhaalt daar is de bron van geschreven door mijn oud revalidatie arts en behandelaar
kainda schreef:@DDDMakkink- pff valt ook allemaal niet mee he![]()
@ AR - eind 2009 ben ik voor de zoveelste keer geopereert aan mijn rechterbeen.
Toen is de dystrofie begonnen, maar geen arts of fysio had het door. Mn been was erg rood en glanzend.
Ik heb vaak gevraagd waardoor dat kwam, deed ook pijn en was/bleef opgezet.
Tijdens de controle maanden later, vertelde mn arts die geopereert had dat het dystrofie is/was.
Nu, 5 weken geleden ben ik weer geopereert en heb dus weer veel pijn.
Warm, opgezet en vooral 's avonds veel pijn en rood/blauw.
Wat voor pijn voelen jullie?
Ik heb constant het gevoel van een branderige ontsteking. Soms tintelen.
Ook voelen mn spieren pijnlijk aan in mn enkel. Alsof ze gescheurd zijn.
Met lopen heb ik het gevoel geen "schokdempers" te hebben.
Ik heb telkens de neiging mn been te willen koelen.
Maar...ik wordt niet behandeld. Mn fysio weet geen behandeling? Gaat niet weer over?
Ik heb dyclofenac gehad, maar werd en ziek van. Ik gebruik nu alleen paracetamol.
DDDMakkink schreef:kainda:oh hou op over de operaties
ik heb er 3 gehad
hier in lelystad september 2007 maar konden ze zogenaamd niks vinden
na veel gedoe naar het AMC gegaan
daar bleek er nog een botfragment in mijn voet te dwalen
daar ben ik in mei 2009 aan geholpen(zwangerschap zoontje kwam er nog tussen vandaar de lange tijd tussen de eerste en tweede operatie)
toen hebben ze mijn gewricht aan elkaar gezet met een kram en atrose verwijdert
dit hielp niet en bleek later dat het nog niet goed was en ben afgelopen september weer geholpen
en dit keer kram eruit en schroeven er in
heb dus 3 operatie gehad en bijna een jaar gips is 4,5 jaar tijd
kainda schreef:Zijn jullie ook geopereert?
Hoelang is dat geleden?