Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:05

Het is vooral om je dode huidcellen te verwijderen, maar volgens mij heeft het wel een klein deel een nut.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:45

Barmat schreef:
Ik koop mijn Clinique dus wel via Ebay - scheelt een hele boel. Hebben daar ook kleinere verpakkingen, voor mensen die bijv. niet in één keer een grote fles willen bestellen bijv. Ik vind dat zowieso fijn, aangezien de houdbaarheid van producten vaak niet langer is dan 6 maanden en ik heel zuinig ben met mijn spullen.

Ik koop bijv. 3 flesjes Lotion (stap 2) van 30 ml per stuk (dus 90 totaal) voor 10 euro. Dat vind ik wel aardig geprijsd.
Voordeel is dan ook dat je je stappen kunt uitkiezen en niet gebonden bent aan een pakket. Heb je van het ene nummer 2 nodig, en van het ander nummer 4, dan mix en match je het gewoon lekker bij elkaar :)

Proefverpakkingen zijn overigens twee voor 18 euro daar. Vind ik ook niet zo verkeerd qua prijs als je het vergelijkt met Douglas en Ici Paris.

Alles van Clinique is na opening toch 24 maanden houdbaar? (Iig dat staat zeker weten op de zeep, want daar doe ik altijd zo lang mee dat ik dacht: Mm misschien is het slim om te kijken HOE lang je het kunt gebruiken := )

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:46

Majo schreef:
Een vraag: scrubben jullie ook weleens? Ik doe het nu sinds een paar weken 2x per week, mijn gezicht voelt daarna wel lekker zacht, maar qua puisten merk ik geen verschil.

Ik doe het nooit eigenlijk.
Je verwijdert de dode huidcellen al met de lotion van Clinque... En ik vind scrubben altijd pijnlijk :=

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:59

Ik scrub soms, ik voel wel dat het 'helpt'. Maar ik vind het nou niet echt fijn. Ik doe nuook heel voorzichtig een paar ronde bewegingen. En dat bevalt me prima!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:22

Focussed schreef:
Barmat schreef:
Ik koop mijn Clinique dus wel via Ebay - scheelt een hele boel. Hebben daar ook kleinere verpakkingen, voor mensen die bijv. niet in één keer een grote fles willen bestellen bijv. Ik vind dat zowieso fijn, aangezien de houdbaarheid van producten vaak niet langer is dan 6 maanden en ik heel zuinig ben met mijn spullen.

Ik koop bijv. 3 flesjes Lotion (stap 2) van 30 ml per stuk (dus 90 totaal) voor 10 euro. Dat vind ik wel aardig geprijsd.
Voordeel is dan ook dat je je stappen kunt uitkiezen en niet gebonden bent aan een pakket. Heb je van het ene nummer 2 nodig, en van het ander nummer 4, dan mix en match je het gewoon lekker bij elkaar :)

Proefverpakkingen zijn overigens twee voor 18 euro daar. Vind ik ook niet zo verkeerd qua prijs als je het vergelijkt met Douglas en Ici Paris.

Alles van Clinique is na opening toch 24 maanden houdbaar? (Iig dat staat zeker weten op de zeep, want daar doe ik altijd zo lang mee dat ik dacht: Mm misschien is het slim om te kijken HOE lang je het kunt gebruiken := )

Misschien de zeep wel, misschien de rest ook wel hoor, maar bijv. de lotion vind ik beduidend in kwaliteit afnemen na een maand of drie (alcohol verdampt) Vandaar dat ik bewust kies voor kleinere verpakkingen.

Ook met een flesje DDML doe ik heel erg lang.

24 maanden is zowieso aan de erg lange kant, 12 maanden is meestal al lang.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:25

Ik scrub 2 x per week met de scrub van clinique.
Er is ook een scrub voor elke dag zei de verkoopster, ik dacht laten we nou niet te grof te keer gaan...
Dan ga je misschien alleen maar die talgproductie stimuleren..
Vind het wel lekker, daarna is mn huid als die van een baby...
Op zaterdag 1x per 2 weken een zonnebankje erachteraan..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:28

Barmat:
Kook jij je lotion voor je het opsmeert :D ?
Alcohol verdampt pas bij 78 graden, namelijk. Ik merk eerlijk gezegd geen verschil of ik het nu net gebruik of na een paar maanden. Met m'n DDML heb ik 8 maanden gedaan, met m'n lotion doe ik gemiddeld een maand of 4 :j Zeep weet ik nog niet, gok op 12 maanden, daar doe ik echt onwijs zuinig mee gek genoeg.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:00

Focussed schreef:
Zeep weet ik nog niet, gok op 12 maanden, daar doe ik echt onwijs zuinig mee gek genoeg.
Heb jij de vaste of de vloeibare zeep? Ik heb de vloeibare, die gaat bij mij veel sneller op dan de rest!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:03

Vloeibare!
En die gaat bij mij het langzaamste op _O-

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:30

Maar heb je ook zo'n pompje dan? Want de winkel vertelde me dat ik gewoon 1x per keer moet pompen, wat ik braaf doe, 2x per dag 1x pompen en op je gezicht kletsen. En met de lotion doe ik 2x het flesje omdraaien op een watje, dat je 2 van die kwartjes op je watje hebt en smeren. En van de lotion doe ik steeds een erwtje op mijn vingertop en heb daar genoeg aan.
Hoe kan het dan dat jij langer met de zeep doet dan ik?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:55

In het mailtje dat ik van Clinique kreeg, was het antwoord dat de alcohol er alleen maar inzit om de substantie vloeibaar te houden en zodra de vloeistof op een watje zit, de alcohol al is vervlogen... Geen idee of het waar is, maar dat kreeg ik als antwoord.

Hoe zuinig kunnen jullie in godsnaam doen :wow: ? Ik dacht dat ik zuinig was, deed wel 4.5 week met mijn proefpakketje... Had toen alleen nog wat van stap 2 over.. Maar 3/4 maanden red ik echt nooit van m'n leven! 8-)

Ik heb de vloeibare facewash met zo'n pompje, maar 1 pompje is echt te veel, gebruik denk ik ongeveer 3/4 daarvan. Van stap 2 heb ik echt een uberhandige verpakking, met zo'n soort drukknop bovenop, daar doe je je watje op, drukt het knopje/dingetje naar beneden en je hebt genoeg vloeistof al op je watje zitten. Is de verpakking van een halve liter..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:39

Majo schreef:
Maar heb je ook zo'n pompje dan? Want de winkel vertelde me dat ik gewoon 1x per keer moet pompen, wat ik braaf doe, 2x per dag 1x pompen en op je gezicht kletsen. En met de lotion doe ik 2x het flesje omdraaien op een watje, dat je 2 van die kwartjes op je watje hebt en smeren. En van de lotion doe ik steeds een erwtje op mijn vingertop en heb daar genoeg aan.
Hoe kan het dan dat jij langer met de zeep doet dan ik?

Ik druk de pomp niet helemaal in. Ik heb dan ook echt een mini-erwtje aan zeep op m'n hand!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:40

Yv: Jaa die grote verpakking wil ik ook zo graag! Lijkt me ontzettend handig met dat pompje (ik hou van pompjes :D := )

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:43

2 weken terug gehaald bij mooi, met de actie van 20%, heb er dus maar 18 euro voor betaald :=! en het is idd retehandig!

Heb jij zo'n klein gezichtje dan? Of heb je niet zoveel schuim?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:49

Zo 18 euro :wow: doe je goed! :))

Ik doe alleen m'n wangen, neus en kin, dus heb niet zo veel nodig. En ook een gezicht dat wat aan de kleine kant is ja :=

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:51

Met de proefverpakking facewash van clinique doe ik ook al ruim 2 maanden en de bodem is nog lang niet in zicht. Klein beetje op je hand en dan met wat druppels flink opschuimen, daarna pas op je gezicht ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:28

Ik heb ook zeep ter grootte van een erwt. het is een fabeltje dat je veel en vooral veel schuim moet hebben om goed te reinigen ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:29

Phoe! Ik doe er echt niet zolang mee! Ik doe sowieso met de vloeibare zeep echt 1x helemaal pompen dat er zo'n dikke worm op je hand ligt, flink opschuimen met water en ik doe er mijn hele gezicht plus nek mee, heb soms ook wat last van pukkeltjes in mn nek, bah. Dus ik vind het juist wel fijn, om echt veel schuim op mn gezicht te hebben, de voorkant van mn haargrens is de laatste tijd ook zo schoon ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:31

Ik vind het gewoon zelf fijner als het schuimt...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:32

Barmat schreef:
Ik heb ook zeep ter grootte van een erwt. het is een fabeltje dat je veel en vooral veel schuim moet hebben om goed te reinigen ;)

Veel schuim reinigt misschien niet beter, maar zuinig is het wel :D Ik gebruik trouwens ook een druppel ter grootte van een erwt.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:46

Dat is wel een goeie, ik vind wel bij de anti-blemish mouse, dat die erg waterig is. Dat vind ik zò jammer... Hij ontglipt vaak mijn vingers zegmaar...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:01

Haha volgens mij gebruik ik echt veel meer dan jullie als ik het zo lees :D IK doe daarentegen wel weer heel zuinig met mijn stap 3, want als ik er veel opsmeer trekt het niet meer in en heb ik alsnog een vette kop :D

Het zal misschien wel al ergens staan, maar wat doen jullie aan rode vlekjes? Als mijn puistjes weer weg zijn heb ik wel vaak dat er zo'n rooie vlek achterblijft die niet meer weggaat, vooral op mijn kin zitten die, vind het echt heel lelijk :(
Hoe krijg je die weg? Ik smeerde er eerst littekencreme van Biodermal op, maar dat werkt echt voor geen meter.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:06

Redness Solution van Clinique helpt bij mij wel goed :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:07

En dat is een soort creme die je na stap 3 gebruikt? En heb je nog verschillende soorten?

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:11

@ Majo, nou je bent niet de enige die niet zuinig doet...
haha... ik neem ook gewoon een heel pompje...

Vraagje: heeft iemand van jullie de make up remover van Clinique?
Ik was m'n make up er nl af met de face wash en een oogmake up reiniger..
Nu weet ik zeker, dat als ik dat vertel bij de Ici Paris, dat ze zeggen dat dat niet goed is... haha.
Maar hoe doen jullie dat?
(niet dat ik vaak foundation op heb, eigenlijk alleen in het weekend... erg he?!?!)